Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames van mei, ik hoor eigenlijk in juni thuis aangezien ik 2 juni mag testen. Toch even een vraagje vanuit mijn kant. Ik zit nu op wd 5 en heb al heel de dag een rommelig gevoel in mijn buik en lage rugpijn. Herkennen jullie dit?

Gr Es

Geplaatst

Pammie, wat vervelend zeg, al die onzekerheid is inderdaad slopend, succes met afwachten...

Meisje81, lage rugpijn komt me bekend voor, hier had ik ook veel last van, nog steeds eigenlijk. De week na de punctie last gehad van de buik, maar dat is nu over. Succes met afwachten....

Inez, Gefeliciteerd!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Inderdaad een rood bankje, maar gelukkig ook nog wel een paar blije berichten!

Ik zit op WD 8 na cryo en heb gisteren tot mijn verbazing positief getest met een ovulatietest. Nog niet gejuicht, maar zo'n duidelijke streep heb ik zelfs bij de ovulatiemetingen niet gehad. Straks dus toch alvast maar een zwangerschapstest halen!

Ik heb ook al een paar dagen zeurende pijn in mijn onderrug. En gisteren wist ik bijna zeker dat ik ongesteld zou moeten gaan worden, zo'n kramp in mijn buik. Niet te snel juichen, vorig jaar een vroege miskraam gehad na de enige positieve zwangerschapstest ooit.

Ik hou het dus nog even spannend hier.

Sterkte voor degene die het ook nog niet weten!

Fopje

Geplaatst

Hey meiden,

Vanmorgen een test gedaan, maar deze was negatief. Ik heb verder geen buikpijn of voortekenen van ongi, ik zit nu op WD 12. De gyn had gezegt dat als ik negatief test, het nog niets zegt of ik zwagner ben ja of nee. Morgen testen in het zkh, de spanning gaat ik nu toch wel voelen.

Voor de meiden die positief getest hebben, GEFELICITEERD.

Meiden die negatief getest hebben, heel veel sterkte.

Kan je ook met een ovulatietest testen?

Geplaatst

Hoi Guusje,

ja, dat kan. Ik doe dat wel eens omdat ik die dan nog in huis heb en zw.schapstesten niet altijd. Een ovulatietest ziet het HCG hormoon aan voor LH hormoon en geeft dan een streepje. Andersom geldt dat niet.

Het kan soms handig zijn, maar ik test altijd op de NOD dag met een zwangerschapstest.

Succes met wachten!

Geplaatst

Hai Fopje

klinkt er goed, dat van die rugpijn en stevig menstruatiegevoel klinkt mij erg bekend en jij dan nog je posi ovu test erbij.....

vrijdag officieel testen?

groetjes

Babeth

Geplaatst

@lisette en Inez van harte gefeliciteerd spannend.

@Ilse heel veel sterkte.

en de rest veel sterkte en succes met alles

Gr Jessica

Geplaatst

Guusje,

Nou dat klinkt niet echt hoopvol. Getverdegetver...

Ik hoop voor je dat de bloedtest alsnog iets anders uitwijst.

X, Martha.

Geplaatst

Heej dames,

Gelukkig wat goed nieuws, maar helaas ook slecht nieuws, serkte dames.

Hier nog steeds geen rode duivels te bekennen... Tis ook pas de eerste cyclus, dus het zal nog wel even duren. Ik hoop niet vrijdag, want dan heb ik de hele dag een bruiloft en zit ik daar niet op de wachten!!

Ik wil gewoon dat het door komt (lekker tegenstrijdig met wat ik hierboven schrijf, hahaha). Dan kan ik deze poging afsluiten. Hier kan ik helemaal niet tegen. Kon ik maar ff in mijn buik kijken.

Moest het ff kwijt.

Liefs Elke

Geplaatst

Het einde van mei komt in zicht.

Laten we het mooi afsluiten met veel groene regels.

Voor de wachten heel veel succes, de spanningen lopen hoog op zo in de laatste dagen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik weet het even niet meer. Net een ovulatietest gedaan, en er is een lichte streep te zien!!!!!!!!!!

Betekend dat ....... ??????

Ik durf het bijna niet te hopen, en is een ovulatietest wel zo betrouwbaar? Vanmiddag weet ik het zeker, ik ga zo naar het ZKH om te testen.

Guusje

Geplaatst

Guusje wat een spanning! Ik lees hierboven in het bericht van Fopje dat dit wel kan. Zou wel helemaal geweldig zijn, hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn? Ik duim voor je!!

Ik heb zelf vanmorgen ook weer getest, het streepje was nu iets donkerder dan gisteren, dus we geloven nu dat het helemaal goed gaat komen! Morgen is de officiele testdag en dan gaat m'n predictortest eraan geloven en zal ik mezelf groen maken!

Geplaatst

Hallo dames,

inderdaad: wat een spanning op het einde van de maand nog.

Guusje: succes met de spanning na het bloedprikken!

Liesjuh: duimen dat het morgen ook positief is.

Danja: ook nog even volhouden, misschien is jouw rood nog wel oranje!

Ook anderen die het nog niet weten: ik duim met jullie!

Wij gaan pas morgen weer testen. Ik word er te nerveus van en dat is ook niet goed.

Ongesteldheidsgevoel blijft, rugpijn ook. Vanochtend was ik ineens misselijk..... en dinsdag had ik ineens een huilbui. Verder geen tekenen van wat dan ook.

Ik heb me dikwijls 'zwanger' gevoeld, terwijl er niets zat. En nu heb ik dat helemaal niet. Dus ik stop met gissen en mezelf afvragen wat ik allemaal voel en wacht de testen weer af.

NOD is pas zaterdag of zondag. Dus ik heb nog even.

Succes allemaal!

Fopje

Geplaatst

Wat wordt het ons toch moeilijk gemaakt met al die dubbele gevoelens.

Echt voor alle meiden die nog zitten te wachten, heel veel succes.

Geplaatst

hee meiden,

wat spannend hier!! Ben wel blij te lezen dat er waarschijnlijk echt nog groene regels op dit overwegend rode bankje gaan komen. Super zou dat zijn!

groetjes en succes!

Geplaatst

Pfffffffff

HCG is 12, te laag voor een goede zwangerschap, maar ook te hoog voor geen zwangerschap. De gyn noemde het een "beetje" zwanger, MAAR de kans op een vroege miskraam is erg hoog. Dinsdag mag ik weer bloed prikken om te kijken of het HCG gestegen is. Zo niet, dan is er sprake van een miskraam. Snik

Geplaatst
Pfffffffff

HCG is 12, te laag voor een goede zwangerschap, maar ook te hoog voor geen zwangerschap. De gyn noemde het een "beetje" zwanger, MAAR de kans op een vroege miskraam is erg hoog. Dinsdag mag ik weer bloed prikken om te kijken of het HCG gestegen is. Zo niet, dan is er sprake van een miskraam. Snik

zal voor je duimen dat de hcg stijgt en dat er dinsdag een goede score mag zijn

Geplaatst

Jeetje meiden,

Wat een spanningen!! zo aan het einde van de maand!

Succes met alle onzekerheden...

Ik zal aan jullie denken!

@ Liesjuh, dat ziet er goed uit meid!!

liefs Naomi

Geplaatst

Hallo Guusje,

Ik heb net gehoord dat ik hetzelfde probleem heb. Ik heb op wachtdag 10 een HGC-waarde van 10. Ik heb al twee keer eerder een lage score gehad aan het begin dus het lijkt erop dat er bij ons toch genetisch waarschijnlijk iets niet goed is. Moet maandag weer opnieuw bloedprikken. Heb vorige week ook al bloedverlies gehad en heb nu zowel in mij rug als buik steken. Heb dus weinig hoop meer over. Hoop dat jij nog wel een mooie stijging krijgt!

Groeten van Martine

Geplaatst

Hallo Dames,

Guusje wat vervelend als je op die manier in de twijfel blijft zitten. sterkte.

Ik zit nu op wachtdag 14 morgen en ook hier nog geen duivels te bekennen.

Vanavond heb ik gewerkt en ineens is er een client die aan mij vraagt ben jij in verwachting?? Ik schrok van de vraag want ja dat verwacht je niet. ze weet niet eens dat ik bezig ben met zwangerschap en dergelijke.

Dus hier is het ook spannend.

Groetjes Ursula

Geplaatst

Hallo,

ik duim heel hard voor jou Liesjuh!

Bij mij nog wel een lichte streep op de ovulatietest, maar de ongesteldheid is ook doorgekomen.

Bij mij dus deze maand niet gelukt.

Waarschijnlijk heeft 'ie heel erg zijn best gedaan om te gaan nestelen, maar is het daar gestopt.

Ik geloof dat ik een volgende keer maar niet meer vroeg ga testen.

Het lijkt leuk om een streepje te zien, maar het is nog zo kwetsbaar. En dat maakt het wel extra verwarrend.

Fopje

Geplaatst

@Fopje, ow wat enorm jammer zeg!!! inderdaad, wellicht is er spraken van een innesteling geweest, kan me voorstellen dat zo´n vrege test erg verwarrend werkt.

Heb je nog cryootjes over? Ik hoop dat de volgende tp een succes wordt, sterkte!

@Ursula....wie weet haha, wel sterk dat ze jou net die vraag stelt

@Martine, getver wat een onzekerheid!!! de waarde is inderdaad zeer laag...maar wie weet, ik duim voor je!

groetjes

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden