Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)


Gast Nienke79

Aanbevolen Berichten

Tx! Klinkt niet best ... lol.

 

 

 

Voor jou helemaal balen dat je nog een keer moet .. zeker nu je weet dat het geen pretje is. Wat gebeurt er eigenlijk als je waarde weer verhoogd is? Moet je dan op je suikerinname gaan letten ofzo?

 

 

 

 

 

 

Ik denk dat de tweede test bedoeld is om de eerste uitslag te bevestigen (of ontkrachten). De eerste test is nl. 1x bloedprikken een uur na de suikerinname, en bij de tweede testen prikken ze gedurende een hele ochtend ieder uur zodat ze kunnen volgen hoe je lichaam reageert. Ik zie er wel tegenop omdat je dan dus niet mag eten en ik ben sowieso al erg gevoelig voor een wisselende suikerspiegel.... Wat nu wel makkelijk is is dat ik in het ziekenhuis werk waar ik onder controle en behandeling ben, dus ik kan 'gewoon' aan het werk en hoef niet de hele ochtend alleen maar te wachten.

 

Ik heb eens wat gegoogled en als de waarden inderdaad te hoog zijn volgt in eerste instantie een dieet, pas als dat niet helpt volgt medicatie. Maar laat ik er vooralsnog van uit gaan dat het vals alarm is.

 

 

 

Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Nou, ik had weer geluk :)

 

 

 

Na Silvia haar opmerking over die ontbijttest dacht ik ... wacht eens even .. dat wou mijn verloskundige ook, dat ik dat deed. Maar ze kon het toen op het formulier niet vinden. Dus ik het formulier erbij gepakt en ze had inderdaad de test met het drankje aangekruist, maar erbij geschreven bij de opmerkingen dat het eigenlijk om een ontbijttest ging.

 

 

 

Dus dat heb ik gemeld bij de balie en was geen probleem. Wat een mazzel! Dus ik heb daarnet op nuchtere maag bloedgeprikt, moet nu uitbreid ontbijten (wat een straf ... haha) en om 12.30 nog een keer bloedprikken.

 

 

 

De mevrouw die prikte zei al dat er zoveel soorten suikertesten zijn, ze moest eerst even kijken wat ze nou bij mij moest doen. Heel voorzichtig zei ze ... helaas moet het allebei de keren in de arm en mag het niet met een vingerprikje ... haha ... nou daar zit ik inmiddels echt niet meer mee! Maar wel lief.

 

 

 

Als de uitslag hiervan niet goed zou zijn, dan moet ik wel de test met het drankje. Donderdag weer bij de verlos, dus dan hoor ik het wel.

 

 

 

Nic ... dat van jou klinkt wel echt vervelend zeg, elk uur! En dan alleen obv dat drankje weer? Kan me voorstellen dat dat vervelend is, je wordt zo wee van niet eten en dan wel prikken en dan ook nog zo'n vies drankje.

 

Succes ermee alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop ook dat Caroline binnenkort weer van zich laat horen.

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

10 april: Silvia, 3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

 

12 april: Silvia, controle vk (bij 28 wk)

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

27 april: Leejoo, (Tine), controle gyn (bij 27 wkn)

 

28 april: Joke, echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

 

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

 

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeimorgen dames !!

 

 

 

 

 

Gefeliciteerd Kammie !!!

 

 

 

 

 

 

 

Wij hebben gisteren de doopsuiker gaan bestellen en dus kunnen we niet meer veranderen :-) !! De enveloppes voor de doopkaartjes waren ook binnne !!! Dus we kunnen beginnen schrijven ! Het komt allemaal wel heel snel dicht bij he !! Deze nacht heb ik een rare nacht gehad , dromen .... ik droomde dat ik bevallen was !!! en mn ventje de doopsuiker mocht laten komen en n dat ik mn ouders opbelde om het nieuws te vertellen ! Raar ... Ik werd wel wakker met een pijnlijke buik en benen... heb wat uitgespookt zeker deze nacht?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grts Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joke, wat is eigenlijk doopsuiker?

 

Leuk he, die dromen als je zwanger bent??

 

 

 

Ik ga zo weer naar het ziekenhuis voor de 2e keer bloedprikken (is gelukkig maar 3 minuten fietsen) en dan ben ik samen met mijn zusje heeeeerlijk een lang weekend naar een vakantiehuisje in Zandvoort. Heb je gezien wat voor mooi weer het is???

 

 

 

Fijn weekend allemaal en tot volgende week!

 

 

 

Liefs,

 

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Joke, jullie zijn er snel bij zeg. Wij moeten ook maar eens op een rijtje zetten wat er allemaal geregeld moet worden (zoals bv. erkennen bij het gemeentehuis...), ik merk dat ik daar deze keer wat minder mee bezig zijn. Maar we hebben de naam, en de tweede naam komen we ook nog wel uit, dus op een gegeven moment kan het allemaal snel in gang worden gezet. Heb wel weer wat leuke kleertjes en ook lakentjes gekocht, retro blauw en paars met decoratie, heel leuk voor in de kinderwagen. Ook een hele leuk (kado)tip: http://www.mantita.nl. Zo'n dekentje vraag ik kado en gaat in het rieten mandje voor in de woonkamer en buiten.

 

 

 

Mazzel Annelies met je test, hopelijk blijft het hierbij.... Ik sprak net mijn buurvrouw = en die moest ook twee keer, schijnt vaak voor te komen dat ze het voor alle zekerheid nog een keer uitgebreider controleren.

 

 

 

Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Annelies

 

 

 

 

 

Wij zeggen hier doopsuiker ertegen , iedereen die op kraambezoek komt of naar de babyborrel krijgt een doopsuikertje mee ...

 

Ik ga eens zien of ik het op het interent vind wat we hebben gekozen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

@Karin, van harte met de geboorte van Mara! Wat leuk dat je tante bent geworden.

 

 

 

@Annelies, super dat je echo weer zo leuk was. Het lijkt me nu weer zo apart, omdat je haar alweer even niet gezien had.

 

Ik kan ook niet wachten tot volgende week zaterdag. Dan kunnen wij onze knul weer eens bewonderen. Dan is het alweer 7 weken terug dat we hem voor het laatst bewonderd hebben.

 

 

 

@Annelies, Nic en Silvia, wat een gedoe al dat getest. Hopelijk krijgen jullie allemaal een goede uitslag. Ik krijg bijna het idee dat ik de enige ben die niet hoeft. Terwijl ik nu volgens mijn weegschaal 10 kilo zwaarder ben! Ik geloof er niks van hoor, haha. Er zit toch geen 10 kilo op mijn buik en borsten!

 

 

 

@Joke, ik kan wel wat fotootjes van je zien nu! Leuk :-)

 

 

 

Wij zijn er wel zo'n beetje uit qua kaartje, nog niet besteld alleen. Moeten nog even goed tellen hoeveel we er gaan sturen! Lekker weekend nu, ben er echt heel erg aan toe!

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

@Annelies, Nic en Silvia, wat een gedoe al dat getest. Hopelijk krijgen jullie allemaal een goede uitslag. Ik krijg bijna het idee dat ik de enige ben die niet hoeft. Terwijl ik nu volgens mijn weegschaal 10 kilo zwaarder ben! Ik geloof er niks van hoor, haha. Er zit toch geen 10 kilo op mijn buik en borsten!

 

 

 

Nienke

 

 

 

Ik zit nu op 7 kilo extra, en weet ook niet precies waar dat zit..... De test is in ieder geval niet ivm overgewicht maar blijkbaar standaard (misschien ivm leeftijd) in mijn ziekenhuis.

 

 

 

Ik voel inmiddels wel stevig getrappel, vooral 's avonds rustig op de bank of in bed, leuk hoor!

 

 

 

We gaan lekker door met alle voorpret, ik zal vanavond eens geboortekaartjes gaan browsen op het internet, maar misschien gaan we hem deze ker ook wel zelf ontwerpen. Fijn weekend allemaal!

 

 

 

Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Daar zeg je me wat, geboortekaartjes. We hebben zo'n 10 proefkaarten thuis gehad en zijn er nu wel over uit welke het gaat worden. Maar bestellen via internet is toch best ingewikkeld. Dan staat er "voorkant bedrukt" en dan denk ik, natuurlijk is die bedrukt, dat is toch de kaart afbeelding, of bedoelen ze nou de andere kant van de voorkant? (de linkerkant als je hem openslaat). Nou ja, daar kan ik dus eerst maar even over bellen of mailen, haha.

 

 

 

Nog even een vraagje: Hebben jullie ook "last" van dat gedeelte tussen je dikke buik en je dikke borsten? De enige plek waar je je ribben nog kan voelen zeg maar. Een soort bedrukking voel ik daar al een paar weken. Eigenlijk voornamelijk met zitten ("gelukkig" heb ik een zittend beroep). Ik probeer zo veel mogelijk rechtop te zitten, maar het blijft redelijk aanwezig, een soort zeurend gevoel. Nou ja, is ook niet het ergste, maar ik was benieuwd of iemand dat herkend.

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Nienke dat gevoel herken ik heel goed, inderdaad 'drukkend' ik denk dat e.e.a. naar boven wordt geduwd en dat het daar een beetje in de weg zit. In ieder geval geen fijn gevoel, zeker niet als je veel gegeten hebt dus dat doseer ik nu wat meer.

 

 

 

Geboortekaartje wordt nog een project, veel leuke sites bekeken maar ik vind bijna niets uit het 'standaard' aanbod echt mooi dus we moeten toch weer zelf aan de slag. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik ben weer terug van m'n weekend uitwaaien. Dat was erg lekker!!

 

Had eerst nog een zwangerschapsbadpak gekocht, dus we zijn ook het zwembad daar nog ingeweest. Leuk met zo'n zwangere buik :)

 

 

 

Dus Kammie .... misschien worden mijn zwemplannen nu wel werkelijkheid ... haha. We zullen zien. Ik voelde m'n buik nog best wel hoor met het zwemmen, maar denk dat het toch wel erg goed is om gewoon te blijven bewegen.

 

 

 

Nienke .. jouw kwaaltje herken ik dan weer niet .. klinkt ook wel vervelend. Zal misschien pas minder worden als het kind indaalt?

 

 

 

Ik ben ook zo'n 7 kilo aangekomen nu. Ben blij te lezen dat dat bij jullie ook het geval is. Van het weekend wel wat veel gesnoept en lekker uit eten geweest ... deze week maar extra rustig aan doen!

 

 

 

Joke ... doopsuiker is dan denk ik iets echt belgisch? Ik heb het hier nog nooit gezien. En super zwanger buikje heb je hoor!! En leuke babykleertjes enzo ook op je foto's. Zo schattig allemaal he!

 

 

 

Goede week allemaal! Ik heb vandaag nog lekker vrij .. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey Annelies

 

 

 

 

 

Super dat je een leuk weekend hebt gehad , is zalig he zwemmen . ik ga proberen ook regelmatig te gaan zwemmen , beweging kan geen kwaad he !!

 

 

 

 

 

 

 

Wij hebben gisteren het bedje klaar gezet .... Ik begin zo te verlangen !!!!

 

We zaten gisteren bij mn man zn ouders en je zag de hele tijd mijn buik bewegen , lol het was echt goed in beweging en wou laten zien dat ze wakker was ze !!

 

 

 

 

 

 

 

Onze ouders weten nog steeds niet wat het word , maar ik krijg het serieus lastig ze !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

 

 

even een update ben een beetje lui de laatste tijd ik lees wel maar schrijf niet.

 

ontbijttest gehad ging goed behalve toen ik de 2de keer moest prikken.

 

had gewoon een snee in me arm lekker hoor. niet dus heb er een behoorlijke blauwe plek aan over gehouden. afgelopen zaterdag weer een 3d echo gehad en ja onze diva had er weer geen zin in dus dit weekend weer een herkansing.

 

gister bij de vk geweest alles was goed . onze meid ligt goed op schema.

 

moet over 2 weken weer terug om bloed te prikken ivm rh.

 

de kamer is nu helemaal klaar ben alle meubels aan het schoonmaken.

 

foto's volgen binnenkort.

 

 

 

zwemmen doe ik al een tijdje elke week samen met me nicht.

 

geboorte kaartjes maak ik zelf vind ik leuk om te doen en het is weer eens wat anders.

 

het is wel veel werk maar heb het er voor over.

 

doopsuiker ken ik wel toevallig is er hier een winkeltje die dat verkoopt.

 

volgens mij ben ik zo weer een beetje bij.

 

groetjes silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korte update en een plaatje. Kan het nu niet meer ontkennen: dit is met recht een Buik

 

 

 

Foto-O4ZTW48V-D.jpg

 

 

 

Mensen vragen nu ook echt rechtstreeks ' hoe lang nog' of ' hoe ver ben je' terwijl ze dat tot voor kort nog niet durfden.

 

 

 

Qua energie gaat het even wat minder, ik slaap erg slecht en ben moe aan het einde van de dag. Voel me verder wel prima en blijf met de extra kilo's keurig rond de 7 hangen (73 ipv 66). Morgen weer een (uitgebreide) glucosetest. Duimen! Nic

 

 

 

(leuk weer een week verder en een nieuw plaatje, deze is bijna griezelig zo'n echt mensje... en zie: minder dan 100 dagen te gaan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames,

 

 

 

Weer eens een teken van leven van ons. Had de laatste weken weinig puf, maar ben wel redelijk bij met meelezen. Wat gaat het hard he! Nog krap drie maanden en dan is het voor de meesten zover. Kan er niet op wachten.

 

 

 

In tegenstelling tot mijn vorige (eenling)zwangerschap verloopt deze met wat meer hobbels. Eerst de combinatietest die slecht uitviel en de vruchtwaterpunctie, daarna een blaasontsteking die harde buiken veroorzaakte in week 20. Gelukkig was dit weg na een antibioticakuur. De laatste vijf weken ergens een behoorlijke verkoudheid opgelopen waardoor ik dag en nacht intens aan het hoesten was. Ze dachten dat het kinkhoest was want ik moest er ook van overgeven. Weer een antibioticakuur en ook dat ging hiermee over. Nu afgelopen week ook twee nachtjes in het ziekenhuis geweest omdat ik wederom blaasontsteking had met harde buiken. De derde antibioticakuur is dus een feit. Zit nu in de laatste dagen van de kuur.

 

 

 

Klinkt allemaal heftig, maar voel me eigenlijk best goed. Heb eigenlijk geen last gehad van de blaasontstekingen, alleen het hoesten was erg vervelend want daar kreeg ik spierpijn van in mijn buik.

 

 

 

Vandaag wel lekker op pad geweest. Voor de zekerheid een ondersteunende band gekocht voor mijn buik want die begint wel uit te dijen. Wel alleen naar voren, dus het ziet ernaar uit of ik een bal heb ingeslikt. En inderdaad beginnen mensen nu te vragen wanneer het zover is. Nog even niet dus.. Ik zal binnenkort een foto van mijn buik erop zetten. Moet deze overigens nog maken. Ik merk dat een tweede zwangerschap toch wat sneller voorbij gaat. Bijhouden wat er allemaal gebeurt is de enige manier om het een beetje te onthouden.

 

 

 

Vorige week ook een aantal keer een ctg gehad, maar er was geen beginnen aan want de dame en de heer zwommen werkelijk alle kanten op. En ik maar denken dat ze het krap hebben daarbinnen. Volgens mij zijn ze de hele dag aan het rondzwemmen. Ze liggen nog wel beiden dwars maar de ene keer met het hoofd rechts, dan weer links.

 

Ze groeien overigens prima. Beide zijn meer dan een kilo (1014 en 1098 gram) en daar ben ik wel blij mee want in het ziekenhuis zie je ook hoe het ook kan gaan (veel te vroeg geboren). Met zo'n 26 weken zijn ze levensvatbaar (wat geen garantie is), dus nu ik ruim 28 weken ben, ben ik wel tevreden met hoe het nu gaat met ze.

 

 

 

Ik vind het erg leuk om te horen hoe het met de dames gaat en de babies natuurlijk. Volgens mij krijgen ze allemaal hele leuke kamers. Wij zijn er nog niet aan begonnen omdat ze bij ons op de kamer komen te liggen. Volgend weekend gaan we eens kijken hoe dat staat en past. Ben blij dat we een grote kamer hebben.

 

 

 

Al redelijk vroeg hebben we andere zaken als een kinderwagen e.d. gekocht dus naar ons gevoel hebben we nu wel bijna alles in huis. Alleen nog geen luiers enzo.

 

 

 

Nog een aantal weken werken en dan mag ik met verlof. In het ziekenhuis vertelde ze me dat de meesten (tweelingmoeders to be) rond de 30 weken met verlof gaan, naar mijn idee een beetje vroeg, maar ik zie wel hoe het gaat. Ik zet dit weekend maar het ziekenhuiskoffertje vast klaar, geeft met wel een rustig gevoel. Mocht er dan wat gebeuren dan zijn we voorlopig toch in het ziekenhuis.

 

 

 

Genoeg geschreven voor nu. Ik ga nu weer eens bijlezen. Er wordt flink geblogd dus ben nog wel even bezig.

 

 

 

O,ja voordat ik het vergeet. Ik heb enorm last van maagzuur als ik ga liggen. Niet echt handig. Heb vandaag van de gyn wat magnesiumpillen gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

 

groetjes,

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

@Annelies, lekker dat je een weekend weg fijn was :-). Ik zwem elke week gewoon in mijn bikini, haha. Daar heb ik tot nu toe geen last mee met die buik.

 

 

 

@Caroline, fijn weer wat van je te lezen! Hopelijk blijven de blaasontstekingen nu weg. Wat een gedoe. Maagzuur heb ik ook veel last van als ik ga liggen. Ik drink een half glaasje melk en dat helpt aanzienlijk bij mij gelukkig. Geen ervaring met die tabletten dus.

 

 

 

@Nic, mooie buik hoor! Ik heb nu al twee keer gehoord dat ik met een holle rug sta op mijn buikfoto's.... Alsof ik het meer wil doen lijken, maar dat is helemaal niet zo!! Van jullie heb ik dat trouwens niet gehoord, haha.

 

 

 

@Silvia, het is wat met die diva van je! haha. Gelukkig zijn ze zo netjes dat ze je weer een tweede poging aanbieden!

 

 

 

Laatste dagen is het "drukkende" gevoel gelukkig weer wat minder. Ik probeer zoveel mogelijk rechtop te zitten en dat scheelt wel. En misschien dat de extra beweging (zwemmen, in de tuin werken, opruimen etc) ook wel helpt.

 

 

 

Wow, zaterdag hebben wij een pretecho, hihi. Heb er echt heel veel zin in. Dit keer gaat mijn man zijn zus mee. Zij heeft geen kinderen en dit is haar eerste echte neefje en ze is dus heel erg enthousiast. :-)

 

 

 

Lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk om van iedereen te lezen! En fijn dat het allemaal goed gaat.

 

 

 

Ik ben op m'n werk (het is wel pauze ... haha), dus ff snel een reactie.

 

 

 

Nic .. echt een mooie buik zeg! Is niet meer te missen he :) Succes morgen met je test (blegh!).

 

 

 

Silvia ... ben benieuwd naar je foto's! Altijd leuk.

 

 

 

Jeetje Caroline, wat een toestanden allemaal. Fijn te horen dat het met de babies goed gaat in ieder geval.

 

Ik heb ook last van maagzuur, gebruik Rennie en inderdaad helpt melk mij ook (nog bedankt Ursela voor de tip!!!). De tabletten die je beschrijft ken ik niet.

 

 

 

Wij gaan morgen weer naar de verlos .. leuk.

 

En m'n man heeft gisteren de baby weer eens goed gevoeld. Meestal als ik 'm roep is ie alweer te laat, maar gisteren kon ie echt even met de baby spelen. Ze zat lekker terug te trappen tegen zijn hand. Hij vond het helemaal leuk.

 

 

 

Groetjes allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag die vreselijke glucosetest gehad.... op nuchtere maag eerst bloedprikken, toen 400 (!) ml. suikerwater gedronken en daarna 4x om het uur geprikt zonder te eten. Echt heftig maar vanmiddag gebeld voor de uitslag en die was prima. Wel een knallende koppijn aan over gehouden... Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden !!!

 

 

 

De buikjes beginnen echt wel bol te worden he !! De mijne is ook enorm gegroeit hihi , ik heb er al een paar gehad die denken dat het voor elk moment is lol ... Ik ben momenteel 10 kilo bijgekomen ! ik begin wel enorme dromen te krijgen over de bevalling enzo ... Ik verlang echt enorm om ons schatje in ons armen te houden !!! Mijne man had het al een paar keer voelen schoppen , maar nu zie je ook echt mn buik helemaal mee gaan !! Echt tof !!

 

Meiden we zijn al half april !! Joepie :-)

 

 

 

 

 

 

 

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ladies

 

Leuk dat het allemaal goed gaat hier!

 

Het juni clubje is rustig dus kom af en toe even hier buurten en jullie hebben wat meer foto's altijd leuk om te zien!

 

Ik ben tot nu toe 7,5 kilo aangekomen.

 

Hier een foto van mijn buik met 33 weken.Foto-7VHYRK4O-D.jpg

 

Voel me echt als een walrus maar krijg veel te horen dat ik een bescheiden buikje heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

@Marchan, zeker een bescheiden buikje hoor voor 33 weken, erg mooi rond. 7,5 kilo is echt niet veel!

 

 

 

@Joke, snel gaat de tijd ineens he? Ik weet nog goed dat ik al apetrots was op onze knul omdat hij 8 mm groot was, haha.

 

 

 

@Nic, wat een hoeveelheid! Dat drink je niet zomaar in een slok weg. Jakkes.

 

 

 

@Annelies, alles goed bij de VK?

 

 

 

@Marije, genoten van de echo?

 

 

 

Gisteren zwemmen ging niet bepaald als gepland. Veel last van maagzuur. Volgende keer maar weer opnieuw proberen... Wel lekker de voor- en achtertuin in orde gemaakt. Tegels schoon etc. Lekker voor als het echt in-de-tuin-zit weer wordt, hihi.

 

 

 

Gordijnen uitgezocht voor de kinderkamer en gisteren besteld! Ook zijn we eruit welke geboortekaartje we willen! Jippie. Die gaan we dus binnenkort ook bestellen. Ik kwam erachter dat er van onze kinderwagen inmiddels een nieuw model is, terwijl die van ons over 3 weken geleverd wordt tezamen met de box en kamer. Wij wilden toch liever het nieuwe model en daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Wel een levertijd van 6 weken, maar dat is nog vroeg genoeg :-D. Het wordt zo mooi en het wordt steeds echter!:hello2:

 

 

 

Lfs, Nienke

 

 

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

27 april: Leejoo, (Tine), controle gyn (bij 27 wkn)

 

28 april: Joke, echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

 

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

 

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles was goed vandaag! Bloedduk prima en ook de uitslag van de suikertest was helemaal goed. Buik is inmiddels weer gemiddeld (was vorige keer wat te groot ... had toen echt een groeispurt gehad).

 

Nu op naar de 3 wekelijkse afspraken! Tijd gaat zo sneeeell!!!

 

 

 

Nic ... ik moest vandaag nog aan je denken. Had een flesje melk van 500ml en dacht ... man ... ze zullen maar 400ml ranzige suikerdrank voor je zetten! Gelukkig heb jij het achter de rug.

 

 

 

Marchan ... lekker rond buikje zeg. Kan ik niet zeggen hoor ... lol.

 

 

 

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

27 april: Leejoo, (Tine), controle gyn (bij 27 wk)

 

28 april: Joke, echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg)

 

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wk, 2 dg)

 

06 mei: Annelies, controle vk (bij 29 wk, 5 dg)

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

 

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden