Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)


Gast Nienke79

Aanbevolen Berichten

Wij zeggen de naam ook niet, moet toch iets geheim blijven :) Ik ben wel blij dat wij er al lang helemaal uit zijn ... lekker makkelijk!

 

 

 

Kammie ... wel een beetje flauw van die vriendin zeg (of eigenlijk ... heel flauw).

 

 

 

Mijn moeder is mijn oude wiegje van vroeger aan het opknappen, dus dat komt bij ons op de slaapkamer. Maar ik weet nog niet of we dat wat gaan vinden, alleen omdat mijn zusje heeft aangekondigd dat als zij ooit kinderen krijgt die zeker in ons oude wiegje te willen leggen, vond ik het de moeite waard dat het wiegje werd opgeknapt.

 

 

 

Ze adviseren het volgens mij wel, de baby de eerste tijd bij je op de kamer en het lijkt me op zich ook wel makkelijk, maar ik kan me heel goed voorstellen wat Marije zegt .. dat je er gek van wordt. We zullen zien!

 

 

 

Ik vind de tijd nu ook zo snel gaan! Komt omdat er ook van alles geregeld moet worden, voor de baby, werk ... van alles komt in een afrondende fase. Beetje stress is het wel. Maar wel fijn gevoel dat de baby steeds groter en sterker wordt. Ik maak me veel minder zorgen dan in het begin nu ik de kleine regelmatig voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79

Hoi meiden,

 

 

 

Wij hebben geen wiegje, alleen een ledikant. De ruimte naast mijn kant van het bed is meer dan genoeg om het ledikant daar neer te zetten, maar ook wij zijn er niet over uit of we dat wel willen. Het is wel waarschijnlijk dat we het uitproberen, maar dat het mannetje dan na een week of 2 inderdaad "gewoon" op zijn eigen kamertje ligt. Ik word zelf echt van alles wakker. Als ik nog niet werk is dat niet zo erg, maar als je eenmaal weer in je werkritme moet stappen moet je toch wel redelijk geslapen hebben. Hetzelfde geld voor Pat natuurlijk. Maar hij heeft bij de geboorte ook lekker 5 weken vrij (zomervakantie) :glasses1:.

 

 

 

@Annelies, ik vind dat getrappel ook echt top. Werkt erg geruststellend inderdaad, maar ik blijf het ook gewoon heel apart vinden. We dragen een minimensje met ons mee, alsof het de normaalste zaak van de werled is, hihi. Best gek!

 

 

 

Ik heb vandaag mijn roostervrije dag en ben echt heel erg .... helemaal niks aan het doen. Alleen boodschappen gedaan... haha. Vanmiddag nog even naar de VK, zijn we altijd zo weer weg.

 

 

 

Lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendinnen van mij die nog niet zo lang geleden bevallen zijn hebben allemaal een wiegje naast het bed (gehad). Wij hebben er zelf geen in de familie of iets dergelijks, dus zouden er speciaal één moeten gaan kopen (dus ook weer extra 'aankleding'/beddengoed). Aan de ene kant lijkt het me inderdaad zeker aan het begin heel fijn, ook voor je eigen gemoedsrust als je je kleintje naast je hebt. Aan de andere kant, kan ik me ook wel voorstellen dat het (op een gegeven moment) je eigen rust juist niet ten goede komt. En lijkt het me ook beter dat het kindje vanaf het begin af aan aan zijn/haar eigen bedje went... Nou ja, jullie lezen het al; ik ben er nog niet uit.

 

 

 

:glasses9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

@Karin, nee geen ervaring, wij zijn met kopen echt nog helemaal bij de basis, hihi. Lees: kinderkamer, wagen en kleertjes. Verders nog helemaal niets...

 

 

 

En twijfelen doen we volgens mij allemaal wel ergens over. Wij over de naam, Karin over het wiegje, wij ook over de plaats van de bevalling trouwens, haha. Houdt ons lekker bezig in ieder geval!! :color:

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

 

 

Ik breek even in mbt tot de vraag over een wieg op de slaapkamer.

 

Ik heb bij veel vriendinnetjes gezien dat zij in de eerste periode (dagen / weken) ook gebruik maken van de reiswieg of een reismandje naast het bed. Op deze manier kon de baby overdag of snachts binnen handbereik zijn wanneer de moeder lag te rusten.

 

En wordt de reiswieg of mandje ook wat intensiever gebruikt.

 

 

 

Misschien is dat een tip....

 

 

 

Liefs

 

 

 

Keesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Keesje,

 

 

 

Ja, nu je het zegt: hebben wij ook wel eens gedaan. Sowieso gebruikten we het reiswiegje vaker in de box, ook heel handig. Ligt het kindje toch een beetje beschermd en dichtbij je. Handige tip dus voor als je eigenlijk geen wiegje apart wilt aanschaffen.

 

Gr. Marije

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Ben terug van de VK. Hartje weer gehoord en bloeddruk was weer netjes, 120/60. Over drie weken weer heen. Ik zag ook dat Joke gisteren een echo had? Hopelijk was het weer een mooi plaatje!

 

 

 

Lfs, Nienke

 

 

 

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

30 maart:Joke , echo + controle gyn (bij 24 wk, 5 dg)

 

31 maart: Nic, vk controle (bij 24 wkn, 1 dg)

 

31 maart: Leejoo, controle gyn (bij 23 wk)

 

06 april: Astrid, controle vk (bij 24 wk)

 

08 april: Annelies, 2D pretecho (bij 25 wk, 5 dg)

 

09 april: Annelies, suikertest

 

10 april: Silvia,3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

 

12 april: Silvia controle vk (bij 28 wk)

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

28 april: Joke , echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke , echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

 

11 juni: Joke , echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat bedje. Ik heb wel eens gelezen dat het dan de bedoeling is dat de baby 's nachts in het bedje naast jouw bed ligt en dan overdag en z'n eigen kamertje. Dan went ie in ieder geval aan beide plekken. Maar is ook wel weer onpraktisch.

 

 

 

En over een baby in je buik ... ik kan het soms ook echt niet bevatten dat er een echte kleine baby in zit daar. Ik bedoel, voel haar goed trappen, regelmatig. En soms voel ik haar helemaal draaien ofzo. Maar het besef dat het een echt minimensje is, het is gewoon ZO raar. Ik had pas dat ik 's nachts wakker werd om te plassen, dat ging doen, weer probeerde te slapen en me toen besefte dat ik voor het eerst ff was vergeten dat er een baby in zit. Dat was heel vreemd, normaal ben ik me er wel 24/7 van bewust.

 

 

 

Over bevallen ... volgens mij was dat het laatste onderwerp voordat we ons vorige topic verloren!

 

Ik ben er nog niet over uit hoor. Ga pas beslissen als ik meer info heb (heb allerlei info avonden voor de boeg).

 

 

 

Wat gaat de rest doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annelies,

 

 

 

Definitely ziekenhuis voor mij! Tenzij het zo gigantisch snel gaat dat ik dat niet meer red. Maar anders ga ik met alle liefde met wee en al in de auto zitten om naar het ziekenhuis te rijden...

 

Laat je inderdaad goed voorlichten, dan kom je vanzelf een stukje verder in je besluitvorming. Als het goed is heb je nog even... Succes ermee!

 

 

 

Marije

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook ziekenhuis. Voel me daar het prettigste bij, en dan met name omdat je dan alles bij de hand hebt mocht het mis gaan. Ik weet dat je daar niet van uit moet gaan, maar toch... En ik las ook ergens iemand die zei dat ze er niet aan moest denken om op haar slaapkamer te liggen bevallen terwijl alle buren in hun tuinen zaten te bbq-en. Haha! Daar had ik ook gelijk beeld bij dus was voor mij nog eens een bevestiging dat wij idd naar het ziekenhuis gaan... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag VK controle gehad en alles picobello in orde. Ferme hartslag van de kleine en mijn bloeddruk 110/70. Hopelijk blijft dat zo, bij de eerste ging die in de laatste maand ineens dramatisch omhoog en werd ik opgenomen. Verder gesproken over de bevalling (moet in ziekenhuis vanwege eerdere keizersnede) en borstvoeding (ga ik denk ik niet meer proberen, was echt een ramp en heb daar geen zin meer in, maar dat begreep ze gelukkig wel). Wij hebben een wiegje naast het bed, hebben nu ook geen keuze maar als er wel een apart kamertje was hadden we dat ook gedaan. Ik slaap sowieso erg licht dus nog een beetje lichter kan er wel bij en vind het een geruststellende gedachte. Pas na een jaar of zo gaan we de kamers opnieuw inrichten en gaan de jongens samen. De naam daar zijn we nu denk ik wel echt uit, we blijven toch op deze hangen en ik vind hem steeds mooier worden. De tweede naam is nog niet helemaal zeker, ik wil deze keer mijn vader wel vernoemen maar vind de combi niet zo mooi. Aan de andere kant hoe vaak gebruik je hem helemaal en opa zou het wel heel leuk vinden denk ik...

 

Heb een paar nachten zeer slecht geslapen en druk op het werk dus ga maar eens vroeg er in vanavond. Nic

 

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

30 maart:Joke , echo + controle gyn (bij 24 wk, 5 dg)

 

31 maart: Leejoo, controle gyn (bij 23 wk)

 

06 april: Astrid, controle vk (bij 24 wk)

 

08 april: Annelies, 2D pretecho (bij 25 wk, 5 dg)

 

09 april: Annelies, suikertest

 

10 april: Silvia,3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

 

12 april: Silvia controle vk (bij 28 wk)

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

28 april: Joke , echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

 

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke , echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

 

11 juni: Joke , echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

 

 

 

sorry kleurtjes weer weg... hoe doen jullie dat toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Aha, dat was ook zo Annelies! haha. Dat was ons laatste onderwerp inderdaad.

 

 

 

Ik was er eigenlijk jaren (toen het zwanger zijn nog een droom was) van overtuigd dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Nu hebben we een hele mooie nieuwe ruime slaapkamer waar ik me heel fijn voel en we wonen 10 minuten rijden van het ziekenhuis. Oftewel, nu ben ik er van 80% van overtuigd dat ik thuis ga bevallen. Mocht mijn placenta dan in ieder geval netjes zijn opgeschoven, anders heb ik geen keuze.

 

 

 

Hetzelfde geldt voor de borstvoeding. Ik dacht altijd, geen gedoe aan mijn toch al niet zo heel grote boobs, haha, maar nu wil ik toch heel graag een half jaar borstvoeding geven. Mocht het me gegund zijn. Ook mijn man vindt dat een fijn idee. Mocht het zo zijn dat ik daarna alleen nog theezakjes heb, dan spaar ik wel 3.000 euro, haha. :eekk:

 

 

 

Even de kleurtjes meegenomen in het overzicht :-)

 

 

 

Lfs, Nienke

 

 

 

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

30 maart:Joke , echo + controle gyn (bij 24 wk, 5 dg)

 

31 maart: Leejoo, controle gyn (bij 23 wk)

 

06 april: Astrid, controle vk (bij 24 wk)

 

08 april: Annelies, 2D pretecho (bij 25 wk, 5 dg)

 

09 april: Annelies, suikertest

 

10 april: Silvia,3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

 

12 april: Silvia controle vk (bij 28 wk)

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

28 april: Joke , echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

 

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke , echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

 

11 juni: Joke , echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

sorry kleurtjes weer weg... hoe doen jullie dat toch??

 

Ff snel (want ik moet slaaaapen!). Op QUOTE drukken en dan aan het begin en eind van het bericht de [] (waartussen van alles staat) weghalen en het aanpassen zoals je wilt.

 

 

 

Oh ... en momenteel zegt mijn gevoel: thuis bevallen .. maar dat wisselt nog al eens. Haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de geboortekaartjes besteld! Misschien nog wel vroeg, maar volgende maand zitten we tussen de verhuisdozen dus wilde het liever voor die tijd op mijn gemakkie (nou ja, relatief gezien dan) nog uitzoeken/regelen. Volgende week vrijdag is de proefdruk klaar, inclusief de naam! Ben heel erg benieuwd!

 

 

 

Ook met kraamvisite zijn we er (zo'n beetje) uit. We doen twee kraamfeesten, thuis in ons nieuwe huis. De eerste voor de ooms en tantes van mijn man en mij en mijn opa en oma (de 'oude garde' :laughing1:) en de week daarna eentje voor vrienden en kennissen. Dan blijft er nog een groepje mensen over die we een kaartje sturen maar niet voor het kraamfeest uitnodigen. Dat zijn bijvoorbeeld dan mensen die we wel graag apart op kraamvisite hebben (persoonlijker) of mensen die we eigenlijk wel een kaartje 'moeten' sturen, maar die wat ons betreft niet persé hoeven komen (en we dus hopen dat die zich beperken tot een kaartje...). Eén kraamfeest zou wel praktischer zijn, maar wordt te druk. Vandaar dus deze oplossing.

 

 

 

Zijn jullie ook al aan het kijken of er uit qua kaartjes/kraamvisite?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames

 

kom even buurten hier. Haha Nienke dat met die theezakjes daar was ik zo bang voor bij de eerste,ik heb 1,5 jaar borstvoeding gegeven en had gelukkig nog mijn borsten ipv theezakjes. Maar nu ben ik wel weer bang dat er theezakjes overblijven maar ga wel weer bv geven. Scheelt een hoop geld en gedoe je hebt het altijd bij je op de juiste temperatuur. Ik ga geloof ik als enige uit mijn topic thuis bevallen. Ook van de eerste gedaan en is me erg goed bevallen. En woon 5 a 10 min. van het ziekenhuis. Nou ik ga maar weer. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Kammie ... jullie zijn goed bezig!! Wij hebben over die dingen totaal nog niet nagedacht.

 

 

 

Ik denk niet dat wij een kraamfeest gaan doen, maar "gewoon" kraamvisite .. .dat lijkt me leuk.

 

 

 

Over ziekenhuisthuis .. wij wonen 2 minuten rijden van het ziekenhuis, 1 minuut als je doorsjeest. Dus dat zal ook wel de beslissing gaan beinvloeden. Als ik ver moest rijden, zou ik sowieso voor het ziekenhuis kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

@Annelies, zo denken wij er ook over. Al had ik een heel stuk moeten rijden was ik ook liever naar het ziekenhuis gegaan. Maar nu lijkt het me zoooo prettig om gewoon thuis te bevallen. Ook handig voor Pat als het WK nog aan de gang is :tongueP:

 

 

 

Let op!! Wij zijn nu toch hoogstwaarschijnlijk uit de naam!! :hello2: Eigenlijk eentje die we al weken bij ons droegen, maar die toch steeds leuker, stoerder en mooier wordt. Hihi.

 

 

 

@Karin, wij wilden ook een kraamfeest maar zitten eigenlijk met hetzelfde "probleem" als jij. Te veel mensen voor 1 dag. Dus nu hebben we besloten dat we op het kaartje gewoon niet zetten "willen jullie kennismaken, blablabla". Maar gewoon alleen tel, mail en adres. Mensen die ons echt na staan zullen sowieso langskomen en zo houden we de verre familie en kennissen waar het verplichte kaartje heen gaat hopelijk weg, haha.

 

Kaartjes nog niet besteld. Wel druk bezig met zoeken! Ook bezig met de adressenlijst :-)

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben destijds een kraamfeest gehouden voor iedereen, was geweldig maar veel en veel te druk dus absoluut geen aanrader!! ik geloof dat we wel 100 man over de vloer hadden en uiteindelijk spreek je bijna niemand. Deze keer doen we lekker gewone kraamvisite gespreid over een lange periode. Ook fijn dat we dan nog buiten kunnen zitten als het goed is.

 

 

 

Jeetje de geboortekaartjes al af, daar ben ik nog niet mee bezig maar wel handig om maar vast geregeld te hebben natuurlijk.

 

 

 

Jippie onze behangdecoratie is binnen, een paarse boom van vloer tot plafond (3,20 meter hoog) voor achter het hangwiegje. Lijkt me super mooi, we gaan hem zondag plakken en dan zal ik een foto maken. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

@Nic, klinkt goed die boom! Ben benieuwd naar de foto. Klinkt inderdaad absurd druk! haha. Hoeveel pakken beschuit zijn daar wel niet doorheen gegaan :-)

 

 

 

@Marchan, haha, nou ik hou me aan jouw ervaring vast dan, hihi. En anders toch maar sparen ;-)

 

 

 

Nog een mooi artikel om na te denken over de plek van bevalling:

 

http://www.mamaenzo.nl/zwangerschap/de_bevalling/artikel/thuis-of-ziekenhuis-wat-bevalt-beter

 

 

 

En nu zal ik jullie weer even met rust laten met al die links, haha

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dat was het punt, we hadden geen koffie met beschuit maar een echte borrel met hapjes dus de mensen gingen ook niet meer weg..... wel heel erg gezellig hoor maar na afloop waren we afgedraaid. Destijds woonden we zelf te klein voor kraamvisite en konden we voor deze borrel bij mijn zwager terecht, nu kijk ik er naar uit om het gewoon lekker in onze eigen huis te regelen allemaal. Nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

haha Nic, ik zie het al voor me. Dit keer dan maar kleffe beschuitjes ;-)

 

Wij gaan in ieder geval geen beschuit doen, te cliché. Maar wat dan wel, dat weten we nog niet!

 

 

 

Lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ideetjes

 

overdag: taart en limonade buffet

 

of

 

in de namiddag: BBQ en prosecco!

 

alvast veel voorpret,

 

Nic

 

 

 

o ja en tip: niet iedereen uitnodigen voor de borrel, wij hadden de uitnodiging meegedrukt op het kaartje en gingen er vanuit dat vage kennissen en collega's wel weg zouden blijven, niet dus..., beter een uitnodiging bijvoegen voor degenen die je daar echt bij wilt hebben. Vage kennissen komen meestal ook niet zo snel op kraamvisite en sturen gewoon lekker een kaartje of kadootje met de post. ;-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips! Wij doen inderdaad een los inlegvelletje bij het kaartje met daarop de uitnodiging voor kraamfeest 1 of 2, of geen velletje voor 'de rest'. Voor kraamfeest 1 met de familie wordt het wel een ouderwets 'koffie- en beschuitenfeest' en dat doen we dan ook op een zondagochtend van een uur of 10:30-13:00 uur (of zoiets). Maar het andere kraamfeest de week daarna willen we later op de zondag een 'borrel- en hapjesfeest'. Maar welke tijden zouden jullie dan aanhouden? Te vroeg heeft als 'risico' dat mensen toch eerst - uit fatsoen? - koffie bestellen. Op zich geen ramp, maar voor de organisatie is het toch wat makkelijker dat je niet èn èn hebt...

 

 

 

Ik heb vandaag lekker vrij; dus een lang weekend! Straks lekker shoppen met mijn zus. We hebben al gegrapt dat ze een vuilniszak mee moet nemen voor in de auto (ze is deze maand uitgerekend), maar je zou het hebben zeg! Dan hoef ik iig niet meer naar de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis! Haha!

 

 

 

Fijne dag!

 

 

 

ps) ik ben dan misschien wel vlot met de kaartjes, maar qua kamertje moeten wij helaas natuurlijk nog steeds een pas op de plaats doen. Dus wij hebben eigenlijk een omgekeerde planning vergeleken met jullie! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Woensdag voor controle naar de gyn geweest. Alles gelukkig weer goed. Had mijn kleine man van 3 meegenomen voor het eerst. Vond het helemaal geweldig om zijn broertje op de echo te zien. Heeft ook een mooie echo foto gekregen voor boven zijn bed van de gyn.

 

 

 

Ik moet in het ziekenhuis bevallen (medisch indicatie) gezien de eerdere bevalling met ons zoontje. Loop ook niet bij een verloskudigenpraktijk maar direct bij de gyn in het ziekenhuis. Ergens wel jammer maar geeft wel een goed gevoel.

 

 

 

Uitgerekende datum:

 

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

 

04 juli: Caroline - jongen & meisje

 

15 juli: Joke - meisje

 

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

 

20 juli: Nic - jongen

 

21 juli: Nienke79 - jongen

 

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

 

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

 

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

 

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

 

 

 

Eerstvolgende afspraak:

 

30 maart:Joke , echo + controle gyn (bij 24 wk, 5 dg)

 

06 april: Astrid, controle vk (bij 24 wk)

 

08 april: Annelies, 2D pretecho (bij 25 wk, 5 dg)

 

09 april: Annelies, suikertest

 

10 april: Silvia,3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

 

12 april: Silvia controle vk (bij 28 wk)

 

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

 

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

 

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

 

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

 

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

 

27 april: Leejoo (Tine), controle gyn (bij 27 wkn)

 

28 april: Joke , echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

 

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

 

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

 

21 mei: Joke , echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

 

11 juni: Joke , echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

 

__________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden