Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Debbie,

Ik test altijd thuis. Bij de IVF test ik 's ochtends en dan heb ik in de middag de afspraak staan. Of de test positief of negatief is wil ik graag eerder weten als we met z'n tweetjes zijn en niet als er verpleegkundige bij zijn. De blijdschap of verdriet kan ik dan zelf en met mijn man verwerken.

Bij cryo tp heb ik geen afspraak in het ziekenhuis, maar test ik zelf en dan bel ik op de testdag het zh op (soms test ik 1 dag eerder). Helaas tot nu toe nog geen positieve verhalen. Dus als ik dan belde en vertelde dan de test negatief was, dan kon ik meteen door voor de nieuwe cryo tp. (Ik heb er helaas al 6 gehad)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff ik ben nu echt echt echt ongesteld... Jee wat doet het zeer. Zal vast door de hormonen komen dat het extra heftig is ??? Gelukkig kan ik in de serre in de zon zitten dan is het wel uit te houden.

Ik heb trouwens niet iedereen gefeliciteerd met hun zwangerschap, dus bij deze alle groene dames heel heel erg gefeliciteerd!

En voor de rode dames, veel sterkte de komende periode.

Geplaatst

Ik was na mijn "verse" mislukte poging ook heel erg ongesteld.

Wat fijn dat jullie een serre hebben, krijg je een beetje het zomergevoel.

Alleen niet zo fijn als je net een mislukte poging achter de rug hebt.

Mijn poging was voor mij gevoel al 4 dagen na de tp mislukt, ik had mijn verdriet al iets achter de rug voor het testen. Ben nu alweer een week ongesteld, nu waarschijnlijk nog een kleine week en dan ben ik er eventjes weer vanaf.

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

kimmie

ik wens je veel sterkte.

ik hoop dat je dit ook weer kunt verwerken.

laat je maar lekker verwennen.

en inderdaad warmte is goed voor ongie pijn

hele dikke knuffel meis

knufffel diaro

Geplaatst

meiden op wachtbank

hoe is het met jullie?

voelen jullie iets?

ik vind het allemaal zo spannend en de dagen kruipen pfffff.

ik heb last van een zwaar gevoel in mijn buik en voel me absoluut niet fit.

ik ben heeel benieuwd naar jullie.

we houden elkaar maar goed goed vast op wachtbank vallen we er ook niet af!!!!!!!

knuffel diaro

Geplaatst

hoi diaro,

hier weinig dingetjes. Ik LIJK meer te plassen, maar dat weet ik niet zeker. ;-)

Zwaar gevoel buik, ken ik niet.......en fit: eigenlijk wel. Ben 's avonds wel eerder moe, maar weet niet of dat komt door de mutsenbollen of t vele/harde werken. hihi

Oftewel: heb nergens last van! Zelfs mn moodswings zijn aardig weg. hmm....of dát nu zo'n goed teken is.... hahaha

Maar ik hou je vast, wil er ook nog niet van af vallen!

Liefs,

Angela

Geplaatst

Hey allemaal,

Was even een paar daagjes weg en moest flink veel bijlezen. kan helaas niet op iedereen reageren.....

Voor de groene meiden: Gefeliciteerd en tot ziens op het uitgerekend in december bankje!!

Voor de rode meiden: heel veel sterkte.... ik denk aan jullie..

Voor degenen die nog wachten: heel veel succes en op naar een groene regel!!! Het is een mooie maand voor groene regels!! Zet em op!!

Geplaatst

Diaro,

Nou ik weet het niet hoor, ik had vanmiddag heel iets

bruin (bloed) verlies.

En ik had gisteren een ongi gevoel in m'n buik en rug

en ik heb ook veel last van hoofdpijn, wat ik normaal

heb als ik ongesteld moet worden.

Ik heb volgens mij vanmiddag omdat ik eigenlijk schrok

van het bloedverlies 3 bolletjes ingebracht ipv 2 zou

dit ook kwaad kunnen?

Moet maar even afwachten of het doorzet of niet!

Ik zit vandaag op wachtdag 7 na tp.

Geplaatst

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden (verwacht het eigenlijk ook morgen pas), maar heb wel rugpijn, snel moe, etc. Toch vraag ik me af of dat misschien ook voortekenen kunnen zijn van een zwangerschap? Ik heb namelijk wel eens gelezen veel vrouwen de zelfde klachten ervaren bij een beginnende zwangerschap als bij het menstrueren..

Ik hoop maar dat het zo is in elk geval. Ben blij als dit weekend voorbij is en ik hopelijk een positieve test in handen heb. In het andere geval gaan we natuurlijk op naar poging nummer 3.

Groet, Doortje

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat een spanning weer bij een aantal meiden... over al die lichamelijke klachten zoals ongi, bruin bloed verlies e.d. Je kunt gewoon nergens vanuit gaan. Alleen een zwangerschapstest brengt uitsluitsel...

Heel veel sterkte meiden met de 'killing' wachtweken.

Geplaatst

hey allemaal,

ik schrijf eigenlijk nooit maar lees wel al jullie verhalen.

Ik ben deze week voor de 3e keer zwaar teleurgesteld. En oh, wat is dat allemachtig klote!!

We hebben 3 keer icsi gehad, waarvan de laatste poging in dusseldorf met een imsi erbij.

Helaas heeft het niet mogen helpen, nu weer vol goede moet naar de 4e poging!

Heel veel liefs .....

Geplaatst

Hoi Liv,

als eerste heel vervelend dat deze poging weer mislukt is!!! sterkte hiermee.

en dan je vraag over medicijnen, ik weet het niet zeker maar volgens mij mag dat niet zo via deze forum!

Ik heb medicijnen over en vroeg me al af wat ik ermee moet doen.

maar nu zou je eens na moeten vragen bij je verzekering wat er precies nog vergoed wordt want bij ons was het zo mochten wij na 3 keer niet zwanger zijn maar wel door willen gaan dan blijven de medicijnen wel vergoed worden maar de punctie e.d. niet (of ik moet dat helemaal verkeerd begrepen hebben) maar zo kwam dat bij mij over door mijn verzekering! Ik zou dat toch eens goed navragen.

@hermien meid maak jezelf nou nog niet helemaal gek juist jij die iedereen oppept je zit op wachtdag 7 en al die verschijnselen had ik ook weet je nog (alleen geen bruin verlies) maar ook daar hoef je je niet gelijk zorgen over te maken. Het is echt vreselijk die weken maar hou vol kom op.

sorry als ik even iemand vergeet ga nog even terug lezen........

groetjes

Patries

Geplaatst

@liv ik heb ook gehoord dat je geen med. mag doorverkopen maar weet niet hoe het zit met weg geven, misschien mag dit wel dat is geen verkopen

misschien kun je dat navragen bij de beheerders van deze site

Geplaatst

Hoi Debbie,

Ik krijg een bloedtest in het ziekenhuis en kan dan einde vd middag bellen voor de uitslag. Mijn man komt dan eerder thuis van zijn werk zodat we of samen een feestje kunnen vieren of er voor elkaar zijn wanneer we slecht nieuws krijgen. Ik neem me nu voor om niet te testen van te voren, maar weet niet of ik dat vol ga houden!! Ik voel m'n buik wel iets, klein beetje het gevoel alsof ik ongesteld kan worden, maar het is niet storend. Ik hoop dan ook maar dat het loos alarm is.

@ Diaro

M'n derde dag op het wachtbankje....nog 11 te gaan! Of tewel...ik ben flink aan het aftellen en doe m'n best om er niet de hele dag mee bezig te zijn. Daarnaast valt het wel mee, heel iets het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, maar hoop dat t loos alarm is en dat er flink ingenested wordt. Verder ben ik 's avonds best moe en heb een beetje een kort lontje....is vast de spanning!

De vele groene regels doen me wel erg goed, de rode word ook ik een beetje verdrietig van.....Heb je een groene regel: geniet er lekker van, heb je een rode regel: heel veel sterkte gewenst en (hopenlijk) kan je snel een nieuwe poging wagen!

Groetjes Esly

Geplaatst

ja ja mijn :devilcollection::evil4::dev::devil2::mumum:

ongi is nu net opeens toch door gebroken

ik voelde ineens een plopje en toen voelde ik het gaan

dit ondanks dat ik progynova gebruikt heb en het zkh zei dat het nog wel een week of 4 kon duren

dus morgen vroeg meteen bellen met het zkh en hopelijk toch meteen door

ikke is voor de verandering blij met dit rood (ook al betekend dit dat ik 1 dag na echte testdag dus de bevestiging krijg dat ik echt niet zwanger ben )

morgen laat ik meer weten als ik gebeld heb

Geplaatst

dan is het toch best wel fijn voor je pleun dat je ongi bent geworden

hoef je misschien niet weken te wachten

Geplaatst
Diaro,

Nou ik weet het niet hoor, ik had vanmiddag heel iets

bruin (bloed) verlies.

En ik had gisteren een ongi gevoel in m'n buik en rug

en ik heb ook veel last van hoofdpijn, wat ik normaal

heb als ik ongesteld moet worden.

Ik heb volgens mij vanmiddag omdat ik eigenlijk schrok

van het bloedverlies 3 bolletjes ingebracht ipv 2 zou

dit ook kwaad kunnen?

Moet maar even afwachten of het doorzet of niet!

Ik zit vandaag op wachtdag 7 na tp.

Dat is volgens mij wel erg vroeg om ongesteld te worden. Ik denk dat het niet zo'n ramp is dat je per ongeluk 3 bolletjes ingebracht hebt. Wat dacht je? Het gat is groot genoeg? hahaha

Probeer te ontspannen (lekker shoppen ofzo) en geniet van elkaar en dan hopen dat de ww snel voorbij zijn!

Geplaatst

Ik heb de medicijnen die ik over heb gehouden iedere keer ingeleverd bij de fertiliteitsartsen. Deze worden dan gegeven aan mensen die een poging zelf moeten betalen. Vind ik wel een goede regeling.

Geplaatst

Liv zwaar kl*te dat de 3e poging mislukt is. Wij hebben zelf even getwijfeld of we doorzouden gaan voor een 4e keer. Heb in het topic 'wie ging er door na poging 3' heb ik veel positieve reacties gehad.

Wat betreft verzekering: in mijn polisvoorwaarden staat expliciet vermeld dat ook de medicijnen voor een 4e poging niet vergoed worden. Maar dat kan bij een andere verzekering anders zijn. Als je aanvullend verzekerd bent kan het zo zijn dat je wel een deel van de niet standaard vergoedde 'farmaceutische zorg' weer vergoed krijgt, dus via die weg kan het dan misschien wel weer. Gewoon even de voorwaarden goed doorlezen of een mailtje sturen.

Enne....nee, je mag op dit forum geen medicijnen aanbieden of vragen. Maar niemand kan het iemand verbieden om medicijnen die ze over heeft aan iemand te geven die het nodig heeft. Genoeg meiden ontmoeten elkaar eens in het echt, mailen prive met elkaar....:toothy9:Breng wat je over hebt in ieder geval nooit terug naar de apotheek, die gooien het zo weg (moeten ze). In het ziekenhuis kun je vragen of ze misschien iets kunnen ruilen, mij werd dat wel aangeboden deze keer. Maar door een heel lief netwerk heb ik bijna niets meer nodig.

Succes in ieder geval!

Geplaatst

Wat een spanning weer bij jullie!!!

De meiden die groen zijn gefeliciteerd!!!De andere meiden erg veel sterkte!!

Ik werd bij mijn vorige poging ook al op dag 7 ongesteld.Vond het erg shit maar was ook wel blij dat het lange wachten mij bespaard was gebleven!!

Succes iedereen!!!

Geplaatst

meiden op de wachtbank we houden elkaar goedvast zodat we er niet af kunnen vallen.

maar jeetje wat duuren de dagenlang .

knuffel diaro

Geplaatst

Hey meiden op het wachtbankje, ik lees nog wel een beetje mee, iedereen houd moet tot het definitief over is, April is een mooie groene maand dat houden we vol tot eind deze maand.

Pleun, wel fijn dat je al zo snel ongie geworden bent ondanks dat het 4 weken zou duren, kun je nu gelijk weer aan de gang???

Geplaatst

Hoi meiden,

Moet een beetje van me afschrijven hoor...

Ik ben nu bezig met mijn derde cryo-poging en ik háát de wachtweken!

Alles spookt door mijn hoofd, ik ben voortdurend bezig met eventuele signalen van mijn lichaam (die er niet zijn) en ik ben emotioneel en verdrietig. Ik zit nu op dag 4 na de tp en er is een blastocyste teruggeplaatst dus soms denk ik 'ik zou nu toch wat moeten voelen?' maar op andere momenten realiseer ik me dat dat heel vroeg is. Maar ja, ik ken mijn lichaam ook wel weer heel goed...Bij mijn verse poging heb ik de dag na de tp al een kleine innestellingsbloeding gehad (een veegje roze/rood) en dat heb ik nu niet, (en bij de andere twee mislukte cryo-pogingen ook niet) dat maakt me ook onzeker.

Pffff, vreselijk dit.

Geplaatst

Hey Laika,

Ook ik heb een blasto cryo terug gekregen in maart en heb ook helemaal niks gevoeld en ook geen innestelingsbloedinkje of iets dergelijks.

Ik had op wd 5 en 7 emo dagen en zie het resultaat ben onder tussen bijna 8 weken zwanger en we hebben het hartje al mogen zien kloppen.

Dus meid hou vol!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden