Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey roossie

Ja wist ik ook niet meer haha komt vast door de stress die vrouw in umcg werd zelfs een beetje boos dat ik beter had moeten luiteren haha.

Ja ik word dit jaar 26 daarom doen ze ook deze behandeling alles zag er bij mij typ top uit dat is dan van dit alles positief.

maar ik heb ook iui gehad en daar had ik van lichte hormonen al vette stymulatie al 6 eitjes vonden ze ook heel vreemd maar ja dat andere ziekenhuis heeft er verder niks mee gedaan en ons veel te lang laten lopen.

Liefs jessica

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Ladies

Babeth: Inderdaad dat we dan erg gelijk oplopen. Allebei volgen we het korte protocol en de 3de ICSI behandeling. Heel toevallig allemaal.

Ik heb van de week je blog gelezen en het is heel wat wat jullie meegemaakt hebben. Vind het knap hoe je deze blog geschreven hebt en ik wens jou en je man heel veel succes met deze ICSI behandeling. :toppie:

Sandie: Ik zie dat je nu aan je 4de IVF begint. Krijg je die nog vergoedt of moet je die nu zelf betalen. Heb gehoord dat het nogal verschilt per verzekering.

Roosie: Dus bij jouw in het ziekenhuis doen ze alleen in principe het lange protocol als je ouder bent dan 40 jaar. Had ik nog nooit eerder gehoord.

Ik hoop dat het korte protocol goed bij je aanslaat. Spannend hoor je 1ste IVF behandeling. Heel veel succes.

Ik lees zoveel op deze site over die maanstenen, dat ik hier ook maar eens op zoek ga. Baadt het niet, schaadt het niet.

Groetjes Daniella

Geplaatst

@ Roosie; we gaan er voor duimen hoor!!

@Daniella: helaas krijgen we geen poging meer vergoed. Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders die het voor ons willen betalen (zo vaak als dat wij het zouden willen). Het wordt van de erfenis van opa betaald, zou wel heel mooi zijn als het lukt.

Succes verder!!

Geplaatst

Voortraject

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Angelique, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

MBM, start Deca 27 mei

Martha, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

Schattie, evaluatiegesprek 25 mei, dag 3 start decapeptyl, dag 5 start puregon (we hopen dat we net zoals de vorige keer direct door mogen gaan met de 3e poging)

Sandie: vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

Sandie 20 mei

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst
Oh lees net dat dit vnl ICSI betreft... Of mag een 'gewone' IVF-er ook meeschrijven?

Ik ben ook een gewone IVF-er!!! ;-)

Geplaatst

@ Sandie, dat zou nog 's een hele mooie en bijzondere erfenis kunnen worden...

Alvast heel veel succes!

@ Daniella, goed gedaan man! 23_28_100.gif

@ Roossie, eigenlijk zou ik ook best 's het korte protocol willen volgen, maar hierover wordt nooit bij ons gesproken. Ik volg altijd het lange protocol, maar heb wel heel veel moeite met de pil. Nou ja, ze zullen er wel een reden voor hebben.

Geplaatst

Bedankt meiden!! Doet me goed om te lezen hoe iedereen meeleeft.

In mijn omgeving leeft ook iedereen wel mee, maar het is toch anders. Ze proberen je wel te begrijpen, maar ze weten niet hoe het is. En (helaas) jullie wel!

Ik word nu ook wel een beetje zenuwachtig hoor... Het komt nu wel heel dichtbij.

Geplaatst

Hoi Sandie

Morgen mag je inderdaad gaan starten. Spannend weer.

Ik begin eerlijk gezegd ook alweer wat zenuwtjes te krijgen als ik eraan denk hoor.

Maar dat is nu eenmaal zo. Iedere keer hoop je weer dat het deze keer positief zal zijn. Vooral de wachtweken vind ik slopend.

En net wat je zegt, je omgeving leeft met je mee, maar ze ervaren het niet als jij.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Sandie wat heb je een lieve schoonouders!!!

Vandaag je eerste prikdag, succes!

En inderdaad mensen in je omgeving weten niet wat je door maakt, daarom zijn dit soort forums onwijs fijn en je leert ook weer veel van elkaar!

@Mart, anders ter sprake brengen, vragen staat vrij toch?

Kan me indenken dat je liever niet aan de pil wilt, ik ben blij dat ik niet aan de pil hoef.

Vandaag weer een heerlijke behandeling gehad bij de acupuncturist.

Zij adviseerde o.a. om mungbonen en taugé te eten, dat ontgift de lever, vooral als je hormonen prikt. Dan is mijn lever wat schoner als ik aan de ivf ga beginnen.

Groetjes Roosie

Geplaatst

@ Daniella; ja die wachtweken! Drama... en dan zit ik nog middenin mijn examens haha... Ben benieuwd of daar wat van terecht gaat komen hoor! Nou ja, ik doe gewoon mijn best.

@ Roosie: ik heb hele lieve schoonouders hoor. Zonder hun hadden we deze poging gewoon niet kunnen doen.

Enne...taugé en mungbonen? Zal het eens gaan proberen (ken alleen de mungbonen niet), kan nooit kwaad, toch?

Heb trouwens vandaag de uitgangsecho gehad. Ik heb nog wel een cyste in mijn rechter eierstok (niet zo groot gelukkig), maar mag evengoed gewoon starten!!

De 29e voor de 1e FM!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier..

In juni heb ik de 3de ICSI.

6 x IUI

1 IVF

2 ICSI

en nog niet zwanger :(

Geplaatst

hai dames

die wachtweken zijn inderdaad killing, ik voel nu af en toe wat steekjes onder in mijn buik, die kan ik mooi negeren maar ze herinnerde mij ook weer aan de laatste wachtweken (14-26 okt 2009).

Sandie, jeetje examens en wachtweken, wordt dubbel spannend maar misschien de goede afleiding.Fijn dat je mag starten, super!!!

Biljana, welkom hier, 3x scheepsrecht voor jullie?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Voortraject

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

MBM, start Deca 27 mei

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

Schattie, evaluatiegesprek 25 mei, dag 3 start decapeptyl, dag 5 start puregon (we hopen dat we net zoals de vorige keer direct door mogen gaan met de 3e poging)

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

Sandie 20 mei

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Sandie, 29 mei 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Biljana

Welkom en ook jij heel veel succes gewenst met je 3de ICSI.

Wanneer ga je ongeveer starten in juni en volg je het lange of korte protocol?

Geef de moed niet op. Blijf erin geloven. Wie weet 3x scheepsrecht???

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Voortraject

MBM, start Deca 27 mei

Kaykay: 18 mei start 2e ivf, 19 mei start puregon, 21 mei decapeptyl-start

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

Sandie 20 mei

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Sandie, 29 mei 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Meiden, ook ik had twijfel bij welk forum mee te praten, en idd de mei-club is al zo ver dat ik het fijner vind om hier te zitten. Heb vanaf t begin meegelezen, dus ken jullie een klein beetje...

Het wordt dit weekend heerlijk weer, dus meiden lekker naar buiten en genieten maar! Zelf ga ik vanavond naar de belgische kust. Jullie ook leuke plannen?

Vind het in deze tijden toch wel erg fijn om met "lotgenoten"te spreken. Gisteren op babybezoek en jeetje wat zou het toch fijn zijn wanneer dat voor iedereen was weggelegd! Wat een snoepje!

Lieve allemaal, heel fijn weekend en we houden elkaar op de hoogte!

Liefs,

Kaykay

Geplaatst

Hoi Kaykay

Ook jij welkom op deze site.

Ik zie dat je met je 2de IVF bent gestart.

Heel veel succes gewenst en jij ook een fijn weekend.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ik heb geprobeerd jullie op het juistje plekje neer te zetten (in volgorde van wie het eerst begint).

Om het overzichtelijk te houden is het misschien handiger om alleen in te vullen wanneer je moet starten met je hormonen...

Kunnen jullie dit aanpassen?

Het is anders zo moeilijk te zien wie waar zit in het traject.

Thanx!

@ KayKay ook welkom hier! Wat hebben we heerlijk weer hè. Eindelijk, daar zijn we wel aan toe.

Bij ons in het stadje is het feest dit weekend i.v.m. de start van de fietselfstedentocht. Het wordt hier weer een heerlijke gekkeboel met alle toeristen, maar wel heeeeeel gezellig.

En ik ben nog niet met de hormonen begonnen, dus ik kan m'n biertje nog lekker nemen....

8_9_21.gif(groen bier, hihi)

@ Biljana, ook welkom hier! Wanneer mag je beginnen? Wil je het lijstje nog even aanvullen? Dank je wel en alvast heel veel succes!.

Voortraject

Kaykay, 18 mei start 2e ivf, 19 mei start puregon, 21 mei decapeptyl-start

Sandie, vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

MBM, start Deca 27 mei

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Kaykay, welkom hier!

Jij bent dus ook al gestart met hormonen? Spannend allemaal weer hè.

En, heb je al een beetje last van de bijwerkingen?

Ik dacht dat ik er helemaal nog geen last van had, voel me op zich ook erg relaxed, maar gister had ik opeens een uitbarsting om niks. Het sloeg echt helemaal nergens op. Achteraf kon ik er zelf wel om lachen hoor. Zo stom. Ook mijn borsten beginnen weer wat zwaarder te worden en gerommel in mijn buik enzo.... wat het allemaal met je kan doen hè...

Hebben jullie dat trouwens ook, al dat soort bijwerkingen?

Ik vind trouwens de decapeptyl-prik ook een rotprik hoor. Ik kan me niet herinneren dat ik ze vorige keer pijnlijk vond. Ja op een gegeven moment wel, als je al helemaal stijf v/d hormonen staat, dan is álles gevoelig. Maar ik heb dat nu dus al. Had ik niet verwacht, want ik dacht na die joekels van een Zoladex-prikken, dat dit een makkie zou zijn, maar ik vind ze niet lekker hoor! Herkennen jullie dit of ben ik nu gewoon een beetje overgevoelig??

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier (net zoals vele van jullie volgens mij) maar heb nog niet helemaal door hoe alles werkt in een forum??

Vergeef me als ik iets in een verkeerde groep plaats ;o) maar is geen opzet.

20 mei ben ik begonnen met de pil...wat toch een raar idee blijft als je zwanger wilt worden...en kan vertellen dat ik dit best emotioneel vond omdat de kans op een spontane zwangerschap uitsluit.

3 juni ga ik starten met Decapeptyl injecties...heb m'n prikinstructies al gehad.

Wij worden ingedeeld voor een icsi behandeling wat eventueel kan overgaan in ivf mocht het niet lukken.

Ik heb me laten vertellen dat voor icsi meer artsen nodig zijn en het is voor hun makkelijker artsen weg te sturen als dat nodig is dan ter plekke erbij te halen.

Erg spannend dus allemaal.....

In 2007 hebben wij helaas een miskraam gehad na 11,5 weken na een spontane zwangerschap.

Heel gek...dat was in 1 keer raak.

Na deze miskraam is het helaas nooit meer gelukt en hebben we maar eens aan de bel getrokken.

Na vele (ook pijnlijk) onderzoeken kwamen ze op het idee mijn vriend ook eens te onderzoeken omdat bij mij alles er goed uitzag.

Jammer dat ze er vanuit gaan dat het aan de vrouw ligt...zo gingen er weer een paar maanden voorbij zonder dat er iets gebeurde.

Maargoed....we zijn er nu achter dat mijn vriend weinig zaad heeft en daarvan zijn er ook nog een hoop lui.

We gaan er maar het beste van hopen ;o)

Groetjes van Tamaar

Geplaatst

Hoi allemaal

Allemaal lekker genoten van het weekend?

Sandie: Ik heb ook met de hormonen dezelfde klachten als jij. Ook het prikken wordt inderdaad steeds gevoeliger met de dagen. Dan is het echt even een plekje zoeken waar de spuit te zetten, haha. Dus overgevoelig ben je niet hoor, denk dat we allemaal wel deze klachten hebben.

Tamaar: Ik had je al welkom geheten op de topic waar je je voorgesteld hebt, maar gezellig dat je hier mee komt kletsen.

Heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

dankjewel daniella....

fijn dat je zo regaeerd.....ik hoop echt het allerbeste voor jullie.

heb zojuist even gechat en voel me al zo "thuis"hier en kan niet anders zeggen dan dat ik echt het beste met julie voor heb....

Enne...heb een heel fijn weekend gehad tot zover....het weer werkte ook lekker mee, vandaag heerlijk in m'n tuintje gewerkt, tot het moment dat ik m'n pil weer in moest nemen (confrontatie) een kleine huilbui gehad maar getroost door m'n vriend...en de erkenning bij jullie doet me ook zo goed...dank jewel!!

X tamaar

Geplaatst

Voortraject

Kaykay, 18 mei start 2e ivf, 19 mei start puregon, 21 mei decapeptyl-start

Sandie, vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

MBM, start Deca 27 mei

Tamaar, start deca 3 juni

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Hoi Tamaar,

Ik heb je even op het lijstje gezet.

Het gaat je eerste ICSI worden lees ik.

Je gaat dan ook een spannende tijd tegemoet! En het is logish dat je daar emotioneel onder bent, maar ik moet zeggen dat de pil ook een aardig handje meehelpt;-)

Ik hoop voor je dat dit forum je kan steunen en als je vragen hebt kan je hier altijd terecht. Want vragen die heb je straks genoeg!

Ook al is het m'n 5e poging, nog steeds heb ik vragen, want elke keer gaat en voelt het toch weer net even anders.

In ieder geval heel veel succes en we gaan voor een positief resultaat!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden