Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Witje: Heel veel succes zondag. Als het maar goed ontdooit... want het zal nu zeker goed komen. Het mag gewoon niet mislukken!!!

@ Guusje: Oh wat jammer zeg! Nou, maar met frisse moed met de IVF beginnen!

@ Pieternel: veel plezier op vakantie! Geniet ervan.

Tess

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja hoor, ik dacht het al, mijn menstruatie komt heeeeeeel langzaam op gang. Het kan nog wel een paar dagen duren voordat ik echt vloei, maar lang gaat het niet meer duren voordat ik echt kan beginnen.

Spannenddddddddddd

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hallo allemaal..

Ik heb nog niet ergens meegekletst,maar me wel voorgesteld en veel gelezen hier op het forum.

Maar ik ga ook mijn eerste ivf traject in, na 3 iui behandelingen.

Had nog wel wat twijfels maar die zijn ondertussen wel wel en heb er zin in om ervoor te gaan.

10 Mei een echo om te kijken of alles rustig is.

Ongeveer 15 mei mn menstruatie en dan gelijk beginnen met Synarel en Gonal- f 225 Eh.

Vindt het super spannend allemaal en ben zeer beniuwd naar de reakties die ik heb op de hormonen.

Met clomid was ik nogal opgefokt, en erg emotioneel.

iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Tadine succes!!!!!! Dat je maar minder heftig mag reageren op de hormonen dan op de clomid!!!!!!

En anders houden anderen maar lekker veel rekening met jou haha.

Geplaatst

Hoi Tadine, Fijn dat je ook komt mee kletsen. Jammer dat de IUI nooit geslaagd is. Nu hopen dat met IVF jullie dromen wel uit komen. Ik lees dat jij ook Synarel en Gonal F 225 gaat gebruiken. Ik ook. Ik ga vandaag of morgen beginnen, ik zit nog op mijn menstruatie te wachten. Ik ben al licht aan het vloeien, maar moet wachten tot het helder is. Ik ben ook erg benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren, maar ik laat het allemaal maar gebeuren. We moeten er iets voor over hebben denk ik dan maar.

Loop jij ook toevalig op het LUMC?

Groetjes Guusje

Geplaatst

Kan het kwaad om een dag voor je punctie met je man naar de sauna te gaan? Je leest zoveel wisselende dingen op internet & ik ben het vergeten aan de gyn. te vragen.

Geplaatst

Cin, ik zou niet naar de sauna gaan, te veel warmte is heel slecht voor de zaadkwaliteit en kan dus direct invloed hebben, daarnaast lijkt het me voor jou ook niet echt goed om veel vocht kwijt te raken als je juist veel moet drinken rond de stimulatie en punctie....

Succes met de punctie!

Geplaatst

dank je voor je antwoord. Ik twijfelde ook erg, omdat internet wisselende dingen zegt. Ga maar iets anders bedenken voor vandaag!

Geplaatst

Hoi dames, wij mogen gaan starten voor een brusje.. 28 april ben ik begonnen met decapeptyl te spuiten en 10 mei heb ik de eerste controle.

Ik heb 2 dochters uit mijn vorige huwelijk van 8 en 10 jaar. En samen met mijn nieuwe partner hebben we sinds 22 juli 2009 ook een dochter.

Gast Guusje
Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Het is zo ver, ik ben gister begonnen, eindelijk was mijn ongi daar! Vanavond gaat de 1e spuit Gonal F er in en maandag bellen om vrijdag de 1e echo te laten maken.

Groetjes Guusje

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa:start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 24 april, 1e echo en start Puregon rond 5 mei.

Guusje: start synarel 30 april, start Gonal F 1 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Francis: start lucrin 3 mei

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Echo:

Isa: 29 april

Guusje: 7 mei

Miepie80: ca 5 mei

Object: 12 mei

Tess: 12 mei

Sabine: 14 mei

FM (Follikelmeting):

Tess: 19 mei

Punctie:

Cryo cyclus:

Witje: (datum nog niet bekent 1e week mei)

Terugplaatsing:

Geplaatst

Guusje wat fijn! Laat je ons nog weten hoe het zetten van de 1e spuit ging? Ben ik benieuwd naar aangezien ik hetzelfde hormoon ga spuiten.

Ik zit nu op dag 30 en nog niks geen sporen van een ongi. Ik denk alweer nergens anders aan!! Baal gewoon van mezelf! Want alleen omdat ik er zoveel aan denk komt het niet!! Nu kan het goed wegblijven tot dag 36 ofzo, dat is wel vaker het geval als ik me druk maak of er teveel aan denk! Raar lichaam.....

Geplaatst

Guusje, spannend! Moet je Gonal zelf mengen, of is het net als bij puregon met een prikpen?

Rain, op een of andere manier is bij mij ook deze maand - net als vorig jaar toen ik startte met poging 1 - mijn cyclus langer dan normaal, late eisprong. Heel irritant dat als je ongesteld wíl worden, je erop zit te wachten :S.

Hier lijkt er eindelijk iets te gaan gebeuren, nog niet helemaal losgebarsten, maar zal vanmiddag of morgen wel door gaan zetten. Ik wacht nog maar heel even met het mailen naar het AMC, maar zal als het goed is dus woe of do uitgangsecho worden... en dan van het weekend zien mijn spuiten mee het vliegtuig in te krijgen! Eén van jullie daar ervaring mee? Ik heb een verklaring van het AMC dat ik dagelijks deca en puregon moet spuiten, moet volgens hun (en de site van Ryanair) voldoende zijn... ik hoop het maar.

Geplaatst

Heel veel succes meiden!!

e_1_48.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb114&pp=ZSman000

Geplaatst

Hihi lief Mart. ;-)

Ff off topic: als je via Google Afbeeldingen plaatjes zoekt en die dan opent op die betreffende site, kun je ook het plaatsje met je muis selecteren en dan kopieren! Komt er geen reclame mee. ;-)

Heel succes meiden!!

e_1_48.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb114&pp=ZSman000

Gast Guusje
Geplaatst

@Bernie, welkom hier. Maar mag ik vragen wat een brusje is?

@Rain28. ik zal je zeker laten weten hoe de 1e spuit was :sick: En dat wachten op je ongi ken ik, ik was deze maand ook heeeeerlijk laat! Ik heb zelfs nog een test gedaan, en een dag later begon de ongi al! Het is en blijkft een raar iets dat lichaam.

@Miepie, de Gonal F is kant en klaar. En wat betreft het meenemen van injecties in het vliegtuig, zal ik toch even aan je reisburo navragen, of anders de reisorganisatie. Wel herlijk zeg, nog even weg.........

@Witje, Heel veel succes morgen.

@Martha, dank je wel. En hoe is het met jou?

Liefs Guusje

Geplaatst
Hihi lief Mart. ;-)

Ff off topic: als je via Google Afbeeldingen plaatjes zoekt en die dan opent op die betreffende site, kun je ook het plaatsje met je muis selecteren en dan kopieren! Komt er geen reclame mee. ;-)

Thanx Miki,

Ik gebruik vaak smileycentral (als toolbar), daar haal ik ze vaak weg.

Die vind ik zelf altijd zo leuk, maar ze promoten hunzelf inderdaad wel. Das weer een beetje jammer.

X, Martha.

Geplaatst

Ah, maar wel heel handig dus!

Thanx Miki,

Ik gebruik vaak smileycentral (als toolbar), daar haal ik ze vaak weg.

Die vind ik zelf altijd zo leuk, maar ze promoten hunzelf inderdaad wel. Das weer een beetje jammer.

X, Martha.

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal. Hartverwarmend :sunny:.

Vandaag lekker dagje weggeweest dus nu een paar uurtjes slapen en dan wachten op het zenuwslopende telefoontje of de ontdooing goed is gegaan en of het doorgaat om 10 over 10 straks.

En dan is het weer wachten :waiting:

Geplaatst

Ik heb heel slecht geslapen Miepie...... ben kapot.

We moeten er om 10 over 10 zijn en het is wel eens gebeurt dat ze 50 min van te voren belden pfffff.

Maar het is zondag dus hopelijk bellen ze zo rond half 9. Maar goed dat is nog anderhalf uur wachten.

Het gaat weer zo'n rare dag worden denk ik. Vanmiddag vreselijk moe en vanacht waarschijnlijk weer niet kunnen slapen. Gelukkig heb ik morgen nog een dagje vrij, dan 6 werken lekker afleiding dus en de 2e wachtweek maar 2 dagen. Zucht had het liever andersom gehad. Eerste wachtweek verloopt altijd "snel" en de 2e kruipt voorbij.

Eerst maar wachten op goed nieuws..............

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden