Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

Ik wist niet dat dit topic er was, dus ik was ook aan het meeschrijven in het andere topic. Maar nu ben ik dus hier ;-)

Na 6 IUI-pogingen waarvan de laatste eindigde in een EUG, beginnen wij in juni aan onze eerste ivf-poging. Echt heel spannend allemaal!

Ik ben nu aan het wachten op m'n eerste menstruatie na de operatie. Ik hoop dat die snel komt en dan over 4 weken weer, dan kan ik begin juni meteen starten.

Ik volg het lange protocol.

Liefs mob

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had vanmorgen ook nog een berichtje gestuurd maar hij is weg:-(

Komt er in het kort op neer dat ik Schattie en Mob heel veel succes toewens!!!

Voor we het weten is het zover.

En Meiske, ik hoop dat je het weer aankunt om juni te starten. Het zou een goed teken zijn.

Ikzelf ben sinds vandaag weer gestart met de pil. Had wat mij betreft wel wat langer mogen duren voor ik ongi werd, maar helaas (daarover heb ik nog nooit te klagen gehad...).

Nu moet ik 'm doorslikken tot 9 juni, dus dat is best lang en ik kan er helemaal niet zo goed tegen!!!

Hopelijk gaat het deze ronde wat beter dan die van april, want toen was het zo'n bloederig verhaal (hihi).

Liefs,

Martha.

Geplaatst

hallo dames

grote kans dat we iets eerder starten....mijn menstruatie was deze keer eerder als verwacht (cyclus duurde nu 25 dagen)

grote kans dat ik dus eind mei al ga beginnen maar ik blijf lekker in deze topic anders raak ik helemaal de weg kwijt met al die (dubbele) topics :unsure:

Mart succes, we gaan onze stinkende best doen voor een mooi resultaat!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag had ik ff een off-day. Vandaag na 3 maanden weer eens ongesteld, dus flinke buikpijn.... Heb maar rustig aan gedaan.

Vanavond nog op kraamvisite geweest bij een lieve vriendin die gisteren bevallen is. Dat ging gelukkig erg goed.

Maar toch begint het nu heel erg te kriebelen om te beginnen, maar omdat we op vakantie gaan moeten we nog een maandje wachten. Ik hoop echt dat m'n cyclus de komende maand normaal gaat doen en dat ik dus ergens in juni kan starten met de deca.

Babeth, blijf maar gezellig bij ons hoor! Heb trouwens je weblog gelezen... Ik had je verhaal al wel gevolgd, maar als je dan zo alles nog eens leest loopt het kippenvel weer over m'n rug....

Liefs mob

Geplaatst

Hallo dames

de kogel is door de kerk.... we gaan echt deze maand weer starten!

Vandaag in het zkh. geweest, formulieren opgehaald voor nieuwe bloedafnames (ivm. HIV e.d.) de gegevens zijn in Brussel nl. maar 3 maanden geldig!

Tevens de recepten ingeleverd bij de apotheek, ik kan vanaf maandag de medicatie ophalen.

in de week van 25 mei verwacht ik te gaan starten, de tweede dag met onderdrukken en de derde dag met stimuleren....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Mob, hoe is het bij jou? gaat het een beetje met de menstruatieklachten?

Mart, jij hebt hopelijk nog niet teveel last van de bijwerkingen, ik had het de eerste keer ook, ik slikte geen pil maar legde mijn cyclus stil met suprefact (neusspray) Ik had toen echt 24 uur per dag hoofdpijn en zat niet lekker in mijn vel. de tweede poging (en nu weer) was het korte protocol en volgde ik acupunctuur. Ik had gelukkig geen last van bijwerkingen.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Yeah!!!! Wat goed Babeth jullie gaan er weer voor.

En je mag ook al weer snel beginnen zeg, wat geweldig!

Als jij in de ww zit begin ik pas met lucrin en puregon...

Hier gaat het gelukkig goed. Het is nu de vierde dag dat ik de pil slik en tot nu toen nog geen klachten net als in april. Toen heb ik vanaf het moment dat ik de pil moest slikken tot vlak voor de eerste fm gebloed en knallende koppijn gehad (van 15 feb. t/m 17 april). Dat kon natuurlijk nooit goed gaan met de stimulatie en dat is dus ook zo gebleken.

Het was m'n eerste keer dat ik er acupunctuur bij deed (elke week vanaf feb.), maar dat heb ik eerst maar even stopgezet.

Hoe vaak ga jij naar de acupunctuur?

Liefs, Martha.

Geplaatst

hallo Martha

ja het gaat nu snel, extra snel omdat mijn cyclus nu wat korter was (24 dgn) en voor mijn zwangerschap was deze altijd 26 a 27 dagen.

Goed te horen dat je nog klachtenvrij bent!! ik weet dat het enorm ellendig is continu hoofdpijn. Ik start 26 mei weer met acupunctuur en dan iedere week 1x, dan nog een sessie op de dag van de tp en op dag 3 na de tp.

lieve groeten

babeth

Geplaatst

hallo Martha

had jij nog iemand benaderd om topics samen te voegen??

nu is er ook nog wie start er in juni-juli bij gekomen :drunken_smilie: hhaha

groetjes

Babeth

Geplaatst

Yep, heb zowel Jheroen als Pleun gevraagd, maar ze doen er beid niks mee volgens mij:-(

Gaat lekker zo (hihi)

Geplaatst

Hallo hier

gelukkig gaat het vandaag wat beter met me, ik ben zelfs naar de kapper geweest! klinkt raar misschien maar sinds het overlijden van Lars en Nick zijn de simpelste dingen een enorme opgave!

Lekker een stuk van mijn haren af, een nieuwe kleur met wat highlights, echt wat voor de zomer...nu het weer nog..

Ik heb tevens mijn medicatie opgehaald, volle bak weer.

Vandaag ook de ovulatietesten binnen gekregen....we hopen wederom op een wondertje ookal is het tegen beter weten in...

wat de verschillende half dubbele topics betreft, wellicht wennen we er aan?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wat fijn voor je dat je je beter voelt.

Een frisse wind door je haar kan soms al wonderen doen!

Wat heb je een mooie banner trouwens. Vind het heel knap van je hoe je er mee omgaat...

Zelf ben ik de laatste tijd niet zo heel actief op het forum. Ik lees hier en daar wel wat mee, maar het valt me op dat ik vooral (te veel) aandacht heb voor de negatieve verhalen. Op een of andere manier trek ik daar naartoe.

Zelfbescherming? ... zodat dat ik weet wat ons mogelijk nog meer te wachten staat?

De verhalen maken me dus best wel een beetje bang en daarom moet ik soms even een stapje terug.

Alles weer even relativeren en dan met volle kracht weer vooruit.

Morgen haal ik ook mijn medicijnen weer op. Dan is die buit maar weer binnen:-)

Oh ja, en vandaag heb ik m'n armbandje met maansteentjes binnengekregen, wie weet wat die voor me in petto hebben.

Stap een voor een nieuwe, frisse ronde is dan maar weer gezet.

En wat die topics betreft.

Ik vind het wel prima zo, het valt geloof ik toch niet te keren.

In ieder geval ga ik straks proberen iedereen zoveel mogelijk bij te houden.

Het is hier trouwens nog wel erg rustig.

Waar is iedereen?

Geplaatst

Hoi Martha

het is inderdaad rustig hier, als het dadelijk juni is zullen we wel meer dames volgen denk ik. Jij hebt je medicatie ook al weer in huis denk ik?

Vandaag bericht gekreken van VGZ dat ze weer 3 pogingen vergoeden en ik heb weer toestemming om naar het buitenland te gaan...

Ik begrijp wat je bedoelt over de negatieve berichten, ik merkte tijdens mjin 2de poging het elkaar afwisselde, dan weer vooral positieve berichten en dan weer negatieve. Volgens mij komt het mede door de hormonen denk je niet?

Ik probeer maar niet teveel op de zaken vooruit te lopen en weer alles stap voor stap te doen, ik wil me ook proberen om me niet druk te maken maar ja.....dat zal tzt wel weer anders zijn!

Draag je je armbandje nu al of straks pas? ik heb we wel vaker iets over gehoord maar mezelf er nooit echt in verdiept. Dadelijk nog even de vit. b12 ophalen en dan is alles in huis.

Gek he, van de ene kant kan ik neit wachten van de andere kant is het heel eng. Ik vertrouw er maar op mijn menstruatie er is ik weer goede moed heb,

en ik vraag mijn jongens regelmatig om me te helpen, klinkt wat zweverig maar het gaat vanzelf.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi, ik wil me ook graag bij jullie aansluiten.

Na diverse onderzoeken, geen oorzaak gevonden en na 6 IUI pogingen gaan wij ook voor ivf.

We hebben eerst dinsdag nog een intake en in juni starten met hormonen.

Tot aan de punctie zijn we in behandeling bij het antonius in nieuwegein, punctie en tp in het umc.

Ik zet me gelijk bij het lijstje neer:

Voortraject

Martha, vanaf ongi tot 8 juni pil, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225.

Roossie 18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hai Roossie

welkom hier, jeetje, dan gaat het bij jullie nu ineens snel nietwaar (afgezien van de IUI-pogingen uiteraard)

spannend natuurlijk, vooral omdat het de eerste keer IVF is, alvast heel veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth, dankjewel!

Ja het gaat ineens snel om dat onze gyn ons al op de wachtlijst had gezet toen we met de 5e IUI bezig waren. Toen was er een wachtlijst van 4 maanden!

Ik heb toen na de 5e IUI 2 maanden pauze genomen, ik zat er toen even door heen en ik had het gevoel dat mijn lichaam bij moest tanken. Ik ben toen naar een acupuncturiste gegaan en dat bevalt met erg goed, ben wat rustiger geworden van binnen. Blijkt ook dat mijn miltenergie laag is, daar helpt ze me bij, miltenergie houdt het vruchtje namelijk vast.

En nu dus voorbereiden op de 1e ivf, erg spannend inderdaad!

Jij heb al heel wat meegemaakt, wat erg voor je dat je die 2 jongetjes hebt moeten verliezen. Erg moedig van je dat je weer doorgaat, ik hoop dat je nu weer snel zwanger bent en dan wel 9 maanden lang!

Groetjes,

Roossie

Geplaatst

Hoi!

Ik reageer ff snel ;-)

Ik ga deze week op vakantie, maar daarna kom ik gezellig meekletsen in dit topic!

3 juni heb ik de ivf-intake en afhankelijk van m'n menstruatie dan ergens in juni op dag 21 starten met de decapeptyl.

Tot over ruim 2 weken!

Liefs mob

Geplaatst

Hai Mob

leuk nog gauw ies van je te horen, een hele fijne vakantie en lekker met een goed opgeladen batterij gaan starten!!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Mob, fijne vakantie geniet er van!

Goh je hebt al heel wat meegemaakt lees ik in je onderschrift, ik hoop van harte dat ivf een uitkomst voor je is!

Groetjes Roossie

Geplaatst

@ Roossie, welkom bij de juni meisjes:-) Alvast heel veel succes!

@ Mob, fijne vakantie!

@ Meiske, ik draag m'n armbandje inmiddels trouw (slaap er zelfs mee). Als het dan nu niet goed komt (hihi). En het is inderdaad zoals je zegt. Ik wil nu wel al beginnen, maar aan de andere kant beangstigt het me ook weer.

En ik vind het helemaal niet zweverig als je je jongens vraagt te helpen. Kan me er alles bij voorstellen.

Ik heb het lijstje weer even opnieuw gekopieerd, want ik was een klein :icon_smurf: geworden

Voortraject

Martha, vanaf ongi tot 8 juni pil, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225.

Roossie 18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb gisteren de arts gesproken en heb laten

weten dat ik graag (zodra het kan,mag) de terugplaatsing wil,

(cryo's) ik verwacht mijn menstruatie rond 30 mei.

ik sluit mij graag bij jullie aan,

liefs Marie.

Geplaatst

Hai Marie

welkom hier, juni wordt voor jullie ook een spannende maand, wellicht midden juni de tp!hoeveel cryootjes heb je overigens?

ik ben sinds 2 weken weer wat extra aan het bewegen en sinds een aantal dagen extra goed aan het opletten met mijn eten (niet snoepen) en...3 kg. kwijt in 2 weken.

Ik ben er blij om.

Na de geboorte en overlijden van de jongens kreeg ik geen hap door mijn keel, in no time 8 kilo kwijt waarvan 5 kilo van de zwangergschap, daarna kwam ik moeilijk in een normaal ritme, weinig zin om te koken, teveel snoepen dus kwam weer aan.

Ben blij dat ik wat dat betreft weer een ritme gevonden heb en wat kilo´s verlies.

Nu iedere dag een ovulatietest maar nog geen eosprong in zicht hoor.....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey babeth,

Ik heb 7 cryootjes,

Ik moet op de 10 de dag van mijn cyclus met ovulatietest beginnen

en 12 de dag heb ik een echo.

Geplaatst

ik kom me ook hier aansluiten.

Wij krijgen in Juni onze 2de punctie als alles meezit,

We zijn nu begonnen met de pil en moet 27 Mei beginnen met de deca

7 Juni op controle en hopelijk groen licht voor de Gonal F

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden