Ga naar inhoud

Maart/April mama`s 2007

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca, goh dus Marissa was de sonde zat! Hopelijk heeft het geen pijn gedaan bij het eruit trekken? Goed van jullie dat je het zonder probeert. We lezen mogen wel van je of de nachtfles gelukt is! Succes.

Wij hebben 2 autostoeltjes van een collega (José, Ageeth) over kunnen nemen. 80,- voor 2 mooie en nette sroeltjes, dus goeie deal. Ik krijg veel van haar, aangezien ze geen derde kindje willen.

Mijn schoonmoeder had het over stoeltjes met tafeltje, die je van hoogte kon verstellen? Dus zowel aan de grote tafel als voor de salontafel? Nou, ik ga me er na onze vakantie wel in verdiepen.

Ga even andere topics lezen

• Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha

allemaal hetzelfde die vrouwen en auto's..

Wil je het stoeltje mét blad ervoor, ij de salontafel zetten?

Had ik nog nooit over nagedacht maar is idd ook een optie.

Nee ik vind hem onhandig..

Ik heb wel een "los" stoeltje gekocht bij ikea, kan straks bij geschoven worden aan de salontafel, een "mamut" van ikea. Je kent ze wel denk ik, met die dikke poten, heb je in groen blauw rood, keileuk.

Maar dan moeten ze echt heel goed zitten (en lopen?) Len gebruikt die nog niet nu.

Wij hebben ook in elke auto 1 stoeltje, is echt killing voor mijn rug om die steeds eruit te halen. Daarom hebben wij Len er ook eerder ingezet.

Ook de wagen heb ik al snel "geruild" voor een buggy.

Veel compacter en lichter!

Is echt goedkoop die auto-stoel trouwens, wij hebben 104€ betaalt bij prenatal, toen waren ze in de aanbieding 50% korting.

Mijn schoonouders hebben er ook 1 gekocht, voor 159€.

Ik ga nog even tv kijken en op tijd mijn bedje in..... en dat op zaterdagavond... tjonge jonge jonge... muts...

Maar die paar slapeloze nachten, daar kn ik niet meer zo goed tegen.... erg zeg...

fijne zondag allemaal...

Geplaatst

Wij gaan binnenkort ook op zoek naar een kinderstoel, krijgen we van mijn schoonouders (nog een kraamkado.) Ik wil eigenlijk wel die kinderstoel waar je een tafeltje en stoeltje van kunt maken, net als Jose lijkt me het makkelijk om de stoel dan ook bij de salontafel te zetten. Maar ze zijn inderdaad vrij fors en zwaar, zal in de winkel toch uiteindelijk wel de keuze maken. Mijn schoonouders hebben nu zelf zo'n trip trap (zo heten die dingen toch?) kinderstoel, voor als Marissa bij hun is. Maar die vind ik persoonlijk niet zo handig... Ach we zien het wel.

Roos, wat leuk! Allemaal kleintjes op komst. Wat zal Milan straks veel vriendjes en vriendinnetjes hebben!!!

Amanda, Leuk dat Len zo genoten heeft (en jullie natuurlijk ook!) van het bezoekje aan de dierentuin!

Mijn zusje staat nu op Schiphol en vertrekt over twee uurtjes met het vliegtuig naar Aruba! Ze is gisteren nog even langs geweest, maar vandaag gaat ze dus echt weg voor zeven weken. Ben wel blij dat ze een vriend heeft hier in NL, al een tijd (2 en een half jaar) een goede relatie, dus ik hoef niet bang te zijn dat ze daar een jongen treft en dat een reden is dat ze zal zeggen: Ik blijf op Aruba. Hahahahahahahaha... Nee hoor, ze komt gewoon over zeven weekjes weer lekker terug in het koude kikkerlandje. We genieten hier nu nog van mooi weer, maar als ze terug komt is het waarschijnlijk wel herfst. Zal wel voor haar wennen zijn dan na zeven weken prachtig zomerweer.

Gisteren en vannacht is het prima gegaan met Marissa, zonder de sonde!!! Had er eerlijk gezegd niet zo heel erg veel vertrouwen in. Maar we moeten het gewoon eens proberen en als het niet goed gaat, dan zit die sonde er zo weer in. Maar ze heeft gisteren, inclusief vannacht totaal 845 cc gehad, incl hapjes. Vonden wij toch erg goed van haar! Vannacht was geen probleem. Fred heeft haar om twee uur een fles gegeven, en ze dronk hem zo leeg (165 cc). Wel half slapende, maar dan drinkt ze over het algemeen goed. Vanmorgen heb ik haar om 7 uur een fles gegeven en daar heeft ze 105 cc van gedronken. Ook niet slecht voor de ochtend (voor haar doen.)

Nou meiden, ik wens jullie allemaal een fijne zondag. Ben er vanmiddag niet. We gaan naar mijn schoonzusje en zwager. Gezellig even op visite, ze zijn vorige week terug gekomen van vakantie in Italie. Even fotootjes kijken en op de koffie en we blijven er ook meteen eten.

Geplaatst

hey bianca,

wat fijn dat marissa zonder sonde kan!!

echt ik hoop voor je dat ze het goed blijft doen!!

het heeft zo wel lang genoeg geduurd, vind je niet?

groetjes rosalie

Geplaatst

oh ff over een kinderstoel!!

ik zou die trip trap van stokke wel willen halen!!

heeft iemand of iemand uit jullie omgevind daar ervaring mee?

groetjes

Geplaatst

Bianca wat geweldig dat Marissa het zo goed doet zonder sonde!!! Fijn!!!

Even over de kinderstoel, wij hebben een tafeltje/stoeltje.

Ik vind hem onhandig, lomp zwaar..

n het blad ervoor, gebruik ik niet.. want alles wat ik erop zet, ligt er toch in no-time af hahaha. Misschien straks wel, als Len zelf gaat eten, maar dan kan je het ook op tafel zetten.

(ik wil jullie niet beinvloeden, zijn maar tips.)

Angela, jullie hebben toch een triptrap? Ik vond die wel fijn, maar Len heeft er maar net 1x in gezeten.

Wat zijn jouw ervaringen?

Amanda

Geplaatst

Ja, mijn zusje is veilig vertrokken en goed aangekomen op Aruba! Wel vreemd dat zij nu nog lekker liggen te slapen en het daar nog nacht is, en hier het dagelijkse leventje alweer is begonnen. Het is daar zes uur vroeger.

Hoe gaat het met Anne Meya haar flesjes? Drinkt ze alweer beter?

Geplaatst

ja en zij gaat straks ook nog eens lekker in de zon ontbijten...hahahahahah

Ach ze drinkt zal ik maar zeggen...we prober haar nu toch weer wat vaken een flesje te geven met wat minder erin...mmar goed s`avonds en s`nachts drinkt ze 2 flessen leeg van 160 ...dus dat maakt alweer een hoop goed!

Zo hoe is het verder met de meiden hier?

Allemaal een lekker weekend gehad?

Geplaatst

oh ben weer even weggeweest, moeilijk te volgen als je geen geduld hebt al die pagina's weer te lezen....(foei)

jose, t ging goed hoor op de snelweg. eigelijk fijner dan bij iemand anders in de auto zitten, dat merkik dan weer pas als ik rij...alleen een hele nare file in de tunnel op de A9 gehad (werkzaamheden) echt creapy, gillende mensen en gillende banden, heel veel getoeter en dan zit je daar in t donker en in de hitte en de stank (geen airco) ik vond het zo naar, en was zo bang dat t slecht zou zijn voor ebbe, brrr, ik heb gezegd dat ik niet meer kom voor de A9 klaar is!

bianca, gaat t goed met de sonde, wat fijn joh!

hier gaat t geod met ebbe, alleen spuugt hij weer meer. wij vergaten steeds de dokter te bellen en zijn toen het goed ging met het spugen met de zantac gestopt, maar nu (eigenlijk sinds de bijvoeding) gaat t weer slechter. maar t spugen isnu vooral bij oppakken, dus bij beweging... misschien dat t wel weer over gaat? hij heeft er niet echt last van lijkt het.

ebbe krijgt trouwens een tandje! goed he. arme jongen (en arme pappa en mamma) alhoewel, het gaat volgens mij wel, maar vannacht heeft hij wel veel gehuild, maar hij is ook verkouden, dus waar t van komt?

ik ga lekker een bakkie koffie zetten!

lis

Geplaatst

Lis, wat een vreselijke ervaring zeg! Kan me voorstellen dat je de volgende keer een andere weg kiest.

Balen dat Ebbe meer spuugt, heeft Iris ook. Niet schudden na gebruik zeg maar.

Zijn eerste tandje, hierperdepiep. Wel vervelend dat hij er last van heeft en jullie dus ook 's nachts. Ik heb vandaag toevallig dat spul gekocht, dat je erop moet masseren. Zal je net zien dat een van hen op vakantie tanden krijgt.

Groetjes weer

Geplaatst

oo Lis een tandje...

Zielig hé? Dat verkouden komt daar waarschijnlijk ook door. Heeft Len ook bij het doorkomen van tandjes.

Wat is Ebbe snel! Len kreeg zijn eerste 2 tandjes, tegelijk!, met 9 maanden.

Nu zitten er nog 2 aan te komen, ook verkouden, luieruitslag, huilerig, en snachts gillend wakker worden.

Zielig hoor..

Zou ik ook eng vinden in de tunnel.... ik ben ook meteen (over)bezorgd, zou het geen kwaad kunnen voor hem....

Bianca, Marissa nog steeds zonder sonde? Wat goed!!

Wij hebben vandaag een middagje woonboulevard gedaan.. lekker.

Een aerosleep matras gekocht voor Len, slaap ik ook weer met een gerust hart.

Amanda

Geplaatst

hé amanda, Ja we hebben vandaag toch een kinderstoel gekocht met een tafeltje stoeltje en met een nijntje zit...helemaal geweldig!

Ik vind het toch wel makkelijk dat ze ook aan de salontafel kan zitten en dan zelf een eigen bladje te hebben!

da`s ff makkelijk dat je er 2 over hebt kunnen nemen laura...ik heb ook wel op markt plaats gekeken maar de meeste zien er gewoon vies uit....en ja jij weet waar ze vandaan komen fijn hoor!

Ja dat die kinderstoel hebben wij vandaag gekocht en helemaal niet duur!

Bianca wat fijn dat het zo goed gaat met marissa.....heel fijn om te horen meis!

Hoe is het met jou zelf?

Lis dat geeft weer hoop.....hahahahah....ik moet het ook maar eens gaan doen...maar pas als ik de autostoeltjes heb....anders kan ik haat niet zien...wat een muts ben ik hè...hahahahah

Ik kan me voorstellen hoor dat je je erg rot voelde in die tunnel....en zeker als je je kleine ventje bij je hebt!

Ebbe een tandje...wat lief...fotooooooooooooo...hahahahah

Amanda wat fijn he die aerosleep matjes...ik heb er ook 2 hier...was een idee van corine dacht ik van onze zwanger periode!...toch corine?

En heb je nog meer gekocht op de boulevard gekocht?

Sab......je bent er steeds niet ...hahahahah.....waar zit je?

Hoe is het met je mams?

Roos wat leuk die foto dat milan aan je haren trekt...hahahahahah....kan ie vast oefenen voor l;ater.....hgahahahah

Hoe is het met jou moeder.....houd ze het nog vol?......hoeveel chemo-k moet ze nog?

Beau meis waar zit je.....druk aan het werk.....morgen ben je er weer toch?

Hoe is het met de fruithapjes eten ze het al?

Cynthia...mag je niet meer op de p.c op je werk...hahahahah...we zien je niet?

Vonnie...............hoe is het?

En hoe is het met nanda????????????????????????

Zo en ieder ander die dit leest......hahahaha...hoe is het?

We hebben dus vandaag een kinderstoel gekocht en een winterjasje.......ik realiseerde me dat het s`nachts en in het vliegtuig altijd wel erg koud is.......en we moeten van de parkeerplaats met de bus naar de vertrekhal...en dat is koud!

Wel leuk hoor al die winter dingetjes...maar wel een gedoe steeds een jas aan...vandaag voor het eerst haar zomerjasje aangedaan en hij is al bijna te klein...zonde!

Nou ik ga nog even verder lezen hier!

Geplaatst

olaaaa

wat zijn aerosleep matrasjes? hahaha.

Leuk he Jose, die winterjasjes, ik heb er ook 1 gekocht, zal er een foto van maken hij is zoooo lief hihi.

Wij hebben t weekend ook een kinderstoel gekocht, de trip trap, handy hoor, maar is wel zonder tafeltje haha.

Het is ook hier rustig he?

Vonnie is druk met haar 3some hihi.

Lis: aan het werk?

Sint: ook aan het werk?

Lau, bedankt voor je advies, handig hoor!! hihi Als we jou ergens mee van dienst kunnen zijn vragen he???

Ik weet al niet meer wat er veder nog stond....

Geplaatst

aerosleep matrasjes zijn een soort zeiltjes....maar veilig voor je kindjes...ze kunnen gewoon blijven adem,en als ze zich omdraaien en met hun snoetje in het matras komen te liggen....heb ik het zo goed uitgelegd dames...hahahahah

www.aerosleep.nl

Zo ik ga even een foto van de kinderstoel plaatsen!

Geplaatst

Meiden,

de kletstantes topic gaat mij iets te snel. Ik probeer wel bij te lezen, maar schrijven gaat hier wat makkelijker, omdat het nog bij te houden is. Zal voorlopig dus nog wel baby blijven....

Rosalie,

wij hebben ook de tripp trapp en die bevalt ons prima. We hebben ook een extra verhoging erbij gekocht, zodat ze er nu al in kan zitten. Anders mag het pas vanaf 7 maanden, wanneer ze zelfstandig kunnen zitten. tijdens het eten zit ze heel gezellig bij ons aan tafel. Geef haar een beker en ze is fanatiek ermee aan het spelen.

Bianca,

hoe gaat het inmiddels met Marissa? Goed dat het zonder sonde zo goed gaat. Soms voel je als moeder beter aan wat wel en niet kan. Dokters weten ook niet alles! Zou toch wat zijn dat het spugen kwam doordat de sonde te diep zat. Al die ellende voor niets.

José,

ik heb inderdaad ook de aerosleep. Kan best dat ik dat destijds of de andere site heb verteld. Ik was toch best bang voor wiegendood etc. We hebben zo ons best gedaan om eindelijk een kindje op de wereld te zetten. Dan maar wat extra centen aan besteden hoor! Ik heb wel een normaal matras gekocht, maar dan een moltonmatje en 2 lakentjes van aerosleep eroverheen. Dat is in ieder geval goedkoper dan een heel matras ervan.

Wat voor een loopstoel heb je voor Anne-Meya? Volgens mij is het ook wel iets voor Famke. Ze wil zo graag staan en lopen. Maar volgens mij mag het niet te lang, anders is het slecht voor de rug als ze zo jong zijn.

Wauw, wat gaat de tijd toch snel. Zo verdwijnen ze in de maxicosi en zo zijn jullie al naar autostoeltjes aan het kijken. Zal ook blij zijn als ik van die maxicosi afben. Heb nog een oud model, overgenomen van mijn zusje, en de kap zit met klitteband vast. Laat de hele tijd los en hangt dan over Famke heen. Grrrr, gek wordt je ervan. Maar als die autostoel priori jullie bevalt, ga ik er ook maar eens naar kijken. Gaat dat goed, ondanks dat ze nog niet zo groot zijn? Mogen ze dan vooruit kijken of net als de maxicosi achteruit zetten?

Heb vanmorgen Famke weer naar de oppasmoeder gebracht en het ging gelukkig beter. Ze was moe, dus ze kon gelijk haar bedje in. Zelf ben ik snel de stad in gegaan om een bumbostoeltje te kopen en heb het langsgebracht. Toen lag ze heerlijk te slapen. Zal haar vanmiddag toch maar wat eerder ophalen en lekker lang knuffelen. Het is een hele lieve vrouw, maar ze heeft natuurlijk minder spullen dan een KDV. Verder zijn er nog 2 kindjes, een jongetje van 2 en een meisje van 1 1/2 jaar. Het zal wel beter gaan als ze kan kruipen en interacteren met de kindjes. Het stoeltje kan je op de grond zetten, zodat ze goed stevig zit en lekker kan spelen. Het is van zacht rubber schuim en lijkt een beetje op een po.

Zelf hebben we wel een speelkleed van tiny love, waar jij het over had Plien, maar die heb ik voor thuis. Ik heb een babygym gekocht voor bij de oppasmoeder. Anders blijf ik bezig, ik sjouw me iedere keer al een breuk met bedje, maxicosi, luiertas, bumbo etc....

Ga nu even rommelen en boodschappen doen. Wordt waarschijnlijk morgen weer dat ik hier verder lees en klets.

Liefs Corine

Geplaatst

Corine, die bumbo is echt geweldig, ik heb hem destijds geleend van een vriendin, Len heeft er veel plezier van gehad!

EPSN0008.jpg

Leuke kinderstoel hebben jullie, met die nijntje zit, joos.

Ik heb Len vandaag ook bij de slaontafel gezet, haha, is idd handig. We hadden visite en hij moest fruit eten, kon er lekker bij zitten.

Amanda

Geplaatst

zie ....hahahaha....wij leren veel van jou....maar nu leer je wat van ons...hahahahahah

wat een leuke foto...ik ken die stoeltjes niet...wat leuk joh!

Corine ik heb een foto neergezet in het fotohoekje van het loopstoeltje...de fysio zei trouwens ook dat het niet slecht is hoor...maar je moet het wel opbouwen!

Deze kan je kopen bij gardo. http://www.gardo.nl/catalogus/loopstoel-bebeconfort-yellow-p-1025/

hij kost 39,95...en heeft een beveiliging erop zitten....ook voor de schommelstand zit er een matje onder....ik ben er blij mee en A-M nog veel meer...heerlijk joh!

en de auto stoel is in de aanbieding daar ...weet alleen n iet of dat nu nog is...maar 99,95 is wel erg goedkoop en wij hebben er meteen 2 besteld...duurt wel 4 weken voordat ik ze heb maar dat geeft niet!

Geplaatst

hehe, soms weet ik gewoon niet meer waar ik een berichtje heb geplaatst...hier dus.

goh jose, ben jij ook zo erg met de auto? nog niet gereden? t is ook een hele verantwoordelijkheid vind ik...

laura, ja ik had dat spul ook net gekocht, voor je weet maar nooit! en precies op tijd!

Iris ook snel een spuugje? ik denk nu maar gewoon dat t wel weer over gaat hoor. steeds maar die zantac vond ik wel vervelend, alhoewel t misschien wel helemaal niet zulk heftig spul is.

amanda wat een leuke foto. slim ding zeg. ebbe kan nog niet echt los zitten, maar in zoiets gaat t eerder zeker? wanneer kon hij erin zitten?

ebbe is nu 6 maanden, ze zeggen tussen 6-9, maar er zijn ook nog snellere! milan, die heeft er ook al 1 he roos. en mijn neefje was tussen 4-5 maanden!

nou amanda, jij hebt wat langer van de 'tandeloze rust' kunnen genieten! maar t staat wel leuk, alhoewel je t nog niet zo erg ziet natuurlijk.

niet genoeg voor een foto jose!

groetjes.

lis

Geplaatst

haha Lis, ik probeer ook een foto te krijgen van de tanden maar het lukt niet echt...

De bumboseat is net voor kleinere kindjes die nog niet kunnen zitten, echt super! Door de hoge rug en leuning kunnen ze geen kant op. Len wou al heel snel zitten maar kon dat niet alleen, en ik werd er gek van om hem steeds vast te houden, of naast hem te zitten. Met de bumbo kan hij alleen zitten, je moet er uiteraard bij blijven, maar Len zat zo te spelen voor de babygym enzo. Ideaal.

Ze zijn trouwens niet goedkoop, 45€ geloof ik, maar ook veel op marktplaats te koop.

Amanda

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben er weer...na een paar drukke dagen is hier de tweeling heel erg ziek geworden en ben ik echt handen tekort gekomen.

Lieve is gisteren nog in het ziekenhuis geweest. Ze hebben nl weer een virus maar dit keer heeft ze ook nog gisteren een koortstuipe gehad en ze ademde bijna niet meer. Ze was in shock, bijna in coma en ik zat dus alleen met Faas gillens van de stress en honger en Lieve die echt er bijna niet meer was...ik was helemaal in paniek... Kreeg niemand telefonisch te pakken en zat zelf erbij te janken..mijn meisje aakte zo rare geluiden en draaide met de ogen...

Remko was werken gebeld, die kwam na 15 min binnen en heeft Lieve in de auto gezet en naar het ziekenhuis gereden. Ik mijn zus gebeld, die met Faas achtergelaten en erachteraan(blij met 2 auto's)!!!!!!!!

Bleek dus koorstuipen te zijn, de hersens kregen het niet geregeld door de hoge koorst...dit komt opeens opzetten , ik maar denken dat ze moe was...het kind was doodziek.

Nu gaat het wel weer , allebei erg koortsig...maar om de 6 uur een zetpil dan trekken ze het wel. Ze drinken ook slecht , we zijn dus erg bezorgd!

Nu is mijn moeder hier want alleen zie ik effe niet zitten(Remko is werken, mam doet nu de strijk)

Ik ga snel bijlezen.....en kom wel gezellig babbelen

Lekker om het allemaal effe te vertellen...was zoooooooooooooo geschrokken!

Liefs Cynthia

Geplaatst

oooo Cynthia wat eng!!!

Ik ben al over bezorgd als hij een snotneus heeft.

Jeetje wat moet je geschrokken zijn, en je machteloos gevoeld hebben..

Hoe gaat het nu?

Lieve is toch wel thuis?

Fijn dat je mamma is komen helpen..

Veel beterschap, Amanda

Geplaatst

oh cynt...ik zit met tranen in de ogen...wat zullen jullie geschrokken zijn...jeetje...weet even niets te zeggen meid...is goed hoor...gooi het hier maar neer...ff van je af kletsen...daar zijn we voor hoor meis!

oh wat kan ik me voorstelklen dat je nu niet alleen met ze wil zijn....jee meis :hug:

Geplaatst

Ik had een stukje geschreven voor je bij kletstantes.

Ik weet niet of je het nog leest dus heb hem even hiernaar toe gekopieerd.

Jeetje Cyn,

Wat schrik ik van je verhaal!

Wat erg voor jullie!

Wat moeten jullie geschrokken zijn zeg!!!!

Wat goed dat je zo adequaat hebt gehandeld zeg!

:hug: :hug: voor jou, je hubbie en je kids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden