Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zo gisteren en vandaag hele goeie dagen gehad met weinig last van misselijkheid en braken

hopen dat het nu zo blijft of zelfs nog beter word

ook het weer zit mee, dus van het weekend maar iets leuks doen

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

25-05: Eslief, 2e echo 16:00

25-05: Lonneke, 1e afspraak vk

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 5e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

27-05: Surinails (chantal) intake VK 11:15

28-05: Nathalie, 2e echo 16:00

31-05: Sannie, vlokkentest 11:45

31-05: Leepat, 1e afspraak vk 17:10

01-06: Shanna, 2e echo + gyn

02-06: Cidgem, 2e echo

03-06: Hanneke, 2e echo

03-06: Sandra, afspraak vk 16.30

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

Ik heb mezelf weer even teruggeplaatst in het lijstje.

Hier gaat het goed, ik hoef niet meer te spugen.

Fijn dat alle echo's goed waren, alleen voor Shanna wel erg schrikken die achterstand.

Hopelijk trekt het snel weer bij.

Ik kan vast oefenen met al mijn moedergevoelens ik heb twee weken namelijk een 2e franse hangoor konijn gekocht en die heeft donderdag een nest van 7 geworpen.

Dit lag niet helemaal een in de planning en na dat we zijn bijgkomen van de schrik vinden we wel erg leuk. dus lekker moederen.

Dames kalm aan, geniet van het mooie weer en van de groeiende buikjes.

Liefs CHantal

Geplaatst

Hallo dames,

Hier weinig te melden, maar wilde jullie even een zonnig weekend groet wensen.

WIj zitten nu bijna op de 12 weken en ik begin steeds iets rustiger eronder te worden.

vindt het wel allemaal heel vermoeiend hahaaha..dus ben echt beste vrienden met mijn bedje...

Hoe ie het verder hier, nog leuke weekend plannen?

Geplaatst
Er is goed en er is slecht nieuws. Het goede nieuws is dat het hartje klopt, het slechte nieuws is dat ik pas zes weken ben in plaats van acht, dus een groeiachterstand van 2 weken of ja een late innestelling ze kan er niets van zeggen.

Lieve shanna, oef meis idd anders dan je had verwacht

Ik leef heel erg met je mee, en hoop dat je 1 juni een prachtige echo hebt met een vitale beeb!

Maar ik denk eigenlijk niet dat het een late innestelling is geweest, omdat je 26 april een positieve test had.

als je 6 weken nu zou zijn dan was je op 26 april nog maar een paar dagen zwanger. En lijkt mij niet dat je dan een positieve test zou hebben, of zie ik dat nu verkeerd?

Ik hoop dat je beebje een inhaalslag aan het maken is. Het hartje klopt en dat is natuurlijk heel mooi.

Ik vraag me wel eens af of dat gemeet van een klein embryot'je wel altijd goed gedaan kan worden met een echo.

Als ze niet helemaal goed meten scheelt dat direct zoveel als ze nog zo klein zijn.

dikke knuffel, joske

Geplaatst

shanna wat vervelend zeg voor je, ik hoop dat je ukkie een groeispurt maakt.

Ben erg druk geweest, mijn zus was over uit zwitserland, heel leuk maar zooooooooo vermoeiend hahaha.

Donderdag hadden wij onze echo en alles was goed met onze uk. Groeit goed en was lekker beweeglijk. Wel een zwaar gesprek gehad met de dokter, we moeten in het ziekenhuis bevallen met een ruggeprik en een vaccumpomp omdat ik niet mag persen. Ik heb 3 jaar geleden een hersentumor gehad en nu kan ik door het persen een hersenbloeding krijgen, daar schrok ik wel heel erg van.

Dus we blijven onder controle in het ziekenhuis en mogen ook naar de verloskundige. Ik plan dat zo dat ik dan iedere 2 weken een afspraak heb.

Gelukkig waren er van de week weer een paar mooie echo's.

Ik ga lekker even in de tuin relaxen en uitrusten van een drukke week hahaha

fijn weekend allemaal.

Gast Shanna42
Geplaatst

@Joske zelf denk ik het ook niet hoor, late innestelling, net wat jij zegt die test was toen al positief, en kun je met 6 weken het hartje al zien kloppen ik dacht dat dat wat later was. Ben wel druk geweest, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was was ik net begonnen met hardlopen, en de 1e eerste bloedtest via de huisarts was toen ook al aan de lage kant met het HCG, de huisarts wilde toen nog niet bevestigen dat ik al zwanger was, dus waarschijnlijk heeft het gewoon een hele langzame start gemaakt. Ben nogal druk geweest de laatste tijd dus hoop door nu meer rust te nemen en minder te doen dat de kleine een inhaalspurt aan het maken is, maar ja het kan ook betekeken dat het niet goed is, dus ik blijf wel positief maar houd in mijn achterhoofd dat het ook fout kan aflopen. Gelukkig 1 juni alweer een echo dus hoef niet zo heel lang in onzekerheid te blijven zitten.

@S&S kun je dan niet beter voor een keizersnede gaan? Wel fijn dat je het nu al weer dan kun je je erop instellen.

@Chantalle fijn dat je weer op het lijstje staat ;-) en dat het beter met je gaat, je hebt in ieder geval een leuke afleiding met de konijntjes.

Meiden allemaal fijne dagen gewenst en lekker genieten van het mooie weer.

Groeten van Shan

Geplaatst

@sannie goh het schiet al op en ik wist ook niet dat het ook vaginaal kon!! Ik kon alleen de versie door de biukwand heen en dat was dus ook 1 vand e redenen om het niet te laten doen.

@han inderdaad ook mijn gyn gaf hetzelfde aan als jouwe.Vaak bij de vk kan je dan geen hartje horen zodat je in paniek raakt etc.Nu ik ook gewoon tot 12 weken bij de gyn heb gezeten vind ik het ook prima.Maar moet je de eerste keer geen vragenlijst invullen bij de vk? dan is het handig je partner mee te hebben omdat ze hem ook vragen stellen.maar mischien doen ze dat later bij jouw?

Hier gaat alles goed ik voel me stukken beter de mislijkheid is weg en ik voel me positiever.Mijn buik is wel al flink.. ik ben natuurlijk ook al wat gezeter en nu begint het echt een anderen vorm te krijgen ondanks dat het meeste gewoon nog vet is:PDinsdag de echo ik vind het super spannend.Als alles goed is gaan we woensdag babykamertjes kijken in loods5.Er zit er 1 aan de anderen kant van het land en we gaan het combineren met een bezoekje.We hebben er toen de tijd hele toffe babykamers gezien dus willen ff ene blik werpen.Maarmischien valt het nu tegen we wachten af:)

hoe gaat het verder met iedereen??

esther

Gast Sannie66
Geplaatst
@sannie goh het schiet al op en ik wist ook niet dat het ook vaginaal kon!! Ik kon alleen de versie door de biukwand heen en dat was dus ook 1 vand e redenen om het niet te laten doen.

Ik had het al eens gelezen ergens op het internet en was dus een beetje teleurgesteld dat het EMC dat niet toepaste. Blijkt dus nu dat ze dus ook 2 manieren hanteren. Zoals gezegd: vaginaal heeft toch echt bij mij de voorkeur... :misc_expressions-wh

Verder alles goed met een ieder?

Wij krijgen vandaag vrienden over de vloer met hun zoontje van 2,5. De andere van 5 (ADHD) logeert even een dagje bij zijn opa en oma. Die 2 samen is soms een beetje teveel van het goede en dat met onze 2 honden erbij (1 van bijna 14), kan enigzins voor problemen zorgen ;-). We gaan heerlijk naar een speeltuin... kunnen mijn lief en ik alvast oefenen ;-)...

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden, hier even een "inbreker" :blink:.

Even spieken bij jullie uitgerekend in december dames en wat zijn jullie met lekker veel in dit topic! Wow. Gefeliciteerd.

Even over vk-gyn. Het is gebruikelijk dat je de eerste 11 tot 12 weken onder behandeling blijft van de gyn. Als je geen medische indicatie hebt, ga je daarna naar de VK. Maar als de VK je al eerder wilt ontvangen (velen vinden dat overbodig) dan mag/kun je daar natuurlijk ook al heen. Wij (ivf meiden) hebben wat dat betreft wel een voordeel, omdat "spontane" zwangerschappen pas bij 11 een echo krijgen (bij de VK).

Daarnaast kun je zonder medische indicatie ook vaak wel bij de gyn onder behandeling blijven ipv bij de VK als je dat wilt, alleen vergoedt je zorgverzekering de extra kosten niet. Het ziekenhuis is nu eenmaal duurder dan de VK.

@Shanna, het kan volgens mij. Ik had een kloppend hartje met 6 wk en 4 dg en testte al positief op dag 8 na tp. Kloppend hartje is toch het belangrijkste, geniet ervan!

@Eslief, heel herkenbaar die spanning op weg naar de volgende echo! Komt allemaal goed, na die echo begint het grote genieten :-).

Lfs,

Nienke

Gast Sannie66
Geplaatst

Nou meiden, het was super gisteren.. we zijn naar een kinderboerderij/speeltuin geweest en het kleine manneke van onze vrienden en wij als volwassenen hebben zich uitstekend vermaakt met zon, windje, ijsjes, tosti's enz.... Lekker kleurtje opgedaan, maar wel redelijk 'gesloopt' aan het eind van de dag... dacht dat ik wat meer energie had, maar lag toch echt er weer vroeg in...

Vandaag een lekker, rustige dag met genieten van het weer en wat huishoudelijke klusjes, zoals handjes wegpoetsen van tafel, tv e.d. ;-)....

Fijne 2e Pinkster allemaal!

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie!

Ja moest even bijlezen ben even niet geweest.

Ben een paar daagjes wat ziek geweest.

Maar nu gaat het wel weer.

Ik heb vorige week met de vk gebeld en heb daar nu ook een afspraak staan.

Maar ik blijf tot en met de 11 weken onder behandeling in het ziekenhuis.

Als ik de reiskosten vergoed had gekregen was ik wel onder behandeling bij de gyn willen blijven.

Wens iedereen een fijne 2de pinksterdag toe.

Liefs Simone

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sannie klinkt inderdaad als een heerlijk dagje. Hier ook heerlijk genoten van het mooie weer, mijn neefje was jarig en die staan hier in de buurt op de camping dus daar zijn we met zijn allen geweest. 's Avonds heerlijk broodjes hamburger gegeten van de BBQ hmmmmm.

Weet een van jullie hoe het zit met het in de zon zitten en je zwangerschap? Is de zon te heet voor je baby in de buik? Had in de bikini lekker in het zonnetje gelegen maar vroeg me af of dat wel goed is voor de kleine vooral nu hij of zij zo een achterstand moet inhalen. En weet iemand hoe het zit met het zwangerschapsmasker? Wanneer krijg je dat? En zie je dat meteen? Ben gek op de zon en een kleurtje maar om nou met een zwangerschapsmasker rond te lopen is wat minder ....

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna,

Mij is altijd gezegd je je niet met je buik vol in de zon mag gaan zitten.

Dus vandaar dat ik nu ook weer en badpak drag.

Ik hou ook heel erg veel van de zon en wil ook dat ik een lekker kleurtje krijg.

Hebben lang genoeg op de zon moeten wachten.

Groetjes Simone

Gast Shanna42
Geplaatst

Ha Simone fijn dat je weer beter bent. Ja en lekker hè die zon. Ben vanochtend toch maar even binnen gebleven, ga straks nog wel even buiten zitten, toch maar wat in de schaduw daar wordt je ook wel bruin van. Had het fijn gevonden om een kleurtje op te doen anders ben ik van de winter helemaal zo wit. Ik dacht ach nu is het nog vroeg in de zwangerschap en heb dan ook niet zo last van de warmte, maar ja de zon schijnt harder dan je denkt.

Nog een zonnige dag gewenst ...

Groeten van Shan

Geplaatst

hey shanna

die zwangerschapsmasker die zie je na een dag zonnen direkt

dit zijn van die pigment vlekken

ik heb ze vorig jaar al gekregen met de hormoon gebruik en het is er nu al weer

ik smeer me in met factor 40 (gezicht) en dan ga ik toch lekker in de zon

heb ergens gelezen dat de baby nu nog geen last heeft van de felle zon

je moet alleen op passen dat je niet over verhit raakt

wij gaan met 2 weken naar spanje en ga dan ook gerust in mijn bikini op het strand liggen

moet alleen wat vaker verkoeling zoeken

Gast Shanna42
Geplaatst

Ha San goed om te horen. Had al gehoopt dat het zo zou zijn. Ik ben echt een zonaanbidder (Leeuw van horoscoop) en zou het erg vinden als ik niet meer de zon in zou kunnen. Ik hou mijn gezicht goed in de gaten zodra ik die vlekken zie dan kan ik er altijd nog uit blijven.

Groeten van Shan

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lonneke, veel plezier vandaag bij je afspraak bij de vk.

@Eslief, hoop dat je vanmiddag na de echo wat geruster bent! Suc6 en veel plezier...

Geplaatst

esther veel succes en plezier vanmiddag bij de echo

lonneke veel succes en plezier bij de vk

voor de andere dames hier is het nog lekker weer dus ben vandaag niet zoveel op het forum ga lekker in de zon zo lang die er nog is

Geplaatst

tnx meiden:) ik mag om 16:00 spieken bij de baby:) ik ben zowwww zenuwachtig maar ook zo benieuwd! als alles maar goed is!!

Morgen gaan we bij loods5 kijken voor een babykamertje.. ben heel benieuwd..

trouwens een vraagje voor iemandc die het weet.. droge worst mag dit wel??

Dus gewoon zo'n worst dat hellemaal door en door gedroogd is? ik kon hier niets over vinden.. manlief vind dat heerlijk en we hebben het dus altijd wel in huis.. soms een klein stukje vind ik wel lekker.. maar gister vroeg ik me ineens af of dat wel mocht.. ik denk van niet eigelijk maar ben benieuwd of iem and dit weet..

@lonneke veel plezier bij de vk.

Geplaatst

@Shanna, Je mag gewoon in de zon maar je moet iedere dag je gezicht insmeren tegen de zon i.v.m het zwangerschapsmasker. Verder is het belangrijk dat je gewoon goed drinkt en dat je niet oververhit raakt. Het is niet goed als je lichaamstemperatuur te hoog wordt. Maar BIkini kan gewoon.

@Eslief, succes vandaag het is vast allemaal goed en volgens mij mag droge worst gewoon.

Hier gaat verder alles goed. Ik voel me wonderbaarlijk goed, niet moe of misselijk ik ben nu 2 kilo aangekomen en ik begin al flink te tekenen. Het schijnt dat dat met een tweede harder gaat.

Met de baby konijntjes gaat ook alles goed. ze leven alle 7 nog!!!

Donderdag de intake bij de VK, leuk!!

Nou meiden geniet van het mooie weer en tot babbels

Geplaatst

hey esther goede vraag van die droge worsten

maar geloof dat het wel mag en anders ben ik al in overtreding geweest

is het vlees in worsten niet voor gekookt?

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey Esther (en Sandra),

Heb even voor je gegoogled, maar het vlees van de meeste droge worsten wordt NIET voorgekookt. Nu was een vriendin van ons hier 2 dagen terug en die heeft 2 zoontjes. Zij vertelde mij dat ze gewoon Filet American at tijdens haar zwangerschap, maar wel met mate...

Nog 2 minuten...

Geplaatst

metworst koken bakken en frituren is ook lekker hoor en dan is het ook niet rauw meer

heb vanmiddag maar ff een nieuwe bikini gekocht voor onze vakantie want ik paste niet meer in het bovenstukje van mijn oude bikini

die vent bij de h&m zei nog je broekje is 36 maar bovenstukje 40 klopt dat wel??

ja dat klopt dus echt haha

als mijn borsten zo uitpuilen vind ik ook niet leuk en nieuwe kleding kopen is altijd leuk

moet nu eigenlijk wel op zoek na een korte broek die erbij past voor op het strand haha

mijn man hoort me al, alweer wat nieuws nodig?

Geplaatst

heey lieve meiden! daar ben ik weer!!

onze uk doet het perfect! was heel druk aan het zwaaien met de armpjes en beentjes!! zowww onwijs lief:) alles zat er op en eraan voor nu en we hebben het hartje gehoord:) onze baby was 5,5cm groot.ik ben zo opgelucht.Vanwege mijn verleden ben ik doorgestuurd naar de gyn..Echter die beslist dan of ik bij hem mag blijven of naar de vk moet.morgen kan ik bellen voor een afspraak.. hier de foto van onze uk!!

39394-6197409.jpg

Geplaatst

@esther,een mooie echo gehad,super zeg.

maar ik heb in het weekend ook droge worst gehad maar dan van die hele zachte,maar mag dat dan wel?of zou dat dan rauw vlees zijn?

groetjes miranda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden