Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Eslief,

Wat gaaf!!!! Ik ben echt blij om te horen dat jullie uk het zo goed doet zeg!!

Ook ik hoor bij de volgende echo of ik naar de vk mag of in het zkh bij de gyn. blijf. Waarschijnlijk wordt het het laatste.

Liefs Esly!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Mooi zo Esther dat jullie een goede echo hebben gehad en dat jullie uk lekker beweeglijk is en goed groeit... weer wat geruster dus....

Hier de hele dag al kiespijn (begon gisteravond al), maar kijk het nog even aan voordat ik de tandarts bel. Het is precies een kies naast reeds een getrokken kies en kan deze niet echt missen. Hij zit los, ik schijn nl. verschrikkelijk te tandenknarsen. Het erge is dat ik zo'n speciaal gebitje heb, maar deze nauwelijks 's nachts draag nu, omdat ik al zo'n droge mond heb e.d... ben bang dat ik er toch weer aan moet geloven....

Gast Shanna42
Geplaatst

Oh Eslief wat super zeg, wil ik ook wil ik ook (maar moet nog even wachten, die van ons heeft niet zo een haast hihihi). Maar wat fijn dat alles goed is zeg.

@Lonneke bij jou ook alles goed gegaan?

@Sannie auwwww hopelijk verdwijnt het vanzelf ?!

@Surinails zeven????? maar wat schattig zeg, ga je ze allemaal zelf houden? Wat mooi dat je je goed voelt, en het lijkt me geweldig als je eenmaal kunt zien dat je zwanger bent, bij groeit de buik dus goed.

@allemaal bedankt voor jullie reacties op het zwangerschapsmasker en in de zon zitten. Gewoon met mate denk ik dan maar en goed insmeren.

Liefs van Shanna

Gast Sannie66
Geplaatst

Simone, Annema, Sandra, heel veel plezier vandaag weer bij jullie echo´s!

Ben benieuwd Annema, wat je dochter er van vindt....

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

26-05: Annema, 2e afspraak vk & 4e echo (mijn dochter mee!)

26-05: Sandra, 5e echo 16.00

26-05: Simone, 2e echo 11.00

27-05: Surinails (chantal) intake VK 11:15

28-05: Nathalie, 2e echo 16:00

31-05: Sannie, vlokkentest 11:45

31-05: Leepat, 1e afspraak vk 17:10

01-06: Shanna, 2e echo + gyn

02-06: Cidgem, 2e echo

03-06: Hanneke, 2e echo

03-06: Sandra, afspraak vk 16.30

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

16-06: Eslief Afspraak gyn

25-06: Eslief Pretecho

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

Meiden vandaag veel succes met kijken naar jullie beeb!!

Ik heb zojuist kraamhulp maar eens geregeld en meteen een afspraak gemaakt voor de gyn en een pretecho:)

Esther

Geplaatst

Hallo meiden.

Ik zie dat er weer hele mooie echo's zijn. Gefeliciterd allemaal en lekker geieten.

Voor de meiden die vandaag weer mogen heel veeel plezier.

Ik heb de uitslag van de nekplooi en die was 1 op 2500, dus niet slecht.

Wij laten het bij deze test en gaan nu maar proberen te genieten.

Fijne dag nog

Geplaatst

oja ik mag dinsdag 1 juni naar de verloskundige en maandag 14 juni heb ik weer een echo. Daarna gaan we lekker een maand op vakantie. Als we terugkomen heb ik op woensdag 14 juli een 20 wkn echo, gaat hard zo hahaha.

Zou iemand voor mij de data's erbij willen zetten? Alvast bedankt

Geplaatst

Hallo

Nou toch maar weer een berichtje van mij.

Gisteren weer een echo gehad en ben nu 12 wk 2 dagen. Alles was goed. Dus ik moet nu echt een beetje vertrouwen gaan krijgen.

Ook voor intake bij de verloskundige geweest en het hartje kunnen horen.

VK vertelde dat ik altijd mocht bellen als ik even wilde luisteren, dus dat is wel een fijn idee.

Fijn dat iedereen van die mooie echo's heeft gehad. En voor iedereen die en snel een gaat krijgen. Veel plezier.

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan het toch niet laten om ook hier even een berichtje achter te laten. (ik ben uitgerekend op 2 januari 2011, dus schrijf natuurlijk ook in dat topic) Maar ondanks alle adviezen van iedereen hier, de een positief en de andere misschien een beetje negatief, zijn we toch vandaag bij de vk geweest. En het was een prachtige echo! Het hartje klopt nog even krachtig en de beeb is al flink gegroeid. Vorige week maandag was de beeb nog 1 cm en nu al 2,12 cm.

Ik wil toch iedereen bedanken voor jullie reactie's tav mijn onzekerheid of ik wel of niet naar de vk moest gaan.

Groetjes Hanneke

Geplaatst

@Hanneke, wauw meid, wat goed gegroeid!!! Ik mocht ook met 8 weken en 3 dagen mijn eerste echo maken en mijn frummel was "nog maar" 1,8 cm. ......Nu denk ik natuurlijk van: oeps...zou dit wat zeggen of....is het volkomen onschuldig? Wij zijn allebei ook maar kleintjes (ik "maar" 1.63 en mijn man "maar" 1.75) en misschien zijn jullie wel veel groter waardoor er ook verschil in lengte vd beebs zitten.....Pff...nog 3 weken wachten dan weet ik of mijn frummel een beetje is bijgetrokken.

@Surinails, jij heel veel plezier bij de vk morgen en hoop voor je dat je nog even mag gluren;)

Ik had vandaag een klein beetje bloedverlies. Het was niet helder, maar meer donkerrood en ook maar een heel klein beetje. Bij het afvegen bleef het papier mooi wit, dus ik hoop maar dat het meevalt. Wel heb ik ietsie kramperig gevoel onder in m'n buik en hoop maar dat dat komt omdat m'n baarmoeder aan het uitrekken is (en dat daar misschien ook die paar opgedroogde druppels bloed vandaan komen?) Ondanks dat ik weet dat het grote kans is dat het onschuldig is loop ik toch om de haverklap naar t toilet!! Duimen jullie voor me mee dat het snel weg is en onze frummel lekker blijft zitten?

Liefs Esly!

Geplaatst

Hier even een korte reactie van mij...duik namelijk zo m'n nestje in. Onze uk vergt veel energie vandaag hahaha...

Gister bij de VK geweest, en alles was in orde. Wij konden zelfs kiezen om 3 x een filmpje te laten maken van de echo..natuurlijk meteen gedaan.

Ook weer erg beweeglijk en ik zag m aan de navelstreng trekken, zo grappig.

Heb er gisteravond nog een paar keer dromerig naar zitten kijken.

Ik moest nog wel lachen om een vraag die de VK moest stellen: Is er bij jullie sprake van huiselijk geweld... IS natuurlijk geen lachwekkend onderwerp, maar je kunt je indenken kom je daar als happy stel hiihihihhii...

Nou deze vrouw gaat plat.

Tot snel lieve dames en genieten he.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Zo gister weer naar onze uk mogen kijken.

Dus ook voor de laaste keer in Breda geweest nu wachten tot 8 juni en dan naar de vk.

Jammer heb gister een hele onduidelijke echo mee gekregen die zie er niet zo veel op, maar het belangrijkste is dat we het hartje hebben zien kloppen.

Liefs Simone

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat echo´s en bezoeken vk weer fijn zijn geweest en het goed is met jullie ukkies.

Even een vraagje: ik zie dat Bianca al een tijd niet is ingelogd. Is me iets ontgaan, zoals dat ze op vakantie is, of heeft iemand contact met haar?

Geplaatst

Hi dames, zo naar de Vk. Ik hoop dat ze het hartje kan horen, maar ik reken er niet op. Ik ben nu 10 weken en dan is het nog aan de vroege kant. Wel ga ik vragen om nog een echo want ik vind de echo's bij de vk veel leuker als in het ziekenhuis. Bij de Vk leggen ze uit wat je ziet en sta je niet binnen 5 minuten weer op de gang. Ik snap het wel hoor van het ziekenhuis maar vond het erg jammer.

Wie zit er ook over een pretecho na te denken?

@Han fijn dat het zo goed gaat en dat je toch gegaan bent.

@esly ik hou mijn vingers voor je gekruist, het betekent vast niks.

Liefs Chantal

Geplaatst

@Esly: de grootte wil helemaal niets zeggen joh! Het is maar hoe ze het vruchtje meten, en volgens mij is het ook een beetje een moment opname. Ze had de beeb eerst namelijk op een andere manier gemeten, maar dat was niet goed. Vervolgens meet ze 2.12 cm. De echo van het ziekenhuis zijn wel veel duidelijker dan de echo bij de vk. Dus ben benieuwd volgende week, dan moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo. (hihi.... ik heb het goed gepland, elke week een echo....) Maar nu gaf de echo bij de vk ook aan dat ik al op 30 dec. ben uitgerekend. Scheelt weer 3 dagen....

Ik zou me niet al te veel zorgen maken door dat kleine beetje bloed, en zeker niet als het meteen weer weg is. Kan me voorstellen dat je even schrikt hoor!! Zou ik ook absoluut hebben!! Maar ik las gisteren ergens dat de baarmoedermond/hals (weet even niet meer) erg goed doorbloed is en dat er bijv. een klein beetje bloed (helder) verlies kan zijn na bijv. te hebben gevreeen. Dus geen zorgen zou ik zeggen..... Mocht je het toch niet vertrouwen, zou ik gewoon even bellen naar het ziekenhuis! Succes!

Geplaatst

onze echo gisteren was ook helemaal goed

denk dat wij een lange dunne krijgen haha

aan die beentjes te zien die waren zo lang en dun

liep weer iets voor op schema

beeb was nu 5,2 cm volgens de berekeningen 11w en 6 dagen

dus 2 dagen voor

Gast Sannie66
Geplaatst

Zo dames, weer 2 dingen die ik af kan strepen van mijn lijstje:

* mijn verzekering CZ gebeld dat ik kraamzorg aanvraag, krijg hier binnen 3 weken een schriftelijke bevestiging hiervan en heb daarna de kraamzorg zelf gebeld om te horen hoe en wat. Er komt nog een intake (6 weken voor uitgerekende datum) bij ons thuis en weer een mooi kraampakket in het verschiet. Ik krijg 48 uur en mocht ik besluiten borstvoeding te geven, komt er nog een uurtje extra bij.

* ook bij de deelgemeente geweest met m'n lief om de zgn. 'ongeboren vrucht' te erkennen. Hoeven we alleen na de geboorte nog het ouderlijk gezag 'gelijk te trekken' bij de Civiele Rechtbank.

Ook even de fysio bij ons gebeld en me aangemeld voor zwangerschapsfysio. Heb nu al redelijk veel last van mijn rug/bekken/banden. Ik heb volgens mijn verzekering meer recht op fysio dan ik nu in mijn pakket heb, als de fysio een verklaring van 'chronische rugpijn' aanvraagt. Heb weinig ruimte tussen een wervel en tussenwervel door die gebroken rug van 10 jaar geleden en je kunt maar beter op tijd zijn. Heb al redelijk wat uitstraling in mijn rechterbeen :-(.

Nou, was weer een heel verhaal...

@Sandra, goed te lezen dat het bij de vk goed was.

@Esly, een beetje 'oud bloed' kan geen kwaad. Zolang je maar niet hevig vloeit en krampen hebt.

@Han, als het nog zo klein is, kan het nog alle kanten op. Die van mij heeft nu ook een soort van 'inhaalslag' gemaakt en loopt weer volgens 'het boekje'.

Geplaatst

@surinals ik heb inmiddels besloten een pretecho te doen 2x.. De eerste hebben we met 17 weken 4 dagen en dan horen we ook het geslacht dit zal alleen 2d zijn omdat 3d nu slecht te zien is..Wel bood de mevrouw meteen aan om het toch even te laten zien zodat we een beeld ervan hebben..We hebben ook de garantie dat als het niet wakker is of niet goed zichtbaar dat we gratis terug mogen komen..Wel leuk! We gaan naar babyinbeeld..Ik heb uitgezocht welke een beetje goed was en deze had goede recenties:)We nemen oma en mijn dochter mee..We krijgen van mijn schoonmoeder een complete wagen met alles erop en eraan dus vond het wel leuk dit terug te doen.. Ze was ook hellemaal blij..

@Sannie Fijn dat alles geregeld lijkt.. ik zou ook snel beginnen met fysio als ik jouw zo hoor dat is allemaal niet niks..Wij hebben ook de kraamzorg geregeld en die komen met 7 maanden langs..Ik had de gemeente ook gebeld maar wij hoefde niks te doen omdat we getrouwd zijn;)

Gister hebben wij een uur in de auto gezeten naar loods5 aangezien die zulke leuke babyspullen had.... dus niet he.. ik heb hellemaal niets gekocht en vond het belachelijk duur..Wel een leuk wiegje gezien maar die koste zonder bekleding 399 euro.. was me iets te gek.. Waneer gaan jullie spulletjes kopen zoals kamertje etc? Zelf wilde ik wachten tot de echo van 17 weken en daarna de kamer gaan bestellen...ook omdat we nogal van het romantiese zijn wat we leuk vinden.. met veel kant en sierrandjes etc etc.. maar voor een jongetje is dat natuurlijk niet zo leuk.. een kamertje met allemaal sierrandjes:)

xx Esther

Geplaatst

de kinderwagen staat hier al in bestelling

maar het kamertje nog niet

doen we na onze spanje vakantie bestellen

we willen gewoon witte strakke meubeltjes

lakentjes en sier spulletjes kopen we later als we weten of het een babe of een dude is haha

Geplaatst

Hoi meiden,

goed dat het allemaal zo goed gaat bij iedereen en dat de beebs goed groeien.

hier alles ook goed geen klachten gelukkig.

@Eslief wij hebben wel al een kamertje besteld en een kinderwagen ik weet dat het wat vroeg is eerst wou ik het ook niet maar er zit 12 weken levertijd aan het kamertje en deze wordt dan in augustus geleverd dus ik dacht nou ik bestel het gewoon. (mocht het alsnog niet goed gaan waar we uiteraard niet van uit gaan dan is het wettelijk dat je alles mag retourneren of mag cancelen bij babyzaken)

@Sandra en heb je die wagen besteld die we allebei leuk vinden? ik heb hem namelijk wel besteld.... Ik had eerst zoiets van is het niet echt een jongens wagen maar vind ik eigenlijk niet.

nou meiden heb het nu ook op hyves vermeld weet niet of er mensen zijn die hyves hebben? als je het leuk vind ik ben www.leepat.hyves.nl

moet zeggen dat ik redelijk alles al geregeld heb, wel snel allemaal maar goed ik ben een echte regelneef en planner dus hou er niet van om alles op het laatste nippertje te doen, kraamzorg 2 weken geleden al geregeld. Ik heb zelfs al een schema voor de oppasoma's ik blijf namelijk wel gewoon werken wel iets minder maar de oma's willen graag allebei oppassen dus heb vast een schema opgemaakt. En ik heb 1 geluk ik woon in een wijk waar allebei de ouders ook wonen dus oppas is heel erg dicht in de buurt (heb gelukkig geen bemoeizuchtige ouders of schoonouders)

groetjes

Patries

Geplaatst

Hoi dames,

Al even niks van me laten horen. Ben druk bezig dingen te regelen voor de vakantie, nog werken en vooral dood moe, wil het liefst alleen maar liggen slapen. Dus als ik thuis ben doe ik dat ook.

Blij en geweldig dat alle dames een goede echo hebben gehad en dat het met iedereen goed gaat.

Hier ook goed behalve het moe zijn en het vaker overgeven. Leuk dat ieder zo bezig is met spullen enzo. Wij wachten zoiezo dat we terug zijn van vakantie maar beginen rond de 16 weken met alles. Wel weten we welke kinderwagen we willen, de babykamer er ongeveer uitgaat zien.

Nou meiden even snel douchen en dan lang uit op de bank hangen en weer vroeg erin zoals de laatste 1,5 week.

Geniet er lekker en volop van en veel liefs voor iedereen.

Meiden die morgen een echo hebben, veel kijk plezier en dikke duimen.

Geplaatst

@patricia

wij hebben de mutsy 4rider besteld in de cargo grey uitvoering

dus precies dezelfde als jij

en ik heb je een uitnodiging gestuurd via hyves

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief (Esther)

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

28-05: Nathalie, 2e echo 16:00

31-05: Sannie, vlokkentest 11:45

31-05: Leepat, 1e afspraak vk 17:10

01-06: Shanna, 2e echo + gyn

02-06: Cidgem, 2e echo

03-06: Hanneke, 2e echo

03-06: Sandra, afspraak vk 16.30

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

ik heb het lijstje ff weer naar voren gehaald en bijgewerkt

zie dat niet iedereen de volgende afspraken al bij heeft gewerkt

nathalie is de volgende voor een echo morgen

veel succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden