Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

@Caroline, fijn om weer wat van je te horen. Wel balen van die blaasontstekingen. Gelukkig gaat het met de kindjes goed.

Hier alles zijn gangetje. Gister een 3D echo gehad en dat was weer mooi. Ze liet zich weliswaar niet zo goed zien, maar een paar momenten trok ze haar armpjes dan toch efkes in zodat wij snel even een beeld van haar konden krijgen en zoef daar dook ze weer in haar armpjes.... Ze was enorm beweeglijk, de echoscopiste moest er erg om lachen. Gelukkig waren de cystes in de hersenen nu niet meer te zien. Die zijn gewoon opgelost zoals verwacht.

Bij de VK ook weer alles goed. Inmiddels al een paar keer gym gehad, best leuk. Veel info weet ik al maar het is erg gezellig om met de meiden te beppen...! En de oefeningen zijn ook fijn om te doen.

Ik probeer dit weekend mooie foto's te laten maken van mijn buikje. De andere zijn niet goed gelukt. Hoop dat ik ze dan toch echt kan laten zien als ze goed lukken...

@Nienke, veel plezier met de echo morgen!

Tot later weer!

Lfs, Marije

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat het leuk was Marije!! Lijkt me wel bijzonder om het gezicht van je kindje in 3D te zien!

Ik had vannacht last van kuitkramp ... AUWWWWW ... werd wakker helemaal verkrampt. Gelukkig wist ik wel wat ik moest doen en kon de kramp er redelijk snel uitkrijgen ... zat wel te kermen in bed en m'n man werd niet eens wakker! Dat belooft wat ... haha.

Ga nu eens opzoeken waarom kuitkramp 's nachts zo'n typisch zwangerschapskwaaltje is ... vind het zo onlogisch.

Geplaatst

Ohoh .... m'n kraampakket is net bezorgd ... durf het niet open te maken .. lol!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, helemaal top dat het weer zo leuk was. En dat de cystes niet meer te zien waren, zal een lekker gevoel geven :icon_biggrin:.

Het lijkt mij ook weer zo bijzonder morgen, ik ben erg benieuwd naar hoe groot hij nu is en of hij al een beetje bol is, hihi.

@Annelies, ik heb helaas al weken last van kramp in mijn kuiten en ook onder mijn voeten. Mijn vent masseert de boel om de zoveel dagen, dat helpt goed bij mij.

Ik had vandaag echt rare dag. Last onder mijn ribben weer dubbel zo hard terug, nu ook soms tintelen. Wat je ook wel voelt als je arm of been nét niet slaapt. Mijn buik lijkt deze werkdag ook wel 2 keer zo groot te zijn geworden! Tenminste, dat voelde zo en als ik zo naar beneden kijk, lijkt dat ook zo, haha.

Ik word zo gelukkig van al dat getrappel in mijn buik. Ook noemen we hem nu steeds vaker bij zijn naam :hello2:

Fijn weekend meiden!

Lfs, Nienke

Geplaatst

@Annelies, heb ook al weken last van kramp in mijn kuiten, eigenlijk alleen 's nachts. Verder heb ik enorm last van vocht in mijn benen, ik draag sinds gisteren weer mijn steunkousen.... Echt zooo charming! Maar het helpt wel de zwelling en pijn te verminderen. Dag dag jurkjes! Net nu de zomer er aan zit te komen... Helaas, maar het is allemaal voor het goede doel!!!

Heb je het kraampakket al durven openen?? Valt best mee hoor... Je kunt het gerust openmaken ;-)

@Nienke, ben benieuwd of jullie mannetje zich wil laten zien morgen...

@Nic en Marchan: mooie buikies hoor! Echt bescheiden vind ik!

Fijn weekend allemaal en tot gauw weer.

Lfs, Marije

Geplaatst

Veel plezier bij de echo Nienke!!!

Ik heb het pakket opengemaakt, gelukkig lag er bovenin een brief met de inhoud, dus uitpakken was niet nodig.

Ben nog een beetje in de ontkenningsfase over de bevalling ... het is maar goed dat we op cursus gaan :P

Meisje trappelde me vanochtend lekker wakker ... zo gezellig!

Wow ... baby in plaatje is weer een maand verder. Tijd gaat zo snel!!

Geplaatst

Hey hey meiden !!!

Hier ook van die lastige kuitkrampen s'nachts en zo pijnlijk pfieuw , ik heb magnesium bijgekregen daarvoor en helpt wel , als ik er nog eentje heb heeft mn dokter gezegd van maak maar het ventje wakker en hij moet dan u voet naar u gezicht toeduwen , en helpt wel ze !!

En Nienke alles in orde ? Weer jullie schatje kunnen bewonderen??

Groetjes Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Deze dag is prachtig begonnen, de echo was geweldig. Onze kleine man liet zich echt bewonderen. We hebben zijn gezichtje zo mooi kunnen zien. Hij is nu 1200 gram en loopt qua groei en volheid nog steeds 1,5 week voor. De echoscopiste was het eens met wat wij ook zagen: een mooie en heel tevreden knul, onze knul. Geen gefrons, maar zelfs een soort van glimlachje. Een lekker klein breed neusje, super lief mondje en schattige baby vingertjes. Ze willen ons filmpje misschien zelfs gebruiken voor hun nieuwe website, omdat het zo goed gelukt was.

Als Pat de foto's heeft ingescand, zal ik kijken of ik iets kan plaatsen.

Wij zijn apetrots en intens gelukkig.

Lfs, Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - jongen & meisje

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

27 april: Leejoo, (Tine), controle gyn (bij 27 wk)

28 april: Joke, echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg)

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wk, 2 dg)

06 mei: Annelies, controle vk (bij 29 wk, 5 dg)

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

20 mei: Nienke, 3d pretecho, laatste van het pakket (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

Geplaatst

Awww Nienke .. wat super om te horen!! Ik word er ook helemaal blij van :)

En jeetje .. veel meiden met kuitkramp dus. Ik blijf het iets raars vinden.

Fijne zondag! Wij gaan zo het babymeubel in elkaar zetten en gisteren is ook de aankleding van het kamertje bezorgd ... leuk!

Geplaatst

hoi hoi

had gister een herkansing van de echo . maar onze diva had er weer niet veel zin in .

een paar leuke plaatjes 1tje waarbij ze haar mond open deed die hebben we in een lijstje gedaan voor mijn schoonmoeder.die was gister jarig. de hele kinderkamer is nu klaar alle meubels staan mooi hoor zal vanmiddag wat foto's maken.

kuitkrampen heb ik (nog ) niet zo erg, maar hou wel wat vocht vast vooral mijn vingers. geniet van deze mooie dag

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi hoi

Nienke leuk dat het het zo een schitterend knulletje is !!! Jammer Silvia dat jullie Diva zich nog liever niet laat zien !Ze wil echt dat het een verrassing word :-) !

Ik heb zo last van allerlei kwaaltjes , zoals gisteren hebben ik en manlief samen gepoetst en dan gewandelt maar ojee mn buik ... had serieuze last .Kon in de wagen geen putje in de weg verdragen . Je hebt dan ook mensen die nergens geen last van hebben gehad , je zegt dan zo ja ik heb daar last van , en dan is hun reactie zo van ... Moh raar heb nergens last van gehad ze , kan dat wel?

Ik heb daar zo een grote hekel aan e !!!

Ik ga genieten van het zonnetje vandaag !

Geniet ook van jullie zonnige zondag e !

Joke

Geplaatst

Hier ook een kamer(deel) in opbouw. Het is behoorlijk reorganiseren om alles erin te krijgen, maar het past! En het ziet er ook nog gezellig uit. Vandaag voor mij ongeveer nog negen weken. Omdat het een tweeling is verwachten ze toch wel dat deze rond 38 weken gaan komen, mits kinderen en moeder het tot die tijd volhouden. Het schiet dus enorm op. Vind het nu wel weer spannend worden.

Nu de kleding van onze zoon uitzoeken en kijken of dit in een andere kast past, nu de commode ook in onze kamer staat. We hopen dat hij snel zindelijk is, want het is nu wel een gedoe met verschonen.

Aanstaande woensdag weer een nieuwe echo. Nu om de twee weken dus we hebben kans genoeg om onze kids te bewonderen. Erg leuk om te zien. Ik was wel verbaasd dat ze nog alle kanten op kunnen draaien, want ik had echt het idee dat ze redelijk 'vast' liggen. Hopelijk draaien ze dan toch nog de goede richting in. Tot nu toe zijn het twee dwarsliggers geweest. Wellicht verrassen ze ons woensdag wel.

Woensdag wordt gelijk de baarmoederhals gemeten. Dat is standaard met een tweeling. Door de druk (en mijn harde buiken) kan deze sneller korter worden. Niet dat ik mij zorgen maak, maar hoop dat deze nu toch rond de 3 cm is blijven hangen. Vijf weken geleden was deze nog 5,5 cm, twee weken geleden al 3,7 cm. 2,5 cm is de minimale norm. We gaan het zien woensdag. Wel spannend.

Woensdag na de echo nog maar eens naar de Prenatal. De vorige keer waren de zwangerschapsdozen op en omdat het kortingsavond is willen we toch maar de Diaper Champ Large kopen (wat is hij lelijk!). We hebben nu een gewone vuilnisbak, maar die is niet volledig luchtdicht. Met de dubbele hoeveelheid luiers moeten we er toch aan geloven.

Nou, we gaan maar eens aan de slag om alles in te ruimen. Wassen doe ik later. Eerst maar eens alles op de juiste plek..

Succes dames met de inrichting e.d.

groetjes,

Caroline

Gast Nienke79
Geplaatst

@Silvia, jammer dat jullie meid zich niet lekker liet bekijken, maar er komt zeer binnenkort een tijd dat ze zich helemaal niet meer kan verschuilen! hihi.

@Annelies & Silvia, foto's!!

@Joke, als ik me teveel uitgesloofd heb met poetsen en opruimen heb ik ook echt wel last. Is gelukkig de volgende dag wel over, maar ik hoor het wel meer om me heen. Niet iedereen heeft dezelfde kwaaltjes :icon_sunny:

Ik ga zo naar de doop van mijn zus haar zoontje.... Bléh. Haha. Daar moet ik bij zeggen dat ik echt helemaal niets met geloof heb, een echte atheïst. Maar ja, blijft toch mijn zus, dus ik ga maar. Hopelijk is het snel voorbij :-P

Lfs, Nienke

Geplaatst

Shit ... wij druk bezig met alles uitpakken, hebben ze niet het goede geleverd! We hebben dit meubel en ze hebben 2 linkerkasten geleverd, met de gaatjes om het middenstuk te monteren dus allebei aan dezelfde kant. Hier kunnen we dus niks mee ... nog steeds geen opbergruimte en nog steeds het hele huis bezaaid met spulletjes ... *zucht*

Ik heb gelijk een mail gestuurd en hoop dat het snel opgelost kan worden, maar ben bang van niet. Ze importeren uit China en doen dat maar een paar keer per jaar. Ik hoop dat iemand 2 rechterkasten geleverd heeft gekregen ... Straks bieden ze aan dat we tijdelijk andere meubels kunnen krijgen, maar dat wil ik helemaal niet! Normaal bezorgen ze ook niet (je moet het ophalen), maar we willen nu natuurlijk wel dat zij de foute kast komen halen en de goede brengen ... maar of ze dat gaan doen.

Nou ja ... eerst maar afwachten wat ze zeggen. Ze zijn altijd heel behulpzaam en vriendelijk.

Heb gister trouwens met een loterij een heel leuk badspeelding gewonnen ... daar werd ik dan weer blij van.

Joke, ik heb het ook als ik druk ben geweest dat ik echt keiveel pijn onderin m'n buik heb. Kan dan soms amper nog lopen. Heb het ook als ik hele dag zit (maar minder erg). Na een nachtje slapen is het altijd weer goed.

Gast Nienke79
Geplaatst

Annelies, wat balen!! Heb je je helemaal verheugd op het meubel, heb je niet het goede... Hopelijk wordt het wel snel opgelost.

Lfs, Nienke

Gast Nienke79
Geplaatst

@Caroline, had niet gezien dat je tegelijkertijd met mij aan het typen was. Het gaat voor jou dan inderdaad opschieten! Wow, spannend! En ik vind de tijd bij ons al zo snel gaan.

@Silvia, leuke foto's en een gezellig kamertje hoor!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Balen Caroline, hopelijk wordt het snel en soepel opgelost...

Vrolijk kamertje Annemarieke!

Ik heb vandaag de hele dag rondgesjouwd, eerst naar mijn zus want die vierde haar 40e verjaardag (alleen wist ze dat zelf nog niet want het was een surprisebrunch) en daarna nog naar de kunst- en antiekbeurs in Utrecht. Ik merk het nu wel aan mijn buik hoor als ik een stuk heb gelopen, vooral aan de bovenkant net onder mijn ribbenkast, oef!! hopelijk trekt het vannacht weg.

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, dat herken ik zóóó. Pijn onder de ribbenkast, ik loop er inmiddels de hele dag mee. De enige houding dat ik het niet voel is liggen.... Maar dat kan ik moeilijk de hele dag doen, haha.

Lfs, Nienke

Geplaatst

Hoi meiden

Pf hier een lastige nacht gehad , ik heb gisteren gaan BBQ'en bij de buren en mijn ene wang zat rood , ik dacht jah langs ene kant verbrand he ... maar gisterenavond voelde die dik aan ! en heb nog zo een pijn ... pf het kan aan mn tanden liggen ook maar ja , is toch zo piekeren he .... en je mag al niet veel medicatie nemen ...

We zullen zien e

Grts Joke

Geplaatst

Hier 1 van de foto's van onze jongen:

testpi.jpg

Ik ben nu al een trotse vader :blob1:, en we moeten zelfs nog 3 maanden

Geplaatst

Patrick, ik kan me goed voorstellen dat je je nu al een trotse papa voelt.

Wij hebben ook zo'n 3 / 4D echo laten maken en sinds dat moment voelt mijn man zich ook al veel meer papa dan voorheen.

Wat zo'n echo met je kan doen he?

Geniet ervan en voor je het weet zijn die 3 maanden voorbij!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Het wordt allemaal een stuk echter/tastbaarder. Ik kan hem ook steeds vaker goed voelen. :D

We genieten van elke maand van het zwanger zijn.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Joke, pijn al wat gezakt?

Net zo trots als mijn man :-) hihi. Kan wel blijven kijken naar die fotootjes.

Lfs, Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden