Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Okaasan wat fijn, mooie follikels! Ik duim voor supereitjes en mooie bevruchtingen.

Meer dan 200x zkh pffffff, daar moet je ook niet te lang over nadenken.

Bedankt voor de knuffels die je uitdeelde, vond het aandoenlijk om te lezen dat je ons mist.

Wij horen als het goed is binnenkort meer mbt het lopende gezinsonderzoek van de Raad voor de Kinderbescherming, zal het dan wel komen melden hier.

Megan is op vakantie maar wellicht komt ze binnenkort ook weer eens langs op het forum, we houden jou natuurlijk allemaal een beetje in de gaten nu.

Ben ook wel benieuwd hoe 't met Inge gaat en of ze haar neus weer eens komt laten zien hier :-).

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Bedankt voor de knuffels die je uitdeelde, vond het aandoenlijk om te lezen dat je ons mist.

Wij horen als het goed is binnenkort meer mbt het lopende gezinsonderzoek van de Raad voor de Kinderbescherming, zal het dan wel komen melden hier.

Tuurlijk mis is jullie en nu je dit zo schrijft moet ik er zelfs een beetje van huilen. We hebben ook zoveel lief en leed gedeeld de afgelopen 1,5 jaar. En jullie moeten nog een keer komen bbq-en. Dat staat nog steeds hoor!

Ik ben wel erg blij om te horen dat jullie adoptietraject voort gaat. Jullie hadden natuurlijk al een stukje erop zitten met de VIA-cursus, maar erg fijn dat de RvdK nu al op de stoep staat bij jullie. Hoop zo dat als in een mooi tempo door blijft gaan en dat jullie over niet al te lange tijd kunnen af reizen naar het allermooiste en allerliefste kindje van de hele wereld!

Geplaatst

En maandag is mijn punctie. Zoveel dagen heb ik dus nog nooit gestimuleerd. Dat vind ik wel spannend. Hoef nu niet meer naar het zkh, dus ga nog twee dagen stimuleren, zonder dat ze het zien. Hoop zo dat die follikels geen sprintje gaan trekken en voortijdig springen. Maar daar ga ik me geen zorgen over maken (hoop ik).

Geplaatst

@Okaasan, maandag je punctie! Ik duim voor een mooie oogst en bevruchtingen! Ik kan me voorstellen dat je de rest allemaal mist vooral nu je in behandeling bent. Het is ook zo'n emotionele strijd pffff... en 200 ziekenhuisbezoekjes, poeh daar moet je maar niet te lang stil bij blijven staan. En die bbq kan sowieso een keer georganiseerd worden, lijkt me erg gezellig en dan hoop ik heel vurig dat er allemaal kindjes in jou tuin rondrennen, kruipen, rollen of lekker liggen, ligt er natuurlijk aan wat ze op dat moment kunnen ;-)

@Dee, zo'n adoptieproducedure is ook een spannend traject hé, anders spannend dan een ziekenhuisbehandeling natuurlijk maar toch ook spannend. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren eer jullie een kindje kunnen gaan halen. Gaan jullie dan zelf naar het land toe van waar het kindje vandaan komt, of kun je het kindje dan verwelkomen op schiphol. Weet je al uit welk land de kleine zal komen? Mijn 1 na jongste broertje is door iemand opgehaald en konden we van Schiphol afhalen, de jongste heeft mijn vader zelf uit Indonesie gehaald. De ex van mijn broertje werkt voor Wereld Kinderen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier gisteren om 23 uur de Ovitrelle gezet en ik ben me toch misselijk. Gatver zeg.

Nadat ik vandaag eindelijk om 11 uur opgestaan was en ontbeten had, ben ik om 1 uur weer naar bed gegaan. Bah wat voel ik me beroerd. Dat heb ik nog nooit gehad van de Ovitrelle/Prenyl. Nu pas net weer een half uur wakker. Morgen punctie en ik vind het wel erg spannend worden. Vandaag lekker spuitvrij, maar het huilen staat me nader dan het lachen.

Ik krijg deze keer twee emmies teruggeplaatst (Ervan uitgaande dat er net als vorige keren voldoende emmies zijn) en dat vind ik best wel spannend. Jeetje zeg, het zou maar lukken, en ook met alle twee. Pfff, daar kan ik me echt niets bij voorstellen. Ik kan me er inmiddels sowieso niet zo veel meer bij voorstellen dat het überhaupt ooit gaat lukken.

Tot een jaar geleden wist ik altijd zeker dat er een kindje zou komen, maar kon ik me niet voorstellen dat dat kindje dan in mijn buik zou groeien. Maar het gevoel dat ik een kindje zal krijgen ben ik inmiddels ook een beetje kwijt. Ik, een kindje? Pfff, erg naar en verdrietig om dat te constateren. Hoop dat het na de TP weer een beetje terugkomt. Want ook al geloof ik niet dat je van positief denken zwanger wordt, het is wel 1000x fijner om de de wachtweken in te gaan met een iets positiever gemoed.

Hoe is het met alle zwangere dames?

Claudia nog niet bevallen? Ik vind het echt ongelooflijk als ik bedenk hoe het er een heel aantal weken geleden voor stond.

Geplaatst

@Okaasan, heel veel succes vandaag!mijn duimen draaien overuren!

Gelukkig kan ik je wel

virtueel een dikke knuffel geven, live had ik het je niet aan gedaan.

Ik heb het norovirus te pakken. Mijn heupen doen ook zeer van het liggen, maarja gaat wel weer over? Heb het al eerder gehad. Hoop alleen niet dat ik Jane en manlief aansteek.

Dikke knuffel!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dank je wel voor de duimen en de knuffel.

He getver Noro. Heel veel handen wassen en ontsmetten, en de één de wc boven en de ander de wc beneden gebruiken. Het is zo besmettelijk. Gisteren nog in het nieuws dat een heel cruiseschip aan de race+ is vanwege Noro. Sterkte ermee. Hoop dat het snel weer over is.

Geplaatst

Okaasan, waarschijnlijk ben je nu (bijna) in het ziekenhuis, ik duim voor je. Kiezen op elkaar en gaan met die banaan (nou ja banaan.... laat maar, voordat ik ongepaste vergelijkingen ga maken ;-)). Hoop op een mooie opbrengst!

Roossie beterschap!

Geplaatst

Dank je wel Dee en lief dat je even langs komt.

Er zijn 8 eicellen gevonden, niet slecht voor 9 aangeprikte follikels. Vorige keren 13 en 11 eicellen, dus nu best wel wat minder. Hoop dus op een erg hoog bevruchtingspercentage.

Punctie was wel te hebben, gelukkig links maar twee follikels, want daar was het echt erg pijnlijk.

Ik kruip mijn bedje in, want ik ben gesloopt van alle spanning en de erg slechte nacht.

Geplaatst

Ja ookasan,

Ik ben ook een trouwe volger van je blog ;-)

Maar was idd op vakantie. Hartstikke goede score hoor volgens mij! Denk dat de kwaliteit stuk beter zal zijn nu, dat gaat echt helpen. Wie weer lukt het gewoon! When you least expect it..... Had je nou ook de pipelle gedaan?

Sterkte roos met norovirus, jasses. Heel vervelend en dat in jouw toestand ;-)

Wij zijn verder aardig bezig, vandaag alweer gesprek bij therapeut gehad en volgende week weer. Gebeuren goede dingen. Maar het is wel erg verdrietig allemaal.

Hugs Megan

Geplaatst

hhaha, mijn blog. Ja bijna wel hè, ik klets hier gewoon lekker tegen mezelf. Moet het toch ergens op schrijven, dan kan ik het nog eens na lezen. Heerlijk jouw humor weer even te lezen.

Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Was dit nu de verweg-vakantie? Of toch niet, ik ben het helemaal kwijt. Goed om te lezen dat jullie wel op zijn plaats zijn bij de therapeut. Althans dat neem ik aan als je schrijft dat er goede dingen gebeuren. Maar verdrietig, ja dat geloof ik graag. Het is ook niet niks wat je mee hebt gemaakt in de laatste jaren. Bij elkaar is het meer dan een hele zwangerschap al die behandelingen die jij hebt gehad. Dat bedacht ik me gisteren op eens over onze eigen wachtweken. 6x IUI en 8xTP is al bijna driekwart zwangerschap aan alleen maar de wachtweken, en dan de spuitweken voorafgaand niet eens meegeteld. Ongelooflijk en je hebt er niets voor, behalve een hoop verdriet.

Heel veel sterkte bij de therapie en vooral ook in het echte leven, want daar moet je al die therapie-wijsheden dan maar weer zien toe te passen. Da's ook niet zo makkelijk als het bij therapie lijkt, althans, dat merk ik geregeld.

Ik heb inderdaad de pipelle gedaan, in het kader van de studie van dokter K..t Maak me nu dus al helemaal zorgen dat de diclofenac die je krijgt voor de punctie een ontstekingsremmende werking heeft, wat niet gewenst is voor de werking van de pipelle.

Uit het bloedonderzoek is trouwens 1 waarde zwak positief gekomen. Nog een beetje spannend of dit consequenties kan hebben op de kansen voor zwangerschap en gaat hebben op mogelijk medicatiegebruik. Mogelijk moet ik bloedverdunners gaan gebruiken. Ik houd dr K. dus wel bezig. Morgen hoor ik meer van haar. Al met al is het dus wel een spannende poging.

Dank jullie wel allemaal voor de goede wensen. En ik ben echt blij hoor met die 8 eicellen. Maar moet er geloof ik gewoon even aan wennen dat het minder is dan vorige keer. Had ik trouwens al gezegd dat we er twee laten TP? Vind ik wel erg spannend, want stel je voor… En tegelijkertijd denk ik dan gelijk, ja ja er hebben het er al zo veel niet gedaan, denk je nu echt dat er dan twee blijven hangen? Nou ja jullie kennen het wel, die dubbele gedachtes.

Geplaatst

Haha, nou ik mocht niks tillen met de verhuizing, want ik ben echt goed gehecht, heb ontelbaar veel hechtingen volgens de arts.

was nog op na controle en vroeg wanneer weer een cryo te laten plaatsen. Nou mag pas over een jaar weer proberen zwanger te worden, mag nooit meer natuurlijk bevallen, moet sowieso ren ks.

tevens ben ik zo opengescheurd, ondanks de knip, dat m'n endeldarm open en bloot lag, ze m'n kringspier moesten hechten omdat ik anders m'n poep niet meer kon ophouden, en daaroverheen nog van vagina tot anus.

in m'n rectum zitten ontelbaar veel hechtingen waardoor ik het eerste jaar ook niet mag fietsen, dat doet zeer zeggen ze.

in oktober volgend jaar mag ik dus weer m'n cryos proberen te plaatsen. Ach ja, ik geniet nu volop van de kleine meid. Al zit die nu in een sprong..... Bah! Op fb staan alle foto's van haar, alleen heb ik volgend mij niemand in fb staan???

Succes voor de andere meiden!!

Geplaatst

Jeetje Babii, wil je wel eens stoppen met je enge verhalen. Zo meteen durft niemand meer. Maar even zonder gekheid, wat een heftig verhaal. Je had er al iets over geschreven, maar jeetje mina zeg, wat een toestand. Hoop dat je inmiddels weer een beetje aan de beterende hand bent.

Vandaag in het zkh viel mijn oog opeens op een heel erg roze kaartje met de naam van je dochter erop. Dat moest ik natuurlijk even van dichtbij bekijken of het ook echt jouw kaartje was. En ja hoor! Mooie tekst heb je geschreven. Mooi om dit zo aan je dochter mee te geven.

Geplaatst

En ik heb vandaag ons duo terug geplaatst gekregen.

Er zijn slechts drie embryo's ontstaan, maar wel alle drie van erg goede kwaliteit. Waarschijnlijk kan nummer drie dus morgen ingevroren worden. Maar dat horen we morgen.

Van de 8 eicellen, hebben ze er maar 6 kunnen injecteren. Wat een afvalrace blijft het toch. Maar goed, 3 emmies zijn 3 kansen, of eigenlijk 2 omdat we er nu 2 hebben laten TP-en. Ik ga heel hard broeden op ons duo.

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ga straks even bijlezen van iedereen! Okaasan!! Spannend ik duim!

Ik ben in shock na het nieuws van gisteren; groeiremmers en effect op vruchtbaarheid. Ik heb groeiremmers gehad als kind.. En ondanks dat ik het wel wist, de eerste gyn in UMC wist al te vertellen dat die groep vrouwen er significant langer over doen, is het toch wel hard aangekomen. Ik heb maandag weer een afspraak met de natuurarts. Ben benieuwd wat hij er over kan zeggen.

Verder voel ik me elke maand beter. Meer energie, ben enorm afgevallen (hoera) en begint ergens weer te kriebelen voor een keer een nieuwe poging. Naja.. Eerst eens kijken ofmons cryootje het een keer wil doen.

Ga even bijlezen. Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Ik kon het even niet opbrengen. En zelfs dat kon ik niet eens schrijven..

Denk aan jullie.. Allemaal!

Liefs en x

Geplaatst

Okaasan, wat mooi dat je 3 emmies hebt! Ik ga heel hard voor je duimen dat die twee kanjers in je buik lekker bij je blijven plakken!

Inge, jemig kan me voorstellen dat het hard aankomt zulk nieuws. Hopelijk kan je natuurarts hier iets mee. Afgevallen, ik vond dat je al een mooi figuur had hoor! Ik kan me voorstellen dat het vaak moeilijk is om hier te schrijven en te reageren, neem de tijd zolang je die nodig hebt en doe wat goed voor je is. We blijven uiteraard nieuwsgierig naar je. In ieder geval heel fijn dat je iedere maand beter voelt!

Hier bijgekomen van het norovirus, nu ben ik erg verkouden van Jane overgenomen maar daar komen we wel weer doorheen. Ik merk wel dat ik steeds sneller moe ben, maarja nu ook niet gek na zo'n virus doet toch wel wat met je lichaam.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee Inge, wat goed om van je te lezen. Ik kan me voorstellen dat je in shock bent van het bericht, ook al was je er eigenlijk al van op de hoogte. Als je het dan zwart op wit ziet staan of op de radio/tv hoort dan komt het wel weer heel dicht bij en is het echt niet meer te negeren. HEftig hoor!

Fijn dat je ook wel weer 'zin' hebt om je cryo op te halen. Jullie hadden nog nooit eerder een cryo toch? OF wel? Ben het even helemaal vergeten.

HEt is helemaal niet erg dat je zo lang niets hebt laten horen. Daar hoef je toch geen sorry om te zeggen. Ik twijfelde soms of ik weer eens naar je moest vragen, omdat het wellicht ook een soort druk op je legt als je wel mee leest. Nu ja. Ik ben blij om te horen dat het steeds iets beter met je gaat.

Succes met bijlezen, hahaha, da's vast een eind. Misschien moet je er maar niet aan beginnen. Gewoon weer inhaken.

Roossie fijn dat je weer opgeknapt bent van het noro-virus. Je hebt bijna weer een echo, denk ik?

Hier een beetje in de mineur. Embryo 3 is hem niet geworden, hij was niet verder doorgedeeld, en daar was man vooral verdrietig over. Hij had gelijk geen vertrouwen meer in ons duo, want misschien zijn die dus ook wel gestopt met delen. Ja, euhhh dat kan, maar weet je niet. Ik vind het ook jammer dat er geen cryo is, maas ben er iets nuchterder over. Al die cryo's hebben toch niets gedaan. Maar ik vind het wel jammer dat we ze niet hebben. Als ons duo mislukt, dan is het gelijk over en uit met deze poging.

Man is sinds vannacht goed ziek; 38,3°C en iedere 2 uur projectielbraken. Door alle hormonen voel ik me ook zeker niet top, ben erg misselijk, en vraag me de hele tijd af of ik ook niet ziek aan het worden ben. En dat niet slapen vannacht draagt ook niet echt positief bij aan mijn welbevinden. Blegghh. Het lijkt me zo niet goed voor ons duo als ik ziek word. Pfff, hoe maak je jezelf gek.

Een klein stemmetje achterin mijn hoofd is dus eigenlijk al met een volgende behandeling bezig.

Oh, al die stomme gedachtes waar je tussen heen en weer geslingerd word.

NOu einde van de klaagzang, ik geloof dat ik maar gewoon even een wandeling moet gaan maken. Even uitwaaien.

Geplaatst

Oskaan, van de 14 waren er bij mij 2 bevrucht 1 is tp ( op dag 3 een mourla) en die ander weg gedaan... was niet goed genoeg..

Ik was er kapot van, en net als jou was ik in me hoofd al bezig met nieuwe poging... maar zo zie je maar die ene is wel blijven plakken en ben nu morgen 30 weken zwanger :))))

Welkom back inge!

Babii ik heb je verhaal niet gelezen, kan helemaal niet tegen.... brrrrr krijg er de rillingen van... gelukkig gaat het al weer

beter met jou en je kleine al weer 2 maanden gaat hard joh....

Roossie hier ook ZIEK last van me oor en keel.. PFFFFF... hoop dat we snel weer de oude zijn..

Geplaatst

@babii meis wat een verhaal toch weer, fijn dat het beter met je gaat en lekker geniet van je kleine meisje.

@Okaasan, ik had 9 eitjes waaruit 5 emmies kwamen, hiervan waren er maar 2 goed genoeg. 1 tp en 1 in de vriezer. Het is idd altijd zo'n afval race, maar het zegt ook niets hoor de hoeveelheid. Toen ik de eerste tp had gehad, was ik ook nog aan het genezen van de slagader die ze geraakt hadden. Ik dacht dat gaat nu natuurlijk niet lukken met die onrustige baarmoeder en buik en toch is emmy blijven plakken. Blijf moed houden meis, het zegt allemaal niets, ze zullen de beste emmies wel gelijk teruggeplaatst hebben.

@mijnbaby beterschap! Heb je op een ander topic geschreven.

Hier naar de kerstmarkt geweest met manlief, Jane en twee vriendinnen was erg gezellig. Als het goed is gaat manlief morgen de kerstboom naar beneden halen en komen weer twee vrienden op bezoek.

Liefs Roossie

Geplaatst

okaasan heel veel s6 en hou ze lekker bij je he.

babbi wat ben je sterk zeg.top roosie en mijn baby hoe is het met jullie zwangerschap.

hier lekker aan het genieten van ons grote wonder. s.anne doet het super.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden