Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Silvia en man,

GEFELICITEERD!!!!!4_1_206.gif

Geniet van jullie kleine meisje Anna-Lisa!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even inbreken.....die flanellen luiers zijn heerlijke zachte luiers en ze zijn heerlijk om je babytje in te wikkelen bijv. na het badderen. (Nadat je het kindje hebt afgedroogd.)

Ik heb ze heeeel veel gebruikt! Als een soort omslagdekentje gebruikt dus. Joy1

Geplaatst

Sylvia gefeliciteerd met jullie dochter!!

Annelies, ik heb de vorige keer keer ook hydrofiele luiers gekregen van een vriendin, ze waren al wel een beetje grauw en we hebben die de afgelopen jaren opgemaakt als poetslappen... ik heb nu dus nieuwe gekocht (witte en gekleurde) gewassen en gedroogd in de droger en ze zijn heerlijk zacht. Ik was alles met een neutraal waspoeder zonder wasverzachter en doe de lakentjes en luiers in de droger en de rest aan de lijn. Alles wordt in ieder geval de eerste keer gestreken...

Ik gebruik de hydrofiele luiers ook als handdoek na het badderen, niet de flanellen. Die zijn wel lekker als omslagdoek maar ze staan waarschijnlijk op je lijstje bedoeld als inwikkeldoek voor als je geen boxpakjes gebruikt (tenminste zo staat het in mijn' handboek' uitgelegd).

Wij hebben de box in de woonkamer staan en gaan hem ook meteen gebruiken met een hangmatje erin.

De wagen heb ik inderdaad opgemaakt als een wiegje, dus met hoeslakentje, lakentje en katoenen dekentje (al is een dekentje waarschijnlijk niet nodig eind juli maar wel lekker om bij de hand te hebben als je hem of haar uit de wagen haalt). Ipv het dekentje zou je ook de wrapper over de onderste helft van de wagen kunnen leggen. Maar ik heb er dus niet de molton etc. onder liggen, wel altijd een hydrofiele luier in een driehoek bij het hoofdje dat scheelt je echt bergen verschoonwerk..

Komt allemaal dichtbij he, ik ben druk etiketten aan het schrijven voor de kaartjes, je weet maar nooit hoeveel tijd we nog hebben en op een of andere manier denk ik dat het niet heel lang meer duurt...

Nic

Geplaatst

Sylvia en partner...hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie

dochter Anna-Lisa ! Lekker uitrusten nu en je laten verwennen..fijne kraamtijd!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Silvia en partner; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet van elkaar!! En als je een keertje puf/zin/tijd hebt, ben ik erg benieuwd naar je bevallingsverhaal...

Annelies' vragenlijstje: ;-)

Wij hebben de box sinds de verhuizing beneden staan. Vraagt wel wat extra stof(zuig)werk zo'n zwarte box, vooral met een hond. Ik heb nu het reserve boxkleed er in en als hij is geboren doe ik het fris gewassen andere boxkleed er in.

Van het opmaken van de kinderwagen vroeg ik me ook af. Wij hebben een dekbedje met overtrek voor in de wagen maar denk dat dat wel erg warm is straks. Maar wij hebben ook een wieg en het beddengoed daarvoor (lakentjes en katoenen dekentjes) kunnen we natuurlijk ook gebruiken voor de wagen. En dus geen molton begrijp ik maar wel een matrasovertrek en een hydro-luier als 'kussentje'. Bedankt voor de tips!

Flanellen luiers staan bij mij niet op mijn lijstje. Maar ik heb wel badcapes en denk dat die hetzelfde effect hebben?

Ik heb gisteren de enveloppen voor de geboortekaartjes geadresseerd en gefrankeerd. Ik heb etiketten via de computer gemaakt want kan met mijn dikke handen nauwelijks een pen vasthouden dus vond dit - ondanks dat het misschien volgens de etiquette minder persoonlijk is - netter zo. Sturen jullie ook een geboortekaartje aan de verloskundige, huisarts en dergelijke instanties (welke?) en bijv. ook aan jullie mede-cursisten bij je zwangerschapscursus?

Ben er eindelijk achter waar we klossen moeten halen. Kan niet bij ons op dorp maar op een dorp hier een kwartiertje rijden vandaan. Wel dagelijks, maar tussen 12 en 13 uur. Daar gaat mijn plan om dit klusje aan mijn man over te dragen, want die is dan aan het werk. Hebben jullie ook dat het een beetje 'raar' voelt dat je nu als vrouw verlof hebt ter voorbereiding op de bevalling/geboorte - en daar ook veel mee bezig bent - en je man - natuurlijk ook omdat hij wel gewoon moet werken - er minder mee bezig/bij betrokken is?

Geplaatst

Flanellen luiers staan bij mij niet op mijn lijstje. Maar ik heb wel badcapes en denk dat die hetzelfde effect hebben?

Dat denk dan ook. Ik heb nu besloten om de flanellen luiers van het lijstje te halen, omdat ze blijkbaar als wikkeldoek gebruikt worden en ik heb ook een badcape en een wrapper.

Ga denk ik wel een nieuwe set hydrofiele luiers kopen (3 of zo) en kijken of die fijner zijn dan die oude die ik nu heb.

Ik heb gisteren de enveloppen voor de geboortekaartjes geadresseerd en gefrankeerd. Ik heb etiketten via de computer gemaakt want kan met mijn dikke handen nauwelijks een pen vasthouden dus vond dit - ondanks dat het misschien volgens de etiquette minder persoonlijk is - netter zo. Sturen jullie ook een geboortekaartje aan de verloskundige, huisarts en dergelijke instanties (welke?) en bijv. ook aan jullie mede-cursisten bij je zwangerschapscursus?

Ik ga ook etiketteren hoor, met mijn handschrift is dat veeeel netter. Heb nu bijna alle adressen compleet.

Wel balen dat je zulke dikke vingers hebt!

Ik stuur er ook 1 naar de Samen Bevallen mensen (5 andere stellen en de leidster) en 1 naar het ziekenhuis. Niet naar de verloskundige en de huisarts.

Ben er eindelijk achter waar we klossen moeten halen. Kan niet bij ons op dorp maar op een dorp hier een kwartiertje rijden vandaan. Wel dagelijks, maar tussen 12 en 13 uur. Daar gaat mijn plan om dit klusje aan mijn man over te dragen, want die is dan aan het werk. Hebben jullie ook dat het een beetje 'raar' voelt dat je nu als vrouw verlof hebt ter voorbereiding op de bevalling/geboorte - en daar ook veel mee bezig bent - en je man - natuurlijk ook omdat hij wel gewoon moet werken - er minder mee bezig/bij betrokken is?

Ik heb voor mijn man een lijstje gemaakt met dingen die hij moet doen en daar is hij goed mee bezig. Ik moet aan het meeste denken, maar dat is prima, ik heb toch de lijstjes enzo. Maar hij doet gelukkig wel de mannen dingen.

Hebben jullie (of gaan jullie dat nog doen) ook een geboorteplan gemaakt?

Nee, niet gedaan en ben ik ook niet van plan.

Ik heb eigenlijk als enige punt, dat ik na de bevalling niet te snel de hele familie op de stoep wil en dat als ze er zijn ... vind ik het al vervelend genoeg dat ze in de slaapkamer om m'n bed komen staan, dan wil ik er in ieder geval weer fatsoenlijk bijliggen ... in ieder geval met BH (en kleren erover natuurlijk, maar ik bedoel ... niemand ziet mij ooit zonder BH behalve m'n man en dat wil ik graag zo houden). Dus dat heb ik met m'n man besproken.

Ik heb wel doorgegeven aan de verloskundige dat ik misschien op de baarkruk zou willen bevallen, dus ze zorgt dat die meekomt.

Oh, en we gaan nog doorgeven dat we inderdaad stamcellen laten opslaan, dus dat ze navelstrengbloed moeten afnemen.

Maar verder geen heel plan ... haha.

Ben benieuwd wie dat wel doet en wat daar dan in staat?

Geplaatst

Nee, niet gedaan en ben ik ook niet van plan.

Ik heb eigenlijk als enige punt, dat ik na de bevalling niet te snel de hele familie op de stoep wil en dat als ze er zijn ... vind ik het al vervelend genoeg dat ze in de slaapkamer om m'n bed komen staan, dan wil ik er in ieder geval weer fatsoenlijk bijliggen ... in ieder geval met BH (en kleren erover natuurlijk, maar ik bedoel ... niemand ziet mij ooit zonder BH behalve m'n man en dat wil ik graag zo houden). Dus dat heb ik met m'n man besproken.

Ik heb wel doorgegeven aan de verloskundige dat ik misschien op de baarkruk zou willen bevallen, dus ze zorgt dat die meekomt.

Oh, en we gaan nog doorgeven dat we inderdaad stamcellen laten opslaan, dus dat ze navelstrengbloed moeten afnemen.

Maar verder geen heel plan ... haha.

Ben benieuwd wie dat wel doet en wat daar dan in staat?

Wat ben ik blij om dit te lezen! Ik wil zelf wel een soort van bespreekplannetje maken ter voorbereiding van de afspraak bij de VK volgende week die gericht is op de bevalling. Maar eigenlijk echt meer om voor mijzelf een goed beeld te vormen van wat de (on)mogelijkheden zijn en om zoveel mogelijk te voorkomen dat ik niet op ongemakkelijke momenten moeilijke beslissingen moet nemen. Al kan je nooit alles voorzien natuurlijk.

Ik ben daar dus nu mee bezig en via wat ge-google kom ik wat voorbeelden tegen en onderwerpen die je zou kunnen vermelden in dat ´plan´. Omdat het mijn eerste bevalling is, heb ik nog niet bij veel dingen dat ik iets persé wil of juist niet wil. Bijv. de voorkeur voor een bevallingspositie; tja, dat zie/merk ik dan wel wat op dat moment het prettigst (of misschien kan ik beter zeggen het minst onprettig) voelt. Maar waar ik dus wel een uitgesproken mening over heb (net als jou/Annelies dus) is hoe ik het na de bevalling wil: ik wil eerst een moment voor ons drieen. Ook als ik onverhoopt na de OK moet. Bij een vriendin van mij kwam de placenta niet en moest operatief verwijderd worden. Toen ze terug kwam van de OK, zaten ouders en schoonouders en wat andere familie al op de kamer bij haar man en het kindje. Ik weet nu niet of ik daar (door hormonen) nu te zwaar aan til maar ik zou dat echt helemaal niet leuk vinden denk ik! Maar dat is eigenlijk idd iets wat ik met mijn man moet kortsluiten en niet zo zeer met de VK of gyn...

Een vraag waar ik niet zo goed mee weet wat ik daar mee moet is of je wil dat het kindje wel of niet in het ziekenhuis gewassen wordt. Heeft dat met borstvoeding te maken of gaat dat er om of jij zelf of een verpleegkundige voor het eerst baddert?

Geplaatst

Sylvia,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!

Wat een prachtige naam!

Liefs, Chantal

Geplaatst

Hoi meiden,

@Silvia: gefeliciteerd met jullie kleine meid! Geniet lekker van jullie prille gezinnetje! Ben benieuwd naar je bevallingsverhalen. Hoop snel weer wat van je te horen. Mooie naam trouwens!

@Annelies: ik had altijd wel zo'n molton doek (of is het een flanellen luier?) onder het lakentje in de kinderwagen aangezien mijn zoontje heel veel aan het spugen was. Maar ja, dat zie je snel genoeg als het zover is. En onze kraamhulp heeft ons laten zien hoe je de kinderwagenwieg kunt opmaken, er zijn verschillende manieren, net wat je het prettigst vindt.

Die hydrofiel luiers heb ik nu een tijdje (2 jaar) en ze worden vanzelf wat stugger. Heb net nog 3 (roze gekleurde, zo schattig....) nieuwe gekocht en die zijn vers uit de droger lekker zacht geworden.

Overigens schijnt het tegenwoordig zo te zijn dat je de kleertjes en andere dingen niet meer hoeft te strijken. Mijn buuf is 3 maanden geleden bevallen en werd min of meer "uitgelachen" (niet echt natuurlijk) door de kraamhulpen omdat ze alles zo netjes gestreken had.... Dus ik ga maar niets meer strijken, heb er toch een hekel aan... Maar sommigen vinden het misschien wel lekkerder aanvoelen.

@Kammie: ik heb een geboorteplan gemaakt van 1 klein A4tje, vorige keer had ik dat niet, heb het ook niet gemist toen hoor, maar vond een aantal zaken nu toch wel belangrijk die vorige keer beetje mis gingen (zoals in mijn geval: tijd nemen voor de foto van het doorknippen van de navelstreng want die is vorige keer totaal mislukt; wil nu graag de placenta zien want dat vind ik wel interessant; wil niet meer zo lang persen als vorige keer, en wil niet teveel mensen om mijn bed) Dat soort dingetjes dus. Maar je kunt er helemaal je eigen ding van maken. Best wel goed denk ik als er dingen zijn waar je tegen aan loopt.

Mijn man is fijn alle klussen in huis aan het doen, ook zijn to do- lijstje wordt steeds korter, ondanks dat hij veel aan het werk is. Ben best wel blij met hem. Gister nog visite gehad, bbq enzo gedaan, maar zei tegen hem dat ik het niet meer zo goed trok. Ik merk dat ik weer in mezelf gekeerd raak en me aan het voorbereiden ben op de bevalling. Dat zag hij ook wel en zou er voor zorgen dat we het lekker rustig aan doen de komende weken. Ben echt aan het nestelen, ik wil ook het liefste thuis zijn, dat voelt het fijnste (en in een koud bad liggen de hele dag, dat zou nu ook wel fijn zijn....!!)

Verder schrijf ik de enveloppen zelf deze keer, vorige keer met geprinte etiketten gedaan, was erg makkelijk. Maar kom er met mijn Apple nu niet uit en ik heb geen zin in uren geprobeer, dus dan maar schrijven. Ga woensdag nog even naar de ontwerpers toe om het kaartje definitief te maken. Nog steeds beetje aan het twijfelen over de naam... gisteren nog weer iemand die zei dat die naam echt zo'n modenaam is... Weet niet of ik er wel blij mee ben. Waarom laten mensen zich toch uit over namen tegenover zwangere vrouwen die op het punt staan te bevallen en waarvan ze nog niet weten hoe het kindje gaat heten...!? Ik begrijp het echt niet. Maar dat is natuurlijk geen reden om te gaan twijfelen, want wij moeten de naam mooi vinden, niet anderen. En toch....:blink:

Jij toch al wel helemaal uit de naam, Nienke??

Ok meiden, sterkte met de warmte en met het voetbal. Iedereen kijken? Ik ga met de pootjes omhoog mezelf lekker laten verwennen...!

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Oja Kammie: op zich had ik daar helemaal niet over nagedacht, maar ik ben vorige keer in het ziekenhuis bevallen en nu achteraf vind ik het wel fijn dat we hem pas thuis samen met de kraamhulp rustig met zijn tweetjes hebben kunnen wassen. Was toch wel heel bijzonder.

Geplaatst

Dag dames,

Ik breek weer even in... ik zag dat sommigen van jullie bezig waren met een geboorteplan (of niet). Wat je misschien nog even bespreekbaar moet maken met je man en/of vk is of je wel of geen pijnstilling wil tijdens de bevalling.

Op het moment zelf WIL je namelijk heel graag pijnstilling... uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar dat was juist omdat mijn man wist wat mijn wensen waren en die ook heeft opgevolgd (ook al vroeg ik er op dat moment wel een keertje om)...

Geldt natuurlijk alleen voor ziekenhuisbevallingen, maar je weet vantevoren nooit of je daar terecht komt of niet...

Oh, en over het badderen: wij hebben Thomas pas na 2 dagen voor het eerst gebadderd. Ze wrijven 'm wel een beetje schoon, maar in principe badderen ze in het ziekenhuis niet, tenzij je dat zelf wil natuurlijk. Je kan gewoon je wensen aangeven.

Sylvia, van harte gefeliciteerd!! Kom lekker bij en geniet ervan!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, ja wij zijn eruit! Het blijft moeilijk een naam te kiezen, maar deze is een blijver. Ik vind het ook niet tactisch dat sommigen dat gaan bespreken met jeals ze niet eens weten welke naam jij hebt. Zucht. Uiteindelijk kiezen jullie zelf inderdaad, maar ook wij zijn redelijk gevoelig vor wat anderen ervan vinden. Maar die anderen moeten dan wel dichtbij ons staan, anders maakt het ons niet heel veel uit. Nu we eruit zijn, voel ik me wel een stuk rustiger, heerlijk.

@Karin:

-enveloppen schrijf ik met de hand (bijna klaar). Ik heb helaas geen zwangerschapscursus kunnen doen. Ik stuur wel aan huisarts, VK en functieafdeling gynaecologie ziekenhuis.

- Ik heb ervoor gekozen geen geboorteplan te maken. Als alles goed gaat beval ik thuis en ik zie wel wat er op me afkomt. Ik voel me niet in staat er vooraf beslissingen over te nemen. Ik ben een beetje beslissingsmoe. Mijn man kent me goed, dus ik ben ervan overtuigd dat dat goed komt.

-Ik merk wel dat ik veel meer met de bevalling bezig ben dan mijn man. Hij verheugd zich heel erg op de komst van de kleine, samenmet mij, maar ik heb er duidelijk nog die bevallingsdrempel tussen zitten. Daar kan ik me soms ook best wel zorgen over maken. Ondanks dat ik dan weet dat dat natuurlijk geen zin heeft :msn-wink:.

Natuurlijk ben ik dagelijks bezig thuis met de komst van de baby en Patrick moet gewoon werken, maar ik weet dat hij er wel in zijn koppie heel erg mee bezig is. Hij is erg betrokken met hem. Luistert en voelt vaak aan mijn buik, praat zelfs wel tegen hem en gaat altijd mee naar elke afspraak van de VK. Practische zaken sta ik inderdaad wel meer alleen voor, maar ja, daar heb ik nu eenmaal meer tijd voor. Ik snap wel wat je bedoelt.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Karin, ik had tijdens het bevallingspraatje met de VK ook een heel lijstje met vragen en dingen die ik wou bespreken. Gewoon om te weten hoe ze daar mee omgaan. Dat praat prettig en zo kom je ook nog op andere dingen.

Ik heb geen uitgesproken mening over pijnstilling. Esk, bedoel jij dat je had aangegeven van te voren dat je het eigenlijk ECHT niet wou?

Ik wil thuis bevallen, maar heb met man en VK afgesproken dat als ik dat wil, we gewoon alsnog naar het ziekenhuis gaan voor pijnstilling (als het nog kan natuurlijk) ... hoop niet dat ik het wil, maar de gedachte dat het kan en mag maakt me rustig.

Op de Samen Bevallen cursus hebben we goed in onze oren geknoopt gekregen dat de man inderdaad vooral niet de familie moet gaan bellen in het ziekenhuis, als de vrouw nog in behandeling is. Hoe dan ook eerst met z'n drietjes, dan pas familie. Ook al duurt dat wat langer. Wel goed om van te voren met je man te bespreken inderdaad.

Oh, en wat we ook op de cursus geleerd hebben, is dat als de vrouw in het ziekenhuis nog nabehandeld moet worden, dat de man de baby bij zich neemt, liefst ook op de blote borst. De man blijft bij de baby. Indien nodig geeft de man de baby de eerste voeding (gaat dan via een cupje) en niet de verpleegkundige. We hebben het niet over wassen gehad, maar daar geldt dat ook voor vind ik (zoals Marije zegt ... denk niet dat ze dat meteen gaan doen in het ziekenhuis).

Nienke ... ik zit ook heel erg met die bevallingsdrempel. Mensen vragen ... en ... verheug je je al helemaal op de baby? Nou .... eerst nog bevallen he? Misschien dat je daar wat makkelijker mee om kan gaan als DE datum dichter in de buurt komt.

Lijkt me trouwens logisch dat je niks hoeft te strijken. Moest dat vroeger wel dan? Wij strijken zelf sowieso niks, mijn man draagt veel overhemden, maar hangt die superstrak op (we gebruiken geen droger), zodat ze zichzelf gladmaken als het ware. Mijn bloesjes enzo hang ik altijd aan een hanger te drogen ... strijken niet nodig.

Maar zo voor de eerste keer de babyspullen wil ik wel een uitzondering maken :)

Balen zeg ... als mensen zich uitlaten over de naam .. dat lijkt mij ook echt vervelend.

Wij moeten morgen weer naar de VK (m'n man gaat ook altijd mee). Ik heb enorm veel last van m'n onderbuik, dus ben benieuwd hoever het met de indaling staat.

Enne .... 1-0 nu :D

Geplaatst

Ik heb geen uitgesproken mening over pijnstilling. Esk, bedoel jij dat je had aangegeven van te voren dat je het eigenlijk ECHT niet wou?

Ik had aangegeven dat als het zonder zou gaan, ik het echt zonder zou willen. Tijdens de bevalling heb ik 1 moment gehad waarop ik heel graag pijnstilling zou willen hebben, maar de vk heeft toen overlegd met mijn man. Zij zei toen ook dat ik toen op een moment in de bevalling zat dat veel vrouwen dan om pijnstilling vragen en dat we het nog even konden aankijken. Mijn man is specifiek gevraagd of ik wel of niet pijnstilling wilde en hij heeft toen de inschatting moeten maken of ik het wel of niet wilde. Hij heeft besloten dat we het nog even gingen proberen en vrij kort daarna raakte ik in de bevallingsroes... en toen was het dus niet meer nodig. Ik weet niet of ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd, maar het is wel echt iets dat je vantevoren kan bespreken met je man, zodat hij ook weet wat jouw grenzen zijn. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk en iedereen moet daar vrij een keuze in maken. Bevallen is nou eenmaal geen pretje, maar het is zeker te doen zonder pijnstilling (maar dat vind ik en dat kan voor iedereen anders zijn...)

Geplaatst

Dat strijken was niet voor de netheid hoor maar het zou de bacterien doden, blijkbaar hoeft dat tegenwoordig niet meer en het meeste is nu van tricot dus als je dat een beetje gladstrijkt met je handen kom je al een heel eind. Zelf vind ik het strijken van de babykleertjes wel leuk, terwijl de stapel van onszelf me al weken aan staat te staren.....

Vandaag de enveloppen van de geboortekaartjes binnengekregen, mooie kleur! en vanavond nog even kiezen uit twee lettertypes in de nieuwe digitale proefjes. De etiketten maak ik morgen verder af. Ik stuur wel een kaartje naar het ziekenhuis (gynaecologie en verloskunde), de huisarts en de yoga instructrice, de andere yogadames stuur ik tzt een email.

Ik heb geen geboorteplan, ook nooit overwogen om dat te schrijven. Er bestaan hele cursussen voor maar ik denk als je partner weet wat je wil dat je dan een heel eind moet komen. M.n. wat betreft pijnbestrijding en of je bv je kind eerst een tijdje bij je houdt voor het gewassen/aangekleed gaat worden is het wel handig dat hij het een beetje bewaakt. Zelf ben je op dat moment best van de wereld en misschien niet in staat om het in de gaten te houden. En inderdaad zeker de eerste uurtjes samen doorbrengen en dan pas de rest van de wereld informeren! voor hun maakt dat echt niet uit maar voor jullie samen is het zo mooi en belangrijk.

Bugaboo beetje retro opgemaakt:

Foto-7BXOJBDM-D.jpg

Geplaatst

Waar is Joke toch? Ik hoop dat alles goed is met haar (en misschien al wel de kleine).

Wij moeten zo naar de verloskundige. Heb het idee dat de kleine aan het draaien is geslagen gisteravond. In ieder geval om d'r as, hoop verder niet. En misschien is het wel een goed teken. Ik voel haar nu op 3 plekken tegelijk bewegen en dat is lang geleden.

Het is veels te warm, vinden jullie ook niet? Echt niet gezond als je hoogzwanger bent. Ik begin nu duidelijk ook vocht vast te houden. Gisteren veel gedronken ... en maar weinig geplast ... *klaag klaag* ... van mij mag de baby we komen eigenlijk.

Geplaatst

AAAAH het wordt zo spannend in het julie forum, zeker nu de eerste al is bevallen! Heel veel succes allemaal! Lijkt me geen pretje, hoogzwanger te zijn en zo warm, maar het is nog maar eventjes...volhouden.

Geboorteplannen, ik had er geen. Wel van te voren bedacht en met mijn man besproken wat we wel of niet wilden. Ik heb tijdens de weeenstorm nog een discussie gehad met de arts en de verloskundige, die wilden dat ik lachgas ging gebruiken. Dat wilde ik perse niet. Ik heb heel hard gegild, Jeg vil Ikke! Vil Ikke! Vil Ikke! haha, net als een klein kind maja, op zo'n moment wordt je als het goed is niets kwalijk genomen. Ik mocht geen andere pijnstillers vanwege dat de ontsluiting niet op gang kwam en de weeen er wel waren maar niets deden. Vreemd genoeg voelde de bevalling (zelfs bij een lange bevalling) zo voorbij en helemaal ondergeschikt als je kindje er is. Hiermee poog ik te zeggen, het komt goed meiden, maak je maar geen zorgen, het is de korte aanloop naar het mooiste moment van je leven!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, bedankt voor de boost, had ik net even nodig :-).

@Annelies, hopelijk goed nieuws bij de VK straks. Jij merkte dus ook dat de kleine minder beweeglijk is? Ik vind het fijn dat je de bevallingsdrempel zo goed herkent. Niet fijn voor jou natuurlijk, haha, maar wel voor mij ;-).

Over vocht vasthouden..... Zucht. De afgelopen 2 avonden waren mijn voeten en enkels echt niet om aan te zien. Echt pijn doet het niet, maar het is verschrikkelijk dik en plezierig voelt het niet. Nu ik een uurtje niet met de pootjes omhoog zat, zijn ze weer enorm gezwollen. Ik ga eens een foto maken van before and after.

@Nic, nog genoeg te doen daar?

@Joke, hopelijk gaat alles goed daar. Misschien heb je de kleine meid wel al ontmoet!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Oh, ben dus niet de enige met enorm dikke voeten.... Gisteren leken het wel olifantenpootjes.... Vandaag maar weer de steunkousen aan want het doet mij wel pijn. Ach, het ziet er allebei niet uit...!

Van mij mag de kleine ook komen hoor. Heb zondagavond zoveel beweging gevoeld, een flipperkast was er niets bij en het ging uren achter elkaar door. En gister bijna niets gevoeld, maakte me serieus zorgen. Maar mijn bloeddruk is in ieder geval goed laag, dus was ik al iets minder bezorgd. Morgen weer VK.

Hoop dat je kleine meid alleen om haar as is gedraaid Annelies, misschien weet ook zij niet wat te doen met die hitte... Mijn zoontje heeft zijn hoofd net onder het opblaasbare zwembadje (leeg hoor) gestoken en ligt lekker te chillen op de grond. Het is ook veel te warm om iets te doen.

Ben nu de lakentjes aan het wassen en ga de wieg zo in elkaar zetten. Ben toch wel lichtelijk bezorgd dat nog niet alles af is voordat ze komt. Wie weet vindt ze 30 juni wel een mooie datum!

Ik begin ook te twijfelen of ik wel in het ziekenhuis wil bevallen. Ze zeggen dat de 2e keer veel sneller gaat, dus wat dat aangaat zou ik bijna geen tijd hebben om nog te verkassen. Maar wat nou als het toch niet goed gaat en ik moet met persweeen die auto in. Ben er ong. in 20-25 minuten. Voelt ook niet goed. En wat als het kindje dan in nood komt. Ben er nog niet uit hoor. Jullie zijn er wel uit toch?

Mooie kinderwagen Nic, ziet er schattig uit.

Hoop dat met Joke alles goed gaat.

Ok meiden, tot later weer, ik ga hier eens even een poepluier verschonen, want ja dat gaat toch ook gewoon door!

Lfs, Marije

Geplaatst

Marije, ik ben er wel uit dat ik thuis wil bevallen. Maar dat wij 1 minuut van het ziekenhuis vandaan wonen, speelt wel een rol in die beslissing. Als ik 20-25 minuten zou moeten rijden, zou ik dat (in principe) liever doen wat vroeger in de bevalling, dan het risico lopen dat het op het eind nog ineens nodig is.

En je kan altijd nog beslissen niet te gaan toch?

Ursela ... bedankt voor je peptalk :)

Nienke ... ik voelde de baby al tijden gewoon maar aan 1 kant bewegen. Overduidelijk dat ze met d'r billen naar boven, rug naar rechts en dan voeten en armen naar links lag. Daar voelde ik bewegingen, wel heel anders dan eerder in de zwangerschap, maar nog wel regelmatig.

Gisteravond dus ineens overal beweging en vanochtend helemaal als een gek. Wel schattig hoor.

Ik heb ook dat als ik haar een dag echt wat minder voel, ik me meteen zorgen maak. Maar het schijnt toch wel normaal te zijn. Maar liever een drukke boel daar van binnen!

Bij de verloskundige alles goed. Bloeddruk nog netjes genoeg, 120/80. Baby is nu volledig ingedaald in het bekken, ligt vast (jippie!). De verloskundige kon niet voelen waar d'r rug nou lag, dus dat betekent dat ze zeg maar op haar rug ligt momenteel in mijn buik en dat ze dus alle ruimte heeft om met armen en benen alle kanten op te schoppen. Ook al ligt de baby vast in je bekken, met de rug (en dus ledematen) kunnen ze toch nog alle kanten op. Goed om te weten!

Ik heb vandaag wat minder last van m'n onderbuik, dus ik hoop echt dat het ergste voorbij is nu ze volledig is ingedaald. Boodschapjes doen zojuist ging best goed (trouwens wel verleidelijk om in de supermarkt te blijven ... lekker koel!)!

Zo dadelijk komt m'n moeder om te helpen met strijken (alsof het nog niet warm genoeg is) ... weer iets om af te strepen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

30 juni: Nienke, controle VK (bij 37 wk)

1 juli: Astrid, controle gyn. (bij 37 wk)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

6 juli: Annelies, controle VK (bij 38 wk, 3 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

30 juni: Marije, controle VK (bij 37 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

Geplaatst

Net VK controle gehad en alles hetzelfde als afgelopen week, bloeddruk zelfs iets lager (van 125/80 weer naar 125/75). Hij is nog steeds niet ingedaald, ze kon het hele hoofdje nog goed voelen. Volgende week donderdag weer. Voel me verder prima en gelukkig nog steeds geen last van de warmte of van vocht. Ben wel benieuwd hoe dat vrijdag gaat want dan heb ik afgesproken in Bloemendaal en wordt het 31 graden....

Heb net een la in de keuken schoongemaakt en ingeruimd met flesjes, speentjes etc., alles lekker bij de hand. Nu ga ik de etiketten verder afschrijven en op de enveloppen plakken want dat is nog een hele klus...

verder nog wel genoeg te doen ja maar vooral achterstallige klusjes waar ik me niet echt toe kan zetten (foto's plakken, administratie opruimen etc.).

En weer een nieuwe foto in de ticker! nog maar 21 dagen, aaahh wat komt dat snel dichtbij!

succes allemaal! Nic

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

30 juni: Marije, controle VK (bij 37 wk)

1 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

Geboren:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden