Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dee, als jij er niet over begonnen was was ik het helemaal vergeten ;-) grinnik, en ik snap je volledig.

Mooi berichtje schreef je Dee en om de reactie van Megan moet ik een beetje lachen.

Mijnbaby: gefeliciteerd. Op naar zaterdag, de 'echte' testdag.

Megan: Super dat je zo'n goed gevoel over het gesprek hebt, het komt inderdaad heel professioneel over met een andere kijk op allerlei zaken dan hier in NL. Erg fijn. Tegelijkertijd maakt dat me ook wel een beetje boos, want waarom moeten we voor dit soort info toch naar het buitenland? Het is is toch van den zotte dat in een ontwikkeld welvarend land als NL er waarschijnlijk zoveel geld over de balk wordt gesmeten, omdat er niet verder nagedacht wordt. MEt deze kennis was er misschien al in een veel eerder stadium onderzoek bij je gedaan. Was je een hoop ellende en verdriet bespaard gebleven. Heel oneerlijk vind ik dat. Nou ja, misschien draaf ik nu een klein beetje door, dus laat ik dan maar zeggen dat ik het op zijn minst op merkelijk vind dat je nu zo'n inhoudelijk verhaal krijgt, zo verschillend van Utrecht.

Erg jammer dat het allemaal weer zoveel geld kost, maar als je de onderzoekskosten en de cryopogingen van Gent bij elkaar optelt, is het ook weer niet zo heel veel duurder dan 3 x een cryo TP in UMCU.

En niet zo twijfelen over de kwaliteit van je emmies (hoor wie het zegt), want het kan best dat als ze 10 minuten later ingevroren waren, dat ze weer een stadium verder zouden zijn. Ze vriezen echt alleen in als het goede emmies zijn, dus zijn dit goede cryo's.

Mijn eerste spontane reactie is dat ik het het zou wel weten als ik jou was. Ik vind het nl. een erg duidelijk en helder verhaal en geloof er dus wel in. Maar kan je je cryo's uit Utrecht naar Gent verhuizen? Of zou dat weer een hele heisa opleveren.

Meid doe alles stapje voor stapje. Denk nog niet aan evt. weer een verse Gent-poging, eerst dit doorlopen en je cryo's laten terugplaatsen en dan zien we wel weer. Uit het verhaal van de Prof maak ik op dat ze vertrouwen heeft in je cryo's want ze vindt het niet normaal dat er nog geen zwangerschap is ontstaan uit al je TP's. Ik hoop heel hard dat haar vermoeden van mooie emmies die resultaat op kunnen leveren met een klein beetje extra hulp klopt. En dan is een verse poging niet meer nodig.

Veel sterkte met al deze info verwerken en alles op een rijtje zetten. Ik vind het wel een erg goede stap die jullie hebben gezet!

Geplaatst

Mijnbaby wat een een PRACHTIGE testen..... ik vind ze mooi!!!

Megan wat een verhaal inderdaad. Misschien heeft het ook al een beetje geholpen dat je het zo op een rijtje hebt kunnen zetten? De feiten heb je volgens mij wel helder. Maar nu het vervolg nog... en de beslissing daarover zullen jullie nemen op basis van die feiten en gevoel. Beiden belangrijk!

Een poosje geleden schreef je dat je totaal geen vertrouwen had in je cryo's. Enerzijds denk ik: dan geen tp doen op dezelfde manier als hiervoor, dus oververhuizen naar Gent is een goede optie. Anderzijds: als je de cryo's dan met prednison en fraxiparine zou gaan doen en het lukt nog steeds niet, dan weet je nietof het komt doordat de cryo's niet geweldig waren qua ontwikkeling of doordat die medicatie niet de oplossing is (maar in dat geval denk ik ook dat als een cryootje goed ontdooit, het iig al laat zien dat het toch een kanshebbertje is..... zeker als ze niet meteen terugplaatsen).

Eerst de bloeduitslagen maar eens afwachten. Heel goed dat daar nu naar gekeken wordt, wie weet komt er iets uit waar jullie wat mee kunnen, en anders is het uitgesloten en heb je daar ook duidelijkheid over (hoef je je nooit af te vragen 'wat als').

Zo jammer dat het op deze manier moet hè....... bij een ander gaat het in een poep en een zucht, het contrast is zo groot.

Hoe ist met de rest?

Chantal, is al bekend of/wanneer je ingeleid wordt?

Hier erg veel last van bekken/si-gewrichten/onderrug/bovenbenen. Had het al een beetje voor de tp en nu gebruik ik utrogestan wat de boel ook nog eens beinvloedt, ben ik bang. Ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen zodat ik hopelijk geen verkramping van m'n bekkenbodemspieren krijg, zoals eerder. Maar 't voelt echt niet lekker.....

Geplaatst

dee Thnx :)

vervelend dat je zoveel last heb van je bekkenbodemspieren, het is makkelijk te zeggen te ontspannen

kon ik namelijk ook niet.. kan je alleen sterkte wensen! zet hem op meid!

Geplaatst

breek ff in

Mijn baby van harte met je mooie testen!! ik feliciteer niet voorzichtig, (je bent ook niet een "beetje" zwanger, ha ha) maar voluit!!

Megan, ik weet dat het UMC erg streng is met het invriezen van cryo's, dus hoef je niet te twijfelen aan de kwaliteit, lijkt mij.

En 8 cellig op dag 3 is een goede score!! en ook heel normaal.

Ik heb je verhaal even gelezen, en waarom laat je de cryo's niet terugplaatsen in het UMC met het gebruik van prednison, asprine enz?

Ik weet dat ze in Nederland bijna geen prednison erbij doen, maar dit kan je ook nog op eigen gelegenheid doen. Dat gebeurt echt vaker! en mocht deze cryo's niet aanslaan dan door met Gent.

In mijn ziekenhuis staan ze ook niet achter het prednison, maar na ontzettend veel zelf uitgezocht te hebben gebruik ik het nu wel.

Mijn huisarts staat achter ons besluit. (nou ja, pas verteld toen ik al begonnen was)

We hebben ook overwogen om bloed te laten prikken naar het inmuun verhaal, maar niet gedaan, door verschillende reden en voors en tegens af te hebben gewogen. Wel een chromosoom onderzoek naar beiden gehad, waar gelukkig niets uitkwam.

We hebben een harde leerschool gehad, door meerdere MK's, en ook een beetje "gehard" geworden daardoor met beslissen. We hebben gekozen wat onszelf het beste leek.

Of dit de goede keuze is, zal de tijd leren!

Luister naar je gevoel!

liefs Dion

breek weer uit.

Geplaatst

Bedankt meiden!

Ik neig ook naar cryos overbrengen en dan met prednison, of er nou wat uitkomt of niet. Hoewel de prof er later wat op terugkwam leek het, als er niks uitkwam dan geen prednison.

@dion, ja die hoop had ik wel. Pfeiffer schrijft het wel voor aan dames hier in behandeling. Maar de sutter was duidelijk dat ze dat niet kies vindt. Het heeft met verantwoordelijkheid te maken; als ik een infectie krijg waar komt het dan door. Een onhygiënische terugplaatsing of prednisongebruik. Zoiets. Ik zat te denken moet ik daar als patiënt dan de dupe van worden? Ik ga het gewoon overleggen in Umc, maar ik denk dat ik het antwoord wel weet. En in Gent doen ze het ook liever niet.

Maar ik kan misschien beter wat meer vertrouwen hebben in de cryos. Hoewel ze dus 7, 7 en 8 cellig waren op dag VIER. Maar ookasan je hebt gelijk!

Xx

Geplaatst

@mijnbaby GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!! Wat een mooie testen, daar kun je niet meer omheen zo duidelijk als wat. Lekker genieten al voelt het nog zo onwerkelijk, voor mij ook nog steeds hoor.

@Megan, wat fijn dat jullie een beslissing genomen hebben. En als je cryo de ontdooiing overleeft heeft, dan is het een hele sterke embryo.

Net was MvM mevr. hier, zij vertelde over iemand die zij kent die ook niet zwanger werd met de behandelingen in het ziekenhuis. Ze had een jaar lang IUI behandelingen gehad en was al 40 jaar. Ze ging naar Belgie, daar bloed laten prikken en bleek dat het door een bepaald hormoon was dat ze niet zwanger was geworden, die ze niet in Ned testen. Ze zei ook het is toch belachelijk dat je voor extra onderzoek naar een buurland moet.

Heb bij haar een zwangerschapstest gedaan, ben weer geslaagd en ga weer voor jullie plassen. Heb wel eerst gevraagd of het nu goed gaat met de koeriers, ze hebben nu nieuwe koeriers en dat gaat een stuk beter.

Liefs Roossie

Geplaatst

Vandaag was de test wederom weer helemaal donker :) ik heb gebeld met het Zh en mag 3 juli langs komen

voor mijn eerste echo... ondanks dat het nog heel pril is en ik het bijna niet kan geloven ben ik wel happy!

Geplaatst

Ha Mijn Baby; gefeliciteerd!!! wat geweldig zeg! ze gaan in het UMCU eindelijk eens scoren!

Dee; duimen draaien hoor voor je!

megan; klinkt als een erg goed gesprek daar in Gent. Mocht er nog een verse poging komen, dan daar. (willen wij ook) en mbt de cryo's, daar zou ik mee wachten tot de uitslagen van je bloedonderzoek. Ik heb ook ergens de hoop dat ze iets vinden waardoor het niet lukt, maar wel te 'fixen' is. Dat is dan inderdaad het hele gedoe waard!

hier echt aftellen.. nog twee weken en dan vakantie pfffffffffff

liefs,

Inge

Geplaatst

Roossie, thanks for peeing ;-) Zet 'm op! haha

Mijnbaby, wat mag jij al snel voor de eerste echo? Had je daar zelf om gevraagd? Volgens mij mag Roossie ook op 3/7 voor de eerste echo, wie weet komen jullie elkaar gezellig tegen.

Inge, hoe gaat het met de pillen-partij?

Geplaatst

Dat zou echt leuk zijn als ik en Roossie elkaar daar zouden zien hahah..

Lang verhaal: ff kort om BBZ uit te sluiten en zeker van te zijn dat het vruchtje in de baarmoeder zit.. zit miss nog een eileider in me buik maar miss ook niet? hij is niet te zien op echo enzo.

Geplaatst

@mijnbaby hahaha dat zo lollig zijn dat we elkaar dan tegenkomen, kunnen we elkaar live feliciteren. Wel fijn dat je zo snel een echo mag, de reden erachter is natuurlijk niet leuk.

Ik moet om 10:45 uur en jij?

@Inge hoe gaat het met je, fijn dat je bijna vakantie hebt, kun je helemaal tot rust komen van al dat werken.

@Dee ik pies me rot ;-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Ah beiden echo op 3 juli, grappig!

Vind het bij jou wel erg lang duren hoor Roossie, pff.

Ben je nog gebeld voor dat onderzoek?

We kunnen pas op 1 oktober terug naar Gent voor bespreking resultaten en actieplan. Was er al bang voor, nou eigenlijk dacht ik zelfs eind oktober dus in die zin valt het mee. Maar dat betekent dus maanden stilstaan (van ookasan weet ik dat dat helemaaaaal niet leuk is).

Bovendien is mijn vriend zoveel ouder, dus dat is gewoon klote. Hij zal 52 zijn als er een kindje van de cryos wordt geboren, nu net 51 geworden.(!!!) Hoe zwaar moet dat meewegen? Oké kind woont waarschijnlijk al jaren op zichzelf als pa overlijdt maar zal tegen de dertig lopen pas. En toch meer opa dan vader...jaiks. Kan dat beeld helemaal niet rijmen met mijn vriend, maar de cijfers geven het wel aan. En ik ben wel jong. Maar stel dattie eerder al krakkemikkig wordt of erger dan is dat behalve voor het kind voor mij ook niet leuk......

En verder lees je hier ook vanalles over dat het erg pijnlijk is als er geen tweede komt. Stel dat ik na alles alsnog met een onvervulde wens kom te zitten. Dit hele gedoe lijkt eigenlijk op geen enkele manier goed af te lopen in onze situatie...

Nou ja. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er bij ons geen kinderen komen.

Grtz!

Geplaatst

Roossie ik om 11.00 hahahhaha we gaan elkaar dus zien! ik ben na jou... :))))

Megan wat vervelend dat je pas in Okt langs langs komen, ik kan begrijpen dat je nu

even niet meer precies weet wat te doen.. cryo's toch in UMC u doen? en hopelijk zwanger worden van jullie

eskimootjes...

Geplaatst

@Megan, jemig pas in oktober! Dat duurt lang! Ik kan me voorstellen met wat voor dilemma je zit. Maar bedenk ook dat sommige kinderen door hun opa en oma opgevoed worden en dat je vriend ook heel oud kan worden. Misschien kom jij wel eerder te overlijden. Voordeel is als je ouder bent, dat je eerder met pensioen gaat dan een jonge vader en dus meer tijd hebt voor de kinderen. Klinkt allemaal raar misschien, maar je weet niet hoe het loopt in het leven. Mijn vader was 63 toen hij overleed ik was 24 jaar, daarentegen heb ik een schoonvader van 82 jaar. Zie je het nog zitten om in het UMCU de cryo tp's te doen? Krijg je nog wel snel de uitslag van het bloedonderzoek? Misschien kun je n.a.v. wat daar uit komt de medicijnen slikken en de cryo tp in UMC doen. Weet niet of dat mogelijk is hoor. Ik zou zelf niet weer een cryo tp doen zonder extra medicatie, je hebt al zoveel verdriet en teleurstellingen te verwerken gehad van al die tp's. En ja het is vaak wel zo dat als je eenmaal een kindje hebt, dan wil je er graag een brusje bij. Je voelt je ook verantwoordelijk dan voor je kindje. Mijn gevoel is heel sterk dat als wij er niet meer zouden zijn dat zij niet alleen achter gelaten wordt, komt vooral ook wat ik heb meegemaakt mijn moeder vond het zo erg om haar kinderen achter te laten, maar was wel blij dat we elkaar hadden. Blijft moeilijk allemaal, ik hoop zo dat jullie hartewens in vervulling mag gaan! Dikke knuffel!

@mijnbaby haha dat is grappig, dan gaan we elkaar inderdaad zien. Het kan ook later worden hoor dan 11.00 uur voor je ;-) Dan zie je Jane trouwens ook.

Geplaatst

Dat wordt gezellig bij die echo daar! ;-)

Pillen slikken gaat goed Dee. Zit nu al op 2x per dag de dosis, en ga dit weekend naar 3x per dag. Maar moet dan ineens de hele week ontbijten, en dat doe ik niet zo graag.. Naja is ook wel zo gezond eigenlijk hè!

Megan, wat duurt dat lang hè! Enneh, snap dat je over de leeftijden in zit, maar eigenlijk maakt het niet uit! Als het nu wel raak was geweest scheelt dat maar een half jaartje. Preek een beetje voor eigen parochie hoor, wordt dit jaar 37 en vind het ook erg oud allemaal. Maar dan herhaal ik bovenstaande maar eens voor mezelf!

Vanavond een etentje, en weet dat een van de meiden met de pil is gestopt.. Zucht.. Owee als ze geen wijn drinkt. En wat erg dat ik daar nu al over nadenk! Voel me zo krengerig dan! Tja.. Accepteren hè! Zucht! Maar wel met tegenzin.

X

Geplaatst

Inge is ook best moeilijk hoor,andere kunnen gewoon stoppen met een ''stomme pil''

en dan kunnen ze zo hun droom realiseren.. in de wereld van IVF gaat het er hard aan toe..

Maar blijf er in geloven en hopelijk zullen jullie ook een mooie postieve test in de handen krijgen..

Dee hoe gaat het? voel je goed?

Megan ben je er al uit?

Ink lang niks gehoord???

Geplaatst

Pfff Megan, wat een lange tijd wachten tot jullie weer naar Gent kunnen. Leeftijd dilemma snap ik goed. Anderzijds is het zoals het is en zijn er wel oudere vaders (en moeders). En hoe lang we blijven leven en in welke gezondheid valt niet te voorspellen. It's all relative. Maar het gevoel erbij snap ik heel goed.

Blijven jullie nog wel bij het plan om de cryo's in Gent te gaan doen? Geen idee of het transport veel om handen heeft en dus misschien ook weer tijd in beslag neemt? Evt dat al gaan regelen als je zeker weet dat jullie het via Gent willen doen?

Roossie en Mijnbaby nog iets meer dan een week tot de echo's... spannend hoor. Mannen toch ook wel mee zeker, niet alleen de kindjes?

Inge hoe was je etentje.... Hopelijk geen Goed Nieuws aan tafel? O wat kun je je rot voelen als je dan opmerkt dat iemand niet drinkt en jij wel kunt raden waarom dat is...

Ink, heb vannacht over je gedroomd... hoop dat het goed gaat met jullie? Geen enge kinkhoest taferelen?

Ik chagrijnig weekend gehad dus dat voorspelt niet veel goeds. Door kleine dingetjes in/aan m'n lijf denk ik te merken dat het weer niet gelukt is dus ik gooi er morgen een testje tegenaan (zit dan 2 weken na eisprong) en als die negatief is stop ik met de bollen. Dan dus op naar DD voor onze laatste poging (dat het de laatste wordt daar zijn we toch wel redelijk uit....... misschien niet voor altijd de laatste, maar dan wordt het tijd om ons eerst op adoptie te gaan richten). Vind het nogal wat!

Geplaatst

Dee: Getver Dee, hier zaten we niet op te wachten. Wordt jij nooit ongesteld door de bollen heen? Ik was ook poep-chagrijnig de laatste keer toen het wel gelukt was. Dat kwam vooral omdat ik zo moe was en niets kon hebben. Hoop dat dat bij jou ook zo is. Ik blijf nog even duimen voor je hoor!

DD en dan toch wellicht adoptie? Ik dacht dat dat een beetje van de baan was bij jullie. Dat je het toch niet zo zag zitten. Maar ik hoop vooral dat ze in DD iets vinden wat het tovermiddel is voor jullie.

O ja, helemaal vergeten: je muffins. Ik wacht nog wel even tot je het recept hebt geperfectioneerd :-) Morgen dus maar 'gewoon' chocoladetaart bakken voor mijn schoonzusje. Haha, kon wel lachen om je muffin verhaal.

Inge: Merk je al gelijk iets van die pillen, of is dat meer voor de langere termijn? Waarschijnlijk ga je vooral iets merken als je vakantie hebt. Ik hoop dat je je goed kunt ontspannen. Gelukkig heb je ook lekker lang vakantie. Ik hoop niet dat je in de vakantie al het nieuwe jaar moet voorbereiden?

Hoe was je etentje? Hopelijk geen Groot Nieuws? Ik vind je helemaal niet krengerig, volgens mij heeft iedereen dat als je lang op een zwangerschap moet wachten en er zoveel voor moet ondergaan. Gewoon accepteren dat je die gevoelens hebt. Is echt niet erg, maar wel vervelend vooral voor jezelf. Beetje lief zijn voor jezelf hoor!

Megan: 1 oktober pas uitslagen. Getver zeg, al dat wachten is ook zo verschrikkelijk stom! Maar dan kan je in de tussentijd wel op vakantie. Gaat de tijd lekker snel en zijn jullie met leuke positieve dingen bezig.

Je laatste zin, krijg ik wel een brok van in mijn keel: "Dit hele gedoe lijkt eigenlijk op geen enkele manier goed af te lopen in onze situatie..." Ik vind het zo naar dat je er op dit moment zo tegen aankijkt. Maar ik vind ook dat je je nu nog geen zorgen moet maken over een eventuele tweede. Eerst 1 en daarna zien we dan wel weer. Toen man en ik net begonnen, vroeg hij mij regelmatig "maar hoeveel kinderen wil je dan" (ik om uit een gezin met 5 kinderen). Ik heb vanaf het begin al geroepen, laten we er eerst maar eens eentje maken, kijken of dat lukt en daarna zien we wel weer. Maar ik kan het me ook wel voorstellen hoor, ik ken een heel aantal enig-kinderen en die krijgen met tal van dingen te maken die heel anders zijn als je nog een broer en of zus hebt (zoals Roossie ook schrijft). Ik zou er dus ook wel meer dan 1 willen, alhoewel ik me op het moment niet kan voorstellen dat we weer die hele pokke MM ingaan als er een kindje is. Maar dat is tegen die tijd vast weer anders.

En leeftijd, tja daar is al zo veel over gezegd. En kan dat alleen maar onderschrijven. Want wat is nu een half jaartje, zegt Okaasan, die het zelf ook vreselijk vond en vind dat ze niet voor haar 35ste kind(eren) heeft. En volgens mij is het voor kinderen zelf echt geen probleem. Als ik naar mijzelf kijk, vond ik mijn moeder en vader echt oud. Haha, ik was de tweede in ons gezin en mijn moeder was 26 toen ik geboren werd, mijn vader 30. Erg gek als ik me dat zo bedenk. Op mijn leeftijd nu, had mijn moeder al 5 kinderen; de oudste 10 jaar en de jongste 10 maanden.

Roossie: stelletje viespeuken al die pies-verhalen. Hhahah. Erg fijn dat je weer voor ons plast, alhoewel ik het toch maar bij Ovitrelle hou geloof ik. Mijn verzekering vergoed het en vind Pregnyl zo'n rotprik. Ovitrelle bevalt me veel beter, doet maar even pijn en jeuk, ipv. uren.

Mijn baby: ga je ook MvM plassen? Heb jij weleens een BBZ gehad, omdat je zo vroeg een echo krijgt?

Hoe is het met alle andere en alle zwangeren?

Hier is het een beetje op en neer. Huis nog niet verkocht. Zit nu wel weer te woonmagazinnen, zoals we dat noemen. Met de laptop op de bank en nergens aankomen, omdat alles schoon en opgeruimd is. Hhaha. Nou ja, eigenlijk helemaal niet leuk, want ik voel me zo totaal niet thuis in mijn eigen huis.

Verder gaat het met mij wel beter, maar voel ik me nog niet echt beter. Klinkt misschien gek, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Het komt denk ik omdat ik voor mijn gevoel nog geen stap verder ben, terwijl ik natuurlijk wel al een heel stuk opgeknapt ben. Nou ja, we zullen zien wat de arbo-arts volgende week te zeggen heeft. Ik weet wel al dat ik weer moet gaan opbouwen met mijn werk. Dat vind ik wel prima, alhoewel ik er wel tegenop zien. Maar ben ook wel 8 maanden thuis geweest. Pff wat klinkt dat lang. En volgens mij vind ik het nog het moeilijkste, omdat ik nu ga werken terwijl ik nu met dikke buik met verlof had moeten gaan. Erg tegenstrijdig. Heb het daar wel moeilijk mee, geloof ik.

Geplaatst

Oskaan, nee nooit een BBZ gehad, maar er zit misschien nog 1 eileider, 1 is verwijderd.. dus vandaar

dat ik eerder mag komen, ik vind het heel fijn.. wachten is niet mijn sterkste punt haha..

Voor jullie gaat het nu gelukkig ook hard, eind juli dan eindelijk een tp.. spannend weer..

als je het nog niet vind gaan, gewoon aangeven hoor aan de AA.

Geplaatst

Bedankt meiden. Helpt echt wel!

We zitten trouwens te kijken om in oktober op vakantie te gaan. Zal wel weer precies wat mislopen en terugplaatsing indien overleving dan in november (!!!). Hm misschien moeten we toch tweede helft september....blechhh

Dee: gvd. Hoop dat je ernaast zit..... maarja. Het is heel heftig allemaal. Laatste poging. Dus daar groeien jullie ook wel naartoe. Ga jij ook wat extra's gebruiken daarbij? Fraxiparine? Kan prednison eigenlijk met endo? De Gentse prof mopperde dat sommigen het ook voorschrijven aan vrouwen met bv vleesbomen en dat je wel moet weten aan wie je wat voorschrijft.

Ookasan jee joh 8 maanden thuis, klinkt inderdaad lang. Mij lijkt het wel fijn om dan weer aan de slag te gaan, maar alleen als je werk ook fijn is en je er een goed gevoel aan overhoudt. En dat liet bij jou nogal te wensen over hè? Er moet toch tenminste 1 ding gewoon goed gaan!

Ja Inge vertel alcohol of niet?

Ga weer even verder tot later meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden