Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Esther, idd.. wagen vol met de kinderkamer... morgen maar ff uitladen.. nu te moe *grin*, want net thuis... en als jij alles in het roze wilt... dat is dan toch goed! Als jullie er maar blij mee zijn.. wel lief zo'n wiegje/bijzet bedje..

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sannie! noiu ga maar lekker uitrusten! ben benieuwd hoe die er uit ziet!! het bijzetbedje was met wel heel erg roze maar alleen in roze of blauw te krijgemdus weinig keus;) deze was compleet 109 euro in vergelijking van 220 bij babypark zonder bekleding/matras is die zelfs goedkoper als ik de bekleding weg laat;)

Geplaatst

@Eslief ik vind hem schattig.

En net wat je zegt had het maar geen meisje moeten worden.

Ik heb van de week een heelschattig pakje gekocht en janatuurlijk roze.

De eerste reatie van mijn man was moet dat nou al dat roze? Hahaha

@ Lisette veel plezier naar het gluren van je baby

@Esly veel plezierbij de vk en hoop dat alles goed is.

Liefs Simone

Geplaatst

@eslief, ik vind het een super schattig bedje, mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?

Ik zit er namelijk ook sterk aan te denken voor mezelf.

@cigdem iedere buik is anders. Mijn schoonzusje had ook een relatief kleine buik maar wel een 9 ponder van 55 centimeter gekregen.

Dus het zegt niks en de VK Houdt het echt wel goed in de gaten.

@Sannie leuk dat alles er is, maar denk wel goed aan jezelf!!!

@Lisette ik hoop dat alles goed is met jullie baby en veel plezier.

@Esly, hopelijk kan de VK je nog verder gerust stellen.

Hier alles rustig, voel me goed en ik heb vandaag de doos van de Etos opgehaald. Was toch wel weer even leuk. Straks mijn dochter in bed (die trouwens sinds deze week zindelijk is!!!! we zijn zo blij!!!) en dan lekker met een boekje en een kopje thee op de bank.

Liefs Chantal

Geplaatst

tnx meiden hij is ook wel super schatig:) manlief vind hem iets te roze.. maar voor 300 euro minder was het opeens toch wel een leuk ding:P

@surinails ik heb hem hier gekocht! http://www.bambinoworld.nl/

Ik heb hem gisteravond besteld en vandaag bericht gekregen dat hij verzonden is..Er zijn goede recenties over deze winkel dus ik ben nu nog positief.Als het goed is komt het met 2/3 dagen binnen dan zal ik even laten weten of het echt wel aan de eisen voldoet:)voor 300 minder heb ik de gok gewaagd.Ik vind ze in nederland echt mega duur voor maar een half bedje! ik heb ook veel mensen gelezen die het van een goedkoop ikea bedje hebben gemaakt.. gewoon 1 kant eraf laten en dan wat extra schroeven erin..maar een heel ledikant in mijn kamer ios net ff te groot.

Geplaatst

Hoi dames,

Surinails : bedankt voor je reactie, weet eigenlijk wel dat iedere buik anders is maar toch een beetje onzeker !! Een kleine buikje zegt dus niks: een reuze kind hahahaha heeft je schoonzusje gekregen ondanks een beetje klein buikje. Nou hoop niet dat de bebe zoo groot is hahahahaha !!!

Eslief : hartstikke leuk het bedje, en jah roze het wordt een prinsesje toch dan hoort de kleur roze er ook bij, en voor die prijs, wat een verschil he !! Nou geniet er maar van want het is erg mooi en leuk.

Lissete : hoe was je 20 weken echo ?? Hoop alles goed en prachtig

esly : ooh spannend zo naar de vk, hartje horen en genieten maar, verder alles goed hoop ik

simone : hoe was het bij de vk hoop alles goed en wel, weer prachtig het hartje gehoord ??

Ojah, december wordt dus blijkbaar echt een meiden maand hi hi hi !! Ik denk zelf ook dat ik een meisje krijg weet niet waarom maar zegt mijn gevoel al van het begin af aan maakt echt niks uit wat het wordt als het maar goed en gezond is en droom vaak over een meisje met vooral veel haren op het hoofd hahahahahahaha !!

Wel spannend hoor de dames die het als verrassing willen houden !!

Geplaatst

hier vandaag tot nu toe een goede dag

nog geen vervelende zwangerschapsklachten gevoeld

wel voor de zekerheid ff een doosje rennies gekocht tegen het maagzuur, heb er gisterenavond vreselijk last van gehad

vandaag niet veel gedaan ook mede door de vele regen

ga vanavond gezellie naar de camping bingo

kijken of ik wat zakgeld kan winnen voor onze kleine meid

@esther wel schattig zo'n bedje, ik heb ze wel veel in duitsland gezien

hoe is het met de andere dames gegaan bij de echo en de vk?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb vanmiddag weer naar een heeeeeeeeeeeel mooi kloppend hartje mogen luisteren! De vk was supertevreden, het hartje klopte mooi, het kindje was goed gegroeid, mijn bloeddruk was perfect (110/60) en was "maar" 1,2 kg gegroeid in 4 weken tijd!!!

We hebben het nog over mijn bloeding gehad van 2 weken geleden en het de bruine afscheiding van vorige week. Alles is inmiddels weer rustig, maar ze waarschuwde me wel dat ik me moet voorbereiden op meerdere bloedingen (!!!) tijdens mijn zwangerschap! Ze vertelde dat je baarmoedermond tijdens de zwangerschap nogal onder druk komt te staan en dat dit gebied heel goed doorbloed is. Ik ben begin dit jaar 2 x geopereerd aan mijn baarmoedermond en daarbij is weefsel weggesneden, waardoor deze extra kwetsbaar is. Er staan nu controles ingepland voor om de 4 weken in het zkh waarbij de baarmoedermond gemeten gaat worden. Doel is voorkomen dat deze te vroeg open gaat staan met het riscico op een vroeggeboorte. Wanneer ik verder geen bloedingen meer krijg kan ik voor mijn "reguliere" controles bij de vk blijven, krijg ik wel bloedingen dan is het advies om terug te gaan naar het zkh voor alle controles.....

Het was wel ff fijn om er even over te praten en ze heeft me wel gerust kunnen stellen. Nu op naar volgende week maandag, de 20 weken echo!!!

Liefs Esly!

PS: Esther: wat een geweldige wieg heb je gekocht.....ik vind em superroze, maar ook superleuk!

Geplaatst

Hoi,

Alles goed hier! Mooie 20 weken echo gehad en alles was zoals het hoort. Mooi om te zien hoor! Hartje, organen, handjes, voetjes, ruggegraat. Echt super.En weer een stapje verder dan maar :-)

Groet!

Lisette

Geplaatst

esly goed om te horen dat de bloedingen niet erg zijn geweest, wel vervelend natuurlijk

en extra controle in het ziekenhuis zou niet zo erg zijn liever te veel dan te weinig

goed om te horen dat alles dus goed was en het hartje lekker duidelijk aanwezig

lisette dus alles zit er op en eraan een geweldige echo dus

weten jullie ook wat het is of houden jullie het nog een poosje spannend

Geplaatst

Mogguh dames!

Hier vanochtend weer even naar de vk en dan door naar een markt hier in de buurt. Heb super leuke stof gezien voor de beeb en diegene staat op diverse markten, waaronder vandaag dus.. het wordt mooi weer, dus ga ook daar lekker van genieten..

@Lisette en Esly, wat fijn voor jullie beiden dat alles goed was. Lisette, bijzonder he om 20 minuten naar je kleintje te mogen kijken/luisteren. Ik kreeg op sommige momenten gewoon tranen in mijn ogen, vooral toen de hart/boezemkamers zo mooi in beeld werden gebracht. Hoop dat je een paar mooie foto's hebt meegekregen. En zeker prettig Esly dat ze het goed gaan monitoren. Geeft jou ook wat meer rust...

Nou meiden, veel plezier vandaag!

Geplaatst

Esly : wat fijn en heerlijk dat alles goed was met de kleine, wel iets minder dat je onder controle moet zijn van het ziekenhuis maar wel beter. Dat kunnen ze alles goed in de gaten houden.

Lekker genieten wel hoor, want spanningen zijn niet goed.

Lissete: wat fijn dat alles met die kleine goed is lijkt me zeker leuk om hem/ haar duidelijk te zien met de 20 weken echo ook.

Sannie : en hoe was het bij de vk, weer heerlijk genoten en alles goed ??

Hier verder alles goed, voel de bebe vandaag minder als normaal, buikje groeit en borsten voelen iets voller als normaal !!! En nog bezig met de bebe kamer.

Geplaatst

Het was kort, maar krachtig vanochtend bij de vk.. bloeddruk iets verhoogd :-(, dat is dan weer minder, maar werd goedgemaakt door de krachtige hartslag van onze beeb :-).. even een update van mijn afspraken, want moet ook bloed prikken voor zw suiker..

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje,, verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78, verrassing

Eerstvolgende afspraak:

04-08: Chantal, 3e afspraak vk, 9:30

04-08: S&S gyn voor gesprek keizersnede

06-08: S&S, pretecho

09-08: Cidgem, afspraak vk

09-08: Miranda, afspraak vk

09-08: Esly, 20 weken echo, 14.45

10-08: Chantal, 20 weken echo, gyn, 9:30

10-08: Simone, 20 wkn echo vk, 10.30

11-08: Miranda, 20 weken echo (GUO)

11-08: Sandra, 4e afspraak vk, 14.30

15-08: Moontje, bloed prikken zwangerschapssuiker

16-08: Sannie, bloed prikken zwangerschapssuiker (3x op de dag)

17-08: S&S, volgende afspraak vk

18-08: Moontje, volgende afspraak vk

19-08: Cidgem, 20 weken echo

23-08: Leepat, afspraak vk 19:20

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

02-09: Cidgem, afspraak vk

16-09: Cidgem, pretecho

Geplaatst

Chantal heel veel plezier weer morgen bij de vk! En S&S, hoop dat het een bevredigend gesprek wordt morgen...

Geplaatst

Alles was goed met onze beeb.

Nu op naar de 20 wkn echowel spannend.

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje,, verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78, verrassing

Eerstvolgende afspraak:

04-08: Chantal, 3e afspraak vk, 9:30

04-08: S&S gyn voor gesprek keizersnede

06-08: S&S, pretecho

09-08: Cidgem, afspraak vk

09-08: Miranda, afspraak vk

09-08: Esly, 20 weken echo, 14.45

10-08: Chantal, 20 weken echo, gyn, 9:30

10-08: Simone, 20 wkn echo vk, 10.30

11-08: Miranda, 20 weken echo (GUO)

11-08: Sandra, 4e afspraak vk, 14.30

15-08: Moontje, bloed prikken zwangerschapssuiker

16-08: Sannie, bloed prikken zwangerschapssuiker (3x op de dag)

17-08: S&S, volgende afspraak vk

18-08: Moontje, volgende afspraak vk

19-08: Cidgem, 20 weken echo

23-08: Leepat, afspraak vk 19:20

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08:Simone, 3e afspraak vk

02-09: Cidgem, afspraak vk

16-09: Cidgem, pretecho

Geplaatst

Hi dames, Alles was weer goed met de baby. Krachtige hartslag en buikcentimeters 19 dus dat was netjes. De bloeddruk was nog lager als de vorige keer 85/50 maar ik heb er geen last van. Even gehad over de been krampen 's nachts en ze raadde magnesium/calcium tabletten aan dus daar nog even naar kijken.

Ik heb het er ook over gehad dat ik wel veel stemmings wisselingen heb, maar als de blije buien de mopper buien nog overheersen dan is het goed.

Verder zei ze nog dat piekeren over de zwangerschap en bevalling mag, dat hoorde er ook bij. In mijn hoofd is het namelijk zo dat ik bang ben dat er een kink in de kabel komt omdat ik na 1 icsi al zwanger ben geworden en er de vorige keer 3,5 jaar over heb gedaan. Voor mijn gevoel is het nu dus eigenlijk te makkelijk gegaan, ook al is een icsi natuurlijk echt niet makkelijk.

Maar goed met de baby is alles dus goed en in mijn hoofd zal dat vast ook wel komen....

Volgende afspraak met de VK is 26 augustus en daarna lekker 2 weken op vakantie naar Duitsland en Italie!!!

Liefs CHantal

Geplaatst

Hey Simone, je stond niet op onze ´lijst´.. had je recent een afspraak dan.. uh.. sorry dan..:BangHead:, maar ben blij dat alles goed is.. idd: op naar de 20-weken echo!

Chantal, herken het wel hoor dat piekeren. Volgens mij is dat ook inherent aan 'ons' dames die in de MMM zitten/hebben gezeten. Ik kan nu ook wel meer loslaten nu ik weet dat alles goed is met ons kind, maar zal pas echt een zucht van opluchting slaken als ik onze kleine meid in mijn armen mag sluiten. Enneh, nachtmerries of iig hele heftige dromen.. is toch dat ik heel erg met de zwangerschap bezig ben.

Hier is vandaag de man erg druk met van alles slopen, zoals een plafond.. gaat eindelijk schot in komen...

Nou meiden, fijne avond!

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag niet zo'n goede dag. Vanochtend weer overgegeven (twee keer zelfs) op nuchtere maag en daar ben ik de hele dag misselijk van geweest. Ben om 11.30 uur maar weer naar huis gegaan en mijn bed in gedoken. Heb bijna de hele middag liggen slapen.

Vorige week eens aan de huisarts gevraagd of er niets te doen is tegen het overgeven. Maar ze vind het te weinig om er echt medicijnen voor te geven. (een keer of 3 a 4 per week in de ochtend). Wel de gebruikelijke tips zoals eten in bed enz. Afgelopen dagen braaf een crackertje gegeten in bed en toen niet overgegeven. (vorige week gaf ik trouwens ook over na het crackertje)

Verder gaat alles goed, zaterdag de laatste dingen kopen voor de babykamer. We hadden bijna alles gekregen van mijn zwager en schoonzus. Alleen een kast ontbreekt nog. We hebben deze op het oog: http://www.swiet.be/ShopItems,itemDesc.direct?sp=C46SplS0S+S+&sp=l5662

@ Sannie:je man is goed bezig met al dat slopen enz...

@Chantal: Ik probeer ook gewoon te genieten en dat heeft heel lang geduurd voordat ik dat kon. Hoort gewoon bij de MMM, denk ik.

X Moontje

Geplaatst

@moontje

ik heb ook nog regelmatig las van misselijkheid heb hiervoor in noodgevallen nog zetpillen emefasane

gebruik deze liever niet alleen in uiterste nood

als spugen is het meestal alleen slijm en gal en weinig voedsel, daarom vinden ze het ook niet zo erg

hoop voor je dat het snel wat beter word

Geplaatst

@Simone, joh, geen sorry zeggen hoor; maar vind het altijd fijn om een ieder veel plezier enzo te wensen... ben gewoon blij dat alles goed is met je kleintje :-)

@Moon, wat ontzettend vervelend ja. Wellicht dat je wat aan de tip van Sandra hebt? Heb even doorgelinkt naar de site waar jullie de kast bestellen, maar echt een ontzettende leuke webwinkel is dat zeg! Wellicht dat ik daar ook nog wat tegenkom voor ons meisje...

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag bij de VK geweest i.p.v 9/8 !!

Maar alles was goed, hartje krachtig gehoord, buikje/ bebe is goed gegroeid en ziet er goed uit, bloeddruk was het zelfde als vorige keer 100/60, bloed uitslagen zagen er ook mooi uit !!! Ik wordt niet gewogen, al moet ik zeggen dat ik net 2 kilo ben aangkomen, maar niet echt opvallend is, merk het wel aan mezelf.

Ben weer erg blij dat alles goed en oke is !!!

Chantal : fijn dat alles goed is met de kleine, heerlijk.

Moontje : wat vervelend die misselijkheid, meer doen als dat je doet kan je niet !!! Sterkte meid !!! Trouwens erg mooie en leuke kast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden