Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst
hey sannie

een van onze tickers klopt niet, die van jou of die van mij

ik ben 2 dagen na jou uitgerekend maar moet volgens de ticker nog veel meer daagjes wachten

geloof dat die van mij goed is

??? Volgens mij kloppen ze gewoon beiden hoor ;-)

Hopelijk gaat het met de dag beter met je en kun je het een plekje geven...

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden,

Ben een paar dagen niet hier geweest !! Zit in de nacht dus vandaar.

Zo te lezen gaat het gelukkig goed met iedereen.

Met mij ook wel, alleen kots misselijk bepaalde momenten en het slapen gaat ook niet zoals het ging, maar goed we nemen het erbij he !! Wel heb ik al 2 dagen last van licht roze afscheiding !!! Maak me niet gek, maar soms .... !! Probeer nu gewoon te genieten al is dat wel moeilijk soms !!

Over kleertjes kopen, nou ik ben al stout geweest heb wel het een en ander al gekocht :

Rompertje met tekst : ik ben papas kanjer

Wat sokjes, 2 leuke buikbanden besteld bij buikbanden.com, gewone rompertjes !!

En af en toe kijk en geniet ik ervan !!!

Nou meiden geniet er ook lekker van, en als je koop drang hebt mag je best wel wat kopen, als je het durft !!! hi hi hi

groetjes van mama cigdem ( hi hi hi)

Geplaatst

Dag Cigdem,

Ik breek effe in.

Dat gekleurde slijm so herkenbaar. Zodra ik een positieve test had ging ik ervaringen van andere zwangere meiden lezen en toen viel me ook op dat het nu en dan voorkomt. Ik las dat jij het ook had toen je nog 6 weken was. Gefeliciteerd met je positieve echo, aan je geschiedenis te lezen mag t nu ook wel positief zijn hmm?!!

Zwaar vervelend omdat het alleen maar de onzekerheid vergroot. Ik heb er nu ook sinds 2 dagen last van.

Eergisteren begon het met echt heel weing bruin slijm en in de avond eenmalig roze/rood slijm, maar geen krampen...en vandaag weer lichtbruin en gelukkig nog (steeds) geen krampen. Dat stelt wel gerust.

Geniet van je zwangerschap en toppie dat je nu al kleertjes durft te kopen, ik ga dat pas doen met 3 mnd...eerst deze onzekere tijd afwachten.

Vraagje aan iedereen die al een 1e echo heeft gehad:

Is het inwendig (vaginaal) of uitwendig??? Of verschilt dat per ZH?

Ik ben op de echodag 7 wk en 4 dagen. en ik zit in t Radboud.

Alle ZWANGEREN GEFELICITEERD, YESSSSSSSSS HET IS ONS GELUKT!!

LIEFS

Sam

Gast Sannie66
Geplaatst

@Samsam, weet niet wanneer jij je eerste echo hebt? Maar voor een bepaalde week wordt deze meestal vaginaal gedaan, omdat het vruchtje gewoon dan te klein is om via een externe echo al te zien...

Jij ook gefeliciteerd; neem aan dat je in het januari 2011 meeschrijft...

@Cidgem, lief he al dat kleine spul. Ik moet me ook bedwingen hoor! Heb gisteren van een hele goede vriendin een zelf geborduurd slabbetje gekregen.. kunnen we pas gebruiken na 6 maanden denk ik, want hij is best wel aan de maat! Beter! Dan hebben we er in een later stadium er ook wat aan ;-)

Geplaatst

Sannie,

Ik heb 20 mei een echo en dan ben ik 7 weken en 4 dagen.

Denk je dat het dan inwendig of uitwendig is?

Gast Sannie66
Geplaatst

Samsam, dan is het vruchtje iid nog erg klein en zal het ws. vaginaal gebeuren... bereid je maar voor: het gaat heel bijzonder worden!

Gast Sannie66
Geplaatst

@allen, heb net de bevestiging van het Erasmus MC binnen inzake de vlokkentest dd 25 mei. Blijkt het een intake te zijn! Nou daar had ik niet op gerekend. Wil het gewoon achter de rug hebben. Ga maandag gelijk bellen of we de afspraak toch aankomende week in kunnen plannen....

Was al helemaal opgepept dat die naald er die dinsdag doorheen zou gaan...

Geplaatst

@sannie nou weet ik het ook niet meer, meende toch echt dat ie niet klopte maar nu wel, misschien ook een bijwerking slecht zien/lezen? hahaha sorry maar hij is wel goed hoor

@samsam ga er maar vanuit dat je een vaginale echo hebt is dan duidelijker

ik heb bij 7 eken ook een inwendige gehad en bij 9 weken een buikecho

de buikecho was wel duidelijk, maar ze moesten behoorlijk hard duwen, heb daarna nog buikpijn/spierpijn gehad

@cigdem leuk he die rompertjes ik heb ze ook gezien, je kan zo'n hele serie krijgen met rompertje, slabbertje, mutsje, shirtje en sokjes

wij gaan als alles goedgaat over 3 weken nog een weekje naar spanje, heb nog niks geboekt wacht op een lastminutes

kijken of ze daar ook byzondere babykleertjes hebben

kom er gisteren achter dat mijn paspoort ook met 3 weken verlopen is dus moet maandag eerst een nieuwe aanvragen anders kunnen we niks boeken

normaal gaan we elk jaar met de bus en dat willen we nu eigenlijk ook, maar als ik zo misselijk blijf weet ik niet of dat wel een verstandige keuze is

anders gezien als we met het vliegtuig gaan zijn we ook echt de hele dag onderweg

Geplaatst

Hey Meiden,

Oh zo herkenbaar het humeur. Ik heb het hier ook, opeens is er ook niemand die tijd voor je heeft enzo hahaha..snik, snik..

Ik moet eerlijk zeggen dat het naar mijn idee ook wel een beetje wennen aan het nieuwe leven is hoor, je bent nu natuurlijk al niet meer met z'n tweeën,...

Iemand vroeg wat ik had gekocht, 1 pakje echt heel poppig...neutraal, maar stoer..

en een hansoppakje..

Geplaatst

hoi lonneke wat is een hansoppakje? nooit van gehoord

ik vind juist de mensen zo opdringerig en bemoeierig iedereen lijkt te weten hoe ik me moet voelen

ben blij als er geen bezoek komt of als ik de deur niet uit hoef

Geplaatst

Hahaha sandra wat herkenbaar, iedereen zegt wat je moet doen. Nou ik moet helemaal niks hahha.

Ik heb van een vriendin woezel en pip knuffels gekregen zo LIEF. Ik wil alles van woezel en pip, het is leuk en het steunt het goede doel ook nog eens.

En een andere vriendin kwam aan met een heel stoer spijkertuinpakje van mexx, zo schattig.

En van mijn man kreeg ik een belletje leuk voor de baby.

Sannie wat vervelend ben je helemaal voorbereid. Hoop dat je deze week toch nog mag.

Zijn vandaag nog even naar het reisburo geweest om de laatse puntje op de i te zetten voor onze rondreis door canada volgende maand, heb er zo'n zin in. Het zal onze laatste verre reis samen worden.

Geplaatst

heb iets te veel gezegd ben nu helemaal alleen mannetje is net weg gegaan

gelukkig niet om mij hoor

zijn kameraad belde had een kaartje over voor het mega piraten festijn wat mijn man fantastisch vind en ik walgelijk

hij vroeg heel lief of ie mee mocht

nou dat mocht ie wel dus nu alleen op de bank met mijn 2 katten

vanavond maar paul de leeuw kijken want dat vind ik leuk en hij niet

en maar een beetje internetten

baby spulletjes zoeken

we hebben een mooie kinderwagen gezien dus daar maar ff naar googlen enz

weet iemand wanneer je de babykamer en kinderwagen ongeveer moet bestellen?

wil niet tevroeg zijn maar ook niet alles op het laatst

mag graag goed voorbereid zijn en alles onder controle hebben (macht)

Geplaatst

Zwangeren,

Allen die gereageerd hebben op mijn vraag, bedankt!

En geniet van jullie zwangerschap.

Liefs

Sam

ps ik zit indd in het januari-forum

Geplaatst

Hoi samsam,

Oke gelukkig herkenbaar dat roze/bruine afscheiding !! Klinkt gek maar stelt toch meer gerust, maak me ook niet erge zorgen, want zoals je al schreef'' heb geen krampen" !!! ik ook niet.

Trouwens gefeliciteerd met je zwnagerschap. Over de echo, jah die zal ws vaginaal genomen worden. Bij mij ook toen was ik net 7 wk.

@Sandra, jah ik ga later ook die hele serie halen (mama en papa), maar dit was even een klein kadootje voor mijn mannetje !!!

Lekker naar spanje, zal je zeker goed doen. Wij gaan over 4 weken ook op vakantie (suriname) moet ook even mijn paspoort enzo op orde krijgen. Zal me goed doen, ben ik ook lekker daar mee bezig, gaat de tijd wat vlotter !!! En daar natuurlijk chillen en relaxen en genieten van alles en ook de kleine. Heb alles al uitgezocht qua, vaccinaties enzo !! Blijf gewoon alleen in paramaribo, dus niet bang te zijn voor malaria enzo, dus geen vaccinatie nodig, heb 2 jaar geleden vaccinatie hep.c gehad !!! Nou lekker vooruit zicht toch voor de reizigers, vooral in deze tijd, hi hi hi !!!

Verder gelukkig alles goed met iedereen, ben daar erg blij om !!!!

Ga straks de deur uit om te werken, n8 dienst !!! De laatste voor de aankomende maanden !!!

Geplaatst

@cigdem

werk ze dan maar ff, gelukkig hoef ik eigenlijk nooit in de nachtdienst

in de afgelopen 9 jaar 4 nachten gewerkt, vind het niet zo fijn (bangerik)

wat leuk dat je naar suriname gaat, je zal net op het randje zitten met het malaria seizoen geloof ik

voor spanje hoef je niks te doen, alleen zorgen voor zonnebrand creme en mijn bikini passen haha

borsten zijn gegroeid, de rest van mijn lichaam begint ook uit te dijen

had altijd taille maar deze begint langzaam te verdwijnen

wij zijn 2 jaar geleden in egypte geweest en hoefden daarvoor geen malaria tabletten te gebruiken

wel de inentingen dtp en hep c

van mijn werk ben ik ingeent tegen hep b , zal jij ook wel gehad hebben ga ik vanuit

ga nog ff tv kijken of zo ben alleen en eindelijk een keertje wat fit

lig wel languit op de bank met de laptop maar ben nog niet in slaap gevallen en voor het eerst in weken ook nog geen slaap

Gast Sannie66
Geplaatst

Sandra,

Wij hebben al een babykamer: die nemen we over van vrienden van ons. Dat scheelt weer. Heb in het juli topic gelezen dat je redelijk ruim van tevoren moet bestellen geloof ik. Bij Nienke is het volgens mij niet helemaal volgens plan verlopen. Maar zou gewoon eens informeren bij 1 van de grotere speciaalzaken wat de levertijden e.d. zijn.

We zijn al wel voor een kinderwagen/wandelwagen wezen kijken. We gaan voor de X Adventure crossover. Deze hebben we afgelopen donderdag gezien bij een grote zaak hier in de buurt van Rotterdam. Daar leveren ze uit voorraad. Vond dat nu nog te vroeg, maar de aardige jongen die ons hielp gaf aan dat mochten wij hem nu al kopen en het gaat toch mis, dat we de wagen gewoon konden retourneren en ons geld terugkregen. Daar wil ik dus even niet aan denken, 'if you know what I mean', en hebben de aankoop maar even uitgesteld tot eind juni. Dan is het vroeg genoeg.

Liefs,

San

Gast Sannie66
Geplaatst

@Hanneke, wellicht dat je niet veel in dit topic bent, maar meer in januari 2011: toch veel plezier morgen met je 1e echo!

Geplaatst
Wij zijn 2 jaar geleden in egypte geweest en hoefden daarvoor geen malaria tabletten te gebruiken

wel de inentingen dtp en hep c, van mijn werk ben ik ingeent tegen hep b , zal jij ook wel gehad hebben ga ik vanuit

Tussen twee haakjes...

Voor Egypte heb je idd DTP en HEP A nodig.

Geplaatst

Dank je Sannie.... Ik lees hier altijd wel even, maar ik had hier laatst (ik denk 14 mei) een berichtje achtergelaten.... en geen reactie's hierop.... en vervolgens keek ik vandaag nog eens en toen was het bericht verdwenen.... Ik heb het zelf niet verwijderd.... dus snap er niets van!! Maar toch bedankt... ik hoop op goed nieuws morgen, ben wel heel erg zenuwachtig!!

Geplaatst

@Hanneke, Heel veel plezier met het koekeloeren naar de kleine morgen!! Ik hoop voor je dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

Groetjes Esly!

Geplaatst

heey meiden,

heb ook een tijdje niet gereageert maar wel mee gelezen hoor.

voor sommige meiden wil ik heel veel sterkte wensen de komende tijd.en anderen veel succesmet de zwangerschap.

ik heb woensdag de eerste echo,erg spannend,hoop dat alles goed is.

liefs miranda

Gast Sannie66
Geplaatst

Even weer het lijstje naar voren gehaald.. Zie dat een aantal die hier in dit topic wat minder actief zijn ook hun volgende afspra(a)k(en) nog niet hebben bijgewerkt...jammer...

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

20-05: Sannie, intake vlokkentest

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

26-05: Sannie, ws. vlokkentest

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

02-06: Cidgem, 2e echo

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

Gast Sannie66
Geplaatst

Net gebeld met het Erasmus MC, helaas hoort de intake erbij en we konden gelukkig donderdag a.s. terecht. Waarschijnlijk zal dan de echte vlokkentest volgende week woensdag plaatsvinden; wordt alleen op de maandag en de woensdag uitgevoerd en aangezien het Pinksterweekend is..

Ook even gebeld met mijn 'eigen' zh, het SFG, voor de bloeduitslagen... weet nu ook eindelijk mijn bloedgroep, en dat na 44 jaar... hahaha. Rhesus factor ook natuurlijk.. het schijnt dat ik A positief ben en de antistoffen waren negatief... dus dat is weer heel goed nieuws.

Glucose was iets verhoogd, maar niet dramatisch. Het is dan ook een momentopname. HB was helemaal in orde, of zoals de IVF secretaresse het zei: 'Super'. Rest was nog niet bekend, ws. morgen. Moet dan morgen nog even bellen en ze zal dan ook alles schriftelijk aan me bevestigen...

Dus op naar donderdag...

Geplaatst

@sannie dus goede bloeduitslagen voor jou

ik heb vanmiddag een vervroegde afspraak bij de gynaecoloog ivm hevige buik en rug pijn

gisteren was een hel

ben in totaal 3 uurtjes uit bed geweest, lag toen in de pyjama op de bank

heb zowat mijn maag en longen eruit gekotst en gehoest

heb gisteren helemaal niks binnen gehouden

heb daarom vanmorgen het ziekenhuis maar gebeld en gevraagd wat te doen

de assistent gaf geen uitleg maar alleen dat ik vanmiddag om 14.50 kon komen

hoop dat ik een extra echo krijg want weet niet meer wat ik moet denken

@paula je hebt gelijk met hep a

laat vanavond of morgen nog ff weten hoe het vanmiddag gegaan is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden