Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ik mag maandag beginnen met de pil en dan 26 april weer met de deca starten en dan 14 mei heb ik weer uitgangs echo

ik heb gebeld deze ochtend en ik hoef geen rust maand houden ik mag gewoon meteen door zodat de endo geen kans krijgt

wel merk ik dat door de progynova ik wel echt veel meer pijn heb met mn ongi en dat is normaal al niet mals

maar dat maakt me niet uit ik ga er meteen weer voor en dat maakt me blij

en dus eind mei begin juni zit ik weer op het bankje

Geplaatst

Zitten we weer samen op het bankje in mei Pleun!

Ik heb ook erg veel last van me menstruatie, vanmorgen had ik een nogal vreemd stolsel. Kan dit de door de TP of hormonen komen?

Geplaatst

Misschien een hart onder de riem voor iemand.....

Vorige week zaterdag was voor mij wachtdag 8. En 's avonds, op de bank, voelde ik het opkomen. De lichte kramp in de buik en soms in mijn benen die ik voel als ik ongesteld moet worden. Ik wilde het eerst niet tegen mijn man zeggen, maar ik kon het toch niet laten. Tegen mezelf zei ik: misschien waait het over, en van de andere kant dacht ik; hou jezelf niet voor de gek; je weet toch wat je voelt. Zo voelde het ook met de TP de de cryo's, waarna het een paar uur later mis ging....Ik ben net zo lang voor de TV blijven hangen tot ik echt in slaap viel. Bang om een nacht wakker te liggen en te piekeren. Toen mijn man naar bed ging heb ik een traantje weg gepinkt.....

Maar......zondag niet ongesteld......maandag niet ongesteld......dinsdag niet ongesteld......

En....zwanger nu.....

Ik wil ermaar mee zeggen: ik herken het zo! Dat vreselijke wachten; OVERAL op letten, ieder krampje, iedere minuut zowat naar de wc rennen.

En blijkbaar zegt het nog niks. Ik dacht ook dat ik de signalen van mijn eigen lijf zo onderhand wel kende. Maar niets is minder waar.

Laat je niet gek maken door wat je voelt. Hou de moed erin (ahum, moet je horen wie het zegt :-)), zolang je niet ongesteld bent is er hoop!

Ik duim met iedereen mee!!

Groet

Lisette

Geplaatst

Lisette,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bedankt voor je verhaal, geeft ons weer moed en hoop!

Geplaatst

Lisette,

Geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd en bedankt voor

je opbeurende verhaal.

Leopat en vanessa,

Jullie ook nog bedankt voor de reactie!

Vandaag ook nog iets last van bruinige afscheiding, maar

zeer minimaal.

Ik ben vandaag lekker met m'n zussen wezen shoppen, ik

heb nu alleen soms aan de rechterkant scherpe steekjes,

maar dat kan natuurlijk ook van het winkelen komen.

Je weet wel hoe dat gaat, een dagje winkelen, ha ha.

Nog even afwachten....

Liefs

Geplaatst

Ha Lisette,

Gefeliciteerd! Jouw verhaal en dat van Chantal doet me goed! Het is toch heel fijn dat er hier zoveel herkenning is en dat we allemaal zo goed weten hoe het is om in de wachtweken te zitten. Ik ga proberen minder te piekeren en maar rustig af te wachten....

Geplaatst

hoi meiden

pfff het wachten valt me zwaar.ik heb nu ook last van hoofdpijn en steekjes in mijn buik .

hoe gaat het met jullie met het inbrengen van de balletjes .?vorige keren was het volgens mij allemaal veel opgezetter als nu .ben benieuwd hoe jullie het ervaren?

groetjes en knuffel diaro

Geplaatst
Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon:Tp 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 07-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

hey dames heb het lijstje even naar boven gehaald stond zover weg hoe is het met de wachtdagen hier gaat het nog zolang ik er niet aan denk haha nog een weekje maar die is het ergste als ik de andere meiden moet geloven af en toe wel zo'n gevoel wij zwanger dat is onmogelijk maarja komt hopelijk allemaal goed fijne zondag allemaal

@lisette gefeliciteerd wij gaan jou allemaal achterna

Geplaatst

Diaro,

Ik kreeg de bolletjes er ook moeilijker in in week 2, leek net of het wat strakker was geworden. Tja, kan 2 kanten op gaan...... Maar ik hoorde op andere wachtbankje dat dit een goed teken kan zijn. Bij mij wel!

Rode meiden: heel veel sterkte.

Lisette: gefeliciteerd!!

Geplaatst
Diaro,

Ik kreeg de bolletjes er ook moeilijker in in week 2, leek net of het wat strakker was geworden. Tja, kan 2 kanten op gaan...... Maar ik hoorde op andere wachtbankje dat dit een goed teken kan zijn. Bij mij wel!

Rode meiden: heel veel sterkte.

Lisette: gefeliciteerd!!

hebben jullie geen inbrenghuls erbij gekregen ???

Geplaatst

Lisette gefeliciteerd!!!!

Wachtdag 8 hier en geen nieuws ;-) We wachten rustig verder!!

Sterkte iedereen!!

Geplaatst
hebben jullie geen inbrenghuls erbij gekregen ???

nee, ik niet..... maar ging ook prima zonder hoor!! Vond het wel een goed gevoel om te voelen dat het steeds strakker werd, daar haalde ik veel hoop uit haha.

Geplaatst

Ik had ook de indruk dat het binnenin allemaal een beetje strakker aanvoelde als in de bolletjes erin drukte, zeker in de tweede week. Ook dacht ik dat ik m'n baarmoedermond kon voelen. Ik weet ook dat als ik ongesteld ben en een tampon inbreng, het juist heel wijd staat.

Geen idee of dit een signaal is, want ik had er al op gezocht op internet en het blijkt dat het zelfs voor gynaecologen heel moeilijk om een oordeel te geven op basis hiervan.

Tja, wat heb je hier nou aan :doh:

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik zit op de helft van de ww. Heb op 3/4 tp gehad van een prima cryo. Nu maar wachten, net als jullie... heb mezelf even in het lijstje erbij gezet, hopelijk heb ik dat goed gedaan..

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Mama Ree: TP 03-04 1 cryo, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon:Tp 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 07-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

Bianca, vandaag beginnen met Puregon??? Fijn dat het voor jou ook weer begonnen is, gaat het spuiten goed? En zaterdag eerste fm-meting?? Heel veel succes meid.

Waar ik nog benieuwd naar ben.. ik hoef dit keer geen bolletjes te gebruiken omdat het tp-gebeuren geheel in mijn eigen cyclus is gedaan, dus zonder stimulatie enz... Iemand zelfde ervaring? Want ik lees best vaak over die bolletjes...

Veel succes allemaal met wachten, groentjes super gefeliciteerd.. Rode, heel veel sterkte... xxx Mama Ree

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik zit vandaag op wachtdag 9 en gelukkig de

bruine afscheiding weer verdwenen.

En daarom begon het een beetje te kriebelen en

ik heb daarom vanmorgen met ochtend urine een test

gedaan.

En een lichte + mijn man gevraagd wat hij zag en hij

zag dus ook duidelijk een +

Nu is mijn vraag: zou de pregnyl wel uit m'n lichaam zijn?

Ik heb zaterdag 26 maart de spuit gezet, dus dan kom

ik op wachtdag 15 na de spuit???

Ik ga zeker morgen weer testen, totdat ik een dikke + zie.

Hermien

Geplaatst

Was een eigen discussie gestart, maar kreeg de goeie tip mijn lichtje hier even op te steken. Dus, even copy-paste, mijn overpeinzingen nog een keertje...

Zo he... Goeie term:wachtbankje. Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Evy, 36 jaar oud en ik zit ehm... op het wachtbankje sinds afgelopen dinsdag, 6 april. Toen hebben we de terugplaatsing gehad van onze eerste ICSI poging. Dit na een helemaal mislukte IVF daarvoor, waar het helaas niet eens tot een terugplaatsing is gekomen. (auw...)

Nu dus nog een dag of 11 voordat ik bloed mag gaan prikken en we dan 's middags horen of het gelukt is... Poeh he, zou Tommie van Sesamstraat vroeger hebben gezegd, maar wat is dit spannend...

Eerste dagen na de terugplaatsing was ik echt erg relaxed, had echt het gevoel: nu is het uit mijn handen. Ik hou me rustig en nu kijken of frummel het leuk vindt in mijn buik. Welkom is ie!

Maar nu, aantal daagjes voorbij en nog meer aantal daagjes nog te wachten, slaan de twijfels toe: na het hormonengeweld voelde ik de hele tijd van alles in mijn buik, krampjes, steekjes, eierstokken die zich zelfs na de tp nog even lieten gelden, dat werk een beetje.

En nu is het even stil... Borsten opnieuw (nog steeds?) gevoelig, soms weet je niet meer wat al was en wat nieuw is. Je bent zo gefocusd op je lijf, je zou er in een andere situatie ziek van worden...;-)

In gedachten telkens een hand op je buik, gesprekje in de auto met frummel in mijn buik... Hardop, met tranen over mijn wangen, hem/haar verteld hoe welkom het is en hoe blij we nu al zijn met het eerste begin van leven... Gewoon op de A9, tussen Haarlem en Amsterdam, frummel en ik, in 'gesprek'.

Onderdruk de neiging om al te gaan voortesten over weekje ofzo... Ga niet lopen knoeien voor bloedtest ziekenhuis, veel te bang dat het daar alsnog anders is...

Voor nu (toch ineens een heel verhaal geworden) wens ik iedereen een fijne zondag...

Evy

Geplaatst

Evy, welkom hier!! Kom gezellig erbij :D

Hermien: joh......lichte plus is plus!!! Een lichte gefeliciteerd dan maar alvast! ;-)

Geplaatst

Hey hermien, wat spannend zeg, ik heb 25 maart de pregnyl gespoten en dat was afgelopen maandag al wel uit mijn lichaam, jij heb 2 dagen na mij de pregnyl gezet dus dat zou nu bij jou ook al uit je lichaam moeten zijn.

erg spannend.

Geplaatst

Hermien, de pregnyl is wel uit je lichaam nu hoor, dus meid ook ik testte al op wd 9 licht positief.

Hou hoop dit ziet er heel goed uit meid!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik acht nog steeds met jullie mee, sinds een paar dagen af en toe krampjes en steekjes en ook kriebelingen in mijn buik, idd is het nu wat strakker bij het inbrengen van de bolletjes.

Ik heb het gevraagd aan de vroedvrouw en die zei dat het onmogelijk was om je baarmoedermond te voelen, toch lees je er meer over, en ik denk hem af en toe ook te voelen.

Er zij er echt veel die de 17 de mogen testen wordt weer spannend.

Alleen spuit ik er pregnyl bij 1500E iedere 3de dag.

Ik heb gister weer een spuit gezet en ga dinsdag avond bloed laten trekken ben benieuwd.

Mijn eerste poging moest ik dat ook en de hcg was toen na 2 weken 6 en 3 weken 21, dus ik denk dat ik mss wel iets wijzer zal worden van de hcg waarde op dinsdag dat is dan 14 dgn na TP. komt nu weer dichtbij.

Hermien alvast een felicitatie hoor , pregnyl is er al uit, ik had nl op 29-3 peregnyl gezet 5000E en de volgende ochtend bloedprikken en toen was het hcg nog maar 91 in mijn bloed.

Groetjes suus

Geplaatst

Heeee Mama-Ree!!

Wilde je net een berichtje sturen!!

Heb je toch maar plaats genomen op het wachtbankje!!

Duim me rot voor je!!Hoe voel jeje je bent nu halverwege toch???

Vanavond de eerste puregon en zaterdag eerste echo dus ben benieuwd!!Hopelijk komt er nu eindelijk wel een poging!!Heb er gewoon zin in hihi.

Succes met wachten en hou me up to date he!!

Liefs Bianca:blob1:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden