Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth ... ik schiet helemaal vol om te lezen hoeveel je van je kindjes houdt als ze geboren worden. Wat zijn jullie toch sterke mensen.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo lieve meiden

Joke, wat een drama moet dat ook geweest zijn voor jou vriendin, gelukkig heeft ze een gezonfd kindje op de wereld weten te zetten maar toch, ze zal haar eerste ook wel missen.

Annelies, het is echt waar hoor, je zult het zelf gaan ervaren!!

en dat we sterk zijn... het is niet voor te stellen hoe veerkrachtig de mens kan zijn maar weet wel, zo op het forum kan ik reageren wanneer het me uitkomt. De ups en downs wisselen elkaar in sneltempo af. Het ene moment kan ik goed ergens over praten, al is het maar het weer en het andere moment schiet ik vol en ben ik weer behoorlijk van slag. Maar het hoort er schijnbaar bij en ik was blij om te horen van de psychologe dat het hele rouwproces normaal verloopt. Echt, ik heb regelmatig gedacht dat ik gek aan het worden was. Ik begin nu voorzichtig te geloven dat ik langzaam vooruit ga.

Gelukkig hebben we nog steeds veel steun van mensen uit onze omgeving en het contact met lotgenoten is ook zeer waardevol.

Ik ben nnog steeds volledig thuis, mijn concentratie is pet, alles gaat chaotisch (wellicht ook sommige berichtjes) maar dat komt allemaal wel weer.

lieve groeten

Babeth

Gast Nienke79
Geplaatst

@Babeth, heel erg fijn te lezen dat je het gevoel hebt vooruit te gaan. Ondanks dat jullie lieve mannetjes nooit kunt en wilt vervangen, zal de kinderwens er natuurlijk nog steeds zijn. Echt knap dat jullie er weer voor gaan!

Wij zijn morgen even een paar dagen naar België. Mijn ouders (vader en stiefmoeder) hebben voor hun 25 jarig huwelijk een huis gehuurd in Oostende waar we met zijn allen (kinderen + aanhang + 3 kleinkinderen (van mijn zus) + twee bolle buiken (van mij en van mijn schoonzus) 2 nachtjes heen gaan.

Vandaag de kinderwagen opgehaald :hello2:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Nienke , ale een klein uurtje van mij weg nu je in Oostende bent :-)

Geniet ervan!!

Joke

Gast Nic1968
Geplaatst

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - jongen & meisje

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

12 mei: Nienke, controle VK (bij 30 wk)

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

20 mei: Nienke, 3d pretecho, laatste van het pakket (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

21 mei: Nic, controle VK (bij 31 wk, 2 dg)

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

@ Nienke, waar blijven de foto's van het kamertje? ben benieuwd naar het resultaat.

@ Kammie, ik weet wel dat je klossen in huis moet hebben voor de kraamzorg, ik schreef alleen dat wij ze er waarschijnlijk niet onder gaan zetten.... zou niet weten hoe dat moest onder ons bed (bierkratten kan wel maar ik vind het een enorm gedoe en zoals gezegd moet mijn man dan maar bijspringen).

Wij zijn vandaag weer teruggekomen van drie dagen in onze stacaravan op Bakkum, zag een beetje op tegen het gedoe met sanitair en zo en het plassen snachts maar het was geweldig leuk, goed weer, lekker aan het strand gezeten en een vriendje van ons zoontje mee dus geen omkijken naar de kinderen. Heerlijk relaxed, volgende week gaan we weer.

Gisteravond in bed voelde ik de voetjes in mijn buik prikken, als ik ze een beetje terugduwde begon hij heel hard te schoppen, zit echt behoorlijk wat kracht achter. Leuk hoor die directe reactie, maar ook onwerkelijk, bijna SF, zo'n wezentje in je buik..

Nic

Geplaatst

Hoi meiden

Gisteren ging mn buik heen en weer ... hihi was leuk om te zien , ben ook deze morgen zo wakker geworden ! Ze is enorm beweeglijk !!

Ik wens aan iedereen een zalig weekend toe !!

Joke

Geplaatst

Ik ga soms expres in bad, omdat ik dan de bewegingen van m'n buik beter zie. Zo leuk!! En inderdaad net SF ... een kleine alien in onze buik.

Vandaag ben ik 30 weken. Wow! 3/4 zit erop.

Voor de bevallingscursus maandag moeten we van te voren met onze partner praten over waar we het meest tegenop zien bij de bevalling. Nou ... ik weet wel een paar dingen! Had van die boekjes meegekregen bij de verloskundige en kan ze niet zonder in tranen uit te barsten doorlezen ... ben er nog niet helemaal aan toe denk ik!

Gast Nic1968
Geplaatst

Ja ongelofelijk hier ook alweer bijna 30 weken, heb vandaag samen met mijn zoontje een aftelkalender gemaakt met 73 vakjes en een baby aan het eind. Raar idee dat ons leven dan weer drastisch gaat veranderen, en een heel lekker idee dat ik binnenkort 4 maanden verlof heb.

waar zie jij dan specifiek zo tegenop Annelies? ik weet wel dat ik er destijds ook echt als een berg tegenop zag, echter op het moment zelf heb ik het allemaal maar (moeten) laten gebeuren... ook nu kijk ik niet echt uit naar 'Het Moment'.

We hebben vandaag een uitnodiging gekregen voor een rondleiding in het nieuwe kinderdagverblijf waar we een plaatsje hebben vanaf 1 november. Ben benieuwd, ik had graag naar een andere gegaan die ik al ken maar goed dit is in ieder geval vast iets.

Nic

Geplaatst

Mmm ... waar zie ik tegen op met de bevalling.

Dat je er geen invloed op hebt. Wanneer, hoe, hoe lang ...

Dat de weeen pijn gaan doen.

En vooral ... dat ik die weeen/pijn niet onder controle heb ... in paniek raak ...

Ik ben dus niet echt bang voor de medische kant, dat er iets mis zou gaan ofzo.

Maar, ik heb nog een aantal weken de tijd om hier allemaal aan te wennen en bijvoorbeeld oefeningen te leren die me in ieder geval van te voren het gevoel zullen geven dat ik het onder controle kan hebben.

Het is gewoon zoiets heftigs en je weet het niet.

Gast Nic1968
Geplaatst

hoe herkenbaar, ik ben bij de eerste gaan hyperventileren, overgeven, heb een weeenstorm doorstaan, een ruggenprik en een keizersnede. Nu zul je denken waarom vertel je dit??? om de simpele reden dat ik het me allemaal niet meer kan herinneren (de pijn en het ongemak dan he, ik weet natuurlijk nog wel dat het gebeurd is) dus uiteindelijk gaat het allemaal weer voorbij, daar hou ik me nu ook maar aan vast...... Nic

Geplaatst

Wow ... ja ... zoiets is wel waar ik tegen op zie!

Maar geruststellend dat jij het `gewoon` hebt doorstaan en nu niet meer echt kan herinneren. En wat je zegt ... er komt een keer een eind aan!

Ik probeer me bij alle vervelende dingen altijd te bedenken: wat is het ergste dat kan gebeuren? Vaak is dat dan niet zo erg.

Ik denk bij dit ook ... in het ergste geval, als ik in paniek raak (wat voor mijn gevoel nu het ergste zou zijn), gaan we naar het ziekenhuis, waar ik in een paar minuten ben en hopelijk kan ik daar dan snel bijvoorbeeld een ruggenprik krijgen.

Maar wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er tegenop ziet!

Gast Nic1968
Geplaatst

nee, de enige ben je zeker niet.... kan me bijna niet voorstellen dat er vrouwen zijn die er helemaal niet tegenop zien. Maar als het je geruster zou kunnen maken, waarom ga je dan niet gewoon meteen naar het ziekenhuis? ben je in ieder geval al in de omgeving waar ze je zonodig kunnen helpen aan kalmerende of pijnstillende middelen.

Nou ja laten we eerst maar weer verder gaan met genieten van de komende twee maanden toch? Nic

Geplaatst

Nee, het ziekenhuis sowieso lijkt me op het moment niet prettig (maar dat kan nog veranderen). Het lijkt me fijn om in m'n eigen omgeving te zijn, denk dat ik dan veel rustiger ben. Maar de gedachte dat ik er zo ben indien nodig, is wel weer prettig.

En precies ... is nog 2 maanden weg. Nu lekker genieten van het gefriemel in de buik. Heerlijk!

Ons meisje ligt nu af en toe wel met hoofd of voeten naar beneden (kan niet voelen wat), maar 's nachts draait ze consequent weer over dwars. Ben benieuwd hoe lang ze dat nog volhoudt!

Gast Nic1968
Geplaatst

Fijne (aanstaande) moederdag allemaal! Nic

Geplaatst

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik jullie allemaal een fijne moederdag wensen; maakt de gedachte van de komende moederdagen zelfgemaakte cadeautjes en hagelslag in je bed jullie ook zo blij?

Gisteren het kraamfeest van mijn zusje/ons nichtje gehad. Voor ons ook gelijk een voorproefje in de wereld die kraamfeesten heet. Ze hadden een zaaltje gehuurd waarbij je zelf je boodschappen mee moet nemen. Wij hebben besloten dat ook te gaan doen. Op die manier hou je de kosten zelf in de hand, en betaal je alleen een zaalhuur van 40 euro per uur (incl. 3 personen bar/bediening). Valt erg mee dus, je kan iedereen in één keer uitnodigen en thuis geen 'troep'. En de mensen die we wèl graag nog even extra willen zien/spreken, komen toch sowieso wel of kunnen we altijd nog los van het kraambezoek wat afspreken. Ik ben blij dat we de knoop hebben doorgehakt; dit maakt het voor onze keuze wie sturen we een kaartje en/of nodigen we uit voor kraambezoek makkelijker!

Ik bedacht me gisteren nog een vraag over het kraamfeest die ik aan jullie voor wilde leggen. Maar ik heb hem niet opgeschreven op mijn extern geheugen (een notitieblaadje wat ik standaard bij me draag) dus jullie raden het al... Vergeten!

We gaan nog een laatste pretecho doen in de week dat we vrij hebben van ons werk en gaan verhuizen. Ik ben dan net iets langer dan 30 weken zwanger dus we zijn erg afhankelijk hoe hij ligt. Maar hoe dan ook, ik verheug me er weer op!

Fijne dag allemaal!

ps) de bevallingsangst heb ik (nog) niet. Maar nu moet ik zeggen dat ik sowieso nog niet zo met de bevalling bezig ben. Eerst nog een verhuizingshorde te nemen hier ;-)

Geplaatst

Fijne moederdag allen !!!

Ja de bevallingsangst , bij ons is het meestal in het ziekenhuis en zelden thuis . Moet zeggen verwacht me aan een grote pijn enzo ben ik lijk gerust . Het enige wat ik redelijk ambetant vind is dat we het inderdaad niet in de hand hebben , graag had ik zo geweten , een datum en hup op die datum zal ze er zijn... maar helaas .

Vandaag ben ik verplicht in mn bed terug gekropen , ik had veel hoofdpijn en was doodmoe ! kon mn ogen niet meer open houden .nu weer wat uitgerust.

Hoe was jullie moederdag meiden ?

Joke

Geplaatst

Oh, ik weet mijn vraag weer... Wij laten de uitnodigingstekst voor het kraamfeest op het geboortekaartje typen. Weet iemand of het 'gebruikelijk' is dat je de mensen vraagt aan te geven of ze wel of niet komen (zodat we enige indicatie hebben van het aantal personen ivm boodschappen) en hoe je dat dan op het kaartje zet?

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Ben weer in het land! Het huis viel tegen (slecht onderhouden, waterdruk was er alleen omdat er nu eenmaal zwaartekracht bestaat, bedden keihard en kraken) en Oostende vonden we ook niet veel voorstellen. Beetje een grauwe bedoening. Verder vooral bij mij zus gezien hoe wij het niet gaan aanpakken met ons kind, haha. Maar de avonden waren gezellig, gisteren erg lekker gegeten en het weekend ging vrij snel voorbij.

@Joke, dan waren we wel erg dichtbij! Hadden we een kopje thee kunnen komen drinken ;-)

@Annelies, ik moet zeggen dat ik nog niet echt tegen de bevalling opzie, maar ook dat ik me er nog niet erg in verdiept heb. Natuurlijk lees ik alle magazines ook, maar heb nog meer de instelling "ik zie het allemaal wel". Ik hou me maar vast aan het feit dat er heel veel vrouwen mij voorgegaan zijn en dat zij het ook konden, haha. En dat er ook veel zijn die een slechtere condititie hebben bijvoorbeeld. Ja, ik moet het toch maar positief blijven bekijken, hihi.

@Nic, ik ga ze snel eens maken, de foto's. De laatjes zijn nog niet compleet en de plank hangt nog niet... Moet wel een beetje af zijn, is leuker, hihi.

@Karin, kan me voorstellen dat jij nu voornamelijk met je huis bezig bent. Als je veel aan je hoofd hebt, ben je je wel iets minder bewust van andere zaken. Het lijkt me niet vreemd te vragen op mensen willen aangeven of ze op het kraamfeest aanwezig zullen zijn. Vrienden van ons hebben een apart kaartje bijgevoegd voor het kraamfeest, dus niet geprint op de geboortekaart.

Ik heb volgende week maandag een examen en voel dat nogal als een druk, kan moeilijk "genieten" op het moment, blij als die achter de rug is.

Oh ja, ik ben striae ontdekt!! Op mijn billen... bah. Ik hoop dat het daarbij blijft en mijn buikje "straks" weer netjes op haar oude formaat komt :-).

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst
Oh, ik weet mijn vraag weer... Wij laten de uitnodigingstekst voor het kraamfeest op het geboortekaartje typen. Weet iemand of het 'gebruikelijk' is dat je de mensen vraagt aan te geven of ze wel of niet komen (zodat we enige indicatie hebben van het aantal personen ivm boodschappen) en hoe je dat dan op het kaartje zet?

Hoi Kammie,

wij hebben de aankondiging van het geboortefeestje destijds ook laten meedrukken (houdt er wel rekening mee dat er dan ook allerlei mensen komen van wie je het eigenlijk helemaal niet had verwacht....) en 'RSVP' erachter, maar later bleek dat veel mensen helemaal niet wisten wat dat betekende dus wellicht is 'laat even weten of je komt?' beter.... en dat veel mensen sowieso niet laten weten of ze wel of niet komen. Ook kwam ik er later achter dat een aantal close vrienden juist weer dachten dat ze dus niet eerder dan op dat feestje mochten komen.... terwijl wij die ook best op kraambezoek wilden hebben want op zo'n feestje spreek je uiteindelijk een boel mensen niet of nauwelijks. Het was overigens wel erg geslaagd, al was ik daarna gesloopt dus doe het ook niet te snel na de geboorte. O ja en als je niet alles uitbesteedt zorg dan dat je wat oudere neefjes en nichtjes of buurkinderen uitnodigt die (misschien tegen een kleine vergoeding? maar meestal vinden ze het erg leuk om te doen) kunnen rondgaan met drankjes en hapjes, want anders ben je straks meer bezig met de gasten dan met jezelf en ze komen voor jou en je kleine. Hopelijk heb je wat aan de tips.

Nic

Geplaatst

Wat een heerlijk idee he, dat volgend jaar (voor de meeste hier) onze eerste moederdag is?!?!

Ik was vandaag bij mijn ouders eten en m'n moeder was de 1e die m'n buik zag bewegen! Hij beweegt zo vaak, maar is altijd moeilijk te zien, maar ze zag het goed. Twee keer. Hoe toepasselijk op moederdag :)

Nienke ... op je bil nog wel?? Gek zeg. Ben je veel aangekomen?

Ik nu 9,5 kilo ongeveer en heb nog geen extra striae ontdekt (had er al genoeg van het groeien van vroeger!).

Kammie .. ik heb geen verstand van kraamfeesten, maar zou er niks raars aanvinden als ik een kaartje kreeg waarop staat: laat even weten of je komt. Lijkt me wel logisch.

Doeggg!

Geplaatst

Hai dames,

Groot nieuws hier! De tweeling is geboren.

Donderdag 6 mei zijn, na 31 weken en vier dagen, Olivier en Rosalie geboren.

Natuurlijk erg onverwacht, ook voor ons maar alles gaat goed.

Dinsdag 4 mei

Ik had wat bloedverlies en had wel weer het idee dat het, nu voor de derde keer, wel weer een blaasontsteking zou zijn. Ik heb dus niet gelijk het ziekenhuis gebeld maar gewoon gaan slapen. Verder geen bijzonderheden.

Woensdag 5 mei

In de ochtend toch weer bloedverlies, dus toch maar naar het Vu gebeld waar we meteen mochten komen. Daar aangekomen allerlei onderzoeken gedaan en alles was ok. Geen ontsluiting of harde buiken. Moest wel blijven voor minimaal 2 dagen. In de loop van de middag wel wat harde buiken maar niet heel erg storend en niet pijnlijk.

Om een uur of 5 is wel besloten om voor de zekerheid een longrijpingsinjectie te krijgen. Deze moest 24 uur later nogmaals herhaald worden om optimaal te werken. Mochten ze toch blijven zitten dan kon het geen kwaad, komen ze toch dan hebben ze deze in ieder geval gehad.

In de loop van de avond wat meer harde buiken en besloten om weeenremmers in te zetten via het infuus. Verder nog steeds wel harde maar geen pijnlijke buiken. Omdat er geen twee couveuses beschikbaar waren in het Vu is, in overleg besloten, om me rond half 12 te verhuizen naar het AMC. Daar was gelukkig wel plek. De verhuizing met de ambulance was zo geregeld en een half uur later lag ik al in het AMC waar alle onderzoeken opnieuw werden gedaan. Ik had al wel twee cm ontsluiting maar zonder enig centje pijn. De verdere nacht heb ik op de verloskamer goed geslapen.

Donderdag 6 mei

Ik werd rond half 7 wakker van een harde buik. Ze hebben gelijk nog een echo gemaakt en toen bleek ik al op 5 cm te zitten. Omdat de jongen en het meisje beiden dwars lagen is eigenlijk gelijk besloten dat het een keizersnede zou worden. Toen een half uur later nogmaals een echo is gemaakt had ik bijna gehele ontsluiting. Mijn man is gebeld en die was om 9 uur in het ziekenhuis, waarna we gelijk naar de ok gingen.

Daar wachtte een team ons op en in een gezellige en ontspannen sfeer is de keizersnede uitgevoerd. De ruggeprik zat zo en voor ik het wist hoorde ik onze zoon huilen. Hij ging gelijk mee met het verzorgingsteam en daarna kwam gelijk erachteraan onze dochter.Ook zij ging gelijk mee. Ze hadden uitgelegd dat ik ze pas na de verzorging zou zien dus ik vond het allemaal prima. Ik werd constant op de hoogte gehouden van hun conditie die eigenlijk heel goed was. Rosalie was bij geboorte 1710 gram en Olivier 1560 gram.

Na de geboorte heeft het ongeveer een uur geduurd voordat alles gehecht was. Daarna ben ik naar recovery gebracht waar ik ben gebleven tot een uur of 1. Toen was het tijd om langs de IC voor baby's te gaan om ze voor het eerst te bewonderen. Alles was goed met ze. Het eerste bezoek van familie en vrienden vindt in de avond plaats. Laat op de avond heb ik ze nog allebei nog een uur tegelijkertijd vastgehouden, het zogezegde kangaroeen.

Vrijdag 7 mei

Ik voel me erg goed en kan goed rondlopen. Het is me alles meegevallen. Nu heb ik al wat ziekenhuiservaring dus dat zal meespelen. Een paar keer per dag gaan we of ga ik bij ze langs. Je kunt ze 24 uur per dag bezoeken. Wanneer je zin hebt dan kun je langsgaan. Wel even wennen want ze liggen apart en aan allemaal buisjes en slangen. Op de afdeling zijn ze relatief groot omdat ze baby's tot uiterlijk 32 weken opnemen. Zij zaten net op het randje. Om half 9 's avonds heb ik ze nogmaals beide vastgehouden onder mijn kleding. Het was heerlijk.

Zaterdag 8 mei en zondag 9 mei

Ze doen het eigenlijk heel erg goed. Wel hebben ze nog wat ondersteuning nodig voor hun ademhaling maar via een sonde krijgen ze al moedermelk en dat gaat vrijwel altijd goed. Het begin is er. Ook het schikkerige wat ze de eerste twee dagen hadden is voor een groot deel verdwenen. In de avond heeft mijn man voor het eerst zijn zoon vastgehouden terwijl ik Rosalie vast had. We hebben ruim een uur samen gezeten, achter een gordijn zodat we wat privacy hadden.

Zondag vond ik een kaart met foto's bij hun bed van de verpleging vanwege moederdag, dus dat was erg leuk. In de avond zijn ze wel onder een lamp gelegd omdat ze geel begonnen te zien (was vooral te zien in hun bloedwaardes). Dat heeft tot in de nacht geduurd en daarna konden ze er weer vanaf. Ook is de hielprik zondagavond afgenomen. Over twee weken horen we of er afwijkingen gevonden zijn. Hoor je niets dan is er niets aan de hand.

Maandag 10 mei

Ik mag naar huis en dat geeft een dubbel gevoel. Ik ben nu ver weg van onze kinderen en ik kan er niet even langsgaan als ik wil. Wel goed nieuws want Rosalie heeft inmiddels geen hulp meer nodig met ademen en morgen is Olivier aan de beurt om de apparatuur weg te halen. Als ze dan beiden stabiel zijn dan kunnen ze naar een ziekenhuis bij ons in de buurt. We hopen dat dat het OLVG wordt, maar dat hangt af of er plek is of niet. Vanavond gaan we weer terug om te kangaroeen. Ik kijk er nu alweer naar uit.

Voor die tijd nog kolven want dat is nu heel belangrijk. Elke drie uur moet ik aan de slag en dat is weer even wennen. Het gaat goed maar het vergt toch wat timing en geduld.

Mochten jullie willen weten hoe ze eruit zien, dan kun je kijken op: http://letterie.web-log.nl

Nu ga ik eens kijken hoe het met jullie staat.

Liefs Caroline

Geplaatst

Hallo Caroline,

Wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd metde geboorte van Olivier en Rosalie... fijn dat de kindjes het zo goed maken en dat moeders zo straalt. Zo schrijf je nog dat je met 34/35 weken met verlof gaat en dan opeens zijn je hummeltjes er met nog geen 32 weken. Meid geniet ervan en hopelijk kunnen de kleintjes snel dichter bij je in de buurt komen.

Ik heb ook in het ZH gelegen met de verdenking van zwangerschapsvergiftiging (vrijdag t/m zondag). Gelukkig maken de kleintjes het goed en ben ik weer thuis, sta onder scherpe controle nu. Ik heb best wat angstmomenten gehad moet ik bekennen, was nog geen 27 weken en dat vind ik echt te vroeg! Ik leef nu toe naar de 30 weken..

Liefs Pien

Geplaatst

Wow Caroline

In eerste instantie schrok ik maar de schrik was snel verdwenen..

Van harte gefeliciteerd met de onverwachte en snelle geboorte van je twee kindjes, ik heb ze natuurlijk ook al bewonderd, heel erg mooi!!!

Ik zit uiteraard met tranen in mijn ogen maar ben heeel erg blij datalles goed gaat met ze, ik hoop voor je dat ze snel overgeplaatst worden zodat je veel bij ze kunt zijn

Geniet ervan en nogmaals, proficiat!!!!

lieve groet,

Babeth

Geplaatst

hoi hoi

wow wat een gebeurtenis. ben heel erg blij dat het goed gaat met de kleintjes en met jou natuurlijk. van harte gefeliciteerd hoop dat ze snel bij je mogen zijn.

groetjes silvia

Geplaatst

Jeetje Caroline, ze zijn er al!!

Wat fijn dat het goed is gegaan en dat het nu goed gaat!

Van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes!! En hopelijk mogen ze snel naar een ziekenhuis in de buurt en daarna snel naar huis.

Veel liefs,

Annelies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden