Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Cigdem, van harte gefeliciteerd, hopelijk blijft het nu goed gaan!!

Elsy, ook van harte gefeliciteerd!!

Ilse, nee toch hè!! Sterkte! Ik stuur je ff een pb.

Geplaatst

Ilse, het spijt me voor jullie. Ik hoop dat jullie snel weer de moed hervat hebben om verder te kunnen gaan.

Cigdem en Esley van harte!!!!!!

Geplaatst

Proficiat voor de groentjes!!!! Super.

Helaas ook weer 2 dames in het rood... sterkte er mee.

Nog maar 3 dames voor me en dan mag ik ook eindelijk weer gaan testen. De laatste week vind ik altijd slopend.... Gelukkig kan ik komende 2 dagen weer veel werken en het weekend vliegt vaak al helemaal om. Vind het trouwens ook soms erg verwarrend dat met die testdatum. Bij mij zeggen ze er eigenlijk nooit wat van. Maar meestal wordt ik toch wel weer op 27 en 28 dagen ongesteld.

Deze cyclus was ik op zaterdag ongesteld. Normaliter heb ik een cyclus van 27-28 dgn en inseminatie/eisprong rond dag 14-15. Deze keer ging alles in supersnel tempo. Dus op dag 11 al de inseminatie. Moet ik dan gewoon 2 weken na de inseminatie gewoon testen????Dat zou dus as dinsdag 27-4 zijn. Voor de zekerheid hebben we het nog nl. wel op de natuurlijke manier gedaan 2+4 dgn na de inseminatie.....

Geplaatst

Hoi Cigdem,

Van harte gefeliciteerd meid!!! Ik duim voor je dat het allemaal goedgaat!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey,

Ik heb een vraagje,

ik moet steeds naar de w.c. (plassen)

is dit normaal ? verder heb ik geen steekjes

of kramp en voel mij ook niet misselijk

ik voel helemaal niets is dat normaal ?

alleen steeds naar de w.c.

(vandaag is het mijn zesde dag TP)

Geplaatst

He meiden, ontzettend bedankt voor de felicitaties !!!! :positive energie:

Hopen dat het nu goed gaat, erg spannend en probeer zo positief mogelijk te zijn maar soms heeft angst wel de overhand !!! Morgen bloedtest, hoe hoog mijn HCG waarde is!!!

Zal denk ik ook wel wat in spanning zitten tot de eerste echo, ik :pray: !!!

Geplaatst

Hey Miranda, ja nu wordt het echt spannend voor ons he?! Ik ga niet eerder testen. In het ziekenhuis zeiden ze dat een eerdere test onbetrouwbaar is. Ik heb liever meteen zekerheid: dan weet je dat nee nee is en ja ja!! Maar ik snap heel goed dat je in de verleiding komt hoor! Het duurt ook zooooooooo lang allemaal! Ik heb net als jij last van hoofdpijn. Verder heb ik ook lage rugpijn en zwaardere borsten. Het kan natuurlijk van alles betekenen.....ongesteld/zwanger/progesteron/stress...who knows?? Ik duim in iedergeval voor ons!

Groetjes,

Anoek

Geplaatst

Mari, ik moet ook vaker plassen maar.....ik heb het idee dat ik ongesteld moet worden en dan moet ik ook altijd vaker plassen...heb ook wat bruinige sliertjes, lekker verhaal, gehad bij het afvegen dus ja.....ik weet het nu niet meer. We wachten het af!

Cigdem, Merhaba! Gefeliciteerd, wat geweldig nieuws zeg!!!!En Esley, jij ook, wat zul je ontzettend blij zijn!!!!!!

Joy1

Ilse, Ik lees net je negatief getest hebt....Dat is toch een naar bericht al maak je er wel een smakelijke dag van, klinkt toch positief hoor als je er zo'n draai aan kan geven, sterkte meid!! Joy1

Geplaatst

@ Anouk, ik had precies het zelfde maar kon niet w8ten, dus dan maar eerder testen, maar ik begrijp donders goed wat je bedoeld !! Ik heb die test gedaan omdat ik bij de eerder zw. ook de test 2/3 dagen voor bloedtest deed, en kwamen overeen met de bloedtest toen !! Maar meid ik duim voor je :thumbup:.

@ Joy1, merhaba, bedankt voor felicitatie, ook spannend voor jou, maak je niet gek he, we wachten samen af :myfignerscrossed:

Geplaatst

Kopje thee drinken, klaar maken en op naar het ziekenhuis !!!! HCG waarde ??

Heb vanacht beroerd geslapen, steeds wakker om het uur !!!!

Geplaatst

Dat kan ik me voorstellen!

Ben heel benieuwd naar de hcg waarde!!

Ik duim heel hard voor je

xxx

Geplaatst

Zo het telefoontje net gehad !! PPFFF HCG waarde is 338 hoog !! :yah:

1 ste Echo 12 mei !!! :bf_new:erg spannend maar ook eng !!! :nerves:

wat was de HGC waarde van andere dames in de eerste weken van de zwangerschap ??? Ben daar erg benieuwd naar.

Voor alle aankomende/ aanstaande mama's (zwangeren en proberende):myfignerscrossed: en :pray:

:woohoo: ( durf het nog niet echt hard op te roepen )

Geplaatst

Hee Miki,

Bedankt, ook voor de link !!!

Spannend voor je hoor, morgen de TP !!! Ik zal zeker en dik voor je duimen

En een mooi opbrengt, zit zeker ook 1 Bikkel tussen !!!

Geplaatst

Dank, graag gedaan!

En ja, morgen D-day. Hopen dat het een mooie emmie is, maar omdat ie van ons samen is vinden we hem hoe dan ook lief! ;-)

Op naar de 1e echo jij!

Geplaatst
Zo het telefoontje net gehad !! PPFFF HCG waarde is 338 hoog !! :yah:

1 ste Echo 12 mei !!! :bf_new:erg spannend maar ook eng !!! :nerves:

wat was de HGC waarde van andere dames in de eerste weken van de zwangerschap ??? Ben daar erg benieuwd naar.

Voor alle aankomende/ aanstaande mama's (zwangeren en proberende):myfignerscrossed: en :pray:

:woohoo: ( durf het nog niet echt hard op te roepen )

Hoi, Daar is een topic over! Dus daar kun je even lekker gaan vergelijken!

HCG op basis van ervaringen Het staat/valt onder wachtbankje

Groetjes Joy1

Geplaatst

Tnx Joy, had ik haar ook al gelinkt. Inmiddels gevonden!

Geplaatst

Mike, Ja! Ik had haar inmiddels daar al gezien.

Ik voel me wat zekerder nu ik geen bruinige sliertjes meer zie. Het kan er mee te maken hebben gehad (???) dat ik vandaag/morgen ongesteld moet worden??Gok maar wat. Heb zelf zo veel bloedverlies gehad bij de vorige zwangerschap maar nog nooit geen sliertjes dus...maakt het me toch onzeker. Maar goed, ik zit nog in de race.

Ik voel me buik nog bij momenten. Ik had me in mijn hoofd gehaald dat ik daar nog nooit zoveel last van had gehad...wat blijkt nu...Dus wel, ik vond gisteren een dagboekje. Nou, kan nog alle kanten op. Sterkte iedereen op de wachtbank. Groetjes Joy1

endhbmdlcnNjaGFwc3Rlc3QgZG9lbiE=

Geplaatst

Pfff, Joy wat voel ik je spanning door het scherm van mijn laptop heen!!

Ik hoop dat het een innesteling is geweest, ik blijf er in geloven hoor!

Succes!

Geplaatst

Ik geloof er ook nog in Joy! Klinkt juist heel goed. En wat slim, een dagboekje bijhouden. Goed idee!

Toi toi toi dame

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden