Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames

bij een bericht van Caroline in het topic van mijn mannetjes zag ik een link naar hun website staan, met Rosalie gaat alles erg goed maar Olivier heeft al heel wat meegemaakt en ligt ook nog steeds in het ziekenhuis na enkele operaties!

Mogelijk zijn jullie er van op de hoogte maar voor het geval van niet wilde ik het jullie wel laten weten.

Ik had al lange tijd niets van haar gezien maar vond het logisch, ze zou het wel erg druk hebben in het ziekenhuis en dan nog met haar peuter....

http://www.letterie.web-log.nl/

liefs

Babeth

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth, dank voor de link. Wat een mooie kindjes heeft Caroline, al heeft Olivier al veel moeten meemaken. Hopelijk gaat het snel beter.

Babeth, hoe gaat het met jullie? Hoe hebben jullie gisteren beleefd? Had ik het goed begrepen dat je nu in de wachtweken zit?

Liefs, Astrid

Gast Nic1968
Geplaatst

Pff nou deze dag is achter de rug. Mijn vriendin heeft zich kranig door de ingreep heengeslagen maar de crematie was te heftig voor woorden. Wat een boel emotie als zo'n mooi mens doodgaat. Veel mensen hebben gesproken en samen een mooi beeld neergezet. De tranen zaten bij iedereen hoog en ik ben natuurlijk al emotioneel labiel op dit moment ...... ook veel onrust in mijn buik..... Nic

Geplaatst

hallo dames

Nic, jeetje ik heb het net pas gelezen van je vriendinnen, het overlijden van je ene vriendin en de curretage bij de ander, heel erg heftig en kan me voorstellen dat het voor jou hoogzwanger allemaal extra aankomt! Sterkte ermee Nic!

Astrid, vandaag was de officiele testdatum maar ik had sinds donderdag al een beetje het gevoel dat het niet gelukt was, toch nog wat testen gedaan, uiteraard negatief maar het doet me niets eigenlijk. Ben nog volop bezig met de jongens, een mislukte tp valt geheel weg zeg maar. Gelukkig maar van een kant! tevens hebben we nog 2 cryootjes, daar gaan we in september/oktober mee verder. Juli en aug. is onze arts met vakantie vandaar maar is prima, ik ben gisteren begonnen met het terugkomen in mijn werk en dat kost zoveel energioe dat een tp of behandeling erbij geen goede combi zou zijn.

Oh meiden, het wordt wel spannend hier, sommige van jullie lopen nu ook behoorlijk op hun tandvlees zo te lezen, nog efkes meiden!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, bedankt voor de link naar Carolines website. Ik vroeg me al af hoe het daar allemaal ging.

Heftig hoor met de kindjes. Arme Olivier. Hopelijk gaat het met hem de goede kant op.

Jij veel succes met het oppakken van je werk, kan me voorstellen dat het pittig is.

Nic, gelukkig is gisteren voorbij. Heftig joh. Nu concentreren op de komst van de kleine. Hopelijk snel met al dat gerommel!

Gast Nic1968
Geplaatst

Slechte nacht gehad helaas... kon maar niet lekker liggen. Gisteren nog meer slecht nieuws, onze buurjongen van 2 heeft leukemie en de laatste uitslagen waren niet zo goed. Hij moet naast nieuwe chemo's waarschijnlijk een beenmergtransplantatie ondergaan. Indien er geen geschikte donor binnen de familie is wordt de stamcelbank geraadpleegd op een match. Dit is een van de redenen om navelstrengbloed te doneren voor derden dus dames die dit nog niet hebben gedaan: geef je svp op!!! Je merkt er niets van en het dient echt een goed doel.

Sterkte Babeth met de hele verwerking en de nieuwe pogingen, het is jullie zo gegund. En dank voor je oprechte interesse de andere dames hier.

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Babeth, thanks voor de link inderdaad.

Ik hield het wachtbankje al in de gaten vanwege jouw terugplaatsing. Ik kan me voorstellen dat je veel met de jongens bezig bent, zeker aangezien je net als ons in deze maand was uitgerekend. Dat de mislukte poging daarbij bijna onbenullig lijkt is te begrijpen. Ik hoop toch dat jullie cryootjes jullie straks geluk brengen en blijven plakken. Heel veel succes met de integratie op je werk.

Wat heftig allemaal voor Caroline en haar man. Gelukkig is Olivier een sterk mannetje die zich niet laat kisten, maar ze krijgen veel te verduren. Hopelijk gaat het nu in een stijgende lijn.

@Nic, wat en absurd trieste dag heb je achter de rug. Ik kan me voorstellen dat het met die hormonen nog heftiger was. Sterkte.

Helaas kun je vanuit Alkmaar geen stamcellen doneren.

Geen weeën begonnen tijdens de wedstrijd gisteren dus? Ook niet in de laatste zenuwslopende minuten? Ik ga vanmiddag weer naar de VK. Volgens mij is die kleine doerak nog steeds niet ingedaald en laat hij nog wel even op zich wachten. En ik maar smeren met mijn perineumolie om er straks zo ongeschonden mogelijk uit te komen ;-).

Die molton van Action slaapt prima en is niet zweterig, helemaal top. Niet dat de kans groot is dat mijn vliezen breken 's-nachts, maar het zal je maar gebeuren!

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

Ja spannend was het he, vooral aan het eind nog even.... op naar zondag (kleintjes, hou er rekening mee svp!)

Hier ook nog niets van indaling te merken, morgen weer controle VK. Voel me verder prima maar wel steeds krampjes en 's nachts buikpijntjes (komt toch door mijn darmen denk ik, heb last van gasvorming en dunne ontlasting) en wat meer last van maagzuur. Ga zo maar weer eens lekker koffie of thee leuten met vriendin en daarna hapjes maken voor zomerschoolfeest vanmiddag. Fijne dag!

Nic

Geplaatst

Hoi meiden

Het begint allemaal in te korten voor jullie he !! Ik wens jullie alvast veel succes toe !!

Nienke : hehe van mij zijn de vliezen s'nacht gebroken ... Je weet maar nooit he :-)

Babeth : ik hoop ook dat je cyro'tjes hun best zullen doen !! Veel succes meid !!

Groetjes Joke

Geplaatst

Hai hai,

Ik dacht even lezen of er gisteren tijdens de spannend wedstrijd nog ontwikkelingen zijn geweest hihi ;-).

Mijn buik leek op een gegeven moment wel een golfslagbad, het kleintje deinde lekker mee met alles... maar eruit komen homaar.

Joke, wat een lief fotootje in jouw profiel van Bo, ik heb met mijn neus tegen het scherm aangezeten ;-).

Geplaatst

Hihi,

Nog meer golfslagbad-gedoe lees ik...;-)

Heb zo hard gegild tijdens de doelpunten dat de kleine zich maar even koest heeft gehouden totdat ik in bed ging liggen. Toen begon de kermis weer.

Bij mij zijn overigens ook bij de vorige bevalling de vliezen 's nachts gebroken, het was nogal een waterballet! Maar goed, de kans is maar 10% dat het zo begint, alleen je weet het natuurlijk nooit!

Mijn huid trekt het niet meer, de striemen springen erin waar ik bij sta. Kan net zo goed stoppen met smeren, het is al een verloren zaak... Iemand anders nog last van striae?

We hebben toch definitief besloten om in het ziekenhuis te bevallen. Ook vanwege de bloedarmoede, dan voel ik me toch veiliger.

Nu de naam nog, zucht... We zijn er nog steeds niet uit. De tijd begint toch te dringen zou je zeggen! Komt vast goed.

Fijne dag meiden.

Lfs, Marije

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, ja check! Hier ook striae. Het valt nog wel mee, maar het wordt wel met de dag meer inderdaad. Ik blijf maar trouw smeren omdat ik nog neit heel erg veel heb. Alleen onderop mijn buik en eentje naast mijn navel.

@Nic, wat jij zegt over je darmen en krampjes dat zou ik geschreven kunnen hebben. Ik heb dat ook al een paar dagen. Vraag me af waar het ineens vandaan komt, of die kleine zit er tegenaan te schoppen.

lfs,

Nienke

Geplaatst

@Nic, ja ik herken het ook die klachten van de darmen. Misschien komt alles steeds meer in de weg te zitten? Dat denk ik zelf nl.

@Nienke, hoe is het met je "spierpijn"? Gister bij de massage geweest maar viel erg tegen. Het schiet eigenlijk gewoon niet op. Proberen vol te houden dan maar.

Tot later weer.

Marije

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, balen dat de massage helemaal niet geholpen heeft! Ik heb ook nog steeds "spierpijn". Ik denk niet dat het nog weg gaat. Vooral aan de binnenkant van mijn dijen en de achterkant van mijn benen van bil tot knieholte. Ik heb het aangegeven bij de VK net en hij zei dat dat heel gebruikelijk is omdat die spieren aan het bekken gehecht zitten en omdat je houding is veranderd doordat je zwaartepunt gewijzigd is. Allemaal aannemelijk, dus ik ga er maar vanuit dat ik ermee loop totdat die kleine knul er is.

Mijn bloeddruk was ook weer netjes: 110/75 en onze man is nu toch eindelijk een stukkie ingedaald. Hij ligt niet vast maar dit is goed genoeg volgens de VK en hij ligt dus beter dan vorige week :-)

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

8 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

8 juli: Astrid, controle gyn. en groei echo (bij 38 wk)

8 juli: Annelies, controle VK (bij 38 wk, 5 dg)

13 juli: Marije, controle VK (bij 38+6)

14 juli: Nienke, controle VK (bij 39 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Geplaatst

Fijn dat jullie knul is ingedaald Nienke. Ook al ligt ie nog wat los, dit scheelt wel. Hoef je in ieder geval niet te gaan liggen als de vliezen breken. Ben jaloers op je bloeddruk ... hihi.

Niet zo jaloers op jullie striae (nog geen last van, terwijl ik niet echt smeer, alleen 1 of 2 keer per week als ik zin heb Zwitsal buikbalsem) en op jullie spierpijn (ook geen last van). Wel nog steeds last van pijn in de onderbuik, echt een zwaar gevoel, maar niet meer dat blaasontstekingsgevoel (echt blij om, want dat was zo irritant). Maagzuur is met vlagen heel erg en met vlagen helemaal niet ... gek. Vannacht elke 2 uur wakker ipv elk uur ... beter.

Wel ook hier wat gerommel vannacht. Paar keer steken en harde buiken, maar nog niks wat op een echte aankondiging van de bevalling lijkt.

Marije, wat balen dat jullie nog niet over de naam uit zijn! Wacht je tot ze er is en je 'voelt' welke naam goed is?

Vandaag weer visite gehad van een vriendin met een jochie van bijna 1. Zooo schattig. Hij was lekker met de kleine poes aan het spelen, ze hadden allebei grote lol.

Nu verder geen afspraken meer gepland staan, maar moet ik misschien toch gaan maken, anders kunnen het nog lange weken worden. Hoe vullen jullie je dagen zoal?

Ik vind het steeds spannender worden om ons topic te lezen, verwacht elk moment weer een nieuwe geboorteaankondiging!

Het was vandaag eigenlijk wel een mooie datum om te bevallen!

Geplaatst

Waar is iedereen, jullie zijn toch niet allemaal stiekum aan het bevallen he?! Ik ben eerst! .. Hahahaha.

Zojuist weer bij de VK geweest. Bloeddruk was weer gezakt en nu netjes (130/80). Wel dinsdag weer terug en ik heb instructies mee over wat in de gaten te houden en volgende keer eventueel toch urine meenemen, zodat ze dat kunnen testen (als ik twijfel). Maar voor nu weer opgelucht ... voorlopig geen gedoe.

Ik vind ons wel goede lijstjesbijhouders :) Nic en Astrid ... hopelijk bij jullie ook alles weer goed!

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

8 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

13 juli: Annelies, controle VK (bij 39 wk, 3 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

Geplaatst

Hier wat foto'tjes van Bo hopelijk lukt het !http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums

Gast Nic1968
Geplaatst

Controle bij VK was weer prima, bloeddruk 125/75 (was ik even bang voor want heb nu wel wat dikke voeten maar komt door de warmte) maar nog steeds niet ingedaald. Volgende week woensdag weer terugkomen. Daarna lekker buiten gelunched en daardoor laatste yogales gemist maar was 'persles' en die had ik al een keer gedaan en nu ook niet echt zin in, heb zo iets van ik zie het wel op me afkomen.....

Wat een schatje Joke!! alweer twee weken oud.

Nic

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

13 juli: Annelies, controle VK (bij 39 wk, 3 dg)

14 juli: Nic, controle VK (bij 39 wk, 1 dg)

Geboren:

Geplaatst

Wat een mooi meisje zeg. En een koppie vol met haartjes29_2_5.gif

Geplaatst

Ah Joke, wat een schatje! En ze heeft ook van die lieve kleertjes aan. Ziet eruit alsof het allemaal goed gaat!?

Nic, fijn dat het weer goed was. 2e kinderen dalen vaak niet snel in toch?

Ik vond zelf dat persgedoe op de bevallingscursus ook het minste. Ze zei ook, je kan het niet echt oefenen, je snap vanzelf wat je moet doen. We kregen wel tips over houding (knieen aan de buitenkant vasthouden is beter en je mond openhouden zodat je geen druk op je hoofd kan zetten), maar verder hebben we er niet echt veel mee gedaan.

Geplaatst

Joke, wat een mooi meisje zeg, echt een dotje. Gaat alles goed met jullie?

Hoe gingen alle controles vandaag?

Wat een warmte he, en het blijft nog zeker 2 weken zo warm... Pfff...

Hier ging de controle goed. De kleine blijkt toch niet te klein te zijn ;-). Het wordt nu geschat op een 3 kilo, de bloeddruk was 120/80, hoofdje is helemaal ingedaald. Het ligt alleen nog met de handjes en voetjes omhoog maar dat is geen probleem.

Volgende week donderdag weer terug.

Heeft iemand iets van Pieneke gehoord, het is zo stil?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden