Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Hou vol hoor! De laatste loodjes wegen het zwaarst, ik weet het, maar wat je er zometeen voor terug krijgt, is het zo ontzettend waard! Dus zet hem op meiden! Ik denk aan jullie en vind het ontzettend spannend. Ik hou het topic ernstig vaak in de gaten... ;-)

Hier verder alles goed, Puck is lief, ze drinkt goed alleen heeft ze veel last van krampjes en spugen. Dit heeft mijn zoontje ook gedaan, zo ongeveer zijn hele eerste jaar, dus we zijn het gewend, alleen is het lastig voor haar zelf...

Maar ze is een kleine kanjer en doet het goed!

@Annelies, die vierkante buik herken ik ook, ik had het vooral mijn eerste zwangerschap, al heel vroeg werd mijn buik vierkant... En nu was ie afwisselend vierkant en dan weer mooi rond.. Ben overigens al 16 kilo kwijt sinds vorige week... Heb vandaag weer voor het eerst mijn gewone spijkerbroek aan. Heeeerlijk gewoon!

Nogmaals: zet hem op! Ik denk aan jullie.

Veel liefs, Marije

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zal me ook even melden; even melden dat er niks te melden is... ;-)

Mijn mede-cursiste is gisteren bevallen van een gezonde zoon: Kick. Haar wachten is dus ook beloond!

Ik ga morgen even met de verloskundige bellen. Eigenlijk moet ik dinsdag naar de vk en als hij dan nog niet is ingedaald (wat hij volgens mij nog niet is; ik geloof dat hij denkt dat hij via mijn keel naar buiten moet) voor controle naar het ziekenhuis. Al vanaf dat ik dat had gehoord heb ik hier een rotgevoel bij, wat in het weekend nog onrustiger is geworden. Ondanks dat ik weet dat sommige baby's zonder enige aanleiding pas laat indalen, ben ik bang dat er wat mis is waardoor hij niet indaalt... Dus ik heb dat onderzoek liever zo snel mogelijk, voordat de bevalling begint en dàn ineens blijkt dat bijv mijn bekken te smal is en ik alsnog een keizersnede moet. Vandaar dus dat ik even ga bellen... Nu denken jullie misschien, kan je dan die ene dag niet nog wachten? Euh... eigenlijk niet... :shower:

O, hadden trouwens nog wat... Mijn moeder vertelde vanmorgen dat ze had gedroomd dat ze op ons zoontje moest passen. Hij leek sprekend op mijn man in het klein, en hij heette... En toen zegt ze gewoon echt onze naam!!! Gelukkig konden we allebei pokerface houden, ze ratelde ook gelijk verder dus ik hoefde ook geen reactie te geven; maar hoe typisch is dat?!

Geplaatst

O, hadden trouwens nog wat... Mijn moeder vertelde vanmorgen dat ze had gedroomd dat ze op ons zoontje moest passen. Hij leek sprekend op mijn man in het klein, en hij heette... En toen zegt ze gewoon echt onze naam!!! Gelukkig konden we allebei pokerface houden, ze ratelde ook gelijk verder dus ik hoefde ook geen reactie te geven; maar hoe typisch is dat?!

Sjoerd?? :tongueP: Tjeempie ... das wel heel toevallig! Weet ze dat het een jongen is eigenlijk? En heeft ze ook gedroomd wanneer ie kwam dan?!

Kan me heel goed voorstellen dat je baalt van dat niet indalen hoor. En als je dan toch onderzoekjes moet, maar liever zsm. Ben benieuwd wat je VK zegt.

Ik vind Kick wel een hele aparte naam!

Marije ... al 16 kilo kwijt? Dan moet je toch ook wel behoorlijk wat vocht hebben vastgehouden? Ik hoop er ook maar op ... ben van de week ineens weer 3 kilo aangekomen ... heb wel behoorlijk wat gesnoept, maar nou ook weer niet zoveel ... dacht ik.

Wish .. bedankt voor je goede wensen. Volgens mij zijn de overgebleven dames hier er he-le-maal klaar voor!

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Kon jullie ook weer een hart onder de riem steken :-).

@Karin, echt bizar dat ze de naam erbij wist te geven! Wow, nou dan zit het vast ook wel helemaal goed met die niet ingedaalde knul van jullie! Bij mij was hij pas 2 dagen voor de bevaldag gedeeltelijk ingedaald.

Ik moet ook zeggen dat ik de laatste 6 weken altijd een vierkante buik had, alsof Julian helemaal niet meer goed paste. Hij was ook superactief trouwens voordat hij kwam en ook tijdens de bevalling voelde ik hem gewoon door trappelen. Heel wonderlijk. Je zou denken dat hij dan zijn energie wel ergens anders voor nodig had :-P.

Ik was trouwens totaal 23 kilo bijgekomen aan het einde van mijn zwangerschap en heb me afgelopen vrijdag (precies 1 week na bevalling) voor het laatst gewogen. Toen was ik al 11 kilo kwijt. Maar ik kan echt nog lang niet in mijn gewone broeken, was het maar zo!

Ik kijk elke dag minstens 3 keer om te zien of er weer iemand bevallen is, hihi. Hou vol meiden! Dan gaan we daarna lekker tutten over al onze kleine wondertjes.

Lfs,

Nienke

Geplaatst
Sjoerd?? :tongueP: Tjeempie ... das wel heel toevallig! Weet ze dat het een jongen is eigenlijk? En heeft ze ook gedroomd wanneer ie kwam dan?!

Ja, het is algemeen bekend dat het een jongen is. En in haar droom liep hij al dus weet niet of dat een teken is dat hij nog lang blijft zitten, dat die als peuter geboren wordt?? :drunken_smilie:

Geplaatst

Inderdaad helemaal klaar maar er gebeurt nog niets, ik herken wel af en toe dat hele drukke gedrag Annelies maar betekent bij mij nog weinig helaas.

Leuke naam Kick, ben ook heel benieuwd naar de echte naam van jullie Kammie. En inderdaad gewoon langs de vk hoor, bij mij blijven ze zeggen dat ik beter te vaak kan bellen (wat ik overigens nog niet heb gedaan) dan te weinig dus als je je zorgen maakt gewoon even melden.

en jeetje na een week al 16 kilo kwijt.... bij de vorige had ik heel veel vocht vastgehouden dus je zou denken dat dat zo weg zou zijn maar duurde toch wel een maandje of 2 voor ik weer een beetje normaal figuur had en mijn gewone kleren aan kon. Hopelijk gaat het nu ietsje sneller, er zit nog steeds maar 13 kilo extra aan...

succes vannacht, met slapen of wat anders... ik heb voor morgenavond nog gewoon BBQ afspraken gemaakt en ga er maar een beetje vanuit dat er tegen die tijd nog niets is gebeurd, misschien is het wel een meneertje van de planning en komt ie gewoon precies op de uitgerekende datum ;-) Nic

Geplaatst

Jeeeetje spannend hierrrrr! Kijk iedere dag wel een keer (of vaker) of er alweer een beebje geboren is.

Bij ons op het forum is het ineens opvallend stil (augustus) Ben benieuwd hoe het daar met iedereen gaat...maar helaas. Dan maar wat vaker bij jullie spieken ;)

Succes dames...laatste loodjes.

Lfs Niek

ps: mijn Hatseflats is de laatste dagen ook super super druk valt me op.

Geplaatst

Hier geen nieuws, integendeel het is opvallend rustig wat krampjes etc. betreft.... Morgen controle vk, dan heb ik in ieder geval een einddatum, en misschien gebeurt het dat toch nog hel snel spontaan. Nic

Geplaatst

Wat is het spannend!!!!! Ook ik kijk nu meerdere malen per dag of Annelies of Nic al bevallen zijn.

Kammie, wat spannend zeg dat je moeder zo de naam wist. Hopelijk laat jouw kleine ook niet te lang meer op zich wachten. Kun je vandaag langskomen, kan me goed voorstellen dat het voor jouw gemoedsrust een stuk beter is om te weten waar je aan toe bent.

Ik heb onze meisjesnaam per ongeluk bij de geboorte van de tweeling al eens laten vallen bij een vriendin en mijn moeder dus als ze goed opgelet had, dat weet ze deze.

Marije en Nienke, wat goed zeg dat jullie al zoveel kilo's kwijt zijn.

Ik ben er nu van overtuigd dat ik de 42 weken op mijn gemakkie ga halen, er is helaas nog (steeds) niets en ook geen voortekenen dat er iets aan zit te komen.

Ik dacht even dat het gisteravond zou beginnen, had zo'n kramp in mijn buik maar na 1,5 uur op de toilet doorbrengend hihi helemaal weg. Dus voor de fanfare uitgelopen...

Succes meiden en hopelijk is er snel nieuws!

Geplaatst

Misschien vannacht dan :)

Of niet ...

Hier geen nieuws. De drukte van gisteren betekende dus verder niks (maar was wel weer even gezellig!).

Nic, net als jij morgen naar de VK ... ben benieuwd of ze bijvoorbeeld al gaan kijken / voelen of er al iets gebeurt. Maar waarschijnlijk doen ze dat pas volgende week. Ben nu pas 2 dagen over tijd (maar voelt als 2 weken ... haha). Slapen was weer een ramp, zo'n pijn in heup/bil .. denk dat ik misschien overdag iets actiever moet zijn (iets he?!) .. voer nu echt weinig uit.

Astrid ... echt balen is dat he, als je denkt wat te voelen. Je gaat er dan echt op liggen. En dat wordt alleen maar erger!

Niek .. spannend dat het bij jullie rustig is in augustus, wij hadden natuurlijk ook eerst een geboortegolfje van meiden die allemaal te vroeg waren ...

Geplaatst

Hoi hoi meiden

Alles goed hier ? aan het afwachten zie ik , veel succes met de laatste zware loodjes !!! En alvast aan iedereen een goede bevalling toegewenst !!!

Hier alles in orde met onze kleine Bo , ze mag donderdag op controle bij de kinderarts . Met mama is ook alles in orde , ze is trots :-) van de 22 kg is ze er al 18 kilo kwijt en heb geen dieet gevolgd !!

Gisteren hadden we de babyborrel , superdruk amai ! Maar wel veel kado'tjes :-) op 31 juli word onze kleine meid gedoopt en dan is er nog een klein doopfeestje . Ik zou zo graag een paar dagen op verlof gaan :-) we gaan eens moeten kijken he ervoor :-)

Meiden succes met de laatste loodjes !!! en hopelijk hebben jullie jullie kleine spruitjes snel in de armen :-)

Liefs Joke

Geplaatst

Nog 1 dag volgens mijn ticker, toch wel een spannend gezicht! Voel verder niets bijzonders, ben maar eventje boodschappen gaan doen voor de BBQ en nu op de bank aan het bijkomen. Heb net een zachte zomerhoes voor de maxicosi binnengekregen, van Wallaboo, echt super!! Vanmiddag met de voetjes in het water en relaxen. What else can we do?? Nic

Geplaatst

It's a tough life :)

Joke, wat goed zeg al zoveel kilo's kwijt!! Bedoel je met een paar dagen op verlof gaan, dat je op een kleine vakantie wilt? Dat zal wel leuk zijn met z'n 3en!!

Tot morgen allemaal maar weer. Wij hebben afgesproken dat ze niet meer vandaag of morgen komt (m'n man heeft morgenavond wat te doen) ... hihi.

Geplaatst

Ik heb goed nieuws gehad bij de vk (mocht eerder komen)! Onze jongen is ingedaald èn ik heb 1 cm ontsluiting 'cadeau' gekregen! Vind het helemaal spannend nu!! En wat doet zulk nieuws met me? Nou, ik ging nog maar eens even de badkamer schoonmaken, het bed verschonen, mijn vluchtkoffertje nog een keertje checken, zelf uitgebreid douchen, enz. Gek zeg..!

Geplaatst

Ik zeg: Karin is al eerste aan de beurt :goodluck1:. Wat fijn dat hij is ingedaald.

Heeft de vk een prognose gegeven hoe snel het kan gaan?

Geplaatst
Ik zeg: Karin is al eerste aan de beurt :goodluck1:. Wat fijn dat hij is ingedaald.

Heeft de vk een prognose gegeven hoe snel het kan gaan?

Nee, heeft ze niet gedaan. Maar las al op internet dat het eigenlijk niet zoveel zegt en je nog 'weken' op 1 cm kan blijven steken. Maar hoe dan ook, ik ben blij dat onze kleine man weet welke kant hij op moet! ;-)

Geplaatst

klinkt goed! hebben ze bij jou dan ook meteen inwendig onderzoek gedaan? bij mij werd vorige week wel eindelijk indalen geconstateerd maar verder hebben ze niet gekeken....misschien morgen.... wel spannend!

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Karin, goed nieuws. Hopelijk duurt het natuurlijk geen weken meer, maar kondigt die kleine zicj snel aan!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Fijn nieuws Karin, wat een opluchting! En al lekker 1 cm ... beter!

Ik moet om 11.00u ... ben ook benieuwd of ze gaan kijken, heb het gevoel dat er nog helemaal niks gebeurd en ze gewoon 'lekker' tot 42 weken blijft zitten.

Geplaatst

Dames jullie houden het spannend... ik vind het echt leuk om te volgen hahaha... net een soap...met een spannende cliffhanger ;-)

Zet 'm op!

Geplaatst

Hallo Juli-dames,

poe lekker spannend hier. Lees af en toe bij jullie mee. Wat duurt wachten lang zeg. Ik ben morgen 35 weken, vandaag weer op controle bij gynaecoloog. Ben eigenlijk heel benieuwd of ze al is ingedaald maar weet niet of ze dat zo kunnen zien.

Wel grappig van die droom met naam. Mijn moeder aait ook gewoon over mijn buik en zegt dan de naam ...... en ik mijn gezicht maar in de plooi houden, echt zo bizar. Ze heeft zelfs gezegd: weet het zeker, en als het niet zo is gaan wij het kind gewoon zo noemen hahahaha. Gelukkig is ze wel zo slim dat ze de naam voor zich houdt en niet tegen anderen zegt dat ze denkt dat dat de naam is. (en geslacht)

Dames, nog veel succes met wachten. Ik houd jullie in de gaten ..... :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

voor jullie is het nu toch echt spannend aan het worden!

Af en toe kijk ik even mee...

Doe rustig aan met de warmte en heel veel succes!

Geplaatst
klinkt goed! hebben ze bij jou dan ook meteen inwendig onderzoek gedaan? bij mij werd vorige week wel eindelijk indalen geconstateerd maar verder hebben ze niet gekeken....misschien morgen.... wel spannend!

Ja, ze heeft inwendig onderzoek gedaan. Vanaf de buitenkant kon ze niet goed voelen of het kindje goed is ingedaald ('vast lag') en dat heeft ze via inwendig onderzoek gevoeld. Ze kon zijn hoofdje er niet uitduwen (ik vond het een gekke gedachte dat ze aan zijn hoofdje zat!) En toen voelde ze dus gelijk de ontsluiting.

Ben benieuwd wat het bezoek aan de vk jou en Annelies brengt!

Geplaatst

Wordt vervolgd! ik ben om 11.50 uur aan de beurt. Het rommelt nog nergens?

Nic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden