Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ben je toch een schat Babeth.

Weetje, ik ben altijd fluitend de behandelingen ingestapt, heb nooit een pessimistische bui gehad en bleef altijd vol vertrouwen. Maar nu begint het een beetje te mieren bij me, gaat het met mijn eitjes ooit lukken? Heb eigenlijk altijd prima emmy's geproduceerd, maar het werden er wel telkens minder. Vier weken na de missed abortion van onze uk, ben ik onder het motto niet zeuren maar doen, alweer gaan spuiten. Denk dat dit me wat opbreekt nu.

Het rustige vertrouwen dat het ons gaat lukken is kleiner geworden en daarmee is de angst om nooit moeder te worden gegroeid. En die angst is verlammend.

Maar goed, morgen 10u de embryo transfer in Leuven. Hoop dat het lekker plakkers zijn!

liefs!

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Annejet

ik kan me je angst wel voorstellen hoor!!! tot aan het moment dat ik positief getest had was ik ook bang voor dat meest akelige scenario, ik dacht echt als ik deze keer niet positief test dan kan mijn man me opvegen.

Dat ik nu anders in de behandeling sta komt door het verlies van de jongens maar wie weet hoe ik er tegenaan kijk als we weer meerdere pogingen nodig hebben, wat natuurlijk net zo goed mogelijk is.

Ik weet niet of het dat is wat je opbreekt, jij had toen het gevoel om door te moeten en dat herken ik wel. Ondanks ons grote verdriet wilde ik ook niet al te lang wachten ivm. mijn ouder worden.Hoe wrang het ook is, niets veranderd iets aan het gemis.

Morgen heb jij je tp. en dat is super!!!! is dit je eerste behandeling in Leuven?

Heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Babeth,

wij doen onze ivf in Antwerpen en de TP is altijd in Leuven. We hebben heel bewust voor België gekozen ivm de minder bureaucratische aanpak van patiënten. Er wordt in België niet met standaard procedures gewerkt. De hele behandeling wordt om jou heen geboetseerd.

Ook hoef ik niet tig keer naar het ziekenhuis maar kom op consult op zijn privé adres, voelt ook plezieriger.

Maar goed, alles draait toch om het zwanger worden, blijven én een gezond baby'tje op de wereld te zetten.

Wanneer mag jij weer?

Annejet

Geplaatst

Wish,

Met mij gaat het goed hoor! Weinig klachten, af en toe een beetje misselijk, en eten wat omhoog komt! Eigenlijk niets teklagen. Ben alleen nog heel onzeker, kan niet wachten tot ik 28 juni de eerste echo heb!

Hoe gaat het met jou? Je hebt jezelf niet op de wachtbank gezet? Wanneer mag je testen?

Liefs Alice

Geplaatst

Lelie,

Denk dat ik het niet duidelijk had opgeschreven.

Je hebt wel een 'grotere' kans op een zwangerschap als je overstimulatie hebt. Als de overstimulatie erger wordt heb je kans dat je zwanger bent.

Alice,

Ik wil bewust niet (lees nooit) meer op een wachtbankje plaats nemen.

(Maakt niet uit wat voor wachtbankje het is)

Ik ben ze zeg maar 'beu'.

De verpleegkundige zei de standaard zin dat ik na 14 dagen een thuistest mag doen.

Ik heb een vrij regelmatige cyclus, als ik geen hormonen gebruik.

Dus ik heb een datum in m'n hoofd wanneer ik mijn menstruatie (niet) ga verwachten.

Geplaatst

Hoi dames, ik kreeg om 11:50 het verlossende telefoontje dat ik mocht komen, daar kreeg ik te horen dat er 2 blastocystes de ontdooiing goed hebben doorstaan.

Om half 2 zij ze terug geplaatst kwaliteit 2 x 5AA. Nu maar hopen dat ze zeker 8,5 maand blijven zitten.

Over de 5 missende cryo's de dokter had bij de score van vorig jaar maart gekeken, baal baal. Dus als deze poging niet lukt dan aan de laatste beginnen.

Groetjes suus

Geplaatst

@ Wish,

Zo denk ik ook ze zeggen ongeveer 2 weken maar als je goed rekend is het maar een dag of 10 a 8 na TP want dan ben je 14 dagen na eisprong en komt je ongesteldheid.

Geplaatst

goeieavond dames

bedankt voor de steun edenal, ik ben blij dat ik deze forum gevonden heb.

hier voel je dat de mensen je begrijpen, we maken allemaal hetzelfde mee en helpen elkaar door moeilijke periodes heen.

ikzelf voel me echt beroerd door weer eens slecht nieuws te hebben gekregen. het probleem is ik weet niet eens waar het aan ligt, de zwemmers van mijn man zijn heel goed en ik was bij mijn eerste kindje zwanger van de eerste ronde clomid. Nu heb ik al 6 rondes clomid en 2 inseminaties achter de rug. kan het dan echt aan pech liggen? volgens mij is er dan toch meer aan de hand. kunnen jullie me uitleggen wat het verschil is tussen clomid en spuitjes menopur? ik zal het er de volgende keer aan de telefoon zeker vragen als dat voor mij geen optie kan zijn. want als ik weer clomid neem gaat er weer met moeite 1 eitje komen en dan is de kans natuurlijk weer niet groot. aan alle wachtenden, nog effe geduld. Er zitten niet veel groenen bij deze keer, hopelijk vullen er tenminsten nog een paar vrouwen het lijsje aan. groetjes aan iedereen

Geplaatst

pffff. nu op dag 5 van de 2 wachtweken...schiet deze ronde niet zo erg op. En als ik al die rode namen zie zakt de moed me weer helemaal in de schoenen...

Maar wie weet,....

Nogmaals succes voor de wachtenden...

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

@tess, late reactie, maar toch nog veel sterkte, was er door de vele berichten nog niet aan toe gekomen.

@Wish, Begrijp het, heel veel succes!

@Jessi, Ik heb ooit een DVD gekeken met het ontstaan van een nieuw leven. Na het zien daarvan vind het het nu een wonder dat er mensen zwanger worden. Er zijn zoveel factoren waar zo'n zaadcel langs moet. De kans dat je zwanger raakt (natuurlijke manier) ligt ook maar op 15 tot 20%! Met dat in mijn achterhoofd was ik met mijn behandelingen bezig.

Het verschil tussen clomid en menopur kan ik je helaas niet uitleggen. Ik weet wel dat het verschil tussen menopur en bv puregon of gonal-f, het lh is. in menopur zit ook lh, dat gebruiken ze meestal bij vrouwen die zelf geen lh aanmaken.

Bij mij in het ziekenhuis proberen ze bij IUI of OI altijd 1, maximaal 2 eitjes te laten groeien. Misschien dat het in jouw ziekenhuis anders is. Ik zou het zeker even overleggen met je gyn!

Heel veel succes, en sterkte. Hou vol hoor, uiteindelijk komt het goed!

Liefs Alice

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik zit nou ook op het wachtbankje! Mag de 21ste testen..Maar ik denk dat ik ga testen op vaderdag!

Het zag er allemaal goed uit. Heb 2 keer icsi gehad en nu dus ivf! 8 cellig.

Ze waren heel tevreden in ziekenhuis ,, Maar ik ben toch bang.

Nou ik hoop hier gezellig te kunnen kletsen met iedereen!

Succes allemaal!

Groetjes!

Geplaatst

Ja Denise, ik herken dat, het lijkt wel of deze 2 weken 2 maanden zijn zeg.

Nu was ik vorige week ook de hele week enorm verkouden, dus ik had niet eens fut om wat leuks te gaan doen. Vandaag lekker naar Artis geweest, zo vliegt de dag weer eens om. Ook is nu mijn 2e wachtweek gestart, dan kun je tenminste weer aftellen. Vrijdag de 18e mag ik testen ..... spannend hoor !!!!!

Nou, veel succes met wachten, ook voor de rest !!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hoi allemaal,

Morgen 2e FM. Hopelijk woensdag de punctie en dan straks bij jullie op het wachtbankje. Hoop het zo.

Geplaatst

Nou, ik ben alweer klaar met wachten, nu alweer ..... vrijdag zou pas m'n testdag zijn. Ben wel blij dat ik nu niet onnodig de hele week nog in spanning afwacht ...

Ga nu even een tranenuurtje houden.

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Rubster: TP 20-05-2010, ? emmie, testen 03-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24-05-2010, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25-05-2010, 1 emmy, testen 08-06-2010

Jessi: TP 28-05, 1 emmy, testen 10-06-2010

Tess: TP 27-05-2010, 1 TOP emmy, testen 11-06-2010

Doortje: 28-05-2010 ,IUI(4), testen 12-06-2010

Miepie80 : TP 30-05-2010, 1 emmie, testen 14-06-2010

Kriskras: IUI(3) 01-06-2010, testen 15-06-2010

MommySoonIHope: TP 02-06-2010, 2 emmy, testen 16-06-2010

hope hope: IUI(7) na 6 iui's en 2 ivf, 03-06-2010, testen 18-06-2010

Denise1979: IUI(5) 09-06-2010, testen 25-06-2010

Minoes:tp 10-06-10,testen 25-06-2010

Geplaatst

Oh hope hope wat balen zeg. Huil het er maar lekker uit. Dat heeft mij gisteren ook goed geholpen.

Sterkte met het verwerken van deze zoveelste teleurstelling.

Geplaatst

Bah hopehope, wat een grote teleurstelling. Zo lang gewacht om verder te kunnen gaan, dat had beloond moeten worden. ik herinner me vorig jaar samen met jou op het wachtbankje te zitten en het is zo oneerlijk verdeeld. Nu ben ik mamma en jij bent alweer van een wachtbankje afgedonderd. Heel veel sterkte en liefs!!

Geplaatst

Hé Ursela, dank je wel !! ja, dat weet ik ook nog inderdaad, van vorig jaar. Jij wel supergefeliciteerd met je dochtertje !!!!!! Ik hoop dat het goed gaat ?

Ik zal nog wat meer geduld moeten hebben. Het voordeel dat ik nu al ongesteld ben (ipv pas vrijdag), is dat ik nu de volgende cyclus weer een iui kan doen, al was ik pas vrijdag ongesteld geworden had ik ivm vakantie van de poli WEER een maand moeten wachten, dat is dus toch weer een geluk bij een ongeluk !

Geplaatst

Doortje, jij ook sterkte !! En ja .... de tranen er even lekker uit laten, dat helpt wel hè ... Pfffffffff, het is allemaal wat, elke keer weer ........ als je nou maar wist dat het eens goed zou komen ? Maar ja .....

Geplaatst

Lieve Hope hope

sterkte meid!! wat enorm klote, en precies wat je zegt, wachten en bezig blijven is niet erg als we maar zouden weten dat het echt zou gaan lukken.

Houd vol meid!!

dames, ik hoop dat deze wachtmaand nu echt wat groener gaat kleuren hoor!!!

liefs

Babeth

Geplaatst
Doortje, jij ook sterkte !! En ja .... de tranen er even lekker uit laten, dat helpt wel hè ... Pfffffffff, het is allemaal wat, elke keer weer ........ als je nou maar wist dat het eens goed zou komen ? Maar ja .....

Ik kreeg vandaag het goede advies van mijn beste vriend om vooral goed te huilen en er veel over te praten om het goed te verwerken voor we met een nieuwe poging starten. Volgens hem (zelf inmiddels vader van twee geadopteerde kindjes) word je anders een emotiebommetje wat een keer gaat exploderen en je het helemaal niet meer ziet zitten. (zijn vrouw heeft veel miskramen gehad). Je kunt beter goed verwerken, nieuwe energie op doen en starten met de volgende poging.

Ik probeer het maar ter harte te nemen, hoe lastig het ook is. Gelukkig kan ik er goed over praten met mn zussen, moeder en twee beste vrienden (en uiteraard met mn mannetje).

Geplaatst

hope hope, wat ontzettend kl*te voor je! Heel veel sterkte met de verwerking hiervan! Ga je verder met IUI of IVF?

Liefs Alice

Geplaatst

Hè, het helpt toch wel hoor, jullie reacties !

Met een grote dikke reep chocola erbij. Het zonnetje in de tuin. Zo kom ik er wel weer ...

En ja Alice, we 'moeten' na mijn operatie nu eerst weer 3x een iui (waarvan dit de 1e was) en hebben daarna nog 1 ivf (die vergoed wordt).

Nou, ik heb m'n tranen gedroogd en ga ff lekker tuinen.

Dank jullie wel en liefs,

hope hope

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden