Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heey meiden,

Hier ben ik weer even..Zoals bekend zou ik van het forum gaan maar mijn acount is nog niet verwijderd..Het zou zo maar kunnen dat het alsnog gebeurd maar nu ik wat ben afgekoeld kwam ik toch weer stiekem kijken..:headbanger:Ik was toch wel benieuwd hoe het met iedereen ging:)

Wat ontzettend veel verdriet is er de afgelopen tijd in deze topic geweest..Ik wens iedereen ontzettend veel sterkte..

@san ik hoop dat je een echo krijgt en het harstikke goed gaat met ukkie.. sterkte lieverd!

Maar ik zie ook ontzettend veel gelluk en goed echo's! wat fijn meiden!! geniet er maar van:)

Hier gaat het goed! wel veel onzeker en bang dat het mis gaat..Dat zal er wel bij horen..Vandaag ben ik 11 weken en nog een weekje dan mag ik voor de tweede echo..Ik denk dat ik dan pas echt gerust kan adem halen.Ik ben nog wel veel misselijk maar al stukken minder als voorheen.Ik heb nu teminste weer een beetje het gevoel dat ik normaal leef:) Wel merk ik dat ik vrij snel harde buiken krijg als ik iets doe dus ik hou het een standje rustiger.Inmiddels hebben we ook besloten dat we willen weten wat het gaat worden dus de acho afwachten en dan een afspraak maken voor een pretecho met 18 weken...De namen zijn we ook al uit:) hellemaal leuk!!

greets esther

Geplaatst

@sandra, sterkte meid, hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.

@eslief, ik heb het een beetje gevolgd, en ben toch wel blij dat je er toch gezellig bij bent !!! Dat je onzeker bent, is volgens mij volkomen normaal, heb dat ook ben morgen 8 weken, maar ik heb het ook. Bij de eerste echo kloppend hartje, grote angst dat ik het de volgende niet zie(dom he). Probeer zoveel mogelijk positief te blijven en niet daar aan te denken, maar soms erg moeilijk.

Ook wij willen weten wat het wordt, alleen wij gaan het ook weten hou het voor de rest geheim, jullie mogen het wel weten hi hi hi !!! Namen jah erg moeilijk maar gelukkig nog ruim de tijd voor !!!

Spannend volgende week 2de echo !!!

Geplaatst

@cigdem27 inderdaad zo voel ik het ook.. eerst zo opgelucht dat we een kloppend hartje zagen en hoe verder weg het was... hoe meer ik het gevoel heb dat het mischien toch wel niet goed is.. mischien ook doordat ik ook nog veel lees dat mensen het gezien hebben en het toch later fout is.ergens hoop ik dat ik me beter voel na 12 weken.. toch denk ik dat dit gevoel erg lang gaat blijven hangen..Ik heb me wel voorgenomen na de volgende echo echt wel spulletjes te gaan kopen en gewoon te gaan genieten:) de jongensnaam hebben we al erg lang en de meisjesnaam pas sinds kort:)

Gast Sannie66
Geplaatst

@Sandra, hoop echt dat je gerustgesteld bent meis en dat het niets te betekenen had, behalve dat je baarmoeder hard aan het werk is.

@Eslief, leuk weer even wat van je te lezen; ja die 2e echo alweer. Volgens mij hebben we het allemaal -ik in ieder geval- dat die onzekerheid maar blijft...

Geplaatst

Hoi eslief wat leuk om weer iets van je te lezen. Ben blij dat het nog goed met je gaat. En die angst die zal wel blijven hoor. Ik ben nu 12 weken en ben dus de grens over maar voel me nog steeds onzeker. Ik mag gelukkig donderdag weer ff gluren, en gelijk een nekplooimeting.

Wij gaan lekker shoppen als we terug komen van onze vakantie, dan zijn we ook 20 weken, dus dan mag het wel. Ik krijg nu wel al langzaam kaartjes van mensen en wat leuke cadootjes. Iedereen heeft gewacht tot ik 12 weken was hahahaha.

Voor de meiden die morgen een echo hebben heel erg veel plezier.

Geplaatst

zo ben dr weer

de echo was gelukkig heel goed

de beeb groeit heel hard en is al heel druk aan het trappelen en boksen

maakt zelfs al een koprol

de pijn komt waarschijnlijk door het groeien en oprekken van de baarmoeder en banden

de arts zei je bent een klein meisje met een klein buikje met een beeb die heel groot wil groeien

hoefde me geen zorgen te maken

heb woensdag nog een afspraak staan en mocht deze gewoon houden voor mijn eigen zekerheid en gevoel

@esther wat leuk dat je er toch weer bent

we missen je wel hoor

Geplaatst

Lieve meiden, JOEHOEEEEEEE!!!!!!!

Ons wondertje is 1 cm en een perfect hartje te zien! We zijn zo blij en opgelucht!! Op naar de 2e echo, deze is al op 3 juni.

Groetjes een hele blije Hanneke

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee wat fijn alleen maar goeie berichten vandaag op dit topic, dat is toch heerlijk lezen.

@Han toppie hoor, super en nu lekker genieten hoor!

@Sandra wat goed dat alles goed is met jullie beeb, fijn dat je zo snel terecht kon zeg.

@Sannie jammer dat je toch nog een week moet wachten maar ja de intake zal wel belangrijk zijn dat ze die apart doen. Mooi om te lezen dat je waardes goed zijn.

@Me zucht het begint op te schieten het is alweer maandag nog 2 dagen werken en dan hebben we eindelijk ook de echo. Hopelijk zet het goede nieuws van vandaag de hele week door en hebben wij donderdag ook goed nieuws te melden.

:bye:Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

@Eslief sorry vergeet ik jou nog, welkom terug :hello2:

Gast Sannie66
Geplaatst

Mooi he Hanneke.. vond het ook zo bijzonder. Zet je volgende afspraak er wel even bij...

Esly, jij mag morgen voor het eerst: plezier gewenst en laat ons snel weten hoe het was... en Patricia mag morgen weer koekeloeren naar haar kleine: jij ook veel plezier meis...

Ja Shanna, voor jou ook dichterbij nu. Het is zó donderdag hoor...

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

20-05: Sannie, intake vlokkentest

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

26-05: Sannie, ws. vlokkentest

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

02-06: Cidgem, 2e echo

03/06: Hanneke, 2e echo

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

Geplaatst

Hoi meiden,

ben ik ook weer een keertje....

Eslief wat leuk dat je weer even komt kijken, en heel logisch die onzekerheid, ik denk dat er bij iedereen wel een aardige last vanaf valt als we de 12 weken eindelijk gepasseerd zijn he dames!!!!

Morgen mogen we inderdaad weer koekeloeren en ook hier merk ik dat ik me nu drukker maak als bij de eerste echo bang dat er geen hartje klopt enzo.....pff gek wordt je ervan. Maar aan de andere kant heb nog zat kwaaltjes dus dan denk ik weer zal wel goed zijn. Als ik me druk maak krijg ik altijd kapotte plekken op me hand dat had ik in de wacht weken ook en nu weer....

Maar we genieten ook wel weer volop ervan zijn afgelopen vrijdag naar sliedrecht geweest hebben ze een hele grote babywinkel.

Hebben al een kamertje gezien die we heel mooi vinden (nog niet besteld hoor gewoon wat aan het orienteren) en een geweldige kinderwagen het wordt als we hem gaan bestellen de mutsy 4 rider vind ik zo'n mooie wagen. En ook hier zijn de namen al verzonnen voor meisje of jongen hahaha

@sannie zie dat jij ook in rotterdam loopt bij het sfg? ik heb me ivf in het EMC gehad ik blijf ook in het ziekenhuis lopen ben daar best blij mee vind het zulke aardige mensen allemaal.

@sandra gelukkig gaat het allemaal weer een beetje beter en zo geweldige dat je beeb het goed doet weer een klein beetje opgelucht...

@Sjors en Sjimmi eindelijk de 12 weken gepasseerd weer een fase verder super en leuk he hoe de mensen dan reageren tegen mij zeggen ze ook je krijgt pas kaartje als je 12 weken bent hoor...

@Esly heel veel succes morgen met jullie 1e echo dat het allemaal maar heel mooi mag kloppen!!!

Oh ja ik zag dat er een aantal van jullie hele leuke vakantie bestemmingen in het vooruitzicht hebben lekker hoor... Wij zouden in juli 16 dagen naar curacao gaan en tussendoor met een minicruise, maar deze hebben we geannuleerd omdat dit in het hoogseizoen zo'n dure vakantie is en we kunnen het geld nu beter gebruiken we gaan daar nog wel een keer naartoe als ik 30 wordt ;)P

voor deze zomer gaan we nu dus naar een camping met vrienden in nederland hopen op mooi weer!!!!

nou ben bijna klaar met werken

Zo het is een heel verhaal geworden sorry....

groetjes

Patricia

Geplaatst

@han goed om te horen dat de echo positief was en jullie het hartje hebben zien knipperen

@patricia wij vinden de 4-rider ook heel leuk vooral de zilver grijze

ook weten we al welk kamertje we willen

namen hadden we ook al, na de 1e echo van de 2-ling wisten we het ineens

nu het 1 beeb blijkt kunnen we kiezen want hadden 1 jongens en 1 meisjes naam bedacht omdat we sterk het gevoel hadden zwanger te zijn van een jongen en een meisje

nu denken we allebei dat we een jongen krijgen

nog ongeveer 10 weken en we zullen het allemaal weten

dames die morgen een echo hebben veel succes

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog 4e echo

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

20-05: Sannie, intake vlokkentest

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 5e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

26-05: Sannie, ws. vlokkentest

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

02-06: Cidgem, 2e echo

03/06: Hanneke, 2e echo

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

heb nog ff het lijstje aangepast aangezien ik extra echo's gehad heb

Geplaatst

@sandra wij vinden ook die zilver grijze mutsy mooi en ik heb zelf het gevoel dat het een jongen wordt zou ik wel leuk vinden want vind onze jongensnaam zo leuk.....

Geplaatst
@sandra wij vinden ook die zilver grijze mutsy mooi en ik heb zelf het gevoel dat het een jongen wordt zou ik wel leuk vinden want vind onze jongensnaam zo leuk.....

haha dat hebben wij ook

misschien de zelfde naam

in ieder geval de zelfde smaak in kinderwagens

die wij gezien hebben was geloof ik gargo grey afgewerkt met fel blauw

de kinderkamer die we gezaien hebben was bij babydump in de folder blz41 model focus

Geplaatst
haha dat hebben wij ook

misschien de zelfde naam

in ieder geval de zelfde smaak in kinderwagens

die wij gezien hebben was geloof ik gargo grey afgewerkt met fel blauw

de kinderkamer die we gezaien hebben was bij babydump in de folder blz41 model focus

oke ga hem opzoeken je kamertje ;) kijken of deze ook op de website staat

wij hebben een donker grijs kamertje gezien van stevig hout alles daarom heen worden lichte kleuren en uiteraard afhankelijk of het een jongen of een meisje gaat worden dat bepaald dan de assecoires kleur ;)P leuk he om er al zo mee bezig.

hieronder vind je een link van het kamertje die wij leuk vinden.

http://www.babyentiener.nl/info/babykamer-sinza-3-delig-3072.html

tja wie weet is de naam ook het zelfde haha.

die kinderwagen weet ik niet exact hoe die heet wat kleur betreft maar aan de ritssluiting zaten blauwe sluitingen zeg maar

Geplaatst
oke ga hem opzoeken je kamertje ;) kijken of deze ook op de website staat

wij hebben een donker grijs kamertje gezien van stevig hout alles daarom heen worden lichte kleuren en uiteraard afhankelijk of het een jongen of een meisje gaat worden dat bepaald dan de assecoires kleur ;)P leuk he om er al zo mee bezig.

hieronder vind je een link van het kamertje die wij leuk vinden.

tja wie weet is de naam ook het zelfde haha.

die kinderwagen weet ik niet exact hoe die heet wat kleur betreft maar aan de ritssluiting zaten blauwe sluitingen zeg maar

link kwam niet goed over maar hij heet sinza

Geplaatst

ja je hebt gelijk het is de cargo grey hij is echt mooi he!!!

wanneer gaan jullie spullen bestellen/kopen?

ik heb maar iedere keer het idee dat ik veel te hard van stapel loop maar kan gewoon niet wachten om te beginnen met het kamertje... we zijn al wel de nodige voorbereidingen aan het treffen voor onze bovenverdieping moeten het e.e.a. gaan verschuiven enzo.

Ik denk dan ook echt dat ik tussen week 13 en week 15 ga bestellen (maar liever nog eerder haha)

Geplaatst

we willen zowiezo wachten tot na de 12 weken, maar kan nu eigenlijk ook niet wachten hoor

wij gaan begin juni ook nog op vakantie dus als we er dan weer zijn gaan we de spullen echt bestellen

het kamertje wat je hebt uitgezocht is ook erg leuk, maar lijkt niks op die van ons vind de behang op de achtergrond ook leuk

ach ja en de voorbereidingen treffen, ben ik al jaren mee bezig

kon gewoon niet geloven dat wij nooit geen kinderen zouden krijgen en zoals het er nu uitziet heb ik gelijk gehad

heb op de "babykamer" al een muur behangvrij gemaakt en die anderen volgen snel als ik me wat beter voel

wij willen het behang ook neutraal houden en werken met assesoires (zeg moeilijk woord)

denk als ik me vanmiddag aardig goed blijf voelen ff de grens over ga met mijn zus, die heeft nu vakantie dus kan een keertje mee

mijn zus, moeder en ik zijn elkaars beste vrienden (zijn ook errug goed in ruzie maken)

mijn zus is gisteren ook mee geweest naar de echo, omdat mijn man geen vrij kon krijgen omdat deze echo plotseling was

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden