Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hermien, welkom hier & gefeliciteerd!!!

Sannie, bedankt voor het aanpassen van de datum, ja...ik ben nogal warrig de laatste weken, haha! Ik ga het lijstje nu zelf ook weer aanpassen want ik heb vanochtend gebeld voor onze 1e echo afspraak (NIET in het ziekenhuis, dat is nog steeds de 28e en nu dus onze 2e echo!) en wij mogen a.s. maandag!!!

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Hermien: 20-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Annema 19-4-2010 8:45

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Hermien 10-5-2010 16:00

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Annema 28-04-2010 13:50

Ben erg blij, nu schiet het op... Vandaag & gister waren goede dagen. Nu beetje hoofdpijn, ga zo lekker liggen. En morgen lekker vrij, hmmmmm. Truste meiden!!!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Ik heb eigenlijk nog een vraagje:

Als je zwanger bent dan mag je de bolletjes afbouwen en

na een aantal dagen dus stoppen.

Donderdag is eigenlijk de testdatum, moet ik dan donderdag

beginnen met afbouwen of kan ik daar nu al mee beginnen?

Hermien

Geplaatst

Hé meiden,

nog maar 2 nachtjes slapen en dan weten we of het goed zit.

We gaan er van uit van wel, maar het blijft toch spannend, zeker omdat het 2 jaar geleden in deze week fout ging.

Heb mezelf beloofd, en mij man natuurlijk, dat als het goed zit, ik er echt van ga genieten. Op de 1 of andere manier gaat het nu toch nog wat krampachtig, maar probeer het wel.

Het is dus ff de echo afwachten, ben donderdag vrij, bij positief nieuws ga ik ook meteen een beetje shoppen hoor, kan niet meer wachten.

@Sjors en Sjimmie, een klein vraagje, je bent op 1 december uitgerekend volgens het rooster, maar hoe komt je ticker nu dan op 28 november uit?

de 28ste is veel dichterbij dan de 1ste dus hoop voor je dat de ticker correct is, zou fijn zijn dacht ik zo.

Groetjes,

Bianca

Gast Sannie66
Geplaatst

@Renata, je kunt al bellen vanaf week 5/6 voor een afspraak met de vk..

Geplaatst

Renate,

Ja je kunt dus bellen met 6 weken.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik met 11 weken gebeld,

gewacht tot de 2e echo in het zh goed was.

Alleen was het erg druk bij de verlosk en hadden ze liever

gehad dat ik iets eerder had gebeld.

Maar, ach op zich maakt het niet zo veel uit.

Bianca,

2 slopende nachten nog, hopelijk gaat alles goed!

sterkte!

Geplaatst

Ik heb een afbouwschema gekregen bij ons in het ziekenhuis. Ik heb gemerkt dat ook elke ziekenhuis ook weer andere afbouwschema's hanteerd.....Heb je geen schema gekregen???Joy1

Hallo,

Ik heb eigenlijk nog een vraagje:

Als je zwanger bent dan mag je de bolletjes afbouwen en

na een aantal dagen dus stoppen.

Donderdag is eigenlijk de testdatum, moet ik dan donderdag

beginnen met afbouwen of kan ik daar nu al mee beginnen?

Hermien

Geplaatst

ik heb ook het schema gekregen hermien..Maar toen ik 2 dagen voor de testdag het ziekenhuis belde mocht ik gelijk beginnen met afbouwen van de bollen..Gewoon ff vragen als je toch belt voor de uitslag:)

Hier is het weer wat rustiger.. ik verlies niets meer.. pfffiew.. volgens mij heb ik een griepje te pakken en dat versterkt aan alle kanten de misselijkheid het overgeven en de buikpijn..Maar zolang ik geen enge afscheiding heb voel ik me goed:)

@lief is zowww leuk!! Nath had er ook al kleertjes gekocht.. ik vind simpycolor ook leuk die kan je met eigen teksten bedrukken..

Esther

Geplaatst

HI Dames, ik kom me voorzichtig aansluiten, 4 dagen te vroeg gestest. Maar hij was wel licht positief!

Ik mag dus eigenlijk zondag pas testen en dan hopen we op een dikke vette plus!

Hoe bereken ik mijn uitgerekende datum?

Ik had de punctie op 31-3 en de tp op 04-04.

Liefs Surinails

Gast Sannie66
Geplaatst

@Surinails, eerste dag van je laatste menstruatie (dus geen punctie en tp datum)...

Geplaatst
HI Dames, ik kom me voorzichtig aansluiten, 4 dagen te vroeg gestest. Maar hij was wel licht positief!

Ik mag dus eigenlijk zondag pas testen en dan hopen we op een dikke vette plus!

Hoe bereken ik mijn uitgerekende datum?

Ik had de punctie op 31-3 en de tp op 04-04.

Liefs Surinails

kei gefeliciteerd man woehoe ik hoop mezelf hier ook aan te kunnen melden het weekend het ziekenhuis vertelde mij de punctie datum en dan 38 weken erbij tellen succes

Geplaatst

Hoi bianca

Ik val eigenlijk een beetje tussen het wal en het schip. Ik ben 28 nov uitgerekend volgens mijn laatste menstruatie, maar volgens de echo loop ik iets achter en die zegt 1 december vandaar dat ik toch 28 nov heb aangehouden.

Hopelijk komt het ook iets eerder hahaha scheelt weer.

Geplaatst

Nou ik ben weer helemaal onzeker, ik weet niet of het wel

goed gaat.

Ik krijg nu last van m'n normale menstruatie klachten, buik en rug.

En vanmorgen ook wat bloedverlies.

Ik had juist vandaag een keer niet willen testen, gisteren was

ik volgens de clearblue test nog zwanger, dus ik dacht even

een dagje overslaan.

Officieel mocht ik pas as vrijdag testen.

Ik gooi er straks voor m'n werk toch nog maar een test tegenaan!

Wie herkent dit??

Gast Sannie66
Geplaatst

@Hermien, als je dit topic doorleest dan zie je dat Eslief en Nath er ook last van hebben gehad... maak je niet te druk hierover. Een dubbele streep is een dubbele streep.

@Iedereen, de dame van MvM is net weg. De potten staan klaar om gevuld te worden, want de test was mooi positief! Weer een mijlpaal gehad.. nu op naar 27 april...

Geplaatst

Net naar de toilet geweest en ik verloor echt wel wat bruin/rood

bloed.

Ook gelijk maar een test gedaan en nog binnen 1 minuut zwanger.

Zou het ook kunnen dat er 1 van de 2 niet goed is ingenesteld en

ik daar misschien het bloedverlies van kan hebben?

En zou het hcg als het niet goed is, ook gelijk uit m'n lichaam

zijn verdwenen?

Wat is dit erg, moet zo ook nog werken, verschrikkelijk!

Geplaatst

bloed.

zijn verdwenen?

Ik kan het me zo voorstellen, het is zo'n kwetsbare en onzekere periode waar we doorheen moeten. Kop op en heel veel succes vandaag!

Ze kunnen hebt beter EMM noemen, emotionele malle molen.

succes

Meg

Geplaatst

bloed.

zijn verdwenen?

Ach lieve hermien ik herken dit volledig!! ik heb dagen lang gebloed net als nath.. lees de topic maar door..We zijn zo ontzettend onzeker geworden ervan maar bij ons gaat het nog goed..Nath verloor ook wat helder rood bloed bij mij was het donker met heel veel ranjakleurig slijm erbij..Dit is zo vervelend!! Sterkte hermien!! het hoeft echt niets te betekenen! Dat zegt het ziekenhuis ook..Zolang het niet hellemaal helderrood is en je hebt geen krampen gaat het nog goed.. 8 van de 10 zwangeren hebben last van bloedverlies..Dikke knuf!!

Geplaatst

hermien ik heb ook een afbouw schema gekregen voor de bollen

dit heeft de verplk. me telefonisch doorgegeven toen ik belde om te zeggen dat de test positief was

zou nog een keer bellen als ik jou was, je moet toch wel afbouwen lijkt mij

vervelend van je bloedverlies maakt erg onzeker, maar hoeft niet erg te zijn

hoop dat het snel over is

Geplaatst

Hello, hello,

vandaag al de hele tijd misselijk geweest, maar komt ook omdat ik zenuwachtig ben voor de eerste echo morgen, denk ik.

Ben nu thuis, want mijn dochter heeft vannacht alles ondergek.... en heeft 38,5 is dus definitief ziek te noemen, en zij maakt zich alleen zorgen dat ze niet naar school kan, schattig. Kan normaal koel blijven, maar stond er nu zowat naast te dingesen, omdat ik de lucht echt niet kan verdragen, lekker hoor, vanmiddag nog wel even werken op kantoor als mijn man het van me overneemt.

@Hermien, och meid, onzekerheid, onzekerheid, ook ik ken het, ik geloof dat ik bij mijn dochter in het begin bij elk bloeddruppeltje een test deed, ik had echt aandelen in die Kruidvat testen hoor, ik duim voor je dat het toch echt allemaal goed blijft gaan.

@ Sjors en Sjimmie, ow, is dat het, apart hoor, het kan dus ook zijn dat de kleine straks een groeispurt neemt en je dan toch echt op de 28ste uitgerekend bent?

Een zonnige dag gewenst meiden:icon_sunny:

Liefs,

Bianca

Geplaatst

o ja nog een vraagje

is het niet zo dat als je een tweeling krijgt altijd onder controle blijft van het ziekenhuis en niet naar de verloskundige kan?

dit werd mij op het werk verteld

Geplaatst
Ach lieve hermien ik herken dit volledig!! ik heb dagen lang gebloed net als nath.. lees de topic maar door..We zijn zo ontzettend onzeker gewordne ervan maar bij ons gaat het nog goed..Nath verloor ook wat helder rood bloed bij mij was het donker met heel veel ranjakleurig slijm erbij..Dit is zo vervelend!! Sterkte hermien!! het hoeft echt niets te betekenen!1 Dat zegt het ziekenhuis ook..Zolang het niet hellemaal helderrood is en je hebt geen krampen gaat het nog goed.. 8 van de 10 zwnageren hebben last van bloedverlies..Dikke knuf!!

Lief van je bemoedigende woorden, krijg nu ook meer rood verlies

dan bruin, denk dat het niet goed gaat.

Net even zh gebeld en mag evt bloedprikken, maar moet zo werken.

Dus als ik me morgen nog zo voel, dan ga ik dit alsnog vragen.

Ja het zh kan niet je niet meer vertellen dan rustig afwachten.

Ik vind het nog wel fijn om te horen dat jullie toch ondanks alles

wel zwanger zijn.

Ik heb nog wel getest, maar heeft geen zin zegt zh, hcg zit nog

in je lichaam.

Hadden jullie ook een ongi gevoel??

In ieder geval heel erg bedankt, ga toch met een iets fijner

gevoel naar m'n werk.

Laat vanavond nog even horen hoe het gaat!

Geplaatst

hoi meiden,

ook weer even een berichtje van mij....

alle nieuwe dames welkom!!!!

ik heb zo'n vermoeden dat jullie de tussentijdse bloedverlies hadden door de bolletjes(denk ik) dit is namelijk ook zo'n bijwerking hiervan. Ik vind ook dat jullie dit behoorlijk lang moesten blijven gebruiken. Ik moest hier 3 dagen voor test datum mee stoppen ik heb de bollen maar 8 dagen hoeven in te brengen... wat verschilt dat toch per ziekenhuis.

maar ik ben inmiddels ook in me onzekere fase beland. Heb er vanmorgen nog even een test tegenaan gegooid had hem toch nog liggen dus dacht laat ik het maar doen er stond gewoon nog zwanger gelukkig ;)P, vanavond komt ook moeders voor moeders langs en ben op de een of andere manier gewoon bang voor de test.

Ik had al niet veel kwaaltjes maar lijkt wel of juist weggaan ipv meer worden gelukkig heb ik geen bloed of iets gehad (even afkloppen)

ben wel al 3 dagen thuis heb buikgriep ik dacht dus dat het door zwangerschap kwam werd maandagochtend wakker door misselijkheid nou heb heel de dag over de pot gehangen en heb niets binnen gehouden volgende dag gewoon 2 kilo lichter!! maar dagen erna nergens geen last meer van.

nou meiden hopelijk belanden we snel weer allemaal op ons roze wolkje want die is bij mij heel even weg. nog 1,5 week dan krijgen we een echo pfffff duurt nog lang voor me gevoel

groetjes

patricia

Geplaatst

@Sandra: een tweeling is medische indicatie. Maar of je dan ook naar de verloskundige mag? Ik dacht eigenlijk dat die combi niet bestond maar begin te twijfelen... ik zie het wel.

@Hermien: wat klote meis en ik weet precies hoe het voelt. Ik had ook rood bloedverlies en krampen in mijn buik. Ik ben inmiddels op gaan letten en kwam erachter dat ik ook veel last heb van mijn darmen en dat dit de krampen veroorzaakte. Ik had nergens meer last van, gisterenavond helaas weer veel oud bloed in één keer en sindsdien weer niets. Heel vreemd allemaal en het maakt he ontzettend onzeker en bang. ik begin te denken dat het toch komt door teveel inspanning. Ik kan niet stil zitten en merk echt dat mijn lijf me dwingt om rust te nemen. ben ik echter heel slecht in. Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Heel veel sterkte meis, hou het ziekenhuis gewoon op de hoogte, dit doe ik ook. Voor mij nog precies 2 weken tot de echo en ik kan bijna niet wachten. Wil nu wel erg graag weten of het goed zit. Maar goed, niet veel keus ben ik bang, gewoon rustig afwachten.

Morgen komt MvM langs. Pfff...heb angst voor de test. daarom net voor de zekerheid nog een test gedaan, positief natuurlijk... Ik blij maar testen met die onzekerheid hahaha.

Welkom Surinails!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden