Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

hey jetje leuk dat we samen op gaan als alles dan goed gaan hebben we donderdag tp ik moet om 9 uur in het ziekenhuis zijn.

De dag voor onze trouwdag de punctie en als het goed gaat donde de dag erna tp

spanned!!!!

Ik begin nu ook last te krijgen van steken en rug pijn zal wel van de hormonen komen zijn er maar weinig maar toch.

Iedreen heel veel succes en sterkte.

Babeth. heel veel succes spannend hopen op een goeie oogst,

en alle ander dames ook heel veel succes

Heel veel liefs Jessica

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,

Voor mij ook de start in juni.

Ik ben gisteren ongesteld geworden en gestart met het het spuiten van Décap.

Het is mijn 1e IVF poging, spannend allemaal....

Succes allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,

@sandie succes morgen met de punctie meid!!

@ Pien Hoe is de echo gegaan??

moest wel lachen dat je vertelde dat je man erbij zit met het prikken...maakt toch helemaal niet uit als jij dat prettiger vind moet je het lekker zo doen ;o)

De eerste keer dat ik ging prikken zat mijn vriend naast me maar heb 'm maar voorzichtig weggestuurd de schat...was zo'n rare situatie en vanavond zou hij me prikken maar heb het toch maar zelf gedaan haha.

Mijn baas vind ook dat het mijn eigen keuze is om dit traject te volgen en moet dus m'n eigen dagen opnemen.Dacht dat hij de enige was die er zo over dacht...maar er zijn er dus blijkbaar meer.

@Marianne....succes morgen met de echo...

@ Babeth...hoe voel je je nu?? las dat je het gister niet zo lekker had...hoop dat het nu beter met je gaat.

@Martha....vandaag begonnen...hoe gaat het met je??.

@Liek...welkom hier en ik wens je veel succes!!

Hoe het nu met me gaat...redelijk.

Heb op zich vandaag wel een lekker dagje gehad....hoefte in ieder geval niet m'n bed in s'middags.

Had geen last van m'n buik en geen hoofdpijn en kan jullie vertellen....dat scheelt echt de helft haha.

Woensdag slik ik m'n laatste pil en als ik dan ongi wordt moet ik het ziekenhuis bellen voor een echo...tot die tijd blijf ik aan de deca.

ff gekke vraag misschien...maar hebben jullie ook zo'n chemische smaak in jullie mond na het prikken?? jaja ik prik gewoon in m'n been...

Veel liefs...

Geplaatst

@Liek, welkom hier, spannend zo´n eerste poging, alles is nieuww.. heel veel succes en als je vragen hebt, barst maar los hoor!

@tamaar, het gaat redelijk, ik denk dat het met name te maken heeft dat ik richting de uitgerekende datum ga. Gisteravond nog uit eten geweest, was wel gezellig hoor.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste fm, gisteravond met zitten leek ik last te hebben bij mijn eierstokken....voelde alsof ik net voor de punctie zat zeg maar... we wachten maar af.

Fijn te horen dat het met jou beter gaat, ik geloof het direct dat het een verademing is dat je geen hoofdpijn meer hebt!!

Dat van die smaak herken ik niet hoor..

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi tamaar

Ik heb ook altijd een rare smaak in mijn mond echt raar haha.

@liek welkom en hopelijk kan je weg hier vinden

Gr liefs jessica

Geplaatst

Vandaag weer mijn 2e fm gehad en ze zijn lekker aan het groeien.

Heb ook een aantal kleinere follikels en daarom moet ik vanaf vandaag Menopur gaan verhogen om die kleinere wat meer te stimuleren.

Morgenochtend ga ik beginnen met Cetrotide.

Dinsdagavond weer terug voor mijn 3e fm.

Groetjes

Daniella

Voortraject

Kaykay, 19 mei start Deca

Sandie, 20 mei start Deca

MBM, 27 mei start Deca

Schattie, 27 mei start Deca, 29 mei start Menopur (flare-up)

Jetje, 28 mei start Deca, 30 mei start Gonal-F

Daniella, 30 mei start Gonal-F, 2 juni start Menopur, 7 juni start Cetrotide

Marianne, 31 mei start Menopur

Tamaar, 3 juni start Deca

Pien39, 29 mei start Gonal-F

Sonjah, 23 mei start Deca, 4 juni start Gonal-F

Meiske74, 2 juni start onderdrukken, 4 juni start Menopur (225 eenh.)

Minoes,4 juni start Cetritide en Gonal-F

Appel, 5 juni start Deca

Angelique, 27 mei start Deca, 7 juni start Gonal-F

Roossie, 10 juni start Puregon

Martha, 6 juni start Lucrin, 18 juni start Puregon

Marie10, 10 juni starten ovulatietesten (cd10)

Joske 21 juni start Deca, 28 juni start Gonal-F.

Mob 20 juni start Deca.

Raba 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Hellen, 1 juni

Marianne, 5 juni

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

Meiske, nvt.

FM (Follikelmeting)

Sandie, (29 mei 1e fm: gemiddeld 10/11mm, stuk of 11 geteld

2 juni 2e fm : gemiddeld 15/16mm,4 juni 3e fm)

Minoes, 6 juni 2 de fm (4 juni 1e fm)

Pien39, 6 juni 2e fm (3 juni 1e fm)

Jetje, 6 juni 1e fm

Schattie, 7 juni 3e fm (31 mei 1e fm, 3 juni 2e fm)

Daniella, 8 juni 3e fm (3 juni 1e fm, 6 juni 2e fm)

Meiske74, 9 juni 1e fm

Marie10, 10 juni (bms-meting)

Hellen, 14 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

Minoes, 8 juni

Testen

Geplaatst

Zojuist de uitgangsecho gehad, zag er goed uit dus vanavond de eerste prik zetten! Eindelijk vooruitgang... Zaterdag de 1e fm en maar duimen dat het allemaal goed gaat...

Allemaal succes dames!:blob1:

Geplaatst

Voortraject

MBM, 27 mei start Deca

Appel, 5 juni start Deca

Mob 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Hellen, 1 juni

Kaykay: 4 juni

Marianne, 5 juni

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

Meiske, nvt.

FM (Follikelmeting)

Jetje, 6 juni 1e fm

Schattie, 7 juni 3e fm (31 mei 1e fm, 3 juni 2e fm)

Meiske74, 9 juni 1e fm

Kaykay: 11 juni

Hellen, 14 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

Minoes, 8 juni

Testen

Meiden, wat gaat het hard hier! Even een weekendje weg en er is al van alles gebeurd!!! Blij te horen dat enkelen zijn gestart!

Ik heb afgelopen vrijdag de eerste echo gehad en de medicatie sloeg goed aan, kon met puregon (prikpen) beginnen. Ik ben een weekendje naar Bakkum geweest, heerlijk in de bossen. Na opstaan lekker hardgelopen, boeken gelezen op t strand, heerlijk relaxen.

Dit deed ik omdat alles zo snel gaat en ik toch wel weer een beetje gespannen ben. Mijn vriend zei gisteren: hoe moet het nou als t nooit lukt.... Jeetje, daar wil ik (en hij gewoon niet aan denken). We gaan gewoon maar weer volop voor deze poging!!!

In het ziekenhuis realiseerde ik ook dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, ook niet bij een ivf, alles moet toch weer goed in orde zijn!!!

Volgende week vrijdag fm. Delen jullie de spanningen?

Fijne dag allemaal!!! Kaykay

Geplaatst

Haha, Tamaar lach maar... we hadden afgelopen week al een keer compleet ruzie omdat hij in mijn ogen te laat thuis was (voor het prikken). Hoezo hormonenkermis bij mij... Fijn dat je gisteren iets minder last had en woensdag stoppen met de pil scheelt misschien ook weer?!

Jessica succes met de eerste prik vanavond! Liek voor jou ook heel veel succes met de eerste poging. Spannend hoor. En voor alle andere dames natuurlijk ook toi toi toi, er gebeurd hier ook zoveel in korte tijd.

Zelf begin ik nu echt last te krijgen van bijwerkingen, ben zo moe... misselijk en buikpijn. Gisteren de laatste Gonal f gespoten. Vanmiddag krijg ik te horen hoe laat ik de pregnyl moet zetten.

Geplaatst

Hallo dames,

We zijn begonnen in Juni en ook weer gestopt in Juni.

Er waren bij de 3e fm maar twee follikels te zien van 14 mm, daarom is besloten de 3e ivf poging te staken er er een escape IUI van te maken. We moeten morgenavond de pregnyl zetten en dan donderdagmorgen voor de escape IUI.

Ik ben wel heel erg teleurgesteld, omdat we goede hoop hadden dat de menopur voor meer follikels zou zorgen dan de puregon. Als deze IUI niet lukt mogen we wel bij mijn volgende menstruatie voor de 3e ivf poging.

Voortraject

MBM, 27 mei start Deca

Appel, 5 juni start Deca

Mob 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Hellen, 1 juni

Kaykay: 4 juni

Marianne, 5 juni

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

Meiske, nvt.

FM (Follikelmeting)

Jetje, 6 juni 1e fm

Schattie, (7 juni 3e fm, 31 mei 1e fm, 3 juni 2e fm)

Meiske74, 9 juni 1e fm

Kaykay: 11 juni

Hellen, 14 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

Minoes, 8 juni

Testen

Schattie, 24 juni (escape iui)

Geplaatst

Ahhhhh Schattie

wat een enorme domper zeg, jeetje!!! ik duim voor je dat de escape-iui het gaat worden en de 3de ivf niet emer nodig zal zijn. Heel veel succes!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

nou heb de schema en recepten binnen

moet tussen 17mei/14 juni ongi worden

nou kreeg ik de brief op 22 mei en was net ongi geweest

grrrr....

maar het is nu zo onregelmatig na de punktie

hoop dat ik het voor 14 juni wordt!!!

anders weer 2maanden wachten met de 2e poging icsi

alle meiden heel veel succes gewenst met het starten

Groet,Dian

Geplaatst
Hallo dames,

We zijn begonnen in Juni en ook weer gestopt in Juni.

Er waren bij de 3e fm maar twee follikels te zien van 14 mm, daarom is besloten de 3e ivf poging te staken er er een escape IUI van te maken. We moeten morgenavond de pregnyl zetten en dan donderdagmorgen voor de escape IUI.

Ik ben wel heel erg teleurgesteld, omdat we goede hoop hadden dat de menopur voor meer follikels zou zorgen dan de puregon. Als deze IUI niet lukt mogen we wel bij mijn volgende menstruatie voor de 3e ivf poging.

Schattie, wat een domper. Ik heb precies hetzelfde gehad in april, maar gelukkig kost het je geen poging.

Wij waren achteraf wel blij dat we de poging hebben kunnen stoppen, ook al is het wel even zuur.

Je leeft er toch naar toe.

Gelukkig hebben jullie nog een escape IUI. Wie weet wat dat nog voor jullie kan betekenen!

Succes ermee!

Geplaatst

Hier gaat het wel.

De lucrin heb ik nog geen last van, maar die verdomde rotpil.

Dwars door alles heen bloed ik toch weer en heb er vreselijk buikpijn bij.

Ik ben dan op dit moment ook even niet zo heel erg bij de les v.w.b. het forum, maar ik probeer wel zoveel mogelijk te lezen.

Gelukkig slik ik morgen de laatste pil en dan hoop ik dat m'n ongi lekker doorzet en ik er snel van af ben.

Blèh elke keer dezelfde ellende!!!!

Zo, lekker even zeuren:-)

Geplaatst

Hé meiden,

Ik mag (als alles meezit) 30 juni beginnen met 1e ivf-poging. 'k zag onder topic 'IVF' geen 'start juni' groep. Vandaar dat ik hier kom kijken.

Zijn in deze 'groep' alleen meiden die met ICSI bezig zijn of ook IVF-meiden? Ben ik juist hier om me bij jullie aan te sluiten of is 't beter om onder topic 'IVF' een nieuwe 'start juni-groep' te openen?

Ik wens jullie zowieso allemaal veel sterkte en succes!

Liefs, Wens

Gast Myron29
Geplaatst

Hi meiden!

Ik weet eigenlijk niet zo goed of deze topic alleen voor icsi is of ook voor ivf? Gisteren ben ik begonnen met spuiten van puregon voor onze 1e ivf poging. Heeeeel spannend allemaal! Aankomende donderdag zet ik de eerste orgalutran spuit, en aankomende zaterdag de eerste follikelmeting. Ben benieuwd! Iedereen heel veel succes!

@ Jessica: jaja, we lopen echt tegelijk op! Gezellie!

Liefs Myron

Geplaatst

Hey Myron! Ik zie nu pas dat dit eigenlijk het ICSI gedeelte is, maar neem aan dat dat geen problemen moet opleveren toch? Uiteindelijk komen we allemaal voor hetzelfde resultaat! Echt leuk dat we gelijk oplopen.. zeg uhh liep jij nou ook in het UMCU of ben ik in de war (nee komt nog niet door de hormonen ;-)

'k heb net nog maar even de website van puregon opgezocht, prikinstructie is alweer een tijd geleden, dus nu maar hopen dat het goed gaat!

We houden elkaar op de hoogte!

Lfs Jess

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Jess!

Heb je geprobeerd toe te voegen, weet nou niet of dit is gelukt, ben niet zo'n held in dit soort dingen, hahaha!. Hoeveel eenheden spuit je? Komt echt wel goed, doet geen pijn, het idee alleen. Ik heb er geen last van! Oja, ik loop in het UMC, jij toch ook?

Liefs Myron

Geplaatst

Haha Ja Myron je bent nu ook lid van mijn vriendenclubje (ben er ook geen held in maar vond het wel leuk)

Zag ondertussen al dat jij ook in het UMC liep, ik dacht leuk dan kunnen we elkaar misschien zien zaterdag, maar ik mag laten meten in Nieuwegein.. ach wie weet hebben we wel tegelijkertijd de punctie (doe dan wel even een naambordje op je hoofd.. ;-) die heb ik nl wel in Utrecht.

Ben trouwens niet bang voor die prik hoor, maar het is zo'n geklooi met die pen..

Ik mag er 150 eenheden in spuiten en jij?

Geplaatst

Hey Tamaar,

Hoe bevalt het jou tot nu toe? Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ik anders ben dan anders door de hormonen. Hoeveel spuit je? Ik ben begonnen met 200 Puregon

Gast Myron29
Geplaatst

Hey Jess,

yep, idd een gedoe met die pen zeg! Ik spuit 150 eenheden. Ik reageerde eerder al heel goed op 50 eenheden. Hopelijk groeien die eitjes een beetje snel. Ik voel wel al pijnlijke steken in mijn eierstokken, auw! Ben wel erg bang voor overstimulatie. Maar eh, waarom laat je de echo in nieuwegein doen dan? Zou wel apart zijn, dezelfde dag de punctie! Een ding is wel zeker, we zitten wel ongeveer tegelijk op het wachtbankje! Pfff, was de maand maar alvast voorbij he! In ieder geval, toi toi toi!

Lfs Myron

Geplaatst

Hallo dames,

Jeetje wat word er veel geschreven ik wil iedereen heel veel succes en sterkte wensen.

Ik moet morgen heen voor de punctie spannend!!! ben zo zenuwachtig.

Veel liefs Jessica

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik was begonnen in het 'wie start er in mei' topic, maar ja, het is nu juni he? Mag ik bij jullie aanschuiven?

Ik heb net als Minoes morgen ook de punctie. Pfff... ik zie er als een berg tegenop. Laat het maar snel morgen zijn, dan hebben we het maar weer gehad.

Minoes, sterkte morgen!

Andere meiden, sterkte met spuiten!

Geplaatst

@ Wens: welkom hier. Ik ben ook een IVF-er. Ik vroeg me in het begin ook af of dit alleen voor de ICSI-meiden is. Maar nee hoor, hier schrijven ook gewoon IVF-ers mee.

@Schattie; wat balen voor je, maar wie weet lukt het wel met IUI!

@alle anderen: sterkte en succes! Ik ben nog steeds hard voor iedereen aan het duimen!

Ik heb vandaag de punctie gehad! Ik was uitgeloot om qua pijnbestrijding het oude protocol te volgen. Dus dat was niks vreemds voor mij. Ik vind het slaaptabletje altijd geweldig, ik ben echt half v/d wereld, dus er gaat een hoop langs me heen. Ik ben alleen nu pas echt een beetje wakker, heb heerlijk de hele dag op de bank gelegen/geslapen.

Ze hebben uiteindelijk 10 eicellen gevonden, dus dat is niet verkeerd.

Nu hoor ik woensdag of en hoeveel eicellen bevrucht zijn en als er een tp is, dan is dat donderdag. Ik ben erg benieuwd!!

Nou meiden fijne avond nog!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden