Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben zojuist tot de merkwaardige conclusie gekomen dat ik in april nog een keer op het wachtbankje kom. Ik heb waarschijnlijk volgende week zondag weer een cryo-tp. Volgens mijn gyn kan ik bij een cryo al testen op wachtdag 11 of 12 (omdat een cryo ouder is dan een verse emmie). Dat zou voor mij koninginnedag zijn. Mijn vorige cryo-tp was 22 maart en dan zou mijn testdatum dus 3 april zijn i.p.v. 5 april zoals ik hier in het lijstje heb aangegeven.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Lisette,

Dank je wel voor je verhaal, het geeft de burger zeker moed!!

Ik zit nu op wachtdag 6, nog 9 te gaan....zo nu en dan voel ik ook wat jij omschrijft, maar het trekt telkens ook weer weg. Wel heb ik last van gespannen en pijnlijke borsten, maar dat kan volgens de bijsluiter ook n bijwerking vd bolletjes zijn! En....als je bolletjes gebruikt wordt je toch ook niet ongesteld, of heb ik t nu mis?

Groetjes Esly

Geplaatst

Geen nieuws hier, maar moest ff email-notificatie aanzetten want ik kreeg geen meldingen als jullie iets gepost hadden.. strange... hihi..

Geplaatst

Ik heb weleens gehoord dat die bollletjes de ongesteldheid wat kunnen vertragen. Maar of het ook echt tegenhoudt weet ik eigenlijk niet...

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi hier op het wachtbankje,

@ Esly, we lopen gelijk, ik zit vandaag ook op wachtdag 6.

@ Hermien. nu al licht positief.... en nu nog een dikke positief ! wanneer is je testdag precies.....

liefs Diane

Geplaatst

Hi Dames, hier is het nu een week naar de TP op 1e paasdag. Ik voel in mijn buik nog niks maar mijn borsten doen erg zeer en zijn zwaarder. Kan door de Bolletjes en kan van een evt. zwangerschap, was de vorige drie zwangerschappen ook zo.

Ik word sinds twee dagen om de twee a drie uur s'nachts wakker en dan niet wakker van even omdraaien maar klaarwakker en ik kom heel moeilijk weer in slaap. Ik ben nu dus ook bekaf en ga zo even lekker liggen.

Mijn man zegt dat ik sinds een dag of drie warmer aanvoel, ik geloof dat dat wel positief is toch??????

Verder heb ik knallende koppijn sinds twee dagen waarvan ik weer denk, zie je wel ik word ongesteld!!

Ik moet nog 1 hele week afwachte, duimen draaien en hopen maar ik voel me op dit moment niet erg positief.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje opbeuren.

Liefs chantal

Geplaatst
Hi Dames, hier is het nu een week naar de TP op 1e paasdag. Ik voel in mijn buik nog niks maar mijn borsten doen erg zeer en zijn zwaarder. Kan door de Bolletjes en kan van een evt. zwangerschap, was de vorige drie zwangerschappen ook zo.

Ik word sinds twee dagen om de twee a drie uur s'nachts wakker en dan niet wakker van even omdraaien maar klaarwakker en ik kom heel moeilijk weer in slaap. Ik ben nu dus ook bekaf en ga zo even lekker liggen.

Mijn man zegt dat ik sinds een dag of drie warmer aanvoel, ik geloof dat dat wel positief is toch??????

Verder heb ik knallende koppijn sinds twee dagen waarvan ik weer denk, zie je wel ik word ongesteld!!

Ik moet nog 1 hele week afwachte, duimen draaien en hopen maar ik voel me op dit moment niet erg positief.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje opbeuren.

Liefs chantal

ik wacht met je mee meis en wij gaan er weer 2 mooie groene regels bij zetten

@ hermien gefeliciteerd

Geplaatst

Mama-Ree,

Ik heb ook een cryo tp gehad zonder enige medicatie. (Ook geen Pregnyl of Ovitrelle gespoten)

Maar goed, je weet de uitslag bij mij.

Vraag het eens aan meiden waar een cryo tp wel goed bij is gegaan of ze medicatie kregen.

Weet dat Pleun met een 'proef' mee zou doen vanuit het Catharina. Je kan haar ook eens om info vragen als je hier behoefte aan hebt.

Succes nog!!

Surinails,

Helaas kan ik je niet zo ontzettend goed op beuren.

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij.

Ben deze keer vanaf de tp al niet positief ingesteld.

Baal er zelf best wel van dat ik dit gevoel heb.

Probeer echt m'n best te doen maar toch wil het me niet lukken.

Natuurlijk visualiseer ik wel eens dat ik een positieve test in handen mag houden en hou ik wel hoop dat het misschien wel gaat lukken.

Sorry dat ik een verhaaltje over mezelf heb geschreven maar het doet goed om je hart hier te kunnen luchten.

Ik heb het er ook met mijn vriend over en hij deelt dit gevoel gelukkig niet, dus hij doet echt z'n best om die positiviteit naar mij uit te stralen!

Geplaatst

heey meiden,

mag ik me hier ook aansluiten op deze topic?

heb vandaag de tp gehad van 1 toppertje

en mag over 2 weken testen.

kan iemand mij ook in het lijstje zetten?

liefs miranda

liefs

Geplaatst

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Mama Ree: TP 03-04 1 cryo, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon:Tp 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 07-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Miranda: Tp 11-04 1 emmy, testen 25-04

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

Klopt het zo?

Geplaatst
Sharon,

Maar er eens meer groene regels van dan alleen 2. :happy:

sorry ik bedoel natuurlijk 18 van deze kleur regels mijn :duimen draaien:maken overuren heb je ook niet de drang om eerder te testen aan de ene kant wil ik wel maar aan de andere kant vind ik het wel eng hoor

Geplaatst

Oké Sharon, het is je al lang vergeven hoor!!

Ik ga 'eerder testen' dan de datum die op ons papiertje staat.

De vorige keren ben ik op dag 14 na punctie ongesteld geworden.

Dus, (als ik het al red) ga ik op dag 15 of 16 na punctie testen!

Geplaatst
Oké Sharon, het is je al lang vergeven hoor!!

Ik ga 'eerder testen' dan de datum die op ons papiertje staat.

De vorige keren ben ik op dag 14 na punctie ongesteld geworden.

Dus, (als ik het al red) ga ik op dag 15 of 16 na punctie testen!

mag jij pas later dan 16 dagen testen dan ???

Geplaatst

Sharon en Surrinals,

Het kan echt alle kanten op.

Ik had de eerste week echt een goed gevoel, en was

erg rustig.

Ik had wel last van hoofdpijn, erg warm vooral 's nachts en

ik vergeet erg veel.

Maar afgelopen vrijdag erg geschrokken, ik had bruine afscheiding

last van een zwaar gevoel in m'n buik en rug en hoofdpijn.

Ik dacht dus, gaat de verkeerde kant op.

Maar afgelopen nacht was alles verdwenen en kon het niet

laten om te testen en toch een lichte +

Ik vertel het verder nog niemand, wil nog graag wat meer

zekerheid, dus ik gooi er deze week nog een paar testen tegen aan.

Dus ik wil jullie hierbij toch een hart onder de riem steken, en

moed houden, je lichaam kan je dus goed voor de gek houden.

Diana,

Eigenlijk moest ik de 15e testen, maar m'n gevoel voelde goed

en m'n klachten waren verdwenen, dus vanmorgen toch getest.

Hoe gaat het met jou?

Miranda,

Super en welkom hier!

Een topper nog wel, ik hoop het voor je en ik blijf

je natuurlijk volgen.

Nu de wachtweken nog, veel succes en sterkte!

Geplaatst

Wish,

Zou het er ook op wagen, vooral als je weet dat je normaal

gesproken dan ongesteld zou worden.

Ik wens je natuurlijk heel veel succes toe!!

toy toy toy!!

Geplaatst

Ik mag weer op het wachtbankje!!! En dat voor de tweede keer in april.

Vandaag weer eens in het z'huis geweest voor de follikelmeting voor de 4e iui. En het gaat nu zo razendsnel met mijn follikeltje dat ik as dinsdag(13-4) op dag 11 al de inseminatie krijg. En dus mag ik weer gaan testen op 27-4.

Geplaatst

surinails

ik voel helemaal met je mee.

ik weet ook niet wat ik er van moet denken.pffff

de zware dagen komen nu .elke keer bang dat ik ongie word.

maar meis volgende week om deze tijd weten we meer.zo probeer ik maar te denken.

hele dikke knuffel en ik hou je goed vast op de wachtbasnk zodat we er niet afvallen dikke knuffel diaro

Geplaatst

@wish bedankt dat je mij op het lijstje hebt gezet.

@hermien,ja ik kom ook gezellig op het wachtbankje.voor jou komt het nu dichterbij,spannend hoor.ik moet nog even 2 weken wachten.

liefs miranda

Geplaatst

thanx Sharon, Wish,Hermien en Diaro,

ik mag de 18e pas testen, maar die dag ga ik met mijn schoonfamilie naar de Apenheul, Dus als ik nog niet ongesteld ben geworden dan test ik de 17e al.

dus nog 6 dagen te gaan. ik hoop voor ons en iedereen nog op het wachtbankje dat er nog een hoop groene regels bij komen.

@hermien, wel spanned eerst vloeien en nu licht positief, ik hou mijn vingers gekruist.

@Wish, diaro en Sharon laten we goede hoop houden, hoe moeilijk dit ook valt, stom lichaam dat ons misschien wel gigantisch voor de gek houdt!

@wannabemom welkom terug, ik duim voor je

Liefs Surinails

Geplaatst

Hoi allemaal

Het blijft gewoon allemaal spannend hier, wanneer je ook leest, je leest eigenlijk altijd wel spanning. Maar ook zoals Hermien, een heel mooi berichtje. Dit zijn mijn lievelingsberichtjes. Dat deze er nog maar veel mogen volgen. Trouwens, ik loop precies gelijk op. Ook de 29-ste punctie gehad en de 2-de de tp. Ik heb alleen nog niet getest. Ik moet van dr. Ruis effe dimme, zoals hij het zelf heeft gezegd. Mijn buik ziet eruit alsof ik 5 maanden zwanger ben, vandaar ook telkens die buikpijn. Last van overstimulatie (grrrrrrrr) Moet nu heel veel drinken en rust houden. Of dit ook negatieve gevolgen heeft voor deze poging is mij nieet duidelijk. Dus als er mensen zijn die hier meer vanaf weten, laat maar gerust een berichtje achter!!!!!

Wish, je moet niet zo onzeker zijn hoor. Je hebt twee geweldige emmy's bij je, dus... de kans dat het wel lukt is zeer zeker aanwezig. En waarom zou het niet lukken? We zitten immers in een hele goede maand. Hij is vrij groen, maar kan altijd nog groener. Dit geldt voor alle wachtende trouwens!

Geplaatst

hello meiden,

vandaag was mijn testdag, maar heb helaas negatief getest vanmorgen. Echter, ik ben nog niet ongesteld geworden. Daarbij loop ik af en aan naar het toilet (heb ik normaal nooit). Zou dus toch nog een goed teken kunnen zijn en is mijn hcg nog niet hoog genoeg.. nog steeds afwachten dus..

Heeft iemand van jullie ervaring met een negatieve test op de testdag maar bleek later toch zwanger te zijn?

Geplaatst

Wish,

Goede moed houden meid, je hebt toppertjes en daar

moet je aan blijven denken.

Ikzelf had helemaal geen toppertjes, bij mij waren ze redelijk

dus misschien kun jij je hier aan op trekken, succes!

Noa noa,

Spannend he'!

En ik las dat je de zelfde datum's punctie en tp hebt gehad.

Ik had anders nooit zo vroeg getest, maar omdat ik vrijdag

bruine afscheiding had en het sinds gisteravond weer verdween

net als de rug en buikpijn, had ik toch het gevoel van

een innesteling en dacht vanmorgen nee heb ik en misschien

kan ik al wel een ja krijgen.

En dus een lichte+

Ik snap best dat je nog even wacht, ik ben ook nog niet gerust hoor.

Dus ik wens je nog veel sterkte met wachten.

Doortje,

Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, maar gebruik je ook

bolletjes?

Die houden wel de menstruatie tegen, helaas!

Misschien morgenvroeg nog even een testje met ochtendurine?

En dan is het verstandig om vanavond niet al te veel te drinken.

Ik wens je heel veel sterkte, knuffel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden