Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Kaykay, geen grijze haren, maar het laatste half jaar begint het wel een beetje te krullen. Heel apart.

Wat het mentale aspect betreft. Ik vind het wel steeds moeilijker worden, omdat je weet wat er allemaal mis kan gaan. Ook mijn leeftijd begint een rol te spelen, dus het einde is wel bijna in zicht...

Maar ik geniet ook nog steeds van m'n leven en ga dat natuurlijk ook blijven doen.

Ook heb ik geen moeite met de mensen om me heen die zwanger zijn en kindjes hebben. Als je net een mislukte poging hebt gehad is het even wat moeilijker, maar het is nou eenmaal iets wat bij het leven hoort.

En helaas horen wij nog niet tot die gelukkigen. Dat kun je een ander niet aanrekenen.

Wat de kosten betreft. Je moet er volgens mij ook nog rekening meehouden dat er een mogelijkheid is dat er cryo's zijn. Het invriezen ervan zal ook de nodige kosten met zich meebrengen, en de tp per cryo-behandeling ben je ook al gauw zo'n € 500,00 kwijt (daar heb ik nl. twee keer een factuur van gehad, wat een foutje bleek te zijn).

@ Babeth, nog steeds niet ongesteld dus...en je hebt gelijk dat je iedere kans grijpt die er is. Je weet het tenslotte nooit!

@ Arinde, welkom hier en ook heel veel succes!

@ Sandie, succes morgen met je 1e fm!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben Danio, woon in Overijssel en heb inmiddels 6 inseminaties achter de rug. vanaf 4 juni mag ik beginnen met de hormonen voor een 1e IVF.

Geplaatst

hoi Danio....welkom hier en ik wilde je even heel veel succes wensen.

Ik begin 1 dag eerder met de hormonen...mag 3 juni namelijk gebinnen met prikken.

Nogmaals heel veel succes!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ook ik wil me graag bij jullie topic aansluiten! Zal me even voorstellen; ik ben Jetje en 30 jaar, vanavond zet ik mn eerste spuit deca. Wij beginnen aan onze eerste ICSI en dus aan een spannend avontuur! Ik ben benieuwd of ik zelf de spuit durf te zetten... ga het wel proberen in ieder geval!

Liefs Jetje

Geplaatst

Hoi Jetje...wat spannend allemaal zeg!!

en vanavond je eerste prik....het gaat je lukken meid....maar heb jij geen prikinstructies gehad?? ik moest namelijk in het ziekenhuis al prikken (met water dan hoor).

Heel veel succes de komende periode en we hopen er het beste van!.

Geplaatst

Hoi Tamaar,

Ja wel prikinstructies gehad maar hoefde niet bij mezelf te oefenen.. Komt goed als het mezelf niet lukt doet mn man het!

Geplaatst

Hallo dames,

Is er nog plek,ik mag ook weer beginnen.

Ben vandaag ongie geworden dus vrijdag 4 juni mag ik heen voor de eerste echo.

Als alles gaat zo als het gaat dan word de dag voor onze trouwdag de punctie en de dag erna tp spannend!!.

Wil iedereen heel veel succes en sterkte wensen met alles.

Heel veel liefs Jessica

Geplaatst

hallo Jetje en Danio

Het wordt al een lekker drukke topic hier, gezellig! (liever onder andere omstandigheden maar we maken er het beste van!)

Heel veel succes dames!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Danio en Jetje,

Welkom hier en heel veel succes.

@Minoes, natuurlijk mag je hier aanluiten:-)

Geplaatst

Meiden ik heb even het lijstje tevoorschijn getoverd!

Intussen hebben zich weer een aantal nieuwe meiden zich gevoegd bij dit topic. Willen jullie dit lijstje aanvullen?

Dan kunnen we elkaar goed volgen

4_1_204.gif

Voortraject

Kaykay, 18 mei start 2e ivf, 19 mei start decapeptyl, 21 mei puregon-start

Sandie, vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

Sonjah, start decapep op 23 mei vanaf 4 juni gonal F

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Angelique, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

MBM, start Deca 27 mei

Schattie, 27 mei start decapeptyl, 29 mei start Menopur

Tamaar, start deca 3 juni

Martha, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Appel, Nu aan de pil, 5 juni beginnen met de deca

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Schattie, 31 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

sig.jsp?pc=ZSzeb096&pp=ZSman000

Geplaatst

Hallo iedreen ik sta er einedelijk tussen naar 4 pogingen haha.

Ierdeen heel veel succes!

gr jessica

Meiden ik heb even het lijstje tevoorschijn getoverd!

Intussen hebben zich weer een aantal nieuwe meiden zich gevoegd bij dit topic. Willen jullie dit lijstje aanvullen?

Dan kunnen we elkaar goed volgen

4_1_204.gif

Voortraject

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

MBM, start Deca 27 mei

Minoes,start 4 juni,cetritide en gonal-f

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Schattie, 31 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Minoes,4 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

sig.jsp?pc=ZSzeb096&pp=ZSman000

Geplaatst

Hoi Jetje

Welkom en gezellig dat je hier komt kletsen.

Ik wens je heel veel succes met je 1ste ICSI behandeling.

En voor vanavond, heel veel succes met het prikken. Je zult zien dat het allemaal best meevalt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi 'nieuwe' meiden,

Welkom hier en heel veel succes!!

Morgen 1e FM, spannend, ben erg benieuwd! Ik hoop dat er een flink aantal gegroeid is, zal alleen aan de ene kant meer zitten dan aan de andere kant ivm cyste. Maar we wachten het af.

Daarna ff lekker shoppen met mijn schoonouders, je weet wel die lieve mensen die ook onze behandeling betalen.... Doen ze 2x per jaar, helemaal niet verkeerd hoor!!

Geplaatst

Sandie, heel veel succes morgen en je hebt het maar getroffen hoor met zulke lieve mensen!

Geplaatst

Hoi Arinde en Danio

Welkom en heel veel succes met jullie behandeling.

Arinde: Ga je voor IVF of ICSI? En is dit je 1ste poging?

Danio: Spannend zo'n eerste IVF behandeling. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Allemaal

Ik heb even het lijstje aangepast, want ben vandaag ongesteld geworden.

Dus ook ik ga nu weer van start. Spannend weer.

Voortraject

MBM, start Deca 27 mei

Daniella, 30 mei start Gonal-F, 2 juni start Menopur

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Schattie, 31 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Minoes,4 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hey daniella,

Ik ben vandaag ook ongie geworden twee dagen te vroeg wel beter.

Ik moet vrijdag 4 juni heen eerste echo.

@Sandie je hebt echt schatten van schoonouders veel plezier met winkelen.

Veel liefs Jessica

Geplaatst

Hoi allemaal....

ik weet dat ik pas net in de beginfase zit....en de meeste van jullie al veel verder zijn.

Ik ben nu iets meer dan een week aan de pil (Microgynon) en merk dat ik erg veel last krijg van stemmingswisselingen. Beetje aggressief zelfs....nah ja, niet echt juiste woord maar een erg kort lontje heb...

Voor dat ik een kinderwens had ben ik zo'n (schrik niet) 20 jaar aan de pil geweest omdat m'n menstruatie erg pijnlijk was en het de huisarts beter leek mij aan de pil te houden.

Nu merk ik dat m'n borsten heel!! erg pijnlijk zijn....en ehm, ook groeien vraag ik me af of jullie hier ook ervaring mee hebben.

Ik ben 3 jaar terug zwanger geweest en toen voelde m'n borsten net net zo aan...nu weet ik 100% zeker dat ik niet zwanger ben...maar het voelt zo raar....

ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de pil.

ach...nog even en ik ben ervan af..maar dan begin ik natuurlijk met het *echte* werk....het inspuiten van hormonen....

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor het warme welkom! De eerste spuit zit erin, mn man heeft het gedaan ik durfde niet.

Ik weet niet hoe ik mezelf op het lijstje moet zetten, ben daar niet zo handig mee..hoe moet dit?

Dank jullie wel!

Geplaatst

Jessica: Ik was 3 dagen te laat deze keer, maar nu gaan we dan weer vol goede moed beginnen. Fijn dat jij ook weer gaat starten.

Mijn dokter belt me morgenochtend om te zeggen wanneer ik bij hem langs moet voor de 1ste FM.

Tamaar: Ik kan je hier helaas niet bij helpen, want ik slik de pil niet.

Maar ik heb eigenlijk een beetje dezelfde klachten als ik stijf van de hormonen sta, haha.

Dus dan staat je misschien nog wat te wachten als je met de hormonen van start gaat :fist:. (geintje)

En vooral dadelijk met de wachtweken, dan heb je helemaal een "kort lontje".

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Jetje

Ik heb je op het lijstje erbij gezet. Ik wist in het begin ook niet hoe het moest hoor.

Je gaat linksbovenaan aan het lijstje staan en klikt met de linkermuisknop en selecteer je het bericht. Dan met de rechtermuisknop klikken en kopieeren selecteren, daarna ga je naar het bericht dat je wilt versturen en selecteer je weer met de rechtermuisknop en dan selecteer je plakken. Daarna kan je het zelf aanvullen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

Dus je man heeft je geholpen bij het prikken. Het is ook allemaal een beetje eng natuurlijk. Je zult zien dat je het morgen of overmorgen ineens zelf doet.

Succes er verder mee.

Groetjes

Daniella

Voortraject

MBM, start Deca 27 mei

Jetje, 28 mei start Deca, 30 mei Gonal-f

Daniella, 30 mei start Gonal-F, 2 juni start Menopur

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Schattie, 31 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Minoes,4 juni 1e fm

Jetje, 6 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst
Hoi allemaal....

ik weet dat ik pas net in de beginfase zit....en de meeste van jullie al veel verder zijn.

Ik ben nu iets meer dan een week aan de pil (Microgynon) en merk dat ik erg veel last krijg van stemmingswisselingen. Beetje aggressief zelfs....nah ja, niet echt juiste woord maar een erg kort lontje heb...

Voor dat ik een kinderwens had ben ik zo'n (schrik niet) 20 jaar aan de pil geweest omdat m'n menstruatie erg pijnlijk was en het de huisarts beter leek mij aan de pil te houden.

Nu merk ik dat m'n borsten heel!! erg pijnlijk zijn....en ehm, ook groeien vraag ik me af of jullie hier ook ervaring mee hebben.

Ik ben 3 jaar terug zwanger geweest en toen voelde m'n borsten net net zo aan...nu weet ik 100% zeker dat ik niet zwanger ben...maar het voelt zo raar....

ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de pil.

ach...nog even en ik ben ervan af..maar dan begin ik natuurlijk met het *echte* werk....het inspuiten van hormonen....

Hallo Tamaar

niet vreemd hoor dat je 20 jaar de pil hebt geslikt, ik heb zelf ook ongeveer 14 jaar de pil geslikt, toen ik stopte met de pil merke ik pas wat mijn eigen hormonen met me deden. Toen ik aan de pil was was ik vrij vlak zeg maar, toen ik pilvrij was en te maken kreeg met mijn eigen hormonen wist ik niet wat ik meemaakte.

Veel emotioneler rond mijn eisprong en gevoelige borsten vanaf de eisprong tot aan de menstruatie.

Wat jij nu ervaart met het slikken van de pil om je eigen cyclus plat te leggen heb ik ook gehad de eerste icsi-poging, ik was zeer prikkelbaar omdat ik me totaal mezelf niet voelde en had enorme hoofdpijn, echt bijna 24 uur per dag.

Zelf wacht ik nu op mijn mnestruatie maar moet eerlijk zeggen, tis dat ik weet dat ik niet zwanger ben maar anders zou ik er over twijfelen. mijn borsten zijn nu continu gevoelig, net als toen ik zwanger was.

We geven ons maar aan die hormonen over he..of ze nu natuurlijk zijn of via medicatie.....

sterkte, ik denk als je straks aan het prikken bent je je wel beter zal gaan voelen

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden