Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb namelijk altijd een lege blaas als ik een tp heb.

Nooit geweten dat die vol moest zijn, hihi.

Oh?! Haha en nooit geen problemen gehad?

Geplaatst

Heb volgens mij alle keren tijdens de tp een vrij lege blaas gehad.

Laatste keer vroeg ik nog hoe lang het zou duren voordat we aan de beurt waren, mijn blaas stond echt op knappen.

Ik mocht naar het toilet omdat ze liever hadden dat ik me goed kon ontspannen dan dat ik verkrampt van de plas in houden daar lag.

Nou, toen ik dat echo apparaat op mijn onderbuik kreeg en ze flink gingen duwen om mijn baarmoeder in beeld te krijgen, was ik ontzettend blij dat ik van te voren flink wat had geloosd. Haha!

En de tp is prima verlopen.

Geplaatst

Wat vreemd dat dit weer overal anders is he!

Ik vroeg ook of ik even mocht plassen, maar dit mocht absoluut niet!

Geplaatst

Hey dames,

bij de tp was mijn blaas ook vol,

kon het haast niet houden (blaas moest ook vol zijn)

gelijk na de tp mocht ik wel naar de wc.

Geplaatst

Dank je wel voor jullie felicitaties! We gaan voorzichtig proberen te genieten. De 1e echo staat voor 18 mei gepland, dus we moeten nog even geduld hebben!

Ilse, weet jij al iets meer?? Hoop zo voor jou dat je ook een mooie groene regel krijgt!

Liefs Esly

Geplaatst

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Mama Ree: TP 03-04 1 cryo, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon: TP 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 06-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Okki: TP 06-04, testen 21-04

Cigdem: TP 09-04, testen 22-04

Anouk: TP 09-04, twee emmy's, testen 24-04

Miranda: Tp 11-04 1 emmy, testen 25-04

KrisKras: 10-04 IUI, testen 26-04

Wannabemom: IUI(4) 13-04 , testen 27-04

Joy1; Tp 14 april 2 cryo's, testen 27 april

Schattie: TP 15 april 2 emmy's, testen 29 april

lytswyfke(kitty): TP 15 april 1 emmy, testen 29 april

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

Samsam: Tp 15-04 2 emmy's, testen 30-04

ChrisH: TP 18-04, 1 cryo, testen 30-04

Simba: TP 18-4, 1 emmy, testen 30-04

Estrhalita: TP 18-4, 2 emmy's, testen 30-4

Helaas, negatieve test. Vanavond: carpaccio, biefstuk en een glas heerlijke rode wijn erbij!

Je moet er maar het positieve van maken!

Geplaatst

Nee he Ilse!!! Wat balen meid....ik had het je zo gegund! Ik hoop voor je dat je de teleurstelling een plekje kan geven en hoop voor jullie dat je nog een kans gaat krijgen!

Zet em op meid!

Liefs Esly

Geplaatst

Elsy van harte gefeliciteerd!!!!!

Ilse, jammer meid... wat een tegenstrijdige berichten moet je hier zo nu en dan plaatsen, dat is helemaal niet leuk! :cussing:

Ik heb de afgelopen dagen ineens niets meer gevoeld.. vanmorgen stond ik op met een enorm ongesteld worden gevoel. pff nog 3 dagen te gaan.. ik vind het moeilijk om niet eerder te testen, maar ik vind het niet eerlijk van mezelf om dat te doen omdat mijn vriend er bij wil zijn. En ik zou hem het moment van de positieve test ook niet willen onthouden! Dus..ik moet even doorbijten en wachten tot zondag!

Groetjes Kriskras

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren toch een test gekocht !! Kon het niet laten, zat zo in de spanning !!

Nou thuis gekomen en meteen getest =

* gaf binnen 1 minuut al aan dat ik zwanger ben :wav:

We kunnen ons geluk weer niet op, al maken we dit voor de 4de keer meer.

:pray: dat het dit keer wel goed zal gaan en de eerste echo red.

@Esly Gefeliciteerd en :myfignerscrossed: dat alles goed zal verlopen, zeker al vast van beginnen te genieten.

@Ilse wat vervelend en balen zeg !! :angry5: kop op meid !!! raar om het te vragen na zon tegenslag, maar zou je mij groen willen maken

Geplaatst

Hey Esly: supergefeliciteerd!!!!! Cigdem: ook supergefeliciteerd!!!!!! :icon_sunny:

Ilse, wat balen meid, sterkte en moed proberen te houden... ook al valt dat echt niet altijd mee.

Hmmmmm, nu sta ik zelf het hoogst genoteerd op paars. Spannend, hopelijk kan ik za. morgen testen :confused: . Wel fijn dat er ook weer wat groene regels verschijnen!!!

Geplaatst

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Mama Ree: TP 03-04 1 cryo, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon: TP 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 06-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Okki: TP 06-04, testen 21-04

Cigdem: TP 09-04, testen 22-04

Anouk: TP 09-04, twee emmy's, testen 24-04

Miranda: Tp 11-04 1 emmy, testen 25-04

KrisKras: 10-04 IUI, testen 26-04

Wannabemom: IUI(4) 13-04 , testen 27-04

Joy1; Tp 14 april 2 cryo's, testen 27 april

Schattie: TP 15 april 2 emmy's, testen 29 april

lytswyfke(kitty): TP 15 april 1 emmy, testen 29 april

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

Samsam: Tp 15-04 2 emmy's, testen 30-04

ChrisH: TP 18-04, 1 cryo, testen 30-04

Simba: TP 18-4, 1 emmy, testen 30-04

Estrhalita: TP 18-4, 2 emmy's, testen 30-4

Geplaatst

Ik snap geen hout meer van die wachtdagen tellingen...

De een rekent vanaf de punctie, de ander vanaf de terugplaatsing...

pfff.

Mijn punctie was vorige week donderdag, nu dus 6 dagen terug, de tp was zondag nu dus 3 dagen terug....

zit ik nu op wd 6 of 3? arrgggg

Geplaatst

@ Anouk, bedankt voor je felicitatie !! Spannend voor je meid, nou ik duim voor je hopenlijk mag je net zo blij worden/ zijn als ons !!! We hebben op de zelfde dag de TP gehad !! Spannend:goodluck1: en :myfignerscrossed: !!

Geplaatst

@Simba, volgens mij zit je nu op wachtdag 3 maar het ziekenhuis bepaald a.d.h.v. je punctiedatum wanneer je mag testen. Als je tp hebt na 3 dagen zoals ik, mag je op dezelfde datum testen als iemand die dezelfde dag punctie heeft gehad maar de tp een dag eerder heeft gehad. Maar kan het ook helemaal fout hebben haha.

Gast estrhalita
Geplaatst

@Simba je zit net als ik op wachtdag 3. Je moet qua wachtdagen rekenen vanaf de tp. Want pas vanaf dan heb je wat in je buik zitten.

Hoe voel je je? Ik heb de 1ste en 2de dag enorm veel ongi krampen gehad en voel me nu goed. Beetje misselijk maar dat komt volgens mij van die vreselijke bollen en pijnlijke borsten, maar ook dat is van de bollen. Duurt lang he dat wachten. Ik raak er nooit aangewend. Ook al is de de 5de IVF poging.

Geplaatst

ik moet 30 april bloed laten prikken en 2 mei bloed laten prikken.

op het prikformulier van 30 april, staat dat ze de hcg waarde meten (logisch) en daarachter met pen: FA+15 op die van 2 mei staat FA+17

30 april -15 dgn is 15 april, en dat is mijn punctie datum geweest....

Hebben jullie trouwens ook je emmy gezien op een monitor? Wij hebben er een foto van gemaakt.... Misschien om dat het de eerste keer is, maar ook als dit mislukt, denk ik dat we dat de volgende keer wel weer doen......

Eerste foto van je Frummel......

Geplaatst

@esly,gefeliciteerd met de positieve test.

@cigdem,jij ook gefeliciteerd.

@anouk,nog een paar dagen wachten,word nu heel erg spannend.jij zaterdag en ik zondag.begint nu wel wat te kriebelen om eerder te testen maar ben er nog niet over uit.hoe voel jij je?ik heb wel wat buik krampen en soms wat hoofdpijn en duizelig.maar hoop op een positieve uitslag.

@ilse,veel sterkte.

liefs miranda

Geplaatst

Tellen kan vanaf punctie of terugplaatsing hoor. Punctie wordt gezien als eisprong, dus 15 dagen daarna zou al een beeld kunnen geven! Maar vanaf de TP tellen is wel extra safe...

Van harte Esly en cigdem!!! Sterkte Ilse, ontzettend klote. Succes met afwachten en testen voor de rest!

Geplaatst
ik moet 30 april bloed laten prikken en 2 mei bloed laten prikken.

op het prikformulier van 30 april, staat dat ze de hcg waarde meten (logisch) en daarachter met pen: FA+15 op die van 2 mei staat FA+17

30 april -15 dgn is 15 april, en dat is mijn punctie datum geweest....

Hebben jullie trouwens ook je emmy gezien op een monitor? Wij hebben er een foto van gemaakt.... Misschien om dat het de eerste keer is, maar ook als dit mislukt, denk ik dat we dat de volgende keer wel weer doen......

Eerste foto van je Frummel......

wij kregen gewoon zo'n echo foto mee

heb er 2 gekregen 1 voor om aan iedereen zien te laten en 1 om netjes te bewaren

Geplaatst

In het AMC hadden wij ook op advies van kennissen foto's van het scherm gemaakt! Inderdaad leuk voor later, helemaal als het is gelukt...

wij kregen gewoon zo'n echo foto mee

heb er 2 gekregen 1 voor om aan iedereen zien te laten en 1 om netjes te bewaren

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij kregen de foto vanuit het echoapparaat mee, zoals je met een echo van de baby krijgt. Leuk he

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden