Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

30 juni: Marije, controle VK (bij 37 wk)

1 juli: Astrid, controle gyn. (bij 37 wk)

1 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

6 juli: Annelies, controle VK (bij 38 wk, 3 dg)

7 juli: Nienke, controle VK (bij 38 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Gast Nienke79
Geplaatst

Joke en man, nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Bo. Ik hoor graag van je hoe lastig je bevalling was, haha, dan kan ik me alvast voorbereiden :-P. Ook ben ik wel benieuwd hoe je nu weet wanneer het echt begint.

Jemig de pemig ons topic loopt leeg!!

Het is inderdaad juli Annelies, raar idee he. Ik moet nog max een kleine 5 weken, maar ik hoop toch echt wel dat ik hier niet als enige overblijf straks die laatste weken, haha.

Volgens mij zullen we allemaal wel hopen dat de kleintjes iets eerder komen....

Ik ben vandaag niet verder gekomen dan een hele stapel strijk, opruimen en een hele schone wc op de badkamer, haha. Ik heb wel flink wat zaken van mijn lijstje kunnen afstrepen die ik onbewust eerder al gedaan had. Heerlijk!

Vandaag werd er gezegd dat zodra de rust over je heen komt en je er helemaal klaar voor bent, dat de kleine dan komt. Nou ik "gerust" als een gek, haha, waar blijft ie? :laugh: Hoezo ongeduldig? Ook las ik dat 4% precies op de datum komt, 30% voor de datum en 66% erna. Nu verwacht ik dat wij, resterende dames hier, dus statistiek verantwoord ná dé datum zullen bevallen.:blink:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Joke en Jelle; gefeliciteerd met jullie dochter!!

Inderdaad, het is juli. Ik ben hekkensluiter in juli maar hoop toch ook echt dat deze maand onze kleine man komt! Aan de ene kant geloof ik wel wat Nienke zegt dat de baby komt op het moment dat je er 'klaar voor bent'. Daar tegenover staan natuurlijk zat voorbeelden van vrouwen die nog helemaal niet klaar waren. Hoe dan ook, voor mijn eigen rust is het beter dat ik mijn lijstje af heb. Ik ben nu mijn bevallingshemden aan het wassen en dan kan ik mijn ziekenhuiskoffertje compleet maken. "Sjoerd" zijn koffertje en de maxi-cosi staan al klaar en we hebben alles in huis van het uitzetlijstje. Vandaag ook de klossen gehaald, dus die kunnen van het weekend onder ons bed. Ja, eigenlijk kan ik wel stellen dat ik klaar ben hoor. Dus...??

Ik lees trouwens in alle nieuwsbrieven van deze week en de weken ervoor dat je de baby minder voelt omdat hij minder plek heeft. Nou, ik voel idd dat hij minder plek heeft (net als mijn maag en blaas bijv.), maar minder druk is hij niet hoor!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

30 juni: Marije, controle VK (bij 37 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

De jongens worden wat later in de maand verwacht zie ik; ik ben benieuwd naar jullie namen!!

Geplaatst

Ik heb een dipje. Pffffff .... voel me echt niet lekker. Voornamelijk door de warmte. Opgezwollen voeten, tenen, vingers, zooooo slecht slapen. Een baby die volgens mij (op z'n kop dan) loopt te springen op m'n blaas (waardoor ik constant moet plassen en elke stap weer zeer doet bij het lopen) en aan de andere kant het maagzuur fijn omhoog duwt. Soort van zwangerschapsjeuk lijkt te zijn opgekomen. Blegh.

Van mij mag ze eruit! NU! Maar ... dat zal voorlopig nog wel niet, nog niet eens 38 weken. Als de statistieken kloppen heeft Nienke gelijk, gaat de rest van ons nog overtijd ook ... alsjeblieft niet.

Hopelijk volgende week in ieder geval wat koeler weer, lijkt me zalig.

Baby was vandaag wel lekker druk, dus dat is gezellig. En de kleine poes is ook superschattig en lief. Echt leuke afleiding zo tijdens het verlof.

Ik ga zo maar eens in bad ... een koud bad denk ik.

Hoe doen jullie dat met al die hitte?

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

2 juli: Marije, controle VK (bij 37+2)

Geboren:

Lieve Joke en Jelle: nogmaals gefeliciteerd met jullie kleine meid Bo, nou ja zo klein is ze helemaal niet he! Ben benieuwd naar je verhalen. Ga lekker genieten.

Veel liefs, Marije

Gast Nic1968
Geplaatst

Ik heb gelukkig helemaal niet zo'n last van de hitte, al laat ik denk ik de strandafspraak van morgenmiddag maar schieten want om nu die tropische situatie en drukte op te gaan zoeken is vragen om moeilijkheden.... stel je voor dat het daar begint.....

Joke van harte gefeliciteerd met Bo! Mooie naam heb ik dat altijd gevonden, lief en toch stoer.

Ik heb ook erg last van mijn bekken, heupen of whatever, in ieder geval voelt het allemaal niet zo soepel meer als ik een tijdje heb stilgezeten. Ik ben bang dat ik ook nog teveel doe of ik niet al bijna ben uitgerekend. Een vriendin waarschuwde me al dat dat het risico op verzakking achteraf vergroot dus toch maar een beetje gas terugnemen.

Ik had me in datum vergist dus even het schema aangepast:

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

8 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

Geboren:

Gast Nienke79
Geplaatst

@Annelies, balen dat je zo'n slechte dag had! Had ik dus gisteren...

Wat betreft de hitte. Ik blijf gewoon binnen, haha. Ramen en deuren tegenover elkaar open en poets en boenwerk doe ik alleen 's-ochtends. Gaat nu ook wat beter met het vocht.

Vandaag heb ik veel minder last van mijn buikspieren, maar wel weer een "aanvalletje" gehad vanavond. Nu heb ik ineens het idee dat die kleine plotsklaps is ingedaald maar dat zal wel tussen mijn oren zitten, haha.

Nic, ik herken die heupen en bekkenklachten heel goed! Als ik gezeten heb, dan moet ik echt opstarten. Waggelend opstarten, haha.

Ook heb wel enorme hielkloven de laatste weken door de extra kilo's die mijn voetjes moeten dragen en die gaan nu ook zeer doen. Al met al vind ik dat ik echt erg weinig te klagen heb in mijn zwangerschap. Die laatste loodjes ga ik ook zeker redden, maar toch wil ik dat hij eerder komt! haha.

Moet volgende weel trouwens een vulling laten vervangen (die zit blijkbaar los) dat kan toch met verdoving?

Vet veel zin in de wedstrijd van morgen! Spannend!

Lfs, Nienke

Geplaatst

Nienke, even inbreken. Ik heb tijdens mijn zwangerschappen een wortelkanaalbehandeling gehad en dus behoorlijk vaak terug moeten komen. Volgens mij heb ik toen wel een verdoving gehad zonder adrenaline. Dat weten ze bij de tandarts wel...moet je wel even zeggen als je er komt...Haha, als ze het al niet zien......

Geplaatst

Hey meiden ,

Dank voor de felicitaties ! Laat ons zeggen dat ik hoor klagen van de warmte ;-), mijn gyn had gezegd dat dit vele bevallingen in gang zet:-)Misschien de mijne ook wel:-)

Morgen breng ik mn verslagje , ze heeft net haar voeding gehad en ga vlug terug wat slapen want onze meid kan snel terug honger hebben :-)

Joke

Geplaatst

Hoi hoi,

Joke en Jelle, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Bo! Nu lekker genieten van elkaar. Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Het schiet nu echt op he dames! Het is alweer juli!!!

Ik ben benieuwd 'wie er nu aan de beurt is' hihi. Ik hoop dat ik niet 2 weken ga overlopen maar we wachten maar af.

Gisteren naar de gyn. geweest, ze schat het kindje nu weer iets groter. Voor meer duidelijkheid krijg ik nu 8 juli een groei echo om te kijken hoe zwaar het dan is.

Marije, hoe was jullie controle vandaag?

Nienke, dat is geen pretje zeg, wellicht stellen ze het uit? Ik moet er ook nog 1 laten vervangen maar dat doen ze pas na de zwangerschap.

Silvia, hoe gaat het met jullie?

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

8 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

8 juli: Astrid, controle gyn. en groei echo (bij 38 wk)

Geboren:

Fijn weekend alvast!

Gast Nic1968
Geplaatst

Nergens de weeen begonnen tijdens die spannende wedstrijd???? ;-) Nic

Geplaatst
Nergens de weeen begonnen tijdens die spannende wedstrijd???? ;-) Nic

Hier niet. Wel gedacht dat mijn vliezen waren gebroken maar mijn broek was nat van de warmte..! :tongueP:

Gast Nic1968
Geplaatst

Ik heb ook al een paar keer gedacht dat het was begonnen, door vochtverlies en harde buiken (gisteravond ieder kwartier zo'n beetje maar dat schijn je wekenlang te kunnen hebben...), ook rommelen mijn darmen al een paar dagen dus ik weet het niet..... zou het helemaal niet erg vinden als het heel binnenkort zover is. Vandaag een wat koelere dag na al dat onweer, nu nog bedenken wat we gaan doen want ben alleen thuis met de kleine man (dus vandaag nog maar even niet!!). Nic

Geplaatst

Hier nog geen onweer gezien en het is nog steeds superwarm. Pffffff. Verder dan wat boodschapjes ga ik vandaag niet komen denk ik.

Nienke heeft gisteren niet gepost, misschien is het bij haar wel begonnen!

38 weken vandaag :)

Ohhh ... mijn bestelling bij Villa Vrolijk is net gebracht. Wat praktische hoeslakens enzo, maar ook een paar superschattige roze en rode lakentjes (voor bedje en wieg), een roze dekentje voor de wieg en de roze baby wrapper van lodger. Ben er helemaal blij van!

Geplaatst

Hoi meiden

Mijn verhaal eventjes vlug neertypen nu onze flinke meid slaapt , drukjes is het nu wel hier !

Op Vrijdagmorgen 3u40 kwam ik wakker ... ik voelde iets raar ... en kroop mn bed uit en voelde dat ik nat was , zo mn man geroepen : Jelle ... Ik ben helemaal nat , mn water is gebroken :-) ik belde de materniteit en zeiden dat ik rustig mocht afkomen en als ik wlilde douchen nog een douchke mocht nemen :-) om 4u15 kwamen we aan . Direct het verloskwartier binnen . Ik had maar 1 cm opening ... om 8u zijn ze weeenopwekkers komen geven en om 9 u heb ik mijn epiderale gekregen . om 12u had ik nog maar 2cm , ik kreeg ook antibiotica omdat ons schatje vroeger was . maar om 14u kon ik mijn ogen niet meer openhouden , hoge koorts en overgeven ... serieus afgezien ! Om 17u had ik maar 4 cm opening en dat was al met de maximale dosis weeenopwekkers . Heb serieus afgezien ! om 18u hebben ze een elektrodeke tegen het hoofdje van Bo geplaatst en zo volgde onze gyn de toestand van Bo vanuit zijn praktijk .Want haar hartslag schommelde teveel . om 19u45 hebben ze beslist dat het keizersnede ging worden om 20 u was mn gyn al aanwezig en lag ik al in de operatiekamer .Ze hebben me volledig verdoofd . Om 21u30 ben ik wakker geworden op intensieve zorgen en hoorde ik dat onze meid om 20u25 geboren was !! De eerste vraag was of ze 10 vingertjes en 10 teentjes had en of ze gezond was :-) Dan vroeg ik achter mn man ief en hij was bij onze meid , hij is direct gekomen en fotootjes getoond :-) ik was in de wolken om 22u15 zijn we naar ons Bo gegaan die ene nachtje ook in de coveuse is gebleven , kmocht direct borstvoeding geven , een zalig gevoel . Dan naar mn kamer , nog steeds hoge koorts , heb goed geslapen en toen ik smorgens mn ogen open deed stond mn man er al terug en heeft hij Bo mogen halen op de andere afdeling !! Zalig onze meid op de kamer , even later kwamen de trotse grootouders !!

Nu ben ik die pijnlijke dag al vergeten ze :-)

en ik ben pas thuis van donderdag en het is alsof het al altijd zo geweest is hier samen met ons Bo ... Meiden het is zalig !!

Het is bijna jullie beurt :-)

Zo vlug vlug vertelt nu ons Bo'tje terug eten geven :-)

Groetjes Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

@Joke, wat een verhaal. Dat was vast afzien inderdaad. Wel fijn dat er op tijd besloten is voor een keizersnede en dat jullie nu allemaal gezond en wel thuis zijn :-)

@Annelies, helaas hier is het nog niet begonnen hoor! haha.

@Astrid, nee helaas niet! Ik was donderdag voor controle en de tandarts denkt dat de vulling er anders voortijdig uit valt en dat ik er dan heel veel last van krijg. Ik haat boren, maar de verdoving kan dus geen kwaad.

Sinds woensdag (controle VK) ben ik wel veel rustiger, ik begin me al meer (alsof dat kan!!) te verheugen op zijn komst en de bevallingsdrempel wordt gelukkig ook wat lager. Ik moet en zal het maar op me af laten komen.

Ik begin uit te kijken naar de periode dat ik weer als enige over mijn eigen lichaam beschik. Nu heb ik bijvoorbeeld enorme spierpijn in bovenbenen-achter en billen en joost mag weten waarvan dat dan is. Als ik op een bank zit kan ik niet meer zonder kussentje in mijn rug, als ik dan mijn glas wil moet ik vragen of iemand anders het wil aangeven. Een lekkere borrel op het terras lijkt me heerlijk! Opstaan uit bed is nu voornamelijk omrollen en ophijsen. Ik wandel als een eend en ga zo snel als een schildpad. Kortom, kleine jongen wanneer kom je nou???? Haha.

Nog iemand hier "last" van? :tongueP:.

Vandaag is de baby voor het eerst naar het strand geweest, haha. Was erg goed uit te houden!

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

ha ha ja als ik op de bank zit kom ik bijna niet meer bij mijn kopje thee. Ook al zit er maar 12 kilo extra aan het zit toch behoorlijk in de weg. In en uit bed idem dito...

Ik neem met dit mooie weer naast liters water heel af en toe een glaasje wijn of rose en dat smaakt me heerlijk, ik wil ook wel weer eens lekker aan de borrel straks!

Annelies klinkt heel schattig allemaal, ik ben nu echt wel (over)compleet qua spullen dus de rem moet even op de koopdrang helaas. Ik heb laatst nog wel een supermooi katoenen retro babydekentje gekocht voor in de wagen of het bedje op de camping straks, echt zo leuk, zie http://www.zoombee.nl, maar nu is het genoeg geweest (zeg ik steeds...) ;-)) Nic

Geplaatst

Ohhh ... ook al zo'n leuke site! Wat een schattige dingetjes allemaal.

Maar ik heb ook bedacht dat ik voorlopig even niks meer hoef te kopen, eerst maar eens zien hoe dat straks gaat en wat je echt nodig hebt.

Joke ... wow ... dat klinkt wel heftig! Wel heel anders hoe dat gaat in Belgie (gelijk naar het ziekenhuis, gelijk een ruggenprik, keizersnee onder narcose). Maar je klinkt er ondanks de heftigheid heel positief over, goed gedaan hoor! En fijn dat jullie zo aan het genieten zijn van kleine Bo.

Nienke .. wij gaan echt gelijk op. Ik begin ook meer en meer toe te raken aan de bevalling (zin hebben in vind ik nog een beetje teveel gezegd en ik denk er niet teveel over na!) en ben het zwanger zijn een beetje zat. Als ze lekker zit te bewegen, geniet ik daar echt wel van, maar de kwaaltjes worden almaar erger ... lijkt me echt fijn als die voorbij zijn. Ze mag komen!

En het waait hier nu ... heeeeeerlijk. Alles tegen elkaar open en dan vannacht hopelijk lekker slapen.

Voor de leuk nog een paar fotootjes van de kleine poes. Gewoon omdat ze zo schattig is :) Klik voor groter als je wilt.

dscf5251.th.jpg dscf5238y.th.jpg dscf5239.th.jpg

Geplaatst

Nienke ik las dat je aankomende week naar de tandarts moet. Ik werk zelf bij de tandarts (als preventieassistente) en verdoving is geen probleem. Hoewel wij in de praktijk liever niets doen in de zwangerschap. Foto's maken we niet. (Voor de 8 weken mag dat ook niet)

Succes met je tandarts bezoek.. (was het niet uit te stellen tot na je bevalling? Want dat is wel het beste)

Voor alle andere meiden veel succes!!!! Ik leef en lees mee op jullie topic!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Gast Nienke79
Geplaatst

@Peggy, bedankt voor de reactie! Ik ben over 2,5 week uitgerekend dus kan de bevalling nog wel 4,5 week op zich laten wachten. De tandarts zei dat die vulling er elk moment uit kan vallen en dat ik er dan veel last van kan krijgen... Dus dan toch maar verdoven en boren, bah!!!

@Annelies, het is fijn dat we steeds een beetje gelijk op gaan qua gevoel :-D. Die kitten is echt een schatje. Zit ze nu al op muziekles? hihi.

Lfs,

Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden