Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Ons poppetje doet het goed!!!! :hello2:

Heeft een kleine inhaalslag gemaakt en loopt nog maar 1 dagje achter... was lekker aan het zwaaien naar ons en we hebben natuurlijk weer echo-fotootjes meegekregen.

Meteen alle bloedonderzoeken laten uitvoeren (HB, suiker, rhesus...) en de afspraak voor de vlokkentest staat nu ook vast. De 25e mag ik me melden in het EMC. Prettige bijkomstigheid is dat we dan ook het geslacht zullen weten ;-)..

Ga nu ff mijn huisarts bellen, want die weet nog niet eens dat we zwanger zijn... :doh:... wat een grap!

Ben benieuwd naar de andere meiden - en in het bijzonder Cidgem - hoe de echo's vandaag waren!

Gast Sannie66
Geplaatst

Even weer een update:

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

23-12-2010: Jola

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

29-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

12-05: Cidgem, 1e echo

12-05: Jola, 2e echo

12-05: Lonneke, 2e echo

17-05: Han, 1e echo

18-05: Esly, 1e echo 16:15

18-05: Leepat, 2e echo 09:45

19-05: Sandra, gesprek gynaecoloog

19-05: Miranda, 1e echo

19-05: Surinails, 2e echo

20-05: Shanna, 1e echo

20-05: S&S, 4e echo

25-05: Sannie, vlokkentest

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 3e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

28-05: Nath82, 2e echo 16:00

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

Gast Shanna42
Geplaatst

Yeah goed zeg, leuk nieuws. Hoe groot is jullie poppetje nu?

Pfff kan niet wachten tot we volgende week de echo hebben, de tijd kruipt ....

GrtjS

Gast Sannie66
Geplaatst

Kan me voorstellen Shanna, en ik kan je verzekeren; het wordt er niet beter op ;-).

Ons poppetje gemeten hoofd/derriere 2,70 cm.

Geplaatst

Hai Sannie,

Wat geweldig dat het zo goed gaat bij jullie.

Gefeliciteerd.

Misschien gaan we het ook nog een keer proberen, dit geeft weer wat hoop.

geniet ervan.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hey Sannie,

Wat een goed nieuws! jouw uk is dus ook al zo bewegelijk! Leuk he. Wat hoop je trouwens dat het wordt?

@ Fren: hoe gaat het met je? Binnenkort eerste afspraak toch?

Ben de laatste druk aan het werk geweest en 's avonds doodmoe dus gelijk door naar bed. Afgelopen 2 dagen eigenlijk bijna niet misselijk meer, dus begon me al een beetje zorgen te maken. Maar vandaag was de misselijkheid gewoon weer terug....

X Moontje

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey Moontje, allebei is welkom. Uiteraard! Maar stiekem (en dat gevoel heb ik ook) hoop ik (en mijn schatje met mij) dat het een jongetje wordt.

En kan me voorstellen dat je 's avonds meteen je bed induikt als je de hele dag hebt gewerkt. Ik ben ook constant moe; heb alleen de luxe dat ik er nu bewust voor heb gekozen om niet te werken...

Geplaatst

Hoera Sannie wat een lekker nieuws weer! Fijn he als je weer een echo hebt gehad, dan kun je de hele wereld aan. Had de kleine een mooie derriere?

Liefs Pien

Geplaatst

Even kort berichtje van mij.

Geen goed bericht, geen kloppend hartje meer en ook niet gegroeid, hebben dus waarschijnlijk vorige week vrijdag "geluk" gehad dat we een knipperlichtje hebben kunnen zien.

Nu miskraam afwachten, wellicht dat het dit weekend doorzet, anders volgende week woensdag nog afspraak in zh voor echo, en dan op laten wekken door medicijnen.

Had zelf voorkeur voor curretage, (dan ben ik er maar vanaf en hebben we het maar gehad, dacht ik) maar zij vonden dat geen verstandige keus. Volgens hen brengt het meer schade met zich mee dan dat het je goed doet.

Wil een ieder hier veel succes en geluk wensen, zal ongetwijfeld nog wel meelezen, maar niet veel reageren.

Geplaatst

Hai Jola,

Wat heftig voor jullie.

Vooral omdat je eerst wel nog een hartje hebt zien kloppen.

Ik weet wat je doormaakt.

Heel veel sterkte.

liefs

Rachel

Gast Sannie66
Geplaatst

Nee, Jola! Dat is echt verschrikkelijk! O, meid, wat een k*t nieuws zeg... weet even niet zo goed hoe te reageren, want ik zit nu een beetje met een dubbel gevoel hier...

Geplaatst

Jeetje jola wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Heel veel sterkte de komende tijd, voor jou en je man.

Sannie wat ben ik blij voor je zeg, een mooie echo en ukkepuck die zo lekker aan het zwaaien is, geweldig he.

Geplaatst

Hoi dames, :wav:

Heb goed nieuws : hartje klopt goed en krachtig en bebe groeit goed is nu 1 mm !!! :yah:

OOh ik ben zo opgelucht he, de spanning viel meteen van me af !!!! Wat een gaaf gezeicht het hartje te zien kloppen maar ook het gevoel !!! Yoepie de poepie !!!!

Ben uitgerekend op 27 december !! En de volgende echo is 2 juni dus 3 weken later.

Nu opzoek gaan naar een vk, spannend allemaal !!! En vooral genieten he, heb me voor genomen om me niet druk te maken/ stressen, gewoon genieten.

@sannie, meid gefeliciteerd goed he !!! heerlijk zeg !!! die dag haalt ie zeker wel in hoor !!!

@Jola, wat verschrikkelijk zeg, veel sterkte en kracht om dit een plekje te geven samen. Wat een verdrietig en kl*te bericht.

Geplaatst

Hoi Jola

Wat een naar bericht zeg jeetje!!

Ik wil je erg veel sterkte toewensen

En aan de andere dames super om te horen dat het met jullie beebs goed gaat en dat de controles ook goed zijn

Lfs Elvira

Geplaatst

Hey allemaal.

Wat een nare berichten weer hier! Ik leef ontzettend met jullie mee. Ik schrik vooral van het bericht van Sandra.. Pfff.... Klote. Maar toch fijn dat er eentje het nog goed doet!

Met mij gaat het redelijk maar blijf constant angst houden dat het mis gaat. En.... dat wordt vooral versterkt door de verhalen die ik hier lees. Ik ga dus even afstand houden, in ieder geval tot de 2e echo. Ik moet dit even doen om mezelf in bescherming te nemen.....

Iedereen heel veel succes en hopelijk tot snel!

Dikke knuffel Nathalie.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Cidgem, dus toch 1 beebje! Maar super dat het goed gaat...

@Nathalie, kan me het voorstellen hoor. Ik schrok ook erg van de berichten van Sandra, Jola, Joske, Sjil en Renata.. je gaat zo twijfelen aan alles he... konden we maar in een winterslaap en over 9 maanden wakker worden met onze kanjer(s) in de armen..

Geplaatst

@jola veel sterkte ik mag dan nog blij zijn dat 1 beeb het tot nu toe overleefd heeft

@sannie 2,7 cm toch goed voor 9 weken en een paar dagen, zal nog wel ietsje kleiner zijn dan normaal maar toch niet erg

die van ons was 2,6 cm en de andere maar 89mm

@cidgem ook een knipperlichtje gezien van harte

@nath dat bij sommigen de zwangerschap niet zo goed gaat hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook zo zal zijn

geniet ervan

hoop dat ik dat binnenkort ook weer kan doen

Geplaatst

Jola heel veel sterkte , hopelijk gaat het allemaal natuurlijk en snel.

ook ik weet helaas wat je doormaakt en vind het heel erg verdrietig voor jullie.

Geplaatst

@Jola, wat een verschrikkelijk nieuws meid!!! Echt afschuwelijk....ik wil je heel veel sterkte toewensen!

@Nath, ik snap je gevoel en herken het ook wel.....de positieve verhalen geven me heel veel kracht en ik heb ook geen enkele reden om ongerust te zijn, maar wanneer ik dan weer een verdrietig berichtje lees word ik er ook weer heel bang van. Terwijl ik aan het aftellen ben naar mijn eerste echo (nog maar 6 dagen wachten!!!) doe ik heel hard m'n best om positief te blijven en te genieten.

@Sannie, komt vast allemaal goed meid, die inhaalspurt gaat die kleine frummel vast nog maken. "Hij" heeft t vast goed naar "z'n" zin bij je....;-)

@Cigdem, super meid!!!!!!!!!!! Echt geweldig nieuws! Ik ben blij voor je!!! En nu volop zwanger zijn en genieten he? Voor mij komt t nu ook steeds dichterbij.....spannendddddddd!!

De andere dames ook allemaal heel veel succes en een fijn (lang?) weekend gewenst!

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden