Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben blij voor je hoor Nienke! Super toch, zo'n bevalling en zo'n jochie dat het goed doet.

En vertel ons maar alles waar je zin in hebt over hoe het gaat met de kleine ... ik ben reuze benieuwd.

Liefs!

Nu maar eens mijn warme bedje opzoeken :)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Nienke en Patrick,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Julian! Ik ga later uitgebreid de verhalen lezen, maar eerst wil ik jullie laten weten dat vrijdagochtend 9 juli om 07.01 uur onze prachtige dochter Puck is geboren!!

Jeemig Nienke, hoe hebben we het zo uit kunnen mikken, uitgerekend op dezelfde dag, bevallen op dezelfde dag en nagenoeg dezelfde tijd!?

De verhalen volgen nog, het is hier hectisch, de bevalling is in 3 uur gepiept, ging supersnel. En ben dankbaar voor de gouden tip van het Action waterdichte hoeslaken want wederom begon de bevalling met het breken van mijn vliezen en lag ik te zwemmen in mijn bedje....;-)

Meiden, heel veel sterkte met het wachten in deze hitte.

Nienke, geniet intens van deze bijzondere ervaring! Wat een mooie namen! ;-)

Veel liefs, tot gauw,

Marije

Geplaatst

Marije, van harte met jullie dochter Puck! Geniet ervan (ondanks het snikhete weer)...

Dames die nog moeten: hou vol! Het is erg heet! Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie er geen zin meer in hebben...

Geplaatst

Marije, van harte gefeliciteerd met je dochter Puck! Wat een leuke naam, en wat bijzonder dat Nienke en jij op nagenoeg hetzelfde moment bevallen zijn!

Geniet!

Geplaatst

Wauw, ik kijk weer even niet... en Marije is in no-time bevallen! Van harte gefeliciteerd, hoe doen jullie dit zo snel? Ik wil ook!!!

Fijn dat alles is goed gegaan Marije! Hoe vind grote broer zijn kleine zusje?

Lekker genieten van elkaar en de kraamtijd.

Fijn weekend.

Liefs, Astrid

Geplaatst

We gingen trouwens wel voor bevallen op 10-7-10 ... mooie datum ... haha.

Ik wil ook wel 10 juli, zullen we???:waiting:

Geplaatst

hoi dames

wat gaat het hier ineens snel.....ben benieuwd welk hummeltje zich morgen komt melden.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Wat gaat het hier ineens snel!!!!!!

De meiden die nog niet zover zijn...heel veel succes met de laatste loodjes!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, lieve Marije, echt té toevallig dat we 14 minuten na elkaar bevallen zijn terwijl we ook op dezelfde dag waren uitgerekend. Hihi, leuke naam!

Die kleine man van ons ligt nu op papa Patrick zijn buik te slapen. Hij heeft een té coole outfit aan. Hij heeft zo'n prachtige kop met haar. Ik ben natuurlijk niet objectief, haha, maar ik vind hem echt mooi!.

Julian is vandaag voor het eerst in bad gegaan met de kraamhulp en Patrick. Dat vond hij niet zo leuk, haha, bléren! :-P. Als ik weer wat fotootjes op de laptop heb gezet (en jullie vinden het leuk) dan plaats ik weer wat.

We hebben de hele dag door korte kraamvisites, erg leuk en gezellig. Met mij gaat het ook erg goed. Ik zie bleek (hoor ik steeds, ik zie het niet..) maar voel me redelijk sterk. Alleen lang staan en lopen gaat nog niet top en ik zou wel van dat hangbuikje afwillen, haha. Alsof er nog eentje aankomt! Kan niet wachten tot we naar buiten kunnen met Julian in die fantastische kinderwagen en maar pronken :-).

@Annelies, Nic, Astrid, Tine en Karin, nog even volhouden meiden! Ik denk aan jullie hoor in deze hitte.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

ja leuk fotootjes natuurlijk! mag je met een weekje naar buiten? en ben je al aan het noemen van zijn naam gewend? ik vond dat wel even duren omdat we zo vertrouwd waren met de werktitel....Nic

Geplaatst

Marije ... ik dacht het al nadat je nog niet gereageerd had op Nienke haar berichtje. Ook al zo'n superbevalling ... en echt toevallig allebei op dezelfde dag! Jeetje. We horen je verhaal natuurlijk graag, ik hoop dat alles goed gaat!! Van harte gefeliciteerd in ieder geval voor de hele familie!

En mensen ... nu ben ik!!! hahahaha

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

8 juli: Astrid, controle gyn. en groei echo (bij 38 wk)

13 juli: Annelies, controle VK (bij 39 wk, 3 dg)

14 juli: Nic, controle VK (bij 39 wk, 1 dg)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

9 juli: Julian Joshua (Nienke79)

9 juli: Puck (Marije)

Ik wil ook wel 10 juli, zullen we???:waiting:

Is het jou gelukt?? Gaat bij mij moeilijk worden denk ik ... hihi. We vinden 11-7 ook wel leuk (in het engels: 7/11 naar de winkel) en mijn man had het al over 24-7 (ook in het engels leuk), maar daar ben ik natuurlijk niet voor. Ik vind nu de uitgerekende datum wel wat ... 17-07. Maar hoe eerder hoe beter.

Ons meisje is momenteel echt superdruk. Zou het een voorteken zijn? Ben bang van niet ... *zucht*

Meiden die net bevallen zijn ... ik heb ook met jullie te doen in deze hitte hoor. Lijkt me ook weer geen pretje.

Nienke ... ben benieuwd naar fotootjes. Natuuuurlijk is ie echt mooi!

Geplaatst

Nienke en Marije (en partners); gefeliciteerd!!! Wat onwijs fijn dat jullie geduld nu beloond is! Geniet er van meiden!

Als de statistieken opgaan voor dit topic kan ik een bevalling en juli wel op mijn buik schrijven en moet ik verhuizen naar het augustus-topic! Maar stiekem hoop ik toch echt dat hij het volgende week of uiterlijk de week er na tijd vindt om te komen! Ik verheug me er zo enorm op en ben benieuwd naar hem! Maar tot nu toe nog geen enkel teken dat er op duidt dat hij van plan is zich te melden. Hij is nog steeds erg druk - wat er volgens de vk op duidt dat hij het prima naar zijn zin heeft in mijn baarmoeder - en ook nog niet ingedaald. Dat laatste maakt me wel een beetje onrustig. Omdat ik natuurlijk moet gaan liggen zodra mijn vliezen breken voel ik me een beetje een tikkende tijdbom en moet ik er elke keer aan denken zodra ik 'iets' ga doen (hond uitlaten, boodschappen, enz.). Ik weet dat de kans dat het gebeurt erg klein is, maar toch...

Annelies, Nic, Emma en Tine; ik ben het even kwijt, zijn jullie baby's wel ingedaald?

Voor de meiden die inmiddels zijn bevallen: merkte jullie iets aan je kindje de laatste uren voordat de bevalling startte?

Geplaatst

Heb voor mijn verjaardag een fotoshoot gekregen. Heb in totaal 60 "dikke-buik-foto's", ook een heleboel met mijn man samen. Ben erg blij met het resultaat; een mooie herinnering aan een bijzondere tijd!

Foto-XQH4FCIR-D.jpg

Geplaatst

Wow, mooie foto Karin!! En enorm mooie buik.

Onze kleine ligt al sinds 33 weken ofzo ingedaald en sinds 37 weken ook echt vast in het bekken. Kan me voorstellen dat het vervelend is als dat nog niet zo is. Ik weet dat die van Nienke ook pas heel laat was ingedaald. De kans dat de baby zo vroeg komt, is inderdaad niet zo groot en maar 10% van de bevallingen begint met breken van de vliezen en dan meestal toch 's nachts ... maar ja ... wat zeggen statistieken nou he?

Mijn VK zegt ook elke keer dat de baby het nog prima naar de zin heeft. Fijn natuurlijk ...

Geplaatst

Hier hetzelfde verhaal ' hij heeft het prima naar zijn zin daar', is ook enorm druk op bepaalde momenten van de dag en nog helemaal niet ingedaald.... maar dat hoeft geen voorteken te zijn hoor. Overigens hoef ik niet meteen te gaan liggen als de vliezen breken?? ik moet wel meteen bellen en waarschijnlijk even naar het ziekenhuis komen voor controle van de ligging, de navelstreng etc.. Nic

Geplaatst

Wat een noodweer zeg, bij jullie ook?

Helaas... ook hier gaat 10-7-10 niet lukken... De baby is wel enorm druk maar volgens mij nog niet veel zin om zich te laten zien.

Uitgerekende datum:

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

13 juli: Annelies, controle VK (bij 39 wk, 3 dg)

14 juli: Nic, controle VK (bij 39 wk, 1 dg)

15 juli: Astrid, controle gyn. (bij 39 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

9 juli: Julian Joshua (Nienke79)

9 juli: Puck (Marije)

Karin, wat een mooie foto en een leuke herinnering.

De baby is al 2 weken ingedaald en zou mogen komen. Vandaag zijn we naar vrienden geweest en ik neem voor de zekerheid mijn ziekenhuistas wel mee in de auto...

Meiden, zet 'm op, ben benieuwd wie er morgen is bevallen ;-).

Fijn weekend verder!

Geplaatst

Nienke en Patrick,

Gefeliciteerd! Inderdaad een snelle bevalling en goed om te horen dat het goed gaat met jullie vent. Hij is vast om op te eten..

Leuke namen trouwens. De tweede naam van onze oudste zoon is ook Julian, dus begrijp helemaal dat je deze naam gekozen hebt.

groetjes en geniet ervan,

Caroline

Geplaatst

Het heeft hier echt ongelovelijk geonweerd vannacht. Wow. Zo'n storm nog nooit gezien, het was best eng. Ik dacht al: nou ... geen baby vannacht (want het helpt juist als je ontspannen bent toch?).

We hebben wel beter geslapen daardoor, lekker het raam open, tenminste wat koeler. Maar het is nu alweer "lekker" aan het opwarmen.

Dus ik ben niet bevallen :D

Nic .. misschien is het anders bij een 2e kindje? Wij leerde op de bevallingscursus dat je moet gaan liggen als je vliezen breken terwijl het kindje nog niet is ingedaald (omdat anders de navelstreng eerst naar buiten kan komen en dat is heel gevaarlijk als vervolgens het hoofdje komt, dat drukt dan de navelstreng dicht). Maar moet zeggen dat de verloskundige het er nooit over gehad heeft en het ook niet in hun informatieboekje staat. Misschien is het iets wat bijna nooit voorkomt, dus daarom eigenlijk niet echt nodig is?

Geplaatst

Bij mij heeft de vk het de laatste paar keer nadrukkelijk gezegd (zsm gaan liggen, ook als je bijv. in een winkel bent) en dan bellen. Ook bij zwangerschapsyoga werd het zo gezegd. Vandaar dat ik er een beetje 'bang' voor ben. Maar volgens mij komt het inderdaad heel erg weinig voor hoor. Maar voor mijn gemoedsrust zou het wel beter zijn als hij is ingedaald.

Volgens mij niemand 10-07-2010?? Kunnen zeggen dat je geboren bent op de dag dat Nederland wereldkampioen werd is ook bijzonder toch?? ;-)

Geplaatst

ja wat een weer he, ik zag het ook niet zitten dat het gisteren zou gaan gebeuren, dat we dan met die enorme hoosbui de deur uit zouden moeten....

misschien vandaag dan maar, wel zonde als het precies tijdens de WK finale gaat beginnen (en ook lastig qua oppas.....) maar inderdaad wel een leuke datum.

Mijn gynaecoloog zei dat men tot voor kort inderdaad meteen platliggen voorschreef, in Amsterdam werden zelfs regelmatig vrouwen door de brandweer met een brancard uit het raam van de zoveelste verdieping gehaald omdat ze zelfs niet meer mochten traplopen, maar dat ze daar nu een wat ander beleid in voeren. Eerste of tweede kind maakt daarbij niet uit, de tweede heeft zelfs meer ruimte waardoor de navelstreng ook nog meer kan gaan verplaatsen..... Ik ga in ieder geval niet op de grond liggen als ik buitenshuis ben...moet gewoon meteen bellen en dan rustig naar het ziekenhuis komen en vandaaruit kijken ze wat het beste is.

Succes vandaag maar weer, kijken wie zich als eerste gaat melden...

Nic

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties en felicitaties!

Het gaat geweldig goed hier met Puck, haar grote broer en de papa en de mama! Ik heb mijn bevallingsverhaal opgeschreven in het topic Puck geboren! Dus als je zin hebt, neem een kijkje. Ik zou er zo weer voor tekenen! Hoop binnenkort wat foto's te plaatsen, maar je weet dat dat bij mij niet van een leien dakkie gaat....;-)

Hoop dat jullie het nog vol kunnen houden en ben benieuwd wie de volgende is! Sterkte meiden en tot gauw.

Veel succes vanavond, niet tijdens de wedstrijd bevallen hoor!

Veel liefs, tot gauw,

Marije

Geplaatst

Wat een verhaal Marije ... zoooo snel. Super. Fijn dat je van het uitscheuren geen last hebt in ieder geval.

En wat grappig dat je even hebt gewacht met een naam geven en toen echt wist wat het moest worden. Bijzonder.

Ik ben ook maar aan het masseren geslagen met die olie, had die al een tijdje in huis, maar vind het zo'n gedoe. Maar ja ... baadt het niet ...

Moet zeggen dat het "daaronder" allemaal wel behoorlijk gevoelig is (merk ik dus nu met dat masseren) ... hopelijk geen slecht teken voor de bevalling.

Wij waren vanmiddag op visite bij mensen van de bevallingscursus. Was erg gezellig. Zij zijn op dezelfde dag uitgerekend als wij en we hebben afgesproken dat we voor morgenavond bevallen gaan ... hihi.

Ach ja ... momenteel denk ik maar ... elke dag die weer voorbij is, is er weer eentje die de bevalling en de baby toch echt dichterbij brengt. En tot die tijd (zie mijn handtekening) voelt de baby zich blijkbaar ´ultra snuggly´ .. klinkt ook wel weer schattig. En zo voelt het ook.

Geplaatst

Meiden , ik kwam even piepen , ik had echt het gevoel dat er iemand ging bevallen zijn :-)

Geplaatst

Hallo dames,

Het wordt bijna tijd om een juli en augustus 2010 moeders forum op te gaan richten!! Ik zit net te kijken dat het 'laatste' forum een mei en juni 2010 moeders forum is, dus we mogen bijna ons eigen 'nieuwe 'forum gaan openen!! Zo spannend dat we daar straks met zijn allen in verder kunnen praten. Dan is het uitgerekend in... voorbij, want dan zijn al onze spruiten er!! Ik volg jullie op de voet. Who's next? Wellicht iemand uit ons augustus forum?

Groet,

Amber

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden