Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal, ben ik weer even. Heb een klote week gehad met veel tranen, verwerken kan het ik het nog niet echt. maar wil jullie wel allemaal een geweldige zwangerschap toewensen

@ renate, wat vervelend dat het toch niet goed was met jou. Ik heb ook een gesprek en kijken of alles eruit is, anders ook een curretage. Heel veel sterkte

@joske, Ik lees dat het bij jou ook niet goed gegaan is. Heel veel sterkte, meis!

groetjes en tot in 2011 hoop ik.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Iemand al iets van Lisette vernomen? Ben reuze benieuwd...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik was zojuist aan de beurt toen ik naar het toilet ging....een beetje bruinachtige afscheiding aan het toiletpapier!!! Omdat ik inmiddels meerdere dames heb "gehoord" die met dit verschijnsel te maken hebben (gehad) schrok ik er niet heel erg van. Wat ik wel een beetje raar vind is dat ik de hele dag al met flinke koppijn (en daardoor een wat misselijk gevoel) rondloop.....Is dat laatste ook herkenbaar voor iemand? (evt. in combinatie met het "bruine" verlies?)

@Lisette, hoe was het bij jou vandaag??? Ik ben heeeeel benieuwd!!

Liefs Esly!

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Esly zolang het bruin is en je geen krampen hebt, kan het geen kwaad, maar ja het maakt wel onzeker hè (ik weet er alles van ; -) ). Gewoon vertrouwen houden hoor! Die hoofdpijn kan, ik heb ook al een paar weken af en toe hoofdpijn maar alleen geen misselijkheid erbij.

Groeten van Shanna

Geplaatst

@Cigdem,

Het valt nog wel mee met de kriebeltjes in mijn buik. Zal morgenochtend wel komen.

Hoe dichter ik bij het ziekenhuis kom hoe meer het kriebelt.

En hoe gaat het met jou?

Nog veel bruine afscheiding gehad?

Geplaatst

@elsy, ik heb gisteren ook bruine afscheiding gehad, alleen niet in combinatie met hoofdpijn en misselijkheid.

@simone09, nee geen bruine afscheiding gehad, maar nu lichte buikkrampen al de hele avond zo een beetje, wordt er gek van weetje, maar goed laat het op me af komen, word nu beetje van alles onzeker. Ik ben best zenuwachtig voor woensdag ha ha ha !! ben een zenuwpees hoor, vooral na bruine afscheiding en nu dan de krampjes !!! Laat deze dagen maar snel voorbij gaan.

Veel plezier en succes morgen met het koekeloeren naar die kleine, op naar een sterk knipperlichtje (hartje) !! Geniet ervan en ik hoor morgen wel hoe het is gegaan !! DIKKE DUIMEN

Geplaatst

zo weer bijgelezen, heb het nogal druk en niet veel tijd om te reageren

nu ff lekker op de bank maar wel heel moe dus vroeg naar bed

moet veel werken en ook nog verplichte cursussen erbij

ben daarom niet zo veel op het forum

ben nog steeds erg misselijk met regelmatig braken, maar het geeft me wel een zwanger gevoel

word ook al dikker, kan mijn broeken niet meer aan draag nu een positiebroek

morgen aan de eind van de middag 2e echo zal morgen ook ff laten weten hoe het gegaan is

verder iedereen heel veel liefs

Gast Sannie66
Geplaatst

Sandra en Simone, veel plezier bij jullie echo´s morgen. Ik ga weer duimen..

Cidgem, kan me voorstellen dat die combinatie je heel erg onzeker maakt. Hier ook een erg onzeker meisje, ondanks dat er geen tekenen zijn dat het niet goed zit...

Geplaatst

@sannie66, weetje ik was al bang en best onzeker, en nu helemaal !! Voorla met die krampjes, soort ongikrampjes. Net even een warme/ hete douche genomen en moet zeggen voel op het moment weinig !! Vertel mezelf dat het bandenpijn is of mijn darmen, maar mijn hoofd slaat wel op hol !!!

Zie ook dat we op dezelfde dag een echo hebben, al word dit wel mijn 1ste en jouw de 2de, spannend !!!

Alle dames die morgen eindelijk mogen koekeloeren, veel kijk plezier en succes, dikke duimen en morgen goed en mooi nieuws brengen !!!

ga nog even wat eten en drinken en duik dan lekker mijn bed in, hopelijk een rustige n8, ook voor iedereen toegewenst !!!

Geplaatst

Hee Ladies,

Sorry, een beetje laat maar ik was de hele dag op pad.

En ja! Mooie echo hoor. Ik ben zwanger van een eenling, nu 2,2 cm groot, een mooi sterk kloppend hartje, en volgende week ga ik al week 9 in :-)

Ik ben heel blij, maar ook gematigd blij. De komende weken worden voor ons heel spannend. Volgende week weer een consultafspraak staan om te kijken welke onderzoeken we nu gaan doen. ik neig naar het overslaan van de combinatietest en gelijk een vlokkentest te doen....maar we hebben nog even om daar over na te denken.

(voor degene die denk waar gaat dit over: vorig jaar oktober hebben we een zwangerschap met 15 weken laten afbreken nadat er (iig) syndroom van Down was geconstateerd)

Enniewee.....voor nu goed nieuws! Op naar stap 2:icon_sunny:

Groet

Lisette

Geplaatst

@Lisette, wauw....goed nieuws meid!!! En nu genieten he? Probeer je niet teveel zorgen te maken (en ik weet echt dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is)

@ Sandra en Simone, Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier met gluren vandaag en ik hoop voor jullie alles ok is!!!

@Cigdem, nog ff dagje volhouden meid.....morgen de grote dag....ik kan nou zeggen dat ik dinsdag mag.....ipv "over zoveel weken"!!! Hier is de bruine afscheiding weer verdwenen en ik hoop uiteraard dat ie wegblijft, ook heb ik gelukkig geen hoofdpijn meer. Gisteravond ben ik nog even wezen sporten, maar merk wel dat het wat moeizamer gaat! (Wat eerder buiten adem en een hartslag die bij het minste of geringste al omhoogvliegt!) Ik heb dus maar wat rustiger aangedaan;-)

Nou dames, allemaal een hele fijne dag en hopenlijk doorstaan we ook deze op een goede manier!

Liefs Esly!

Geplaatst

Vandaag mijn eerste echo gehad.

Moesten heel goed kijken naar het hartje is allemaal nog zo klein.

Was heel erg spannend.

Nu op naar 26 mei voor de 2de echo.

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

10-05: Lisette, 1e echo

11-05: Simone, 1e echo

11-05: S&S, 1e afspraak vk

11-05: Sandra, 2e echo 15:10

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Sannie, 2e echo 09:30

12-05: Jola, 2e echo

12-05: Lonneke, 2e echo

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat fijn om te lezen Simone! Zeker, op naar de 2e! :blob1:

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

10-05: Lisette, 1e echo

11-05: Simone, 1e echo

11-05: S&S, 1e afspraak vk

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Sannie, 2e echo 09:30

12-05: Jola, 2e echo

12-05: Lonneke, 2e echo

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk

wij hebben vanmiddag een 2e echo gehad, met helaas slecht nieuws

wij krijgen geen tweeling meer

1 beeb is er mee op gehouden, deze is gekrompen ipv gegrooid ten opzichte van de vorige keer en het hartje was niet meer zichtbaar

we moeten eigenlijk blij zijn dat de andere beeb het goed doet, ligt goed op schema en hebben het hartje gehoord

konden de beeb zelfs al zien bewegen was veel aan het trappelen en zwaaien

vandaag dus dubbele gevoelens blij en verdrietig

@simone gefeliciteerd met je mooie echo

Geplaatst

@Simone, wat heerlijk zeg!!! Ik ben blij voor je dat het er zo goed uitziet!

@ Sandra, Wat zal jij een dubbele gevoelens hebben!! Goed te horen dat je kindje goed groeit, wel erg verdrietig van het andere kindje......Sterkte!

@ Sjors en Sjimmie, ik zag net in het lijstje dat jij vandaag bij de vk bent geweest? Hoe was het? Heb je een mooie echo gehad?

@ Cigdem, hoe is het met jou? Nerveus voor morgen? Of.....valt het mee? Ik wil je heel veel plezier wensen en hoop op een mooi bonkend hartje voor je!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Sannie, Jola en Lonneke, jullie morgen ook heel veel plezier met koekeloeren he??

Wat een echo's morgen...;-)

Liefs Esly!

Geplaatst

@sandra, zeker een dubbel gevoel jeetje, maar gelukkig zit er nog 1 waar het goed mee gaat, erg jammer en verdrietig van de andere beeb !! hiermee sterkte en toch blij zijn met het andere, raar is dat zeg ook om het op te schrijven, kippevel !!!

@simone, jjhhheee gefeliciteerd, vast een suppper/ overweldigend gevoel !!! heerlijk, op naar de 2de.

@ Sannie, Jola en Lonneke, morgen ontzettend veel kijk plezier met het koekeloeren naar de kleine. En goed nieuws uitbrengen. Dikke duimen

@ Sjors en Sjimmie, en hoe was het bij de vk ?? Hoop goed en leuk

@esly, bedankt hoop zeker ook op een bonkend hartje, morgen zullen we het zien !!!

Verder voel ik me wel goed, misselijkheid is stukken minder, alleen al 2 dagen zeurend/ ongikrampen, hoop dat het mijn banden/darmen zijn !! Borsten voelen weer erg strak en pijnlijk aan.

Wordt er wel onzeker van. Hoofd slaat op hol, hi hi hi !!

Nerveus was ik de afgelopen dagen, moet eerlijk zeggen op dit moment valt het wel mee, maar zal wel toe nemen morgen ochtend op weg naar het zkh, moet er om 11:20 zijn. Dan zullen we het echt weten hoe of wat. De angst zit er wel in, heel gek maar toch waar.

Hou jij het een beetje vol, pas 18 mei echo, maar het schiet op !!! Voel jij je verder wel goed/ lekker ??

Nou dikke duimen voor ons allen !!! Wat een spannende tijden !!!

Fijn dat we gelukkig zo met zijn allen kunnen babbelen, ei kwijt kunnen, vragen en onzerheden stellen /uitsluiten. Hebben we echt nodig en is erg fijn.

Ga nu even lekker onder de douche en dan voor de buis hangen, gedachtes op nul en optijds naar bed, des te sneller is het morgen ochtend.

Gast Sannie66
Geplaatst

O Sandra, wat verdrietig dat 1 beebje niet sterk genoeg was.. je was zo ontzettend blij dat je een tweeling zou verwachten. Wel fijn dat je andere ukkie op schema ligt en het goed doet...

Ik ga de kriebels al krijgen hoor meiden... Lonneke en Jola ook morgen... en natuurlijk Cidgem.. we houden elkaar maar ff goed vast he?

S&S, alles goed geweest bij de vk?

Geplaatst

Vanmorgen naar de VK geweest, pffffffffffff wat een stress zeg. Ze kon geen hartje horen. Had al 20 minuten gezocht maar helaas niks. Het ziekenhuis gebeld voor een echo afspraak, daar mochten we om half 4 zijn. Om kwart voor 5 dan eindelijk geholpen pffffffffffffff de zenuwen gierden door mijn lijf. Maar ukkie doet het goed, we hebben zelfs het hartje gehoord. En de kleine was echt mega druk aan het zwaaien.

Wat een stress moet een mens toch meemaken.

Cigdem ik weet precies hoe je je voelt. Ik ga heel hard voor je duimen morgen dat alles oke is. Heel veel succes en ik hoop een waanzinnige mooie echo.

Sannie, jola en lonneke jullie ook heel veel plezier morgen met het gluren naar jullie uk.

Simone wat een geweldig nieuws dat alles goed gaat met de kleine, geniet ervan.

Sandra heel veel sterkte met het verwerken, Ik hoop dat je toch kan blijven genieten van je kleintje die nog in je buik zit. Heel veel liefs en een knuffel voor jullie.

Gast Sannie66
Geplaatst

@S&S, de vk had zeker alleen een doppler (net als bij mijn vk)... jee, zeker een giga stress zeg.. en dan ook nog zo lang wachten in het zh... dat snap ik dan niet he...maar goed, wel blij dat alles goed was met jullie ukkepuk...

Geplaatst

@Sannie, jola en lonneke heel veel plezier morgen naar het kijken van jullie uk.

@Cigdem, ik zal aan je denken morgen dat alles maar goed mag gaan.

En natuurlijk heel veel plezier naar het kijken van jullie uk.

Geplaatst

Even inbreken: Sannie, zag dat je morgen al op tijd mag voor je 2e echo. Das wel fijn! Geniet er van! liefs

Geplaatst

@sjors en sjimmie, jeetje mega stress !!! PPFFF maar gelukkig konden jullie naar het zkh, wat een opluchting zeg !!! Gelukkig gaat alles goed met de kleine, fijn en goed om het hartje ook te horen. Geniet ervan.

@simone, ontzettend bedankt en geniet ervan he.

Alle andere meiden, bedankt voor alle goed/ fijne en steunende reacties en medeleven !!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden