Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@han en sandra, wat geweldig, toppie !! En nu lekker genieten meiden.

@esly, meid geniet ervan he het moment, zo lang naar uitgekeken, komt helemaal goed.

@Leepat, hoe was je 2de echo ? spannend !!!

Leuk om te lezen dat mamas in spe, lekker druk bezig zijn met de kamer, spullen enzo, dit hoort ook bij het genieten !! Doe ik ook, al weet ik al jaren hoe ik de kamer wil hebben voor de beeb !!!

Heb zo een afspraak bij VK, ben benieuwd !!! Breng verslag uit, hi hi hi !!!

@sandra, fijn dat jullie zo goed met elkaar zijn, en samen lekker genieten !! lekker erop uit trekken.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@cigdem

mag je straks ff naar je beeb luisteren? zou dat al kunnen na 8 weken, heb geen idee

veel plezier en succes er mee in ieder geval

je zal ook wel een tas met leuke dingetjes krijgen

ik heb nog een zus maar die is verstandelijk beperkt en neemt zelf afstand

de relatie tussen ons is wel goed hoor maar zij is er niet een van spontaan bij je langs komen of anders om

het moet zoals zij wil en niet anders

ze zit vast aan haar eigen gewoontes en ideeen en als dat in de war komt door iets spontaans is alles van slag

zij heeft me bv ook niet gevraagd naar de echo ed omdat ze te druk is met haar eigen wereldje

ik weet dat ze er niks aan kan doen maar vind het soms best moeilijk en irritant en bot als ze me niet vraagt hoe het is

ze heeft geen flauw idee wat het met de ander doet omdat zij die ontwikkeling niet volledig heeft

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie leuke reactie's na mijn 1e echo. We hebben zo vaak naar de fotootjes gekeken.... het is gewoon echt een wonder, zo klein en dan al een hartje! Soms is de natuur moeilijk te begrijpen, maar als het dan goed gaat dan is het toch prachtig. Of niet?

Ik zat te denken om ook al contact op te nemen met de verloskundige, ik hoopte er inderdaad dan ook op om nog eens extra te mogen kijken. Maar ik weet helemaal niet hoe het ziekenhuis hier tegenover staat? Ik nam eigenlijk aan dat de arts de volgende echo wel tegen mij zou zeggen dat ik contact moet opnemen met de vk. Maar eigenlijk kan ik helemaal niet wachten tot 3 juni, dus wil ook graag eind volgende week nog eens naar de beeb kijken. Maar hoe ging dat bij jullie? Ook opeigen initiatief contact opgenomen met de vk? Of netjes gewacht totdat het ziekenhuis het tegen je zei? Ik ben benieuwd.

Trouwens heb ik erg veel iui's gehad, en die arts zei tegen mij: als je zwanger bent, maken we gewoon elke week even een echo.... dus kan ook nog altijd haar bellen....

Wat leuk dat jullie al helemaal bezig zijn met de baby-kamer! Tuurlijk...jullie zijn ook al verder dan mij, maar daar durf ik nog helemaal niet zo goed aan te denken. En kleertjes kopen doe ik ook nog maar even niet. Ben zo bang dat het dan uitdraait op een grote teleurstelling.

Nou, meiden genieten!!

Geplaatst

Ik heb trouwens best veel last van mijn darmen. Heeft iemand hier ook last van? Is erg vervelend, en bovendien maak ik me dan toch wat zorgen, want voel toch van alles in mijn buik!

Geplaatst

hoi han

ik heb zelf een afspraak gemaakt bij de verloskundige, heb hier een gesprek gehad en een tas met leuke hebbedingetjes

zij maakte geen echo, geen apparatuur aanwezig, bij sommige vk wel hoor

ook heb ik zelf een afspraak gemaakt in het ziekenhuis hier in de buurt en kon lekker snel terrecht voor een extra echo, wat uiteindelijk een teleurstelling voor ons was omdat 1 van de twins overleden was

gisteren extra echo gehad ivm de buik en rug klachten en morgen nog een geplande kennismakingsafspraak met de gynaecoloog, en hopelijk nog een echo

het ziekenhuis in zwolle heeft me alleen gezegd alvast na te denken en orienteren over de vk en ziekenhuis in emmen

dit heb ik dus goedgedaan

ik heb ook darmklachten, kan soms dagen niet naar de wc en dan ineens een berg waar je u tegen zegt haha

hoort erbij zeggen ze

mijn darmen rommelen en bewegen ook flink en zijn een stuk naar boven geduwd, waardoor denk ik ik ook meer last heb van mijn maag

heb zoms het gevoel dat mijn maag in mijn keel zit, zo hoog

je moet je echo foto's trouwens niet gaan plastifiseren want dan smelten ze tot een grote zwarte vlek

gelukkig niet zelf uitgeprobeerd maar gehoord in het ziekenhuis

Geplaatst

Hoi Sandra,

Bedankt voor je reactie. Als ik jouw verhaal over de darm-problemen hoor is dat heel herkenbaar. Dus ik ben wat meer gerustgesteld. Inderdaad heb ik ook last van mijn maag, maar ik kon dat niet echt thuis brengen. Na het lezen van jou verhaaltje, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar jij bent echter al een stuk verder in de zwangerschap dan mij.... ik bedoel 3 weken is natuurlijk wel een heel verschil. Of had je die klachten ook al eerder?

Ik ga morgen bellen naar de vk, eens even kijken hoe hun erover denken. Waren vandaag niet aanwezig. Maar is het maken van teveel echo's niet verkeerd voor de beeb? Lijkt me niet, maar vraag me toch af waarom ze anders niet gewoon elke week een echo maken, standaard.... Nou, ben benieuwd morgen....

Geplaatst

hoi meiden,

nou we zijn geweest en het was weer waanzinnig om te zien, hij/zij zwaaide en was druk in de weer in me baarmoeder, hartje klopte prima 180 per minuut.... wij zijn in de wolken!!!! kregen alleen geen echo mee beetje jammer..... eerst zouden we medisch blijven in het ziekenhuis maar we mogen toch gewoon naar een VK daar ben ik best wel blij mee (gezien de lange wachttijden in het ziekenhuis stond zelfs in de file om de garage binnen te komen. Dus heb gelijk een VK gebeld vanmiddag die bij ons om de hoek zit in de wijk en daar kunnen we 31 mei terecht dan ben ik precies 12 weken en 1 dag en over 4 weken gaan we ook nog even voor een onderzoek naar het ziekenhuis dan krijgen we definitief te horen of ik nu wel of niet in het ziekenhuis moet blijven lopen......(moet in overleg met ivf team gezien mijn voorgeschiedenis buikoperatie e.d.)

wat gaan jullie doen met het prenatale onderzoek tussen week 10 en 13 dat is voor eigen rekening (bij ons in ieder geval wel) ik denk dat we het niet gaan doen. Niet voor de kosten maar ik ben 28 en zit niet in een risicogroep. Wat denken jullie meiden wat zou ik moeten doen wat is verstandig want je krijgt een schatting te horen en dan weet je eigenlijk nog niets!!! helpppp

ik ga zo reageren op alle berichten maar moest even me verhaal kwijt.

ohhhh zit echt wel beetje op een roze wolk hahaha

groetjes

Patries

ik pas gelijk even het schema aan met nieuwe data's

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

18-05: Esly, 1e echo 16:15

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog 4e echo

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

20-05: Sannie, intake vlokkentest

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 5e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

26-05: Sannie, ws. vlokkentest

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

31-05: Leepat, 1e afspraak vk 17:10

02-06: Cidgem, 2e echo

03/06: Hanneke, 2e echo

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

Geplaatst

@cigdem en?? hoe was het bij de vk? ben benieuwd.....

@sandra lekker even weg met je zus en moeder leuk is dat als je daar goed mee overweg kan ik heb wel een redelijke band met me moeder maar niet zo dat ik haar overal mee naartoe neem dan krijgen we zo ruzie..

@Han heel erg herkenbaar heb ook echt last van me darmen gehad het is nu minder merk ik.....

Ik heb overigens nog wel even gevraagd hoe groot de kans is dat het nu nog mis kan gaan. ze zei ik kan nooit iets garanderen uiteraard maar 99% die in week 10 een kloppend hartje zien gaat de hele zwangerschap goed. We maken ons daarom zo druk omdat we veel te snel negatieve dingen lezen maar er zijn meer positieve verhalen... dus meiden blijven genieten...

@Esly hoe was het??? zijn erg nieuwsgierig.

nou meiden ik kom vanavond nog even spieken of er nog berichten zijn ben nu op me werk.

groetjes

Patries

Gast Sannie66
Geplaatst

Hier nog 1 die erg last van haar maag en darmen heeft en moeite heeft met het eten, vooral warm. Ik eet dus nu wat meer verspreid over de dag en kleinere porties. En veel darmkrampen, niet normaal. En vandaag super last van hoofdpijn. Het wordt hopelijk wat beter... wordt er naast de hormoonhuishouding niet echt vrolijker op...

Hoezo roze wolk :-(

Geplaatst

@han ik kreeg de klachten geloof ik al vanaf week 6

@patricia wij doen ook geen prenetal onderzoek ben 30 jr, wel gewoon volledig standaard onderzoek bij 20 weken

dan gaan ze met de echo zo goed mogelijk alle orgaantjes enz bij langs

zou toch geen afstand kunnen doen als het kindje geestelijk niet in orde zou zijn

en als er iets ernstigs lichaamlijks zou zijn denk ik dat de arts dit ook via normale echo zou zien

weet trouwens niet of je in week 10 veilig zit, maar de arts zei gisteren tegen me dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken, alles zag er goed uit en ging helemaal goed komen

100% heb je toch nooit

typ dit wel zo zeker maar ben zelf nog heel onzeker en bang hoor

@esly ik probeer vanavond nog ff te spieken hoe je echo gegaan is

@cigdem was alles goed bij de vk?

Geplaatst
Hier nog 1 die erg last van haar maag en darmen heeft en moeite heeft met het eten, vooral warm. Ik eet dus nu wat meer verspreid over de dag en kleinere porties. En veel darmkrampen, niet normaal. En vandaag super last van hoofdpijn. Het wordt hopelijk wat beter... wordt er naast de hormoonhuishouding niet echt vrolijker op...

Hoezo roze wolk :-(

hahaha hier lijkt het ook nog steeds meer op een onweerswolk dan een roze wolk hoor

kan en durf nog niet helemaal te genieten

met eten heb ik vooral last van vlees en gekookte en gebakken aardappels zelfs patat valt er niet lekker in

daar in tegen purree niks geen last van gek he

eet voornamelijk groenten s'avonds want zal toch eten moeten koken voor mijn mannetje

vanavond word het maar weer eens roerbak groenten met rijst

Geplaatst

Hahaha welke roze wolk? Ik heb respect voor mijn man en omgeving hahaha ben soms echt een draak, en kan er niks aan doen.

Voor mijn darmen heb ik een poeder gekregen om het op gang te brengen en houden. Heb er al last van sinds week 6 en blijft aan de gang pfffffffffffffff heel vervelend.

Wij hebben donderdag onze nekplooimeting, deze krijgen we omdat ik 37 ben. Dus ik hoef ook niks te betalen en mijn man wil het heel graag. Ook al heeft het kindje down dan is het toch welkom, we hebben zolang op dit wonder moeten wachten.

Geplaatst

@Leepat wat fijn een mooi kloppend hartje! wat jammer van de echo.. soms gewoon vragen hoor! doe ik nu ook en dan krijg je meer gedaan:)

@cigdem27 hoe was je vk afspraak?

jeetje meiden zo'n last van de darmen gats.. sterkte:) ik heb dat niet omdat de boel al eens is opgerekt geweest door dochterlief:)

Wat betrefd de nekplooimeting wij doen hem niet..Ik heb er met de gyn over gepraat en hij rade het af. ik ben 29 en geen risico..als je de meting laat doen en er komt een negatief risico naar voren dan raden ze een vlokkentest aan.Dit vooral omdat het niet betrouwbaar zou zijn zonder vlokkentest.Deze laat ik zo en zo niet doen vanwege de risico's dus dan is de nekploometing af te raden..Het zou naar zijn als je iets negatiefs te horen krijgt en je 9 maanden druk gaat maken en je net buiten het precentage valt.Daarbij zou ik ook geen afstand kunnen nemen van dit kindje dus voor mij is heeft het geen toegevoegde waarde.

Wat betrefd de roze wolk daar ben ik wel flink afgevallen.. vooral door toch veel miskramen na de 8 weken.. hier en ook in mijn omgeving..Dat maakt me zo vreselijk bang.lichamelijk voel ik me wel een stuk beter..

Geplaatst

Hoi meiden,

Het komt nou net over of ik me nergens druk om maak, maar dat is niet zo hoor maak me vaak genoeg druk maar ik probeer er gewoon van te genieten en zo positief mogelijk mee om te gaan.. ik heb ook last van me darmen en al vaak over de pot gehangen maar neem het allemaal voor lief ik vind het allemaal niet erg en tja me omgeving heeft het soms zwaar door mijn gierende hormonen, maar daar heeft een ander meer last van dan ik zelf ;)P het is allemaal voor een goed doel, toch? Heb altijd geroepen tegen de mensen om me heen die makkelijk zwanger werden en over krampjes misselijkheid en alle andere kwaaltjes begonnen maar daar echt heel moeilijk over deden zei ik altijd ik wou dat ik alles van je over kon nemen als het maar lukt!! en nu ben ik er zelfs blij mee dat ik mag voelen om zwanger te zijn hoe vervelend het soms ook is, ik heb al vanaf week 6 dat ik iedere nacht minimaal 5 keer naar de wc moet wordt ik ook niet vrolijker op en op me werk zijn ze dan ook niet blij als ik de eerste 2 uur niet aanspreekbaar ben (vreselijke ochtendhumeur) (wil nu niet iemand voor zijn hoofd stoten, zeker met berichten op internet waar je geen emotie in kan laten zien)

Al met al zit ik op een roze wolk met alle kwaaltjes van dien ik heb gelukkig nog nooit een miskraam meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. ik ben me bewust van de risico's maar tot nu toe kunnen ze ons dit niet meer afpakken.

@Eslief ik heb gevraagd of we een echo mochten krijgen maar ze kon het niet afdrukken in dat kamertje maar mag gelukkig 31 mei weer kijken bij de verloskundige en hopelijk dan ook het hartje horen hebben we ook nog niet gehoord.

nou meiden sorry voor me zeikverhaal en hoop echt dat ik niemand hiermee niet voor zijn hoofd stoot.

gr

Patricia

Geplaatst

Hoi dames,

Allemaal goede echo's dat klinkt goed.

Bij mij gaat ook alles goed, ik heb trouwens ook al een tijd last van mijn darmen. Soms een week niet maar nu weer wel. Ik eet veel roggebrood, vezels en fruit (ook gedoogde pruimen helpen goed) en dat helpt erg goed.

Afgelopen weekend bij mijn schoonzus geweest en daar een complete baby-uitzet meegekregen. Van kinderwagen tot maxicosy en van ledikant tot kleding, maar ook babybjorn, wieg enz... Kleertjes zijn niet allemaal mijn smaak en trouwens voor een jongen, maar is altijd handig om achter de hand te hebben!

Ik begin langzaam een beetje te genieten (op de momenten dat ik niet misselijk ben ;-))

ze zeggen dat de spannende tijd nu voorbij is. Maakte me vorige week nog wel druk omdat ik twee dagen niet misselijk was. Manlief zei dat ik de verloskundige moest bellen, ze ziet me aankomen die zegt vast: dat is mooi dan gaat het afnemen. Maar na twee dagen was het gewoon weer terug..... Nu soms middagen dat ik niet misselijk ben en daar ben ik dan erg blij mee.

Voor alle dames probeer ook te genieten!

X moontje

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag was voor ons dé grote dag!! Vanmiddag heb ik mijn eerste echo gehad en wat was dat gaaf zeg!!! De hele dag was ik flink gespannen, liep rond met barstende koppijn en kon m'n aandacht niet goed bij m'n werk houden. Gelukkig had ik het wel druk, dus was het al snel tijd om naar het ziekenhuis te gaan.

Echt super om onze kleine frummel te mogen bewonderen!!! Hoewel ik er best emotioneel van werd (die rothormonen ook;-)) zat ik tegelijkertijd heel glazig naar het scherm te kijken van huh??? groeit dat echt in mij?! Het was echt heel goed te zien en we zagen vanalles spartelen. Het hartje was net een paard volop in galop en ik zou er de hele dag wel naar kunnen kijken. De foto van de echo heb ik dan ook binnen handbereik en doe niks anders dan ernaar kijken haha!!

Nu ik het mooie flikkerende hartje heb gezien ben ik wat rustiger en heb me voorgenomen om zaterdag wat leuke kleertjes te kopen en mezelf eens flink in de watten te gaan leggen! Nu moet het kunnen toch?!

Liefs Esly!

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog 4e echo

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

20-05: Sannie, intake vlokkentest

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 5e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

26-05: Sannie, ws. vlokkentest

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

31-05: Leepat, 1e afspraak vk 17:10

02-06: Cidgem, 2e echo

03/06: Hanneke, 2e echo

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

Geplaatst

zo esly goed om te horen dat je zo genoten hebt van je echo

en die emoties van de hormonen ik jank ook overal over

schaam me er soms wel voor maar iedereen weet dat we er nu niks aan kunnen doen en meestal niks betekend

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren bij de vk geweest, was wel leuk, maar veel dingen die ze me uitlegde/ vertelde wist ik al (mag ook wel he met zon lange kinderwens en zo lang bezig) !! Maar veel info meegekregen, de zak met spulletjes krijg ik bij mijn volgende bezoek, als ik 15 weken ben want ben dan pas terug van vakantie en de eerst volgende afspraak die beschikbaar was.

Gisteren na vk, met hond naar ogen arts voor certificate, daarna boodschappen enzo, thuis gekomen onze favo serie gekeken en als een blok op de bank in slaap gevallen rond 2300 naar bed verhuisd, dus vandaar dat ik nu pas verslag uitbreng, hi !!!!!

@miranda en surinal, veel succes en kijk plezier naar die kleine vandaag !!! spannend

@esly, meid wat geweldig !! Mooi he gewoon niet te beschrijven toch, vond ik nou ook !! Geniet er lekker van en zaterdag gewoon lekker shoppen, alle ontladingen weg en genieten. Zo blij voor je.

Vandaag ook vroeg erop uit, paspoort laten maken, wat winkelen en dan even tukken, dan weer aan de bak (avonddienst) dus dames wordt morgen denk ik weer voor ik iets kan achter laten, zal vanavond wel even komen koekeloeren naar de goede berichten van alle echos !!! Dikke duimen meiden !!!!

Geplaatst

esly wat een geweldig nieuws geniet er maar lekker van.

Ik zie dat er vandaag weer meiden mogen voor een echo, heel veel plezier naar het kijken van jullie ukkie.

Ben vandaag heel de dag weg dus ik hoop dat ik morgen goede berichten lees.

Fijne dag allemaal.

Gast Sannie66
Geplaatst

Mooi he Esly, ik keek er ook elke keer naar. Op naar de volgende goede echo!

Miranda, jij mag vandaag voor het eerst naar je uksie koekeloeren. Heel erg veel plezier meissie!

En Chantal mag ook weer! Ook voor jou veel plezier gewenst...

Sandra, hoop dat je vandaag nóg een echo krijgt: altijd leuk he kijken naar je beeb...

Patricia, ´zeur´ maar lekker raak hoor. Daar is dit forum toch ook een beetje voor? En ik had jouw vraag nog niet beantwoord. Ik blijf zo wie zo in het SFG lopen en daarnaast bij de vk.

Moontje, jij bent gewoon al klaar lees ik. Alleen dan nog wel het kamertje 'doen', maar dat heeft dan nog tijd...

Allemaal een hele fijne dag vandaag. Ik ga naar een vriendin; koffie, markt, ontspannen e.d. Zal later op de dag even inloggen hoe de echo's zijn geweest...

Liefs,

San

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik heb lang niet geschreven en een beetje afstand genomen. Ben nog steeds zo bang dat het mis gaat. En dan al die vreselijke verhalen .... Sorry ik kon het even niet.

Het is nu 3 weken geleden dat ik mijn laatste echo heb gehad en dat maakt me erg onzeker. Klopt het hartje nog wel.

Volgende week weer een afspraak en hoop dat ik dan echt wat rustiger ga worden. Ben dan 12 weken geweest.

Ik heb ook nog niets gekocht, durf het gewoon niet.

Ik vind het zo knap van ieder van jullie dat jullie zo positief zijn. Zelf al kinderwagens en kamertjes aan het bekijken zijn.

Nou ik lees zo af en toe weer eens mee en voor iedereen geniet ervan (hoor ik mijzelf zeggen... hihi)

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Esly goed zeg dat met jullie beeb alles goed is. Nu lekker genieten, ik denk dat als wij morgen ook een goede echo hebben, ik van het weekend ook iets leuks ga kopen.

Nou hopelijk vandaag nog twee mooie echo's dan volg ik morgen ook gewoon met zo een mooie echo.

Sannie het is dus wel mogelijk (ook verzekeringstechnisch?) om en bij de gyn te lopen en ook naar de verloskundige te gaan? Ik wil eigenlijk ook beide, dus ik denk dat ik dan als het morgen goed is meteen de vk bel en daar ook heen ga. Volgens mij krijg je daar toch meer persoonlijke aandacht als bij de gyn. die zullen je wel niet wegen e.d. of toch wel?

Nou ga nu snel weer aan het werk, pfff zo moeilijk zit de hele tijd met mijn hoofd bij de echo van morgen, gelukkig om 9.40 uur al.

Liefs van Shan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden