Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan is het inderdaad belangrijk om het toch te doen! De tandarts weet immers ook dat je zwanger bent. Veel succes!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

@Joke, je hebt je er knap doorheen geslagen hoor! Jammer dat het een keizersnee is geworden, maar ik hoop dat je er weer gauw van herstelt. Kom lekker bij samen met je meisje en geniet van elkaar.

@Nienke, ik had mijn naam onder jouw berichtje kunnen zetten, haha, ik heb enorme pijn in mijn bil en heup, en kom strompelend vooruit. Ben blij als ik af en toe even kan leunen ergens op. Even een glas drinken van tafel pakken lijkt zo gewoon, maar het is een hele opgave! Die buik is ook zo gigantisch, ik zie de striae er trouwens inschieten... zucht.... De kleine meid is trouwens enorm aan het bewegen, ze draait volgens mij elke keer om haar as, en raakt daarbij lekker veel zenuwen en andere pijnlijke plekjes. Soms denk ik echt dat ze via mijn achterkantje naar buiten wil, zoveel druk voel ik dan... Als dat maar goed gaat zometeen...! Nou ja, ben vorige keer ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen, dit kan er ook nog wel bij... Ik heb nu wel die waterdichte molton erop gelegd, gouden tip was dat trouwens, en ook het bed staat nu op klossen. Dus kan me nu zo uit bed laten glijden, ook wel makkelijk...

Bij de verloskundige was alles weer goed, ze lag weer eens anders dan de vorige keer en dat zal ze nog wel blijven doen. Maar nu wel weer dieper in het bekken, dus zo goed als vast eigenlijk.

Misschien laat ik volgende week mijn buik nog wel beschilderen, hier in de buurt zitten 2 meiden die bij je thuis komen, lijkt me grappig.

Er zitten 2 hele dikke kussens op mijn voeten; en mijn enkels zijn niet te onderscheiden van mijn kuiten of knieen... Herkenbaar??

@ Annelies, leuke fotootjes van je kitten, wat een droppie is het!

Nou, verder niet zoveel te melden, behalve dat ik het nog ernstig warm heb en hoop dat ook hier de wind een beetje zal gaan waaien.

Hou jullie taai meiden, tot later weer!

Lfs, Marije

Gast Nic1968
Geplaatst

Ben aan het twijfelen of ik al iets op het matras zal leggen, die molton heb ik niet kunnen halen en een zeil of vuilniszak met dit weer.... veel te warm... ik zet er op in dat ik op tijd wakker wordt of rondloop als het begint, tenzij ik echt duidelijke voortekenen krijg maar vooralsnog rommelt alles een beetje voort. Hij is wel enorm beweeglijk, op sommige momenten van de dag gaat mijn hele buik heen en weer..

Heftig Joke met volledige narcose, was een onderlichaamverdoving via de ruggeprik geen optie zodat je in ieder geval bij kon blijven? nou ja in ieder geval is het allemaal goed gegaan en kun je gaan genieten. Nic

Geplaatst

Wel spannend Nic, dat rommelen. Hopelijk is het een goed teken.

Slechts 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen ... dus een risicootje wat je best kan nemen :)

Vannacht was het gelukkig koeler! Prima geslapen (voor een zwangere dan!).

Marije ... ik hou nu ook wel wat vocht vast, maar niet zo erg als jij omschrijft. Doet het ook zeer? Ik heb nu een kussen onder het voeteneind van het bed gelegd (onder de matras), zodat die wat hoger ligt, schijnt goed te zijn en moet zeggen dat m'n voeten nu weer ok voelen (maar kan ook door het minder warmere weer komen).

Ik begin nu echt te merken dat ik bij elk gevoel in m'n buik, bij elk WC bezoekje enz. zit te denken of HET begonnen is. Terwijl het gewoon ook nog 4 weken kan duren ...

Maken jullie je wel eens zorgen over of je kindje gezond zal zijn? Eerst dacht ik daar helemaal niet over na, maar schiet nu toch wel eens door mijn hoofd.

Gast Nic1968
Geplaatst

Komt door mijn eerdere ervaring, toen voelde ik helemaal niets, braken 's nachts na wc-bezoek de vliezen en ging ik meteen volop in de weeenstorm..... niet echt rustig aangekondigd dus!

Ik snap je zorg Annelies, ik ben zelf redelijk uitgebreid getest op een aantal erfelijke aandoeningen maar dan nog blijven er zoveel andere dingen over die ze niet kunnen testen of die zich pas later openbaren... gelukkig zijn de meeste kindjes gezond dus probeer het een beetje van je af te zetten want op dit moment kun je er toch niets meer mee. Eerst maar eens geboren worden!

Ik hou gerommel in mijn darmen en heb een vaag menstruatieachtig voorgevoel. Ook vandaag moet ie niet komen want manlief is de hele dag weg ivm zeilwedstrijden en dus niet zomaar met een uurtje weer thuis.....

fijne dag! Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Annelies, ik heb me eigenlijk nog geeneen keer gedurende de zwangerschap zorgen gemaakt over de gezondheid van onze kleine man. Ik ga ervan uit dat het een blakend gezonde baby is, voelt goed. Ik kan me je zorgen wel voorstellen trouwens, maar heeft dat niet te maken met de "fantastische" hormonen en de daarbij behorende onzekerheid?

@Nic, spannend inderdaad dat gerommel. Annelies en jij zijn de eerstvolgenden op de lijst die eraan moeten geloven ;-). Zelf heb ik sinds gisteren het dek op mijn bed met daarover een badlaken. Het is niet zweterig, maar het kraakt wel! Argggh. Dus misschien haal ik hem er ook wel weer af, ik kijk het nog even aan.

Ik ben gisteren op het strand behoorlijk verbrand op mijn onderbenen en voeten... Met bewolking verbrand je dus ook! Haha. Gelukkig is het niet erg pijnlijk en ik had me wel ingesmeerd, maar was dat stuk vergeten. Klunzig!

Ik voel zelf helemaal geen gerommel of niets, ik heb onderhand het idee dat het vast nog 3 weken duurt... Wel is hij sinds woensdag dus echt super actief, veel actiever dan daarvoor. Ik zou blij zijn als hij woensdag (bij controle VK) in ieder geval is ingedaald. Heb ik toch weer een beetje het idee dat hij in ieder geval onderweg is. Terwijl mijn zus ook 11 dagen eerder is bevallen en haar kleine jongen toen ook nog nietwas ingedaald. Dus het zegt eigenlijk vrij weinig.

Houden we het "wachten" allemaal nog een beetje uit?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

Grappig dat de beebs allemaal zo actief zijn. Hier ook een overactieve dame.... Mijn buik is soms net een golfslagbad... Die menstruatieachtige krampen herken ik ook Nic, ik denk dus ook regelmatig dat het misschien wel zal gaan beginnen. Maar ja, het kan dus ook nog 4 weken duren... Ach ik zie het wel. Ik heb er geen invloed meer op en wacht dus maar geduldig af.

Wij gaan zo ons zoontje naar opa en oma brengen voor een paar dagen en ik moest me toch ineens brullen... mijn kleine man een paar dagen weg! Terwijl ik het ook helemaal lekker vind om een paar dagen rust te hebben. Maar ja, de hormonen gieren denk ik door mijn lijf. Maar ik weet dat ie het bij opa en oma helemaal geweldig vindt.

@Annelies, vind het niet raar dat je deze gedachten krijgt of het kindje wel gezond is. Volgens mij is het heel normaal dat die gedachten af en toe opspelen bij zwangere vrouwen. Maar probeer je geen zorgen te maken. Tot nu toe wijst alles er toch op dat het goed is? Maak jezelf niet gek hoor..

Meiden, fijne dag nog en tot later weer.

Lfs, Marije

Gast Nic1968
Geplaatst

Twee nachten achter elkaar echt prima geslapen, weet niet wat me overkomt... voel me evengoed wel moe en moet wat meer rustmomentjes inbouwen denk ik....

Heb ook geen babyklusjes meer en geen zin in andere klusjes, zo meteen komt de werkster dus ik ga maar eens een rondje over de markt lopen. Iemand nog leuke suggesties om de laatste dagen door te komen? Los van koffieleuten en shoppen ;-) Nic

Geplaatst

Uhhh, bevallen misschien...?? :icon_sunny:

Ben ook redelijk klaar met de klusjes... Net wiegje opgemaakt, so cute...

Nu zijn echt alle kleertjes gewassen en gevouwen, kamertje zo goed als klaar, dus kleine beeb: komt u maar!

Ik ga morgen nog wel even naar de masseur, kan bijna niet lopen vanwege de pijn in mijn bil en heup. Denk dat de spieren gewoon verkrampt zijn, hoop dat het morgen beter gaat.

Sterkte met de laatste loodjes meiden, het wordt wel een klein kluppie nu he?

Veel liefs,

Marije

Geplaatst

Hoi Meiden

kom even inbreken hier,af en toe kijk ik bij jullie in de uitgerekende topic

Spannend voor jullie allemaal dames

Wil jullie erg veel succes wensen met de laatste loodjes en hopelijk hebben jullie snel jullie kleintjes in de armen

Liefs Elvira

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, ik ben jaloers! Goed slapen! Dat wil ik ook! haha. Ik vervang vandaag het kraakzijltje met zo'n molton van de action. Eens zien hoe dat slaapt. Hub Patrick wordt ook wakker van het geknisper natuurlijk aangezien ik minimaal 100 keer draai of ga plassen.

@Marije, heb jij ook spierpijn? Ik heb het nu zo'n dag of 5 en ik kom er maar niet vanaf. Als ik opsta van bank of bed moet ik echt eerst op gang komen. Draaien in bed is een crime vanwege de spierpijn, niet normaal.

Ik heb net alle enveloppen afgeschreven en beplakt met postzegels. Weer een zaak van het lijstje! hihi.

Nic, anders kom je hier maar een bakkie doen in de tuin hoor, haha.

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

o ja postzegels plakken dat kan ik ook nog doen, heeft manlief net meegenomen samen met de beschuiten en de muisjes. Het allerlaatste op het inkooplijst is de geboortelikeur (kraamanijs, blauw met zilveren snippers erin, lekker en leuk voor de kraamvisite)

Morgen is een rare dag. De vriendin die laatst vertelde dat ze ook zwanger was heeft er inmiddels achter moeten komen dat de vruchtjes (ja het was een tweeling) zich niet hebben ontwikkeld en wordt morgen gecuretteerd. Voor haar de derde keer....

En de beste vriendin van een hele goede vriendin van mij is vorige week overleden aan borstkanker, ze was 38 jaar..., en wordt morgen gecremeerd. We wisten dat het deze zomer ging gebeuren maar toch, het is allemaal vreselijk oneerlijk. Ik ben bang dat het een hele emotionele gebeurtenis gaat worden.

Mixed feelings hier, Tijger moet nog even blijven zitten want stel je voor dat.... dat zou het helemaal bizar maken allemaal (en aan de andere kant ook wel weer mooi) Nic

Geplaatst

@Nienke, ja het voelt als enorm heftige spierpijn... Het begon 2 weken geleden maar wordt steeds erger. Vandaar dat ik morgen even naar de masseur ga hier aan de overkant. Die is erg goed nl. Gelukkig is mijn zoontje uit logeren (heb nog 2 keer moeten brullen omdat ik hem zo mis...) en hoef ik niet de hele dag achter hem aan te hobbelen!

Die hoeslakens van de Action zijn super, slaapt echt fijn.

@Nic, veel sterkte morgen, het zal inderdaad een rare dag zijn voor jullie.

Meiden, tot later!

Lfs, Marije

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties op "is de baby wel gezond?". Ik zit er niet over te obsessen hoor, maar merk dat ik er nu wel eens over nadenk. Maar inderdaad ... nu geen invloed meer op en eerst maar eens bevallen.

Ik heb nu ook vaak dat ik 's nachts wakker word met pijn in m'n heup. Net of de druk dan te groot wordt. Dus draaien maar weer (na eerst plassen dan he ... toch minstens 4 keer per nacht ... wat is het toch fijn om verlof te hebben, daardoor zit ik er niet mee dat ik zovaak wakker word!).

Ik ben nog niet helemaal klaar met de babydingetjes, of de dingen voor de muziekvereniging, maar kan me tot beide niet meer zo zetten. Echt 1 klein dingetje per dag ofzo. Maar alles wat belangrijk is, is wel gedaan ... denk ik ... haha. Vandaag is de schoonmaakster een keer extra geweest, om boven een goede beurt te geven ... fijn gevoel, lekker schoon.

Ik voel me best rustig momenteel, denk echt dat de baby nog wel een paar weken blijft zitten, dus dat ik alle tijd heb om de laatste dingen te regelen.

Elvira ... dank voor je succeswensen. Jij ook succes met je zwangerschap, geniet er maar van .. het gaat echt heel snel!

Marije ... hopelijk helpt je massage morgen.

Nic ... jij veel sterkte morgen, wat een hoop emoties op 1 dag.

Tot morgen maar weer :D Als ík zo naar m'n handtekening kijk, is het wel raar dat er staat: nog 12 dagen ...

Geplaatst

hoi hoi

spannend allemaal dat wachten . ik ben benieuwd wie nu de 1ste is.

was trouwens niet helemaal ongeschonden er doorheen gekomen was een klein beetje ingescheurd. het waren maar 4 hechtingen die nu al weer opgeloste zijn.

vandaag voor het eerst alleen met me kleine meid geen kraamzorg geen man.

ik vind het heel erg vreemd . zal vanzelf gaan wennen. met anna-lisa gaat alles goed ze zit boven haar geboorte gewicht en de vk was dik tevreden.

groetjes silvia

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, veel sterkte morgen. Sommige dagen kunnen inderdaad veel te vreemd verlopen.

@Annelies, die zere heupen heb ik ook als ik slaap. Moet altijd een paar keer omdraaien. Volgens mij komt het door verweking van het bekken..

@Marije, jaloers! Ik wil ook wel een fijne massage. Mijn spierpijn gaat dus ook maar niet over, terwijl ik al dagen niks bijzonders doe.

@Silvia, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Het lijkt me vreemd zo zonder kraam en hub de eerste dag, maar ook wel fijn dat je het allemaal alleen kan, zonder kraam toch?

Ik ben ook erg benieuwd wie er nu als eerste bevalt, maar ik heb een heel sterk vermoeden dat ik het in geval niet ben.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik ben ook erg benieuwd wie er nu als eerste bevalt, maar ik heb een heel sterk vermoeden dat ik het in geval niet ben.

Lfs,

Nienke

Ik ook niet! Ik gok toch op Nic.

Leuk om van je te horen Silvia. Fijn dat het goed gaat met de kleine. Heeft je man nog zomervakantie binnenkort?

Hopelijk bevallen we allemaal snel hier, kunnen we een 'mama' topic openen en met z'n allen over de kleintjes praten. Maar tot die tijd wel leuk als je dat hier doet! Ik ben wel nieuwsgierig hoe het allemaal is en gaat.

Geplaatst
Ik ook niet! Ik gok toch op Nic.

Leuk om van je te horen Silvia. Fijn dat het goed gaat met de kleine. Heeft je man nog zomervakantie binnenkort?

Hopelijk bevallen we allemaal snel hier, kunnen we een 'mama' topic openen en met z'n allen over de kleintjes praten. Maar tot die tijd wel leuk als je dat hier doet! Ik ben wel nieuwsgierig hoe het allemaal is en gaat.

Ik moet nog 1 week en dan heb ik 5,5 week vrij. Hopelijk komt de kleine een beetje aan het begin van de vakantie, dan kan ik lekker de hele vakantie genieten :-)

Vragen jullie mannen ook continu of je al wat merkt? haha

Gast Nic1968
Geplaatst

Nou zal ik dan maar?? ;-)))) Dacht het vannacht wel echt even want had allerlei krampjes maar het leken meer mijn darmen te zijn... blijkbaar zat er iets in de knel en vanochtend was het gevoel ook weer weg.

Hier ook nog een paar dagen en dan hebben man en zoon 6-7 weken schoolvakantie, is wel beter dan de drie dagen bevallingsverlof van de vorige keer...

Nic

Geplaatst

Ik ben reuze benieuwd wie er nu ' aan de beurt' is, ik gok op Nic of Marije.

Ik helaas niet ben ik bang. Ik vind 7 of 10 juli een erg mooie datum (Rick en Emma zijn de 9e van de maand september geboren, lekker makkelijk te onthouden).

Hier nog weinig activiteiten, gelukkig is het nu wat koeler.

Silvia, gek he, zo'n eerste dag alleen. Heeft Anna-Lisa al een beetje een ritme?

Joke, hoe gaat het met je? Je hebt je goed door alles heengeslagen.

Nic, wat een heftige dag vol emoties, sterkte!

Nienke en Patrick, het zou mooi zijn als de kleine volgende week zich aandient, dan lekker veel vrij hihi!

Annelies, dacht dat ik de enige was die niet vooruit te branden is hihi. Gelukkig komen nu steeds meer dingen af maar ik kan me er ook niet toe zetten lijkt het wel...

Lastig zeg van de pijn in je heup, hopelijkt trekt het snel weg.

Marije, heeft de masseur geholpen?

Ik ga even naar buiten kijken wat de kids uitvreten, hebben een nieuw speeltoestel gekregen en zijn er de hele ochtend al mee in de weer...

Geplaatst

Zo, voor de 2e achtereenvolgende keer heb ik lekker kunnen uitslapen! Yes! Was ook wel nodig, want ik heb weer de hele nacht lopen spoken.

Net bij de verloskundige geweest, alles weer goed. Zometeen belt de huisarts want de bloeduitslagen zijn weer afwijkend (van het ijzergehalte). Ben benieuwd wat ze zegt. Slik braaf mijn pilletjes, dus daar kan het niet aan liggen.

En vanavond voor het voetballen nog die massage, ik hoop dat ik daarna weer een beetje kan lopen.

Emma, ik hoop ook dat ik de eerstvolgende ben, maar misschien hopen we dat allemaal wel. Ik vind de 7e of de 10e inderdaad wel een mooie datum. Vorige keer op 21 juni bevallen, begin van de zomer, is ook makkelijk te onthouden. We zullen zien!

Veel succes met de wedstrijd vanavond! Ik gok NL-Duitsland in de finale, maar dan moeten ze natuurlijk wel winnen vanavond!

Liefs, Marije

Geplaatst

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was weer wat hoger geworden (120/90), dus ik moet donderdag extra terugkomen. Blijkbaar is een onderdruk van 95 de grens waarop ze verder onderzoek gaan doen naar eventuele zwangerschapsvergiftiging. Fijn dat ze het in de gaten houden, maar hopelijk gaat het natuurlijk niet die kant op. Blijkbaar zijn andere belangrijke kenmerken hoofdpijn en echt veel vocht vasthouden, dat heb ik allebei niet.

Baby is de laatste dagen heerlijk druk en ik word 's nachts veel wakker met regelmatig een harde buik of vannacht een vreemde kramp. Maar ze is er nog niet hoor.

Patrick ... mijn man is het wachten best zat. Hij is er helemaal klaar voor dat ze komt en denkt regelmatig dat het die nacht gaat gebeuren ... hihi ... waar hij het op baseert weet ik ook niet.

Hij neem 2 of 3 weken volledig vrij zodra de baby er is en dan nog 2, 3 of 4 weken halve dagen. Hij heeft erg veel vakantiedagen opgebouwd en deelt eigenlijk zijn eigen werk in, dus dat is ideaal.

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

7 juli: Nienke, controle VK (bij 38 wk)

8 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

8 juli: Astrid, controle gyn. en groei echo (bij 38 wk)

8 juli: Annelies, controle VK (bij 38 wk, 5 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

7 juli: Nienke, controle VK (bij 38 wk)

8 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

8 juli: Astrid, controle gyn. en groei echo (bij 38 wk)

8 juli: Annelies, controle VK (bij 38 wk, 5 dg)

13 juli: Marije, controle VK (bij 38+6)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Heb nog even het lijstje aangepast.

@Annelies, fijn dat je nog even extra mag komen. Is toch een prettig idee dat ze het goed in de gaten houden.

@Caroline: heb jullie weblog van de week bekeken, en ik hoop van harte dat het de goede kant op gaat met Olivier! Wat een mooie kindjes hebben jullie weer gekregen...!

@Nic, hoe was je dag vandaag? Erg emotioneel? Hoop dat je je er een beetje doorheen hebt kunnen slaan.

@Kammie: alles goed met je?

@Silvia: hoe was je eerste dag alleen met Anna-Lisa? Kan me nog goed herinneren hoe het was, erg wennen en best spannend, maar ook erg leuk!

@Nienke: heb je nog spierpijn? Ik voel echt een pijnsteek door mijn bil heen gaan als ik mijn voet ophef om te gaan lopen, herkenbaar? De VK zegt dat dit ischias is en best vaak voorkomt op het eind van de zwangerschap... Nou ja, hoe het ook heet, ik word er niet blij van, maar ik wacht de massage even af.

Dag meiden, fijne (oranje) avond!

Lfs, Marije

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, nog steeds spierpijn inderdaad, maar ik moet daarbij zeggen dat het vandaag voor het eerst weer een stuk beter gaat! Wel nog steeds bij opstaan, of eigenlijk meer bij op gang komen, want als ik een tijdje stilsta en ik ga dan aan de wandel dan heb ik het ook. Maar wie weet is het morgen nog minder, ik voel me nu al echt weer een stuk beter en dat bevalt prima! Ik hoop dus dat jouw massage goed zal werken, want het is zo een stuk beter uit te houden.

@Annelies, gelukkig houden ze het goed in de gaten. Ik had vorige week ineens 120/80 en dat vond ik voor mijn doen al veel. Moet je ook urine inleveren of is het alleen een extra check?

Al een dag of twee veel gerommel in mijn buik, maar volgens mij is het de kleine jongen die de laatste dagen erg actief is en tegen mijn darmen zit te trappelen of boxen, haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nee, geen urine check. Pas als de onderdruk 95 is kom je in het traject van verdere controle. Volgens mij is urine dan 1 van de eerste dingen.

Ik lig lekker met m'n laptop op bed, wil eigenlijk nog een dutje doen en de 2 katten liggen er ook bij. Die kleine nagenoeg bovenop de grote ... schattig. Hij vindt ook alles goed, de kleine was net z'n oor aan het "wassen", wat meer knauwen inhoudt, maar nu slapen ze.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden