Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mob

Fijn dat je al gelijk van start kan gaan met je 1ste IVF behandeling.

En vol frisse moed na die heerlijke vakantie die je hebt gehad.

Ik wens je heel veel succes.

Groetjes

Daniella

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De eersten zijn hier al weer aan het spuiten.

Meiden heel veel toi-toi-toi!!! We gaan er (weer) voor 4_10_15.gif4_10_15.gif4_10_15.gif!

@ Pien, welkom hier. Ik lees dat het je laatste poging is. We gaan hier heel hard voor jullie duimen!

@ Mob, lekker op vakantie geweest lees ik, heerlijk! En zoals Daniella zegt, dan nu maar weer vol frisse moed de poging in.

@ Meiske74, hoe gaat het met je? En is je ongi al onderweg denk je?

Geplaatst

Hai Martha

mijn ongi is nog niet in zicht, hetgeen ik voel zijn steekjes maar niet echt onderin mijn buik maar meer naar de zijkant en ter hoogte van mijn schaambeen het voelt niet zoals anders een naderende menstruatie voelt...ik weet het niet hoor, wachten maar geduldig af :misc_expressions-wh

ow ik heb trouwens ook nog een maansteenarmbandje besteld, je weet het maar nooit!!!

Jij begint al weer bijna met je Lucrin, schiet nu wel op he.

Mob, jij bent ook weer helemaal opgeladen en er klaar voor, succes hoor!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey Meiske,

Wat zit een vrouwenlichaam toch raar inelkaar. Je kan er geen peil op trekken. Maar je ovulatietest gaf laatst een streepje aan, dus kan het toch niet lang meer duren zou je zeggen...

Ik heb inmiddels het maansteenarmbandje niet om, maar hij ligt op de kast (wel dichtbij dus). Ik heb nl. laatst nog ergens gelezen dat je niet meerdere stenen bijelkaar kunt dragen en ik draag ook al een kettinkje. Pfff hoe gek kun je je zelf maken.

Laatst heb ik ook nog een armbandje (Hermatiet) gekocht wat bij m'n sterrenbeeld Ram hoort, maar die ligt nu ook op de kast naast m'n maanstenenarmbandje.

"Het is beter geen twee stenen tegelijk te dragen.

Met uitzondering van de bergkristal. Die versterkt elke staan.

Als je toch perse meerdere stenen tegelijk bij je wilt dragen zorg dan dat ze elkaar niet raken.

Anders komen ze inderdaad in elkaars energie."

En het begint nu op te schieten. Mag wat mij betreft nu ook wel hoor! Lekker prikken!

Geplaatst

Voortraject

Kaykay, 18 mei start 2e ivf, 19 mei start decapeptyl, 21 mei puregon-start

Sandie, vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

Sonjah, start decapep op 23 mei vanaf 4 juni gonal F

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Angelique, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

MBM, start Deca 27 mei

Schattie, 27 mei start decapeptyl, 29 mei start Menopur (flare-up)

Jetje, 28 mei start Deca, 30 mei Gonal-f

Daniella, 30 mei start Gonal-F, 2 juni start Menopur

Tamaar, start deca 3 juni

Martha, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Appel, Nu aan de pil, 5 juni beginnen met de deca

Minoes,start 4 juni,cetritide en gonal-f

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Kaykay: 4 juni, tevens start puregon

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm: gemiddeld 10/11 mm, stuk of 11 geteld

2 juni 2e fm

Schattie, 31 mei 1e fm, 3 juni 2e fm

Daniella, 3 juni 1e fm

Minoes,4 juni 1e fm

Jetje, 6 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

Jeetje meiden, heerlijk weekend achter de rug! Maar het begint nu wel spannend te worden, het is echt weer begonnen!!

Vrijdag de echo. Merk dat ik het weer heel fijn vind om deze site te bezoeken en alle ervaringen te lezen, voelt toch als een soort verbondenheid (alleen dat armbandje begrijp ik niet....weet niet wat het is en wat het doet) Gisteravond las ik hoeveel follikels, eitjes en bevruchtingen mensen hadden en dan wil je zelf ook weer de punctie.

Nog een vraagje, wat doen jullie wel en niet na de tp. Bijvoorbeeld: in een tent slapen (ik heb een weekendje oerol geboekt op terschelling...) Zouden jullie dat wel of niet doen?

En, houden jullie je al aan dieeten? Bijvoorbeeld de kazen, alcohol, sporten etc?

O ja nog wat: Ik heb vrijdag een huisje gekocht! Dus dat is een mooi vooruitzicht!

Werkse allemaal!

Kaykay_______

Geplaatst

@ Kaykay, gefeliciteerd met je huisje! Zeker een mooi vooruitzicht.

Vwb na de tp. Ik heb geen idee wat je wel en niet zou moeten doen. Ze zeggen dat je eigenlijk gewoon alles weer kan, maar toch vind ik het een beetje eng. Maar in een tent slapen moet toch geen probleem zijn?

Ik hou nu wel al rekening met alcohol (heb op koninginnedag mijn laatste borrel gedronken) en zeker na tp leef ik alsof ik echt al zwanger ben (zijn we in principe ook al een beetje, ook al zegt het ziekenhuis van niet), dus geen alcohol, geen rood vlees, kazen, enz. Dan heb ik er zelf tenminste alles aan gedaan.

Ik had me voorgenomen om deze poging totaal geen stress toe te laten, maar ik heb gewoon allemaal hele spannende dingen staan: de 14e en 23e examens + ik ben gister uitgenodigd voor 2 sollicitatiegesprekken!! Eén deze donderdag en één aankomende maandag! En dan heb ik de 18e nog een gesprek voor een andere aanbieding vwb werk! Wat een gedoe, wel helemaal leuk, maar allemaal precies weer in deze periode. Hoe kan ik het plannen haha....

Ik weet niet eens óf ik op de gesprekken kan komen, ik weet nl niet wanneer ik de punctie heb!! Ohhh en probeer nu nog maar eens te leren voor je examens, drama!!!

Meiden werkze vandaag of geniet lekker van je vrije dag, als je niet hoeft te werken :-)

Geplaatst

Jeetje meiden, heerlijk weekend achter de rug! Maar het begint nu wel spannend te worden, het is echt weer begonnen!!

Vrijdag de echo. Merk dat ik het weer heel fijn vind om deze site te bezoeken en alle ervaringen te lezen, voelt toch als een soort verbondenheid (alleen dat armbandje begrijp ik niet....weet niet wat het is en wat het doet) Gisteravond las ik hoeveel follikels, eitjes en bevruchtingen mensen hadden en dan wil je zelf ook weer de punctie.

Nog een vraagje, wat doen jullie wel en niet na de tp. Bijvoorbeeld: in een tent slapen (ik heb een weekendje oerol geboekt op terschelling...) Zouden jullie dat wel of niet doen?

En, houden jullie je al aan dieeten? Bijvoorbeeld de kazen, alcohol, sporten etc?

O ja nog wat: Ik heb vrijdag een huisje gekocht! Dus dat is een mooi vooruitzicht!

Werkse allemaal!

Kaykay_______

Gefeliciteerd met je huisje!

Wat betreft het armbandje. Dit gaat over maanstenen. Deze edelsteen wordt vaak gedragen door vrouwen die zwanger willen worden. Het zou wel 's kunnen helpen. Ik zeg maar zo, baadt het niet, dan schaadt het niet.

Voor wat betreft wat wel en niet mag.

Ik ben zelf ook een fervent Oerolganger!! Al tien jaar!

Helaas dit jaar voor het eerst niet i.v.m. andere priotiteiten van mezelf en van m'n vriendinnen.

Zelf vind ik het toch ook niet handig om in een tentje te slapen als je nog moet spuiten en je net een punctie achter de rug hebt.

Maar iedereen ervaart dat natuurlijk weer anders.

Vanaf het moment dat ik begin met hormonen, stop ik met alcohol en andere producten die een evt. zwangerschap in de weg zouden kunnen staan.

Hier op het forum is er al veel over geschreven en de meeste meiden houden hier toch wel rekening mee.

Ik zeg maar zo. Als het mislukt, dan kan ik mijzelf helemaal niks verwijten!

Op welke camping logeer je? Wij gaan elk jaar naar Camping Terpstra (Boer Piet).

Heel veel succes alvast voor vrijdag!

Geplaatst

[quote=Sandie;152208

Ik had me voorgenomen om deze poging totaal geen stress toe te laten, maar ik heb gewoon allemaal hele spannende dingen staan: de 14e en 23e examens + ik ben gister uitgenodigd voor 2 sollicitatiegesprekken!! Eén deze donderdag en één aankomende maandag! En dan heb ik de 18e nog een gesprek voor een andere aanbieding vwb werk! Wat een gedoe, wel helemaal leuk, maar allemaal precies weer in deze periode. Hoe kan ik het plannen haha....

Ik weet niet eens óf ik op de gesprekken kan komen, ik weet nl niet wanneer ik de punctie heb!! Ohhh en probeer nu nog maar eens te leren voor je examens, drama!!!

Meiden werkze vandaag of geniet lekker van je vrije dag, als je niet hoeft te werken :-)

Sandie,

Jeetje wat haal je jezelf op de hals, maar misschien is de afleiding alleen maar goed. Behalve dan studeren voor je examens. Blèh, daar moet ik toch echt niet meer aan denken!

Wel alvast heel veel succes met deze spannende dingen allemaal!

Geplaatst

Hallo dames

@Martha, ik draag verder geen stenen dus het moet geen probleem zijn dan, ik ben benieuwd!

@Kaykay, van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis! wat een leuk vooruitzicht zeg!!! mij lijkt het in een tent slapen geen probleem, als je maar niet teveel afkoelt maar daar kun je wel voor zorgen. Wat betreft het laten van het eea.

Ik drink al lang geen alcohol meer (heb er gewoon geen zin in) en verder laat ik idd. het rode vlees, de bekende kazen etc. Maar ik let ook op dat ik zo min mogelijk cafeïne binnenkrijg (max 2 kopjes koffie per dag) en de laatste poging dronk ik zelfs helemaal geen koffie meer.

Verder neem ik mijn rust, lag regelmatig op de bank met een hittepit in mijn rug (advies van de acupunctuur),verder krijg ik nog een acupunctuurbehandeling, op de dag van de tp en op dag 3 na de tp.

Ik til niet teveel, teniminsten niets zwaars.

@Sandie, jeetje, hoe krijg je het allemaal bij elkaar geregeld haha, dat je ergens nog mee gaat proefdraaien ontbreekt er nog maar aan :icon_smile:

Dat gesprek donderdag zal wellicht wel lukken maar maandag wordt alweer spannender... wie weet heb je al een idee bij de fm morgen en kun je wat regelen.

Komt allemaal vast wel goed hoor, je wachtweken zullen lekker voorbijvliegen op die manier.

Succes morgen bij je fm en met je soll.gesprekken, super!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Martha,

Ja ik weet ook eigenlijk niet wat ik me allemaal op mijn hals haal hoor, pffff.

Met de opleiding ben ik al bijna een jaar bezig en wie had kunnen vermoeden dat die examens uitgerekend in mijn IVF-behandeling vallen??!

En die sollicitaties.. ik heb de afgelopen maanden af en toe eens een brief gestuurd, met het idee toch bezig te zijn met werk, maar eigenlijk bijna altijd afwijzingen gehad. En dan word ik uitgerekend nu voor 2 sollicitaties uitgenodigd!!

Ik weet ook niet of ik er verstandig aan doe, maar ja, ik had ik zoiets van: als het wel lukt met IVF, dan is werk zoeken nóg moeilijker als ik zwanger ben...

Ik kijk wel hoe het loopt, misschien heb ik uitgerekend op die dagen wel de punctie en een tp :-)

Enne, maanstenen? Zou het nog zin hebben als ik er nu nog eentje aanschaf? Of ben ik daar 'te laat' mee?

Geplaatst

@ Babeth; dank je wel!! Haha, idd proefdraaien, daar moet ik nu even niet aan denken hoor. Maar de weken zullen idd voorbij vliegen, maar ik vraag me af of ik niet teveel hooi op mijn vork aan het nemen ben. Maar goed, ik wacht morgen nog wel af, dan zal ik iig wat meer weten. Spannend morgen!

Geplaatst

Sandie,

Even off-topic:

Maansteen

* Begeleidt in dromen

* Geeft inspiratie en succes

* Veredelt het emotionele leven

* Bevordert de innerlijke groei

* Stimuleert de werking van de slijmvliezen

* Geeft kracht en helpt de ziel bij zijn ontwikkeling

* Helpt bij afnemende maan om in de toekomt te zien

* Werkt een positieven invloed uit op de

eierstokken en de teelballen

* Helpt tegen zwaarlijvigheid, cellulitis en

klachten tijdens de menopauze

* Versterkt de geestelijke vermogens en met

name het korte termijn geheugen

* Is verbonden met de maan, de Godin en het

vrouwelijke aspect van ieder mens

* Heeft een grote invloed op het groeiproces

door de werking op de pijnappelklier

* Heeft een gunstige invloed op ademhalingsproblemen

en longproblemen

* Verbetert de bloeddoorstroming door de spieren en 't

kan slapeloosheid voorkomen

* Ondersteunt het zenuwstelsel en bevordert de werking

van pancreas, lever en nieren

* Heeft al lange tijd een bijzondere spirituele betekenis omdat

de maansteen met de Godin geassocieerd wordt

* Helpt bij het kalmeren van hoog oplopende emotionele reacties

op situaties in het eigen leven

* Gunstige invloed op de waterhuishouding door de aanwezigheid

van kalium en beschermt tegen waterzucht

* Helpt bij alle problemen die ontstaan door een verminderde werking

van bijnieren, bij spierzwakten en tegen reuma

Verdere belangrijke punten:

* Maansteen kan heel goed worden gebruikt om snel

iets te leren dat je op korte termijn moet kennen

Neem de maansteen tijdens het studeren in je

mond en als je de volgende dag toets hebt

moet je de steen bij je hebben

* Bij echtparen met kinderwens kan de maansteen helpen als

de vrouw de steen minimaal 28 dagen op de huid draagt

Maansteen is een natriumkaliveldspaat met een parelmoerachtige glans. De kleur kan variëren van zilverwit met een blauwachtige weerschijn tot roodachtige beige, geelgroen, of zwart, maar elke maansteen heeft altijd die prachtige parelmoerachtige glans. Het is de steen die hoort bij goden en godinnen, bij de voortplanting en de liefde. Als cultuursteen hoort de maansteen bij de oude Indiase cultuur. Dat was een cultuur die zich interesseerde voor de gevoelssfeer. De mensen hielden zich bezig met spiritualiteit en waren niet geïnteresseerd in uiterlijke zaken. Het was een echte 'maan' cultuur. Ook in het tegenwoordige India staat de maansteen nog steeds in hoog aanzien. Het is de steen van hoop en reinheid en helpt tegen ontevredenheid en hebzucht. Maansteen kunnen helpen om in onze harde materialistische wereld in aanraking te komen met ons gevoelsleven. Maansteen verzacht het gevoelsleven en is daarom een uitstekende steen om verharde verbitterde mensen weer gevoeliger te mAaken. Het is een vrouwelijke steen, en is dus ook geschikt om mannen in aanraking te brengen met hun vrouwelijke kant. In de praktijk wordt maansteen veel gebruikt bij onvruchtbaarheid en ik mag wel zeggen met verbluffende resultaten. Wel moet natuurlijk altijd rekening gehouden worden met de oorzaak van de onvruchtbaarheid, maar als het een kwestie is van een verstoorde hormoonhuishouding of gespannenheid, dan is de maansteen de aangewezen steen. De steen moet dan gedragen worden tot ongeveer 2 maanden in de zwangerschap. Daarna kan er verder bekeken worden of een andere steen gedragen moet worden. Zo is de rode jaspis een goede steen tegen zwangerschapsbraken en misselijkheid. De robijn beschermt tegen miskraam en de heliotroop stelpt tussentijdse bloedingen. Aan het einde van de zwangerschap is het dragen van een chrysopraas heel goed om de bevalling voorspoedig te laten verlopen. OP deze manier kan een zwangerschap goed begeleid worden, al spreekt het vanzelf dat nooit meer dan een steen mag worden gedragen en er altijd zorgvuldig moet worden uitgetest welke steen het beste is.

Voorbeelden van andere toepassingen: tegen ongeluk en vergiftiging goed voor de maag, tegen maagzuur, helpt bij het menstruatiestoornissen (hormonen) maakt spontaan geeft inspiratie en bevordert een goede spijsvertering

Geplaatst

Zo Martha, een heel verhaal! Dank je!

Hmmm 28 dagen dragen... daar ben ik een beetje te laat voor.

Maar al die andere positieve dingen zijn niet verkeerd. Toch maar eentje aanschaffen denk ik....

Alleen heb ik van mijn man een gouden hangertje gekregen met een robijntje erin. Dat mag ik dan zeker niet tegelijk dragen?

Geplaatst

Meisjes,

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Sandie, het is inderdaad veel, maar mogelijk kun je het anders benamen (positief labelen, geen stress maar afleiding, uitdaging, zoiets?). Je doet nog steeds niet aan stress, er komen alleen veel zaken op jouw pad. Ook goed om met andere zaken bezig te zijn, laat de tijd lekker snel gaan. Zie maar gewoon hoe het loopt en hoe je je daarbij voelt! Zijn ook leuke en spannende zaken en natuurlijk wil je iets anders het allerliefst!!! Het is goede afleiding!

Martha: bedankt voor de korte uitleg (LOL)! Wat betreft oerol, ik ben steeds op een andere manier gegaan: campings, luxe hotel, b&b, maar ook een villa met vriendinnen inclusief jacuzzi... Weet nog niet wat ik dit jaar zal doen, ik twijfel nog steeds over die tent, alhoewel ik dan volgens mij al een tp heb gehad....

Babeth, hoe gaat het met je? Kun je de spanning van een nieuw traject weer aan? Verder was ik ook benieuwd of je weer bent gestart met werk en zo ja hoe dat bevalt?

Zit nu nog op mn werk, ga zo lekker naar huis en lees dan weer verder, want het begint toch wel een beetje verslavend te worden! Tot zo!!!

Geplaatst

Kaykay, haha, Oerol in een luxe villa met jacuzzi, dat is echt wel het toppunt van decadentie!

Wij zitten altijd heel primitief in een tent, maar we huren 'm wel.

Want we moeten geen geklungel hebben met het opzetten.

Op Terschelling aankomen, bedjes installeren en Midsland in! Oei, ik mis het nu al!!!

Geplaatst

Mart, lieve schat, met kinderen is oerol ook leuk, kindervoorstellingen zijn ook hilarisch! En ja die villa was top-punt, maar ik heb ook wel eens op de grond in t gras in een tent gelegen... ik houd van uitdagingen! Sneekweek is ook aan jou besteed, nietwaar?

Volgens mij ben jij een echte levensgenieter!

Anderen nog leuke plannen??? Parade bijvoorbeeld?

Geplaatst

Sandie, ik heb geen last van de spuiten maar ben vandaag wel opgeblazen en moe, misschien heeft het met de spuiten te maken, ik weet t niet. Vroeg naar bed vandaag in ieder geval! En jeetje, wat krijg je het druk, lastig maar ook weer leuk, succes met je planning voor zover je dat kunt.. !

Mart, ik heb al een jaar of wat een maansteen, maar ik vergeet 'm telkens bij me te dragen. Hij is ook al een keer meegewassen. Een armbandje is handiger dan een losse (platte) steen. Baad het niet dan schaadt het niet toch?!

groetjes

Geplaatst

Kaykay, jaaaa, ik ben een echte levensgenieter....

We hebben "rare" dingen beleefd op 't Oerol. Met drie meiden op pad, nou dan weet je het wel.

Maar dit jaar hebben we een alternatief, 10 juli gaan we met z'n drietjes naar Anouk in het Westerpark + overnachtinkje erbij. Kunnen we daar even lekker de beest uithangen.

Sneekweek is natuurlijk ook altijd super, maar er komen tegenwoordig wel veel jongere kids op af. Dan voel je wel dat je ouder wordt hoor (hihi).

Jetje, volgens mij kun je dan beter een nieuw steentje bestellen, of 'm even reinigen in stromend water. Opladen doe je in de wassende maan.

Vervelend dat je je zo moe voelt, maar lekker vroeg je mandje in!

Geplaatst

Sandie: Succes morgen met je 2de fm. Hoop dat ze lekker doorgroeien meid.

Je krijgt het lekker druk met wat ik zo gelezen heb. Heb je hopelijk in ieder geval wat afleiding.

Ook heel veel succes donderdag (en maandag) met je sollicitaties. Zal je idd net zien dat je nu 2 sollicitaties hebt.

Kaykay: Gefeliciteerd met je nieuwe woning. Een heel leuk vooruitzicht.

Jetje: Ik heb ook altijd een opgeblazen gevoel en ben er ook moe bij.

Hoe langer je spuit, hoe erger het wordt. (bij mij iig)

Ik heb donderdagavond alweer mijn 1ste fm. Ben benieuwd hoe het ervoor zal staan. Moet zeggen dat ik nu met deze 3de ICSI poging zenuwachtiger ben dan de andere 2 keren.(en ik had me nog wel voorgenomen om me niet te druk te maken deze keer)

Ik denk dat het de angst is om straks misschien weer een teleurstelling te krijgen.

Dat is echt iets waar ik tegenaan zit te hikken.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus we gaan ervoor.

Groetjes

Daniella

Geplaatst
Ik moet me even weer inlezen. Ik ben een tijdje afwezig geweest en lees nu pas alle berichten. We lopen idd een beetje gelijk op. Ik heb gisteren mijn laatste pil ingenomen, maar ik had er helemaal geen last van, totaal niets. Het is inmiddels al 31 mei, dus jij en ik hebben al onze 5e spuit gezet. Hoe gaat het bij jou? Bij mij gaat eigenlijk wel goed. Alleen de 1e dag ging het een beetje stuntelig. Ik was niet echt zenuwachtig ofzo en ook niet bang. Maar ineens twijfelde ik en trok de spuit terug. Nou nogmaals een poging gedaan. Voelde me daarna een beetje raar, wee op de maag en zweterig, maar de dagen erna is het goed gegaan. Dit is mijn 1e poging! De 1e echo heb ik op 8 juni. Dan kan ik beginnen (als de echo goed is) met de FSH-injecties.

Liefs,

MBM

Hier gaat het spuiten ook goed! ben al weer aardig op weg en moet Maandag voor controle.

Spannend hoor en heel veel succes!! hopelijk goed nieuws maandag. en voor jou dinsdag natuurlijk!

en voor de rest van de dames; mijn duimen draaien voor jullie!

Geplaatst

Hoi dames

even een snel berichtje, ik moet zo naar een afspraak.

Maar vandaag is mijn ongi begonnen....dus dat was direct een bloedafname.

Jeetje...we zijn echt weer begonnen!

Voortraject

Kaykay, 18 mei start 2e ivf, 19 mei start decapeptyl, 21 mei puregon-start

Sandie, vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

Sonjah, start decapep op 23 mei vanaf 4 juni gonal F

Meiske74, 02-06-2010 bloedafname,03-06-starten met onderdrukken, 04-06 starten Menopur 225

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Angelique, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

MBM, start Deca 27 mei

Schattie, 27 mei start decapeptyl, 29 mei start Menopur (flare-up)

Jetje, 28 mei start Deca, 30 mei Gonal-f

Daniella, 30 mei start Gonal-F, 2 juni start Menopur

Tamaar, start deca 3 juni

Martha, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Appel, Nu aan de pil, 5 juni beginnen met de deca

Minoes,start 4 juni,cetritide en gonal-f

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

Meiske, nvt.

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm: gemiddeld 10/11 mm, stuk of 11 geteld

2 juni 2e fm

Schattie, 31 mei 1e fm, 3 juni 2e fm

Daniella, 3 juni 1e fm

Minoes,4 juni 1e fm

Jetje, 6 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Meiske 74!

Super! Ik duim voor je!!!!

En voor de rest natuurlijk ook! Hahaha

Liefs,

Goofy

Geplaatst
Hoi dames

even een snel berichtje, ik moet zo naar een afspraak.

Maar vandaag is mijn ongi begonnen....dus dat was direct een bloedafname.

Jeetje...we zijn echt weer begonnen!

Hey Meiske74,

Dat is goed nieuws, heel veel succes deze poging.

Groet Schattie

Geplaatst

Meiske wat spannend voor jou/jullie, heel veel succes!

Jetje, hier ook herkenbaar die moeheid. En sinds vanmorgen voelt m'n buik ook "raar", nou ja hopelijk gebeurd er ook heel wat daarbinnen!

Had hier gisteren ook al wat proberen neer te zetten maar zie nu dat het niet gelukt is ,vreemd...

Vanaf vandaag moet ik er ook Cetrotide bij gaan spuiten. Ben benieuwd hoe dat gaat. Vorige x iedere keer aan het klooien geweest met een luchtbel die er niet uit wilde... Tjonge wat een stres. En dan morgen eerste fm. Net als Daniella zag ik net in het schema.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden