Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ikke ook niet ... ook geen last van wedstrijdspanning. Gekeken met het geluid uit en al computerend. Het aantal gele kaarten vond ik wel amusant.

Amber ... ik hoop toch echt dat de juli dames eerst zijn ... haha.

Geplaatst

Hier ook geen nieuws, wel voetbal gekeken maar heeft voor ons ook niets opgeleverd...

Nic

Geplaatst

Gaan we straks trouwens een juli/augustus mama topic openen zoals Amber voorstelt, of 2 aparte voor allebei de maanden? Omdat mei/juni samen is hoeven wij dat natuurlijk niet ook te doen.

Moeten we tzt maar overleggen wat iedereen wil?

(en tzt is misschien al niet meer zo ver weg, er is al een heel aantal juli mama's nu ... als jullie al een mama topic willen ... (maar ik vind het ook leuk als je hier komt vertellen hoe het allemaal gaat!)).

Gecombineerd lijkt me wel erg veel mensen ... om alles van iedereen "bij te houden" zeg maar. Aan de andere kant haken er in de loop der tijd misschien ook wel mensen af met berichtjes plaatsen en is het misschien juist wel leuk als er wat meer mensen zijn?

Ik weet het ook niet hoor ...

Geplaatst

tja ik weet ook niet waarom samen met augustus eerlijk gezegd, tenzij er iemand is die doorschuift naar augustus maar dan was het oorspronkelijk toch een julimoeder (net als de dames die eerder zijn bevallen) dus wat mij betreft gewoon alleen juli of gewoon hier... aangezien bijna iedereen ook nog een eigen geboortetopic opent. Niet onaardig bedoeld maar ik was niet van plan om het allemaal bij te blijven houden, maar vind het wel leuk om de eerste tijd nog wat foto's en verhaaltjes te zien.... En zelf zou ik het bv ook heel erg leuk vinden om jullie geboortekaartjes te zien dus misschien kunnen we proberen een pdf of foto ervan te plaatsen?

Jij nog 6 dagen Annelies! minder dan een week, ik nog 8...... Voel je je nog goed?

buikfoto 39 weken:

Foto-4DL4T7GW-D.jpg

Nic

Geplaatst

Zo was het niet bedoeld hoor!! Het was maar een idee, omdat het me opviel van mei-juni en omdat soms dames natuurlijk 'net' in de andere maand bevallen. Uiteraard hoop ik voor jullie dat de dames van 'juli' als eerste verlost worden! (grappige woordspeling). Succes met de laatste loodjes. Hier onweert het nu net weer even, wellicht dat de temperatuur dan weer even daalt..

Geplaatst

Ik vind het ook prima om gewoon hier door te gaan, houden we alle geschiedenis bij elkaar en kunnen de meiden die al bevallen zijn hier ook gewoon blijven kletsen.

Hihi Amber ... ik hoop ook snel verlost te worden :D

Ik dacht gisteravond toen ik naar bed ging (rond 00.30) dat het misschien toch ging beginnen. Rare pijn in de onderbuik ... werd er ook een paar keer mee wakker ... maar waren blijkbaar toch alleen m'n darmen ... helaas. Heb daardoor wel een doorwaakte nacht gehad, gelukkig vanochtend nog kunnen slapen.

Nic .. ik voel me verder nog hetzelfde als altijd. Slaap de ene nacht beter dan de andere en dat beinvloedt wel hoe ik me de volgende dag voel (soms wat emo-ik-heb-het-helemaal-gehad-toestanden ... haha). Verder kan ik gewoon niet veel meer, vooral qua lopen (dan teveel last van m'n buik). Zal fijn zijn als het vanaf morgen weer wat koeler is.

Ik vind het wel moeilijk om niet te gaan zitten wachten trouwens.

En met jou? En Astrid en Karin?

Erg mooie buik! Ik heb geen moed meer kunnen verzamelen om mezelf op de foto te (laten) zetten .. *zucht*

Geplaatst

hallo meiden

jeetje zeg, jullie grote dag komt ook al in zicht, ieder keer log ik vol spanning in!

mooie foto´s zijn er bijgekomen, ik heb me voorgenomen om bij een volgende zwangerschap al op tijd te beginnen met het maken van foto´s, ik houd er niet van maar vind het erg jammer dat ik geen foto´s heb van mij met mijn zwangere buik. Moet zeggen dat ik er nooit bij stilstond en vond ook nog niet echt dat je het duidelijk zag, achteraf zijn daar de meningen over verdeeld.....

dames, heel veel succes met de laatste loodjes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo allemaal!

Nic; mooie foto/buik!

Na de bevallingen hier verder blijven schrijven vind ook ik prima! En ik ben ook benieuwd naar de geboortekaartjes! Ik vind het iedere keer al spannend wat voor namen er voorbij komen! Zeker omdat er zoveel jongens verwacht worden!

Vanmorgen bij de vk geweest. Alles was oké, onze baby is alleen nog steeds niet ingedaald. Als hij bij de volgende controle (dinsdag 20/7) dat nog steeds niet is, moeten we voor een extra controle naar de gyn en gaat hij/zij met een echo kijken of er niks 'raars' zit waardoor hij niet in kan dalen. De vk vertelde er gelijk bij dat dat die extra controle eigenlijk nog dateert uit de tijd dat er nog geen 20-weken echo's gedaan worden. Bijv. de ligging van je placenta of een eventueel te groot hoofdje worden bij die echo al gesignaleerd, ze benadrukte me dus om me geen zorgen te maken. Sommige babies dalen nu eenmaal pas laat in, soms zelfs pas als de bevalling al begint. En het zegt ook niets over vroeger of later bevallen...

We wachten maar weer geduldig (wat is dat??) af..!

Geplaatst

Meiden

Mijn gevoel blijft ze ... :-) ik kom hier weeral piepen !!

Gisteren ... ik en mn ventje lagen in bed en waren onze dochter aan het bewonderen in haar bedje , ze lag mooi te slapen . En ik betrapte mezelf ... ik mis wel zwanger zijn :-) Ik heb veel moeilijke momenten gehad in mn zwangerschap maar uiteindelijk zou ik direct terug zwanger willen zijn , een broertje of een zusje voor onze kleine meid !

We zijn nu volop aan het genieten van onze schat ,het is echt een wonder na 2 lange moeilijke jaren ! Wie weet gaat het nu wat gemakkelijker :-)

Meiden , succes met de laatste loodjes en ik kom morgen nog es piepen ze :-)

Liefs Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi uiterst geduldige meiden!! Echt knap hoor dat jullie het zo goed uithouden. Gelukkig is het nu wel weer wat koeler buiten, misschien beter te doen? Ik hoop zo voor jullie dat jullie lekker snel aan de beurt zijn!

@Joke, dat heb ik dus helemaal niet. Ik geniet zo van deze jongen dat mijn hoofd echt nog helemaal niet naar een volgende staat, haha. Wat kan dat verschillen he?

@Nic, prachtige buik! Ik zal er mar geeneen van die van mij plaatsen nu! haha. Ik heb er wel eentje gemaakt trouwens ;-)

Nog even over het niet ingedaald zijn van de kleine. Onze kleine man was 2 dagen voor de bevalling nog maar gedeeltelijk gezakt. Mijn bevalling begon met weeën en pas een uurtje of wat later braken mijn vliezen onder de douche. Ik hoefde van mijn verloskundige echter ook niet gelijk te gaan liggen hoor als mijn vliezen eerst waren gebroken. Ik moest dan gewoon rustig aan naar huis gaan en de VK bellen.

Hier gaat alles goed. We worden wel echt geleefd en met de kraamhulp aan boord weinig privacy natuurlijk. Gelukkig wel een leuke en kundige meid (jaar of 27 schat ik). Julian heeft moeite met mijn nu enorme borsten en omdat hij de eerste dagen misselijk was heeft hij nu een geelige kleur. Hij is ook iets te veel afgevallen maar sinds vandaag ben ik aan het kolven en drinkt hij dat uit de fles. Dat gaat gelukkig erg goed! Ook heeft hij wat water gedronken als extraatje. Patrick en ik genieten zo van die kleine man. Opmerkelijk dat je gewoon uren naar je kind kan kijken terwijl hij niet eens wat bijzonders doet, haha. Hier nog drie fotootjes:

Foto-SSKH3IPI-D.jpg

De eerste keer in bad bij papa

Foto-M4CNDZRF-D.jpg

Net uit bad

Foto-JUQQZJMP-D.jpg

Lekker slapen in de wagen

Oh ja, en ik ben er ook voor lekker hier te blijven kletsen. We zijn de helft van onze zwangerschap al op het forum verloren dus we hebben hier vast genoeg ruimte :-P

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik vind dat het koelere weer echt scheelt, voel me toch stukken beter als ik gewoon op de bank kan zitten zonder er aan vast te plakken! En verheug me op een normale nacht slaap (lees: misschien elke 2 uur wakker worden en verder lekker slapen).

Joke ... jeetje, dat je nu al aan een 2e denkt ... haha. Ik zeg steeds: deze mag blij zij dat ze er straks is! Enig kind is ook leuk toch? :D

Maar goed, net als de bevallingsellende, zal je de zwangerschaps"ellende" ook wel weer vergeten en open staan voor een 2e. Maar of we dan weer zin hebben in het hele IVF gedoe?

En ondertussen zijn er ook veel genietmomenten in de zwangerschap.

Nienke .. wat bedoel je dat Julian moeite heeft met je borsten? Snapt hij het niet? Of past het niet? (ik heb geen idee ... hihi)

Superleuke foto's! Wat is ie klein zo in bad met papa. Echt schattig. En zo'n stoer pakje in die 2e foto ... echt een mooi knulletje.

Hoe gaat het 's nachts? Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat met zo'n kleintje.

Karin, wel balen dat ie nog niet is ingedaald. Hij ligt wel met z'n hoofd naar beneden toch? In ieder geval goed dat ze het volgende week indien nog nodig extra gaan controleren.

Ik moet morgenavond weer naar de VK. 's Middags heb ik nog een (naar ik verwacht redelijk vervelende) vergadering van de muziekvereniging .. hoop niet dat ie mijn bloeddruk beinvloedt ... hihi. Die vergadering is zoals het er nu naar uitziet echt het laatste wat nog moet gebeuren op de lijstjes.

Had ik al verteld van het fiasco met het bedje? Ze hadden toen we het kochten 4 maanden geleden niet de goede schroeven voor de bodem, maar die verwachtten ze wel met 3 maanden. Nou, na een heleboel mails en herinneringmails, bleek dat de goede schroeven er nog niet zijn en hebben ze vorige week toch maar de verkeerde opgestuurd. Dan moest er worden bijgeboord, en nu mijn man heeft gezien hoe, ziet hij dat toch niet zitten. Bang dat hij het bedje lelijk beschadigt. Dus nu weer wachten op de goede schroeven. Op zich geen ramp, baby ligt in het begin in de wieg, maar ik wil eigenlijk het kamertje gewoon klaar hebben. Bedje leuk opgemaakt enzo. Kan ik ook foto's maken en hier laten zien. Irritant dus!

Van m'n ouders krijgen we trouwens een schommelstoel voor op de kinderkamer, lijkt me zo gezellig!

Nou .. heel verhaal weer ... niet veel te doen he :)

Geplaatst

Mooi mannetje Nienke, lekker koppie met haar en wat een stoer pakje! welk maatje heeft hij? 56?

Heb je erg veel spanning op je borsten? moet met een dag of 2 nu toch wel weg zijn hoop ik voor je.

Joke ik had dat ook totaal niet, wij konden na de eerste (waarvoor overigens geen IVF nodig was) de eerste 2 jaar helemaal niet denken aan nog een. Ik heb lang gedacht dat het bij 1 zou blijven en nu is het ook een heel raar idee dat er na bijna 6 jaar nog eentje bij komt, en wie dat dan is ;-)

Balen Annelies van dat bedje, maar ik zou me er inderdaad maar even niet druk over maken.. komt vanzelf goed en er zijn nu belangrijker zaken aan de orde. Schommelstoel lijkt me ook erg leuk, had ik ook zeker gedaan als we een apart kamertje hadden gehad, nu helaas geen plaats voor. Kun je daar lekker even zitten schommelen als de kleine gaat slapen.

Het is weer schopuurtje in mijn buik, leuk hoor maar nu af en toe wel heftig! Of hij wil er uit, of hij heeft het daar nog uitstekend naar zijn zin en is lekker aan het spelen. Ik vrees het laatste.....

Nic

Geplaatst

Het is weer schopuurtje in mijn buik, leuk hoor maar nu af en toe wel heftig! Of hij wil er uit, of hij heeft het daar nog uitstekend naar zijn zin en is lekker aan het spelen. Ik vrees het laatste.....

Nic

Haha .. dat heb ik ook veel. Dan voel je echt hoe groot ze al zijn he?

En ik zeg dan: awww ... wil je er zo graag uit? Kom maar baby, kom er vannacht maar uit ... hihi, terwijl ik in m'n achterhoofd denk ... ze heeft gewoon grote lol en wil er helemaal niet uit. Maar ze hoeft niet te weten dat ik dat doorheb ... uhuh ... je word een beetje raar als je zit te wachten op de bevalling :D

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, nee hij zit nog op 50, maar dat hebben we niet, haha. Dus hij gaat nu al modieus met oversized kleding door het leven ;-)

@Annelies, door stuwing zijn mijn borsten Pamela size en zo hard als rotsen. Het ziet eruit als een borstvergroting, echt van die ballen. Ik heb geen enorme tepels, dus hij krijgt ze niet meer te pakken. Nu met douchemassage en afkolven gaat de druk er wat vanaf en gaan we morgen weer aan de borst proberen. Al zijn die flesjes kolf oor Pat ook heel leuk, kan hij ook voeden!

's-Nachts slaapt hij erg goed, maar ik moet hem toch ook wakker maken (en mezelf dus ook ;-)) voor zijn temperatuur, luier en voeding. Het is wonderbaarlijk hoe snel je "went" aan de verzorging van je kleintje. Over niet al te lange tijd hoor ik vast hetzelfde van jou! hihi.

Vandaag had ik wel een kraamtraandag, gelukkig gen visite :-P. Ik vond het zooooo moeilijk dat hij niet bij me kon/wilde drinken en we een keertje kunstvoeding moesten geven. Natuurlijk is dat voor een "normaal mens" geen probleem, maar ja...... Ik ben nog steeds geen normaal mens met die hormonen en ben ik dat ooit geweest? haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ja dat weet ik nog van die enorme ballonnen die helemaal niet bij je lijf passen, echt vreselijk maar het gaat zo weer over. Net als de kraamtranen...

Ik heb ook bijna niets in maatje 50, en zo klein was Julian toch niet al was ie ietsje te vroeg? misschien moet ik toch nog maar wat kleine maatjes erbij kopen, aangezien wij geen enorme grote vent verwachten. En kan ik nog iets shoppen ;-)

Nic

Geplaatst

Hey Nienke: Bij ons zag Bo ook wwat gelig en ze heeft onder de lamp gemoeten in het ziekenhuis . Jah borsten :-) , ik heb voeding bij moeten geven omdat mijn borstvoeding nog niet helemaal op gang was omdat een vochtafdrijvend middel was toegediend omdat ik geen vocht meer afgaf de dag van de bevalling .Nu drinkt ze af en toe een flesje en bij mama , is echt wonderbaarlijk he als je zo borstvoeding aan het geven bent :-)Alles goed anders bij jullie ?

Hey Annelies

Ja de zwangerschapsellende is vlug vergeten :-) , moet zeggen er zitten nog 2 kleintjes klaar voor ons , deze zullen we laten terugplaatsten , maar als het niet lukt is het avontuur voor ons wel voorbij ,want ik ga niet opnieuw beginnen . Hier is Bo s'nachts om de 3 uur wakker om te eten :-) de nachtjes zijn soms kort voor mama :-) Maar het is zalig , we genieten enorm van onze dochter !!! ik kan er uren naar staren , prachtig , het is echt een wonder !!

liefs Joke

Geplaatst

hoi hoi

jeetje meiden wat is er veel gebeurt van harte gefeliciteerd geniet er van want ze groeien als kool.

anna-lisa is alweer 3035gr wat gaat het snel.

ik moet zeggen dat ik heel erg geluk heb met de borstvoeding alles gaat goed en ook geen stuwing gehad. ze komt nu zo'n 7 a 8 keer. waarvan s'nachts 1 keer kan eindelijk een beetje slapen. maar heb het er graag voor over het blijft een wonder.

we gaan dit weekend naar de camping om te kijken of het goed gaat . en zo ja ga ik de komende weken daar vertoeven. meiden succes .

wie is de volgende ?

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb even geen puf om overal op te reageren. Lange dag vandaag, vanmiddag vergadering, daarna VK en daarna nog een uitgebreide begroting uitwerken. Maar ging allemaal wel goed gelukkig.

Bij de VK alles weer goed. Bloeddruk weer netjes 120/80, baby heeft nog massa's vruchtwater en doet het goed. Ze gaan bij 41 weken kijken of er eventueel al wat ontsluiting is en dan misschien strippen. Tot die tijd rustig afwachten. Ach ja ... had ik me al bij neergelegd eigenlijk. Rustig aan!

Ons lijstje weer even aangepast.

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

14 juli: Nic, controle VK (bij 39 wk, 1 dg)

15 juli: Astrid, controle gyn. (bij 39 wk)

20 juli: Karin, controle VK (bij 38 wk, 3 dg)

20 juli: Annelies, controle VK (bij 40 wk, 3 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

9 juli: Julian Joshua (Nienke79)

9 juli: Puck (Marije)

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het stil hier....!

Zijn jullie allemaal aan het bevallen??

Sterkte met de warmte, het is niet niks met zo'n dikke buik of als je moet bevallen....

Hier alles goed, Puck is lief en zoet en we genieten.

Heel veel liefs voor jullie allemaal,

Marije

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

14 juli: Nic, controle VK (bij 39 wk, 1 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

Hallo!

Het is hier inderdaad stil! Gewoon geen puf of nieuws om te schrijven (net als ik...) of wordt één van jullie kindjes misschien toch op mijn verjaardag geboren? Ons zoontje is dat volgens mij niet van plan, die schopt er nog vrolijk op los in mijn buik. Vanmorgen kwam er wat familie en vriendinnen (klein groepje hoor) een bakkie doen. Daar waren een paar kleine kindjes bij en toen was hij helemaal druk! De gesprekken gingen voornamelijk over bevallingen. Gezellig hoor, over botte kniptangen praten terwijl je lekker een gebakje naar binnen aan het werken bent, haha!

Ik heb heerlijke teenslippers gehad. Dat zijn Betula slippers van Birckenstock (www.slippersnet.nl). Weet niet of iemand ze kent maar zeker een aanrader, voor een leuk prijsje (15 euro)! Zelfs met mijn dikke, gevoelige voeten kan ik er lekker op lopen!

Het gaat hier donker worden, storm op komst... :sad1:

Geplaatst

Net terug van de verloskundige. Bloeddruk blijft gelukkig keurig, nu 125/80. En meneer is eindelijk ingedaald! daar kwamen dus de krampjes vandaan. Hij ligt nu met zijn koppie helemaal vast maar is ondanks dat nog wel enorm actief. Onze zoon was mee in Ajax tenue en ze waarschuwde hem dat kleine broer nog wel eens een geduchte voetbalconcurrent kon worden ;-). Nou afwachten dus maar wanneer hij zich aandient, nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week en als ie er dan nog niet aankomt maken we afspraak voor inleiden in 41e week. Nic

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

20 juli: Nic, controle VK (op uitgerekende datum!)

Geboren:

Geplaatst

Hoi,

Hier ook weinig puf en erg warm op het moment hihi!

Karin, gefeliciteerd met je verjaardag.

Wat grappig dat de kindjes in de buik allemaal zo lekker druk zijn, hebben het veel te goed denk ik maar zo. Afwachten maar wie de volgende zal zijn die bevalt...

Geplaatst

Ik ben ook niet aan het bevallen hoor!

Kleine meid nog steeds lekker druk, heeft het goed. Zo langzamerhand voelt het wel steeds vaker alsof het niet meer zo goed past .. gewoon zo vol.

Vandaag zat de nieuwe poes bij me op schoot, helemaal bovenop, en hij zag m'n buik op en neer gaan, begon ie ermee te spelen en te bijten. Schattig!

Goede vrienden van ons zijn gisteren bevallen van de 2e. Ze was 5 dagen verder dan ik. Om 17.00u braken haar vliezen, om 21.30 was de kleine er (2e zoon). Weer zo'n superbevalling! Maar wel met een knip geloof ik. We gaan binnenkort langs.

Nic ... jij moest sowieso in het ziekenhuis bevallen he? Dan is de drempel voor inleiden misschien wat lager? Al lijkt dat me hoe dan ook wel heftig. Ik wil erg graag lekker thuis bevallen, dus hoop echt dat inleiden niet nodig zal zijn.

Karin ... gefeliciteerd!!! Eigenlijk ook wel fijn dat ie niet op je verjaardag komt toch?

Heerlijk he ... al die bevallingsverhalen :) Doet mij vrij weinig, ook de horrorverhalen ... je weet toch niet hoe het zal gaan.

Ik kon vannacht weer heel niet slapen ... zoooo warm en plakkerig in bed. Ik denk 3 uurtjes geslapen, toen ging m'n man naar zijn werk en heb ik op de slaapkamer het raam open gezet (kan hij niet tegen) .. het waaide heerlijk en toen nog wel van 7 tot 11 geslapen. Even eruit "ontbijten" en weer van 12 tot 14 geslapen ... had het even nodig. Het is nu een stuk koeler en zag dat het in ieder geval 3 dagen zo blijft .. heeerlijk!

We gaan vanavond op kraamvisite bij de 1e van de bevallingsclub (zij liepen als enige een paar weken voor) .. ben benieuwd naar hun kleine.

Meiden ... hopelijk is er vanavond iemand aan de beurt hoor!

Geplaatst

Nou vannacht dacht ik echt even dat er wat ging gebeuren, gisteren veel darmkramp maar dat komt denk ik omdat ie gedaald is en alles weer een nieuw plekje moet zoeken.... en verder supersjacherijnig :-(( Ik hoop vandaag of morgen, zo langzamerhand gaat iedereen om ons heen op vakantie en dat maakt het allemaal niet handiger. Heb er ook een beetje genoeg van en wil mijn lijf en energie weer terug. Nou ja echt heel lang kan het ook niet meer duren.

Annelies ik moet inderdaad sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar ook als het niet hoefde had ik dat wel gedaan. Op inleiden zit ik ook niet echt te wachten want dat schijnt nogal hevig te kunnen zijn en als ik aan de weeenstorm van de vorige keer denk.....

Leuk dat je contact hebt met je 'bevallingsclub', de vorige keer keer had ik ook intensiever contact met de dames maar nu was een wat meer los/vaste groep en zelf heb ik er ook minder behoefte aan. We houden elkaar wel per mail op de hoogte. Tot nu toe zijn er van de tien of elf deelnemers drie dames bevallen, volgens mij ben ik nu gewoon aan de beurt.

Nic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden