Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo!

Gisteren lekker inkopen gedaan! We hebben (via marktplaats) zo'n babyfoon met camerafunctie gekocht en een "diaper champ". Eigenlijk allebei dingen van het verlanglijstje van mijn man. Ik vond dit niet persé nodig (vooral die diaper champ past niet echt in mijn beeld van een leuk babykamertje! :hmh:) maar af en toe moet je een compromis sluiten toch? En nu via marktplaats voor een leuk prijsje over kunnen nemen, dus dat scheelt weer een hoop euri's!

Verder gezellig geluncht met mijn zus. Leuk om nu samen de zwangerschapservaringen, kraamfeestplannen en ergernissen te kunnen delen!

Goed weekend!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo'n diaper champ is wel heel handig hoor, wij hebben hem alleen niet in het kamertje staan maar in de badkamer... Babyfoon met camerafunctie doen wij niet, ik ben bang dat ik daar dan de hele tijd op ga kijken... Ik heb ook weer een actiepuntje afgevinkt, heb de bekleding van de bugaboo gewassen en opnieuw teruggezet, zit er weer picobello uit! Nic

Geplaatst

dag meiden !!

Ik ben er een paar dagen niet bij geweest want onze computer was kapot.

Ik mocht dinsdag naar de gyn en het was super ze !! 35 cm en 869 gram !!! hij zegt dat ze bij de grootste van de klas is :yeswink-1:!! Hij zei als het zo verder gaat zal het voor juni worden !!!

WAuw we zijn tevreden dat alles in orde is ze !!! Mijn conditie daarintegen :icon_scratch: iets minder , ben donderdag begonnen aan de prenatale oefeningen en mag normaal niet lastig zijn , maar toch voor Joke was het lastig :-) hihi!

Sjsl mooie foto's !!! ik zou er ook graag posten , maar weet niet echt hoe het moet ! zijn er hier meiden die op Facebook ook actief zijn?

Meiden het gaat hier goed !!! En het mag zo blijven gaan !!! Ik heb hier ook al mooie kamertjes gezien !!! oh we zijn al april !!!! hihi

Wij hebben ook al de geboortekaartjes besteld !!! De naam staat al een tijdje vast ... is zo leuk om ze aan te spreken met haar naam !

Meiden een zalig Paasweekend toegewenst !!!

vele groetjes Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

Zo Joke, klinkt goed! Je draagt gewoon een competatief meisje bij je :yeswink-1: Wat zullen jullie trots zijn! Foto's kun je posten door een album aan te maken op http://www.mijnalbum.nl Daar kun je dan foto's plaatsen en daarvan een link hier in het topic zetten. Dan zien wij jouw foto hier :-)

Wij zijn vandaag ook flink aan de shop geweest. Hebben erg mooi laminaat gekocht, een matrasje voor het ledikant, een lamp (plafond), een rail (voor de gordijnen) en nieuwe stopcontacten. Honderden euro's lichter, maar who cares! Haha. Dinsdag gaan de mannen het laminaat leggen, oef wat heb ik daar een zin in. Het wordt meer en meer een echte babykamer :bf_new:.

Wij wachten nog op een proefexemplaar van een bepaald kaartje, hebben samen (nou voornamelijk Pat en ik heb hier en daar wat veranderd) een heel persoonlijk gedichtje geschreven voor in het kaartje en kunnen dan ook wel langzaamaan gaan bestellen :toothy9:

Wat is het een fijn gevoel als je de naam eenmaal weet! haha

@Tine, lekker duidelijk toch? Ik wilde in eerste instantie ook "gewoon" bij de gyn blijven, maar had natuurlijk geen medische indicatie en dus werd dat niet vergoed. Nu heb ik het voordeel dat ik mag kiezen waar te bevallen, maar jij hebt weer een voordeel dat je niet hoeft te kiezen, haha.

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - jongen & meisje

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

06 april: Astrid, controle vk (bij 24 wk)

08 april: Annelies, 2D pretecho (bij 25 wk, 5 dg)

09 april: Annelies, suikertest

10 april: Silvia,3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

12 april: Silvia controle vk (bij 28 wk)

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

27 april: Leejoo (Tine), controle gyn (bij 27 wkn)

28 april: Joke , echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

21 mei: Joke , echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

11 juni: Joke , echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

Geplaatst

Ik heb mijn 'zwangerschaps-tick' weer opgepakt en ben aan het breien geslagen. Het eerste breisel wordt een heel zacht donkerpaars vestje met capuchon en bijpassende slofjes. Het dwingt me om lekker lekker kneuterig op de bank te zitten en mijn rust te nemen. Nic

Geplaatst

Hallo ervaren juli-mama's ;-)

Even een vraagje: ik heb een foto geplaatst in www.mijnalbum.nl, maar krijg hem slechts alleen megagroot op het forum geplaatst. Wat doe ik fout? En hoe moet het dan wel.

Ik ga naar snel reageren, afbeelding toevoegen en dan kopieer ik de link vanuit mijn album. Lijkt me de de juiste procedure....

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Pieneke, had al even gereageerd op jouw "uitgerekend in augustus" topic, maar wist niet dat je al zo ver was dat je hem wel kon plaatsen, haha.

Als je hem alleen mega groot krijgt, moet je je foto eerst kleiner maken op je pc. (rechtermuisknop, openen met paint, afbeelding, formaat wijzigen/hellen, horizontaal: 17 (was 100), verticaal: 17 (was 100) en dan opslaan als (nieuwe titel). Dan opnieuw plaatsen in mijnalbum.nl en dan nog eens plaatsen op het topic. Dan is hij weliswaar nog steeds redelijk groot, maar net zo groot als de foto's hier :-)

Hopelijk lukt het! Dan kunnen we die buik van je zien! hihi

Lfs,

Nienke

Geplaatst
Z

Wij wachten nog op een proefexemplaar van een bepaald kaartje, hebben samen (nou voornamelijk Pat en ik heb hier en daar wat veranderd) een heel persoonlijk gedichtje geschreven voor in het kaartje en kunnen dan ook wel langzaamaan gaan bestellen :toothy9:)

wat leuk Nienke dat je man met een zelfgeschreven gedichtje bezig is... ben heel benieuwd naar alle namen en kaartjes! Nic

Geplaatst

Nienke,

Het verkleinen is gelukt, bedankt voor je duidelijke uitleg. Nu stuit ik nog op het volgende probleem. De verkleinde foto vanaf mijn pc krijg ik niet geplaatst in mijn album. Reden die vermeld wordt: kleiner dan 400x400 pixels... en nu??

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

haha, Pien, het zit je niet mee!! Dan moet je het even opnieuw proberen (vanuit de oorspronkelijke foto) naar paint. Dat je hem bijvoorbeeld niet verkleint naar 17 x 17 maar naar 20 x 20. Even een beetje morrelen :-)

@Nic, ja ik ben ook benieuwd naar alle kaartjes en namen! Maar eigenlijk ook gewoon naar alle meiden hier op het topic.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nic .. ik ben benieuwd naar jullie behangdeco ... klinkt echt heel leuk!

Wat is eigenlijk een diaper champ?

Joke ... wat klink je lekker blij :) En wat fijn dat het goed gaat met jullie meisje en dat ze al zo groot is!

Ik heb geen nieuws te melden. Donderdag pretecho, ben wel benieuwd. Is dan toch alweer 5 weken geleden en de kleine heeft nu voelbaar minder ruimte (ik voel d'r echt op andere plekken in mijn buik), dus wellicht ziet dat er weer een beetje anders uit op de echo.

We hebben net een niet zo gezellige paasbrunche met de schoonfamilie achter de rug ... pfff ... nu lekker languit op de bank!!

Ohh ... nog een heel klein nieuwtje .. haha. Ik was vrijdag jarig en heb het toen ook gevierd. Op de uitnodiging erbij gezegd dat ik geen cadeaus wilde, maar heb wel een aantal leuke babydingen gekregen. Zo'n schattige handdoek met cape van Winny de Pooh en een hele Zwitsal set met alle babycremes en -doekjes die je kan bedenken. Een sprookjesvoorleesboek (haha ... dat duurt nog even) en een "pap, mag, zeg eens ..." boek (waarin je tot het 16e jaar van alles over je kind beschrijft en het daarna geeft). Leuk allemaal!!

En gisteren bij de Etos de KadoDoos opgehaald (had ik uiteindelijk toch maar besteld) inderdaad leuke dingetjes, zeker voor een zomaar gratis pakket!

Fijn weekend nog allemaal!

Geplaatst

Ja die etos doos was voor mij ook een verrassing, had er eigenlijk niet zoveel van verwacht maar zat een schattig speendookje van lodger in, een speentje, een knuffel, een fles etc. heel lief allemaal.

Een diaper champ is een luieremmer met een draaimechaniek dat met 1 hand is te bedienen en alles luchtdicht afsluit zonder dat je speciale zakjes hoeft te gebruiken. Ze hebben vast wel een eigen website en anders google je even op diaperchamp.

Hierbij een plaatje van onze behangboom, in het hoekje naast ons bed waar de hangwieg staat. Ziet er simpel uit maar eenmaal uitgepakt bleek het een enorme klus want alle blaadjes worden los geplakt.... ben de hele middag bezig geweest, trap op, trap af (de kamer is 3,20 hoog....)

De rode commode hadden we nog, daarboven moet nog een plank met mandjes etc. en nu er volgen nog meer donkerpaarse details zoals een voile (tweede) gordijn, en koeka wiegdekentje en verschoonkussenhoes. En misschien hangen we als grapje nog een kleine koekoeksklok in de boom, of een vogelhuisje met een lampje erin.

Foto-MJ6JNOL6-D.jpg

Nic

Geplaatst

Echt supermooi Nic!!

Die diaper champ klinkt goed ... ik had nog niet eens bedacht dat je uberhaupt een luieremmer oid nodig hebt ... haha.

Geplaatst

Nic smaakvol!!

Nienke.. het is gelukt, hartelijk bedankt voor de hulp, kan ik ook lekker delen met jullie.

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

@Annelies, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Stiekem jarig zijn he ;-)

@Nic, ziet er erg leuk uit, waren die uurtjes trapje lopen wel waard zou ik zeggen :-).

Lfs, Nienke

Geplaatst

Annelies; nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Nic; het klinkt idd als een behoorlijke klus maar het resultaat mag er zeker zijn! Leuk ook om zo'n 'flauw' detail er nog op aan te brengen!

Lekker zeg, dat lange weekend vrij! Wij hebben niet echt plannen dus ben een beetje aan het opruimen, spullen uitzoeken, inpakken, enz. Heb op marktplaats een mooi wiegje gezien hier erg vlakbij (dorp hiernaast) en zou het wel graag willen kopen, maar moet nog met manlief overleggen en die slaapt nog.

De diaper champ is inderdaad erg praktisch. Maar vind het niet zo'n heel charmant ding om op de babykamer te zetten (wij hebben de 'regular' en is best een groot ding), maar in de badkamer zetten is misschien wel een optie. Er staan er trouwens genoeg op marktplaats, dus mochten jullie er ook één willen...

Nou, ik ga maar boven een beetje opruimen. Misschien wordt mijn man wel wakker... ;-)

Fijne dag!

Geplaatst

Nic,

We hebben de Leander wieg trouwens laten schieten en hebben gekozen voor 2 mozeswiegjes op standaard op onze slaapkamer. We kunnen niet aan de gang blijven met geld uitgeven ;-). Eén mandje is fuchsia geruit bekleed en het andere mandje groengeruit.

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

@Pieneke, ja had de fotootjes gezien op het augustus topic. Ziet er leuk uit! Ga jij eigenlijk borstvoeding geven met die twee? Mijn zus heeft het toen wel gedaan, maar had "maar" genoeg voor 1. Dus 1 aan borst en 1 aan fles.

Ik had dit lange vrije weekend allemaal plannen, maar er is maar bar weinig van terecht gekomen, haha. Vandaag waren we al om 05:30 uur wakker!! Wel een lekkere lange dag, maar toch...

Naast mijn buik hebben mijn boobs nu ook weer een groeispurt! Die worden zwaarder met de dag. Dat terwijl ze eigenlijk de eerste periode amper gegroeid zijn. "Ahhhhhhh, mag ik ze houden?" haha

Ik heb het idee dat dat "juli-draadje" op een laag pitje staat trouwens, maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk. Horen zo weinig....

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik vroeg me pas ook al af hoe het met ons oude topic staat, maar ach ... heeft ook niet echt haast ofzo.

Mijn borsten zijn ook gegroeid, maar zie op tegen het kopen van een nieuwe BH. Heb al zo'n grote maat en het is altijd al lastig, dus weet eigenlijk niet waar ik nu heen moet om iets geschikts te kopen. Prop ze nu nog in m'n oude minimizer BH ... haha ... zit niet echt lekker, vooral 's avonds.

Ik ben van het weekend lekker productief geweest met allerlei administratiedingen. Ik wou ook nog wat werken, maar dat is er niet van gekomen ... wel ff mijn werkmail gechecked .. had ik beter niet kunnen doen ... oy.

Vanmiddag misschien even lekker naar buiten, het lijkt mooi weer!

Hebben jullie trouwens last van maagzuur? Dat wordt bij mij erger en erger, begint eerder op de dag en af en toe word ik er 's nachts wakker van.

Geplaatst

Oh, en hebben jullie toevallig huisdieren? En reageren die anders op je?

Wij hebben 2 katten, de ene zit altijd bij mij, de andere bij m'n man. Maar sinds een paar maanden is het vechten welke bij mij mag zitten, de ene die meestal bij m'n man zit wil constant bij mij op schoot. Zo schattig. Ik denk dat hij me lekker hormonaal vindt ruiken ofzo.

(ik denk er nu aan, omdat ie zich nu tussen m'n laptop op schoot en m'n nek probeert te wringen .. haha)

Geplaatst

Het wiegje gekocht en staat al boven! Zijn er helemaal blij mee! Ook nog een baby-buikdrager en een hele berg kleertjes er bij gekregen; weer een verhuisdoos extra om in te pakken! ;-)

Huisdieren; wij hebben een hond. Ik heb haar vanaf pup en ze trok altijd wel erg naar mij toe, maar nu is het inderdaad nog erger. Ben ook erg benieuwd hoe ze straks gaat reageren op de nieuwe huisgenoot!

Geplaatst

Hei sjsl,

Ik las dat je veel last hebt van maagzuur. Daar had ik ook veel last van. totdat ik van een collega als tip kreeg om een glaasje melk te drinken als het erg werd. Ik dacht...ach laat ik het maar proberen, wie weet helpt het en het hielp enorm goed!

Hoop dat het bij jou ook zo werkt.

Wat zijn juli-meiden al lekker ver gekomen!

Geplaatst

hoi hoi

zo weer terug was heerlijk even een paar dagen weg.

ik heb ook erg veel last van maagzuur drink elke dag voor het slapen gaan een beker melk en tot nu toe werkt het. heb ook nog een drankje staan van de apotheek antagel heet het en je mag het tijdens de zwangerschap gebruiken.

heb sinds vrijdag last van lekkende borsten gelukkig alleen nog maar s avonds .

hoop dat het niet al te erg word.

groetjes silvia

Gast Nienke79
Geplaatst

@Silvia, ik vroeg me al af wanneer de eerste van ons clubje daar "last" van zou krijgen! Lekkende borsten.. Bij mij is er in ieder geval nog niets te zien, of niks dat lekt kan ik eigenlijk beter zeggen.

@Annelies, helaas geen katjes hier. Mijn man is er allergisch voor. Hebben vissen en een reptiel (baardagaam), maar die reageren niet anders op mij, hihi.

Vandaag hele middag buiten geweest (paarden drafbaan) en nu ik lekker op de bank zit laat hij gelijk weer weten dat hij er ook nog is :toothy9:

Lfs, Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden