Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi mijnbabi hier alles goed de kleine doet het erg lekker slaapt s nachts tussen de 5 en 7 uur dus we mogen niet klagen we zijn echt aan het genieten met ons vieren. hoe is het bij jou dan.ik lees nog wel mee in het uitgerekend feb forum hoor. kan ik jou en roossie in de gaten houden hahaha

Geplaatst
hoi mijnbabi hier alles goed de kleine doet het erg lekker slaapt s nachts tussen de 5 en 7 uur dus we mogen niet klagen we zijn echt aan het genieten met ons vieren. hoe is het bij jou dan.ik lees nog wel mee in het uitgerekend feb forum hoor. kan ik jou en roossie in de gaten houden hahaha

Leuk te horen dat de kleine het goed doet.. Geniet maar lekker van je gezinnetje.. Ik kan niet wachten tot we ons kleine

Mogen verwelkomen... Moet nog wel wat kleine dingen halen, en doen.. Maar dat komt goed..

Geplaatst

Wauw van harte, er zijn dus al bub meldingen. Ik heb simpelweg de tijd niet om op iedereen te reageren.

las wel okaasan haar verdrietige bericht, wat verschrikkelijk verdrietig eis. En wat leuk dat je m'n kaartj zag, kan er maar van 1 zijn hè ;-).

Hier ligt m'n meisje al bijna een week opgenomen in het zkh wegens enorme reflux, slokdarm was verbrand. Inmiddels gaat het beter en mag ze waarschijnlijk dinsdag naar huis.

Voel me schuldig hier niet mee te schrijven, maar mochten er dames zijn die E. en mij willen volgen, kan via facebook, moet je maar even een pb sturen, oké?

Zelf van de week bij de arts want verlies poep, moet weer onder het mes en zelfs m'n kont foet nog zeer van de hechtingen. M'n eierstokken rammelen want wil zo graag een tweede. Mar ja, eerst met E. even alles onder controle krijgen.

Sorry voor de typefouten, een ipad hè.

nou meiden ik zie wel of iemand e wil volgen op fb!

too toi allemaal!

Geplaatst

@babii, oh wat naar je kleine meisje in het ziekenhuis, hopelijk mag ze snel naar huis! En jij ook onder het mes, veel sterkte meis! Je moet nog veel doorstaan zeg na de geboortje van je dochtertje. En je niet schuldig voelen hoor, ik snap heel goed dat je het druk hebt met de kleine en ook jezelf en je verdriet om het verlies van je man.

Ik wil je best volgen op fb, heb er ook een account maar ik lees alleen maar hahaha..........heel soms reageer ik ergens op.

Liefs Roossie

Geplaatst

Je hoeft toch niet te reageren meis? Je kan ook gewoon lezen, weet je in ieder geval hoe of wat, en wie E. is.

Ja, ellende en nog eens ellende. En m'n eierstokken rammelen, haha.

Geplaatst

Even een kort teken van leven. Dank jullie wel voor de meelevende berichtjes. Inmiddels heb ik een email met onze medische geschiedenis naar Gent gestuurd. Maar helaas nog geen mail terug met een datum voor een afspraak. Ik ben bang dat we pas over 3 maanden daar terecht kunnen, dat er dan een paar bloedonderzoeken tegen aan gegooid worden waarvan de uitslag 10 weken op zich laat wachten, dus voor juli gaat hier waarschijnlijk niets meer gebeuren. En daar baal ik echt van. Ik vind het zwaar dat het dan weer een half jaar stil ligt. Toe nu toe alleen maar ellende gehad van de hele MMM en de molen draait al zo lang. Bah.

Hoop dat het jullie allemaal beter gaat.

Geplaatst

O ja, vergeet ik bijna het berichtje te melden wat ik eigenlijk wilde doen. Morgenavond is er een lezing van Odile van Eck in Voorthuizen. Voor de meeste mensen van het UMCU niet al te ver weg. Dus daarom post ik het maar even hier.

Het is erg kort dag, maar ik zag het ook pas gisteren op facebook:

Helemaal gratis en je hoeft je ook niet op te geven. Je kunt dus ook op het allerlaatste moment beslissen of je gaat :-) Dat ga ik ook doen. Ik weet nog niet zeker of ik die kant op afreis. Ik ben wel heel benieuwd naar haar, want ik heb al geregeld iets over haar gelezen en gehoord.

[h=5]Kom je ook?

Gratis workshop Odile van Eck | Dinsdagavond 8 januari a.s.

Hoe integreer ik kinderloosheid in de sociale omgeving

Wanneer je kinderwens niet vervuld wordt, gaat je eigen leven niet vanzelf verder. Dat komt vooral omdat die vurige wens natuurlijk niet zomaar is vergeten.

• Welke impact heeft dit op je leven, hoe ga je om met dit grote verdriet?

• Hoe kun je de kinderloosheid integreren in de sociale omgeving waar vrienden en familie wel kinderen krijgen?

• Hoe kunnen familieleden en vrienden jou ondersteunen bij dit onzichtbare verlies?

Deze vragen staan centraal op de bijeenkomst die bedoeld is voor hen die leven met een onvervulde kinderwens en voor hun ouders, broers, zussen en vrienden die zich bij hen betrokken voelen. Hun aanwezigheid kan een enorme steun betekenen en een opening bieden om te praten over een ingrijpend verlies dat door onbekendheid en onhandigheid is omgeven.

Odile van Eck, zelf kinderloos, is therapeute en geeft begeleiding bij kinderloosheid. Zij benadrukt het belang van het betrekken van mensen uit de sociale omgeving bij het verwerkingsproces. Haar laatste boek, Ongewenste kinderloosheid, een onzichtbaar verlies, verscheen in 2010 bij van Brug.

Datum: dinsdag 8 januari

Plaats: Gereformeerde kerk; Hoofdstraat 142 te Voorthuizen

Tijd: 20.00 uur ( koffie vanaf 19.45 uur)

Toegang: gratis[/h]

Geplaatst

@Okaasan, goed dat je de gegevens opgestuurd hebt naar Gent. Ik hoop niet voor je dat je zo lang moet wachten! Anders een belletje proberen te plegen?

Ik hoop van harte dat het een mooi jaar voor je gaat worden, net zoals ik voor iedereen dat hoop.

Liefs Roossie

• 2 weken later...
Geplaatst

@Okaasan hoe gaat het met je? Al iets van Gent gehoord?

@Dee nog volop in het adoptietraject?

Hoe is het met de rest?

Ik maak me zorgen om mijnbaby, ze is 2 weken niet op het uitgerekend topic geweest terwijl ze daar iedere dag kwam. Iemand iets van haar gehoord? Heeft iemand toevallig een emailadres van haar? Ze voelde zich niet goed de laatste keer dat ze op het forum was, hoop zo dat er niets ernstigs aan de hand is!

liefs Roossie

Geplaatst

Even kort: Ik weet alleen waar Mijnbaby woont, door een pakketje dat ik ooit van haar gekregen heb. Heb verder geen gegevens van haar (wel haar echte naam maar daar kun je niet zoveel mee, probeerde fb maar geen resultaat).

Als je een pb stuurt krijgt ze daar mogelijk bericht van via haar email?

Als je op haar profiel kijkt kun je wel zien dat ze op 14/1 nog online geweest is.....

Hoop ook maar dat het goed gaat met haar!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb voorheen veel meegeschreven hier, ik ben een tijdje weggeweest en heb ook een poosje alleen maar meegelezen, maar ben van plan nu weer wat activer te worden op het forum, mede doordat we in november een erg verdrietige periode hebben meegemaakt (zie handtekening) hebben we besloten om ons weer aan te gaan melden voor ivf, we weten nog niet precies wanneer, waarschijnlijk na onze vakantie, half juni.

Geplaatst

Hey meiden,

Kwam weer even spieken, maar het is erg stilletjes hier?!

Ralletje - jeetje, dat moet heftig zijn geweest! Moeilijk hoor! Spannend weer opnieuw aanmelden!

Okaasan - hoe gaat het met jou? Al nieuws over Gent? Of heb ik daar wat over gemist?

Hoe gaat het met de rest? Mijnbaby en Roossie - laatste loodjes? Clauen Babii - hoe gaat het met jullie ukkies?

Dee, nog nieuws in je adoptietraject?

Megan - weet niet of je hier nog leest, maar hoe gaat het met jullie?

En Inge - nog steeds in de opwaartse spiraal?

Als ik verder iemand vergeet - excuus. Kom hier niet zo vaak meer kijken.

Wij zijn eergisteren in het UMCU geweest voor de biopt ivm de impect-studie. Daarna meegekeken naar de stukjes die ze had afgenomen: vond het er erg apart uitzien!

Verder had ze eerst nog een echo gemaakt om te kijken hoe alles er uit zag, zodat dit als uitgangsecho gebruikt kan worden, want we hebben namelijk besloten dat we een 2e poging willen gaan doen... Brrr, erg spannend weer... Mag gelukkig weer kort traject en zal begin maart al starten dus zojuist foliumzuur en visolie weer in huis gehaald en binnenkort naar de apotheek om de mikmak weer in de koelkast klaar te hebben liggen...

Geplaatst

he ink leuk weer van je te horen. spannend hoor voor een brusje. wij hebben besloten het bij onze twee meiden te houden. zijn zo dankbaar en blij met twee gezonde dochters.met de kleine meid gaat het helemaal super eet goed slaapt goed en begint te brabbellen zo leuk.

wij hebben nog 8 morulas in het umc liggen is wel een heel raar idee hoor.

ralletje ook weer heel veel s6 en sterkte. wij kennen elkaar geloof ik nog niet,maar daar komt vast verandering in hahaha

roossie en mijnbabi voor jullie komt het steeds dichterbij.veel s6 met de bevalling

Geplaatst

@Ink wow spannende periode voor je!

Mijnbaby is ondertussen bevallen van een zoon, gaat goed met ze.

Voor mij nog de laatste loodjes, spannend wanneer het gaat gebeuren. Gaat goed met me mag niet klagen!

Geplaatst

Ja, inderdaad weer erg spannend! Had eigenlijk verwacht dat het advies eerst zou zijn om de borstvoeding af te bouwen, maar omdat ik nog maar 2 a 3 keer voed per dag en al na 3 maanden weer regelmatig ongesteld was, liet ze de keuze aan mij, dus dat was wat ons betreft snel beslist :-)...

Lijkt mij ook best raar als je nog morula's hebt, terwijl je gezinnetje compleet is. Weet je al wat je daar mee gaat doen Claudia?

Roossie - spannend hoor! Wanneer en waar en hoe gaat het beginnen hé? Gaat Jane naar familie als het start of blijft ze bij jullie? Hangt misschien ook van de tijd / plek af of niet?

Fijn te horen dat Mijnbaby en de kleine het goed maken: als je dit lees: van harte gefeliciteerd met je kleine!

Geplaatst

@Clau lijkt me ook een raar idee om nog 8 morula's te hebben. Maarja om nou nog 8 kids op de wereld te gaan zetten ;-) Weet je al wat je met ze gaat doen? Wat fijn dat het goed gaat met de meiden.

@Ink, goh dat ze dan toch ineens aan jou de beslissing overlaten. Dat deden ze bij mij ook met de cryo tp. Wordt echt weer spannend voor je!

Mijnbaby ligt nog in het ziekenhuis, ze zal later nog een verslagje doen. Het gaat goed met ze!

Wij zijn nog in afwachting, iedere dag wel weer spannend vooral de nachten. Ik slaap wel goed hoor maar ik denk wel even voordat ik mijn ogen dicht doe, zal het deze nacht gebeuren? Jane kwam 4 dagen eerder, als haar zusje dat ook gaat dien komen we op zaterdag uit.

Vandaag precies 39 weken en J precies 1,5 jaar.

J gaat naar vrienden of schoonzus ligt eraan wanneer het begint.

in principe wil ik in het Antonius bevallen, daar is J ook geboren, hangt ervan af hoe snel het gaat.

• 2 weken later...
Geplaatst

Weer een klein beetje leven hier, maar dat verandert waarschijnlijk snel als de babies geboren worden. Wel allemaal even hier komen melden hoor! Gaat het nog goed met de laatste loodjes, Roossie en Mijnbaby (of ben jij al bevallen? ik weet niet meer wanneer je uitgerekend was).

Oh en Roossie, je bent zelfs al voorbij je uitgerekende datum. Word je al gek van alle mensen die bellen of je al (aan het) bevallen bent.

Spannend hoor Ink dat je weer gaat beginnen. Jammer dat jullie vorige keer geen cryo;s hadden. Gewoon weer hetzelfde traject ga je doen? Lekker kort en snel en hopelijk ook weer met zo snel resultaat!

Ben benieuwd of het weer zo soepel gaat als vorige keer (jouw punctie ging ook goed toch?)

Goed dat je ook hebt mee gedaan aan de impectstudie. Wat vond je er gek aan uit zien? Ik vond het gewoon een kliederige en bloederig sliertje slijm. Niet heel veel spannends aan, eerder een beetje viezig (en menstruatie-achtig).

Met mij gaat het niet zo goed, ik ben erg somber. Nog steeds niet helemaal aan het werk, dus dat valt ook zwaar tegen.

Morgen hebben we evaluatie van de vorige behandeling. Dat lijkt echt al weer eeuwen geleden. Raar hoor, want het is tevens de laatste afspraak in het UMC, want we gaan geen vierde behandeling hier doen. Daar zie ik geen heil meer in.

De afspraak in Gent staat, maar is helaas pas op 30 april. Echt ellendig ver weg. Maar ja, dat komt ervan als je een afspraak bij de Prof herself wilt. Tel daarbij nog de onderzoeken die ze vast willen doen, dus voor juli is er niets mogelijk. Bah bah bah.

Ik had echt een lijst vragen bedacht voor morgen, maar niets opgeschreven en nu weer alles vergeten. En het erge is dat het me op het moment ook niets kan schelen. Ik heb er echt helemaal tabak van. Ik zie morgen wel wat dokter To...... allemaal te melden heeft. Waarschijnlijk schuift ze als eerste de doos met tissues naar voren, dat doet ze altijd als wij plaats nemen en vraagt hoe het met ons is, en dan vervolgens mijn trillende onderlip ziet. Pruil.

Ik hoop dat het jullie allemaal iets vrolijker vergaat!

Geplaatst

@okaasan, zo oneerlijk hè zou zo met je mee kunnen huilen. Ik hoop dat ze je in Gent goed kunnen helpen! Wel balen zeg dat je zo lang moet wachten, dat is zo tergend! Ik hoop dat 30 april jullie dag wordt en niet alleen van onze koning!

Succes met het evaluatiegesprek!

Mijnbaby is al bevallen gaat goed met ze al is de kleine te vroeg geboren. Het hele verhaal heeft ze nog niet verteld maar zal ze nog wel een keer doen als ze er tijd voor heeft.

En ja ben al over de uitgerekende datum heen, we hadden echt niet gedacht dat we dat zouden halen. Alles gaat goed op af en toe maagzuur en pijnlijke heupen na. Het wordt nu ook steeds zwaarder, maar ik geniet nog van mijn buik en wacht gewoon af al vinden we het wel spannend. Jane wijst regelmatig naar mijn buik of andere ledematen en zegt baby, ze doet dat ook bij haar eigen buik en die van mijn man haha ze kan ook zusje zeggen.

Dinsdag naar de verloskundige geweest, deze week aankijken, anders de 12e strippen en de 13e hartfilmpje in het ziekenhuis. Tot nu toe vind ik het nog wel lief en grappig dat mensen me vragen of ik al bevallen ben, sta ook soms versteld dat er veel zijn die de uitgerekende datum hebben onthouden.

Geplaatst

Lieve Roossie, las net dat je vanmorgen bevallen bent, van harte gefeliciteerd met jullie meisje!!

Ralletje/Marielle wat bizar, je bent gewoon spontaan zwanger geweest?! Wat verschrikkelijk jammer dat het niet goed zat....

Ink veel succes weer met het nieuwe traject!

Okaasan, wat rot dat je je nog steeds zo depri voelt. Het ongewild kinderloos zijn, de miskraam ellende en alle ivf-shit hebben zo'n impact op je hele leven. Met mij gaat het nu best oké maar heb nog altijd zo m'n dipmomenten en daarnaast hangt het gewoon altijd als een schaduw over m'n leven. Vraag me ook wel eens af of het ooit weer zo wordt als eerst (onbezorgd en blij voelen). Misschien helpt het je een klein beetje om te weten dat het niet raar of overtrokken is dat je je ellendig voelt.

Hoe is de afspraak met dr. To gegaan? Heel veel sterkte.... en succes met wachten op het vervolg in Gent.

Over de adoptie weinig echt nieuws, alhoewel het ons in deze fase dagelijks bezighoudt. We hebben de officiële toestemming binnen en staan nu ingeschreven bij een vergunninghouder en moeten/kunnen nu kiezen voor een land en dat is nog best lastig. Voor- en nadelen afwegen, afstemmen met werkgever van man etc.

Geplaatst

Roossie - van harte gefeliciteerd met je dochter! Hoe gaat het met jullie? En hoe vindt Jane het dat haar zusje uit de buik en nu lekker thuis is?

Okaasan, had je al ge-pbd, maar lees nu net je vraag hier nog. We doen inderdaad weer het korte protocol met gonal en cetrotide. Punctie was vorige keer wel zeer pijnlijk ondanks de extra pijnbestrijding en ik zou die dit keer onder narcose mogen, maar dan zou ik het lange protocol moeten volgen ivm inplannen van de punctie, maar dat wilde ik dus liever niet... Ik vond de biopt er apart uitzien, omdat je in die sliertjes bloed ook echt van die witte stukjes weefsel zag zitten...

Dee- fijn dat jullie wel de officiële toestemming hebben, maar moeilijke keuze lijkt het me die je nu moet maken. Hebben jullie al een lichte voorkeur? En op basis van wat ga je zo'n beslissing maken? Lijkt me echt lastig... Hoe lang zijn de wachtlijsten, of valt daar niets over te zeggen?

Geplaatst

@Ralletje, wat naar dat je spontane zwangerschap zo heeft moeten eindigen!

@Dee, bedankt voor je lieve felicitatie! Wat fijn dat jullie officieel toestemming hebben en ingeschreven staan bij een vergunninghouder. Lijkt me ook moeilijk om een land uit te kiezen, maar jullie komen daar vast wel samen uit.

@Ink, spannend dat jullie weer een ICSI poging gaan doen! Ik zal heel hard voor je duimen!

Bedankt voor je felicitatie!

Ik ben 13-2 bevallen met 41 weken, was wel spannend wanneer het zou gaan gebeuren.

Dinsdags gestript, daarna kwamen de voorweeen en snachts kwamen ze om de 5 min.

Verloskundige was al in het ziekenhuis, we konden gelijk komen.

Om 5.15 uur waren we er en om 6.27 uur is ze geboren, het ging dus allemaal erg snel al voelde voor mij dat het uren duurde.

Ze kwam wel als superwoman ter wereld, hoofdje en handje kwamen tegelijk, was erg pijnlijk, heb haar er ook in 7 min eruit geperst.

Ben iets uitgescheurd bij mijn anus.

Jane is erg trots op haar zusje, ze geeft haar kusjes en doet een muziekdoosje voor haar aan.

Een uitgebreider verslag staat in het febr. uitgerekend topic.

Het grappige is dat Henne en ik samen op de bevalling zaten te wachten en we uiteindelijk op dezelfde dag bevallen zijn.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden