Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Elvira...je had gelijk...of het nou een licht streepje is of niet...streepje = zwanger

Vanochtend opnieuw gestest....WE ZIJN ZWANGER!!!! streepje was duidelijker.. We zijn zooo enorm blij dat het is ons gelukt. En toch houden we ons een beetje in "don't count your chickens before they hatch" filosofie... De komend eweken blijven erg spannend. ,Maar in ieder geval...we weten dat we zwanger kunnen worden. Moet vandaag het ZH bellen om door te geven en volgende afspraken regelen. Weten jullie misschien wat de volgende stappen zijn in dit traject van IVF??? Ik heb nu zo veel vragen. En wa bereft leefregels...wat je wel en niet mag doen in de eerste 12 weken... heeft iemand hier info over??? Ik ga proberen om me op de lijst toe te voegen. Als het niet lukt, wil iemand dat voor me doen a.u.b

Nou dames...heeeel veel succes de komende weken.

Als alles volgens de planning gaat, zijn we 18/19 januari uitgerekend!!

:wav:

Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Carolina: 09-01-2011

Miep : 11-01-2011

Elvira : 18/01/2011

Wombat: 18-19/01/2011

Eerste echo:

Hanneke: 17-05-2010

Ramona: 18-05-2010

Samsam: 20-05-2010

Carolina: 26-05-2010

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Wombat

Super meissie gefeliciteerd

Ik heb net de ivf afd gebeld en ik krijg 8 juni de eerste echo

Vanaf morgen de bollen afbouwen vanaf morgen 2 x dgs de bolletjes dus smorgens en savonds dat 4 dgn en dan 3 dgn alleeen nog maar savonds en dan stop en dan krijg je de eerste echo by 6 wk zwangerschap en dan 4/5 weken later nog een keer en alles goed is kun je evt naar de verloskundige

En bij bloedverlies of heftige buikkrampen direct de kliniek bellen heb ik net nog naar gevraagd ook omdat ik eerder een miskraam heb gehad

Ja maar 1 kop koffie per dag drinken geen rauw vlees zoals american filet/tartaar liefst in het begin ook geen vis,geen kattenbak verschonen,rauwe groenten goed wassen ivm bacterie wat slecht is voor je kindje doorgaan met de foliumzuur evt extra vitaminepillen innemen davitamon speciaal voor zwanger vrouwen

Leuk hoor super gezellig hier in de jan topic etc

Liefs Elvira

Geplaatst

Wombat en Elvira van Harte gefeliciteerd!!!

Wordt gezellig druk zo hier.

Wat betreft wat je niet mag , we hebben hier hele lijsten van het internet gehaald.Zo'n vaart zal t vast niet lopen maar we nemen liever maar t zekere voor t onzekere.Ik ben direct gesopt met koffiedrinken , heb wel decafe gehaald maar vind dat niet lekker zit toch n ander smaakje aan vind ik.Voor de rest drink ik dus ook geen cola meer. Eigenlijk drink ik de hele dag Rooibosthee en Chrystal Clear Jasmijn daarnaast veel fruit2days en versgeperste sapjes voor de nodige vitamientjes , ben nooit een fruiteter geweest maar nu wel heb op t moment een peer-tik.

Wat ik me afvraag hoe voelen jullie je snachts?

nog los van dat ik om t uur naar t toilet moet ben ik heel vroeg moe vervolgens wordt ik wakker met t idee dat ik er een hele nacht op heb zitten en blijkt t maar een uur of twee uur later te zijn. Heel irritant. Maak hele korte nachten en dacht dat zwangere vrouwen zoveel sliepen...

Geplaatst

Hahaha....Tja, ik ben 's avonds ook wel moe, maar dan lees ik of kijk tv totdat mijn ogen niet meer kunnen. Wanneer ik dan het licht uit doe, ben ik weer klaar wakker.... ik ben erg opgewonden door de zwangerschap en kan dan echt gaan liggen fantaseren in bed.... met als gevolg: niet slapen!! Vannacht ergens rond 2.30 uur in slaap gevallen!! Pffff....

@Wombat: gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan!

@Elvira: 8 juni je 1e echo..... wat klinkt dat nog ver weg!! Maar voor je het weet, zijn die 2 weken voorbij.... Ik heb trouwens nooit die bolletjes hoeven afbouwen, ik moest er nog 1 week na de test mee doorgaan, 3 x dgs 2 bolletjes en dan gewoon stoppen. Zo zie je maar weer.... elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocolletjes.

Geplaatst

Wombat

super meid, nogmaals, gefeliciteerd!!

ik wilde graag even het lijste van Elvira aanvullen, in de eerste 12/13 weken ook geen (te) warme baden of sauna bezoek!! de foetus baadt nog niet in het vruchtwater en kan daardoor ook niet goed tegen grote temperatuurschommelingen, zodra er vruchtwater is dan vangt dat vruchtwater het eea. op.

Bij ons ziekenhuis maken ze overigens bij 7 weken liver de eerste echo omdat als je te vroeg bent het kan zijn dat er nog geen hartactiviteit te zien is waardoor je je weer onnodig ongerust gaat maken.

Geniet ervan!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst
@ Elvira...je had gelijk...of het nou een licht streepje is of niet...streepje = zwanger

Vanochtend opnieuw gestest....WE ZIJN ZWANGER!!!! streepje was duidelijker.. We zijn zooo enorm blij dat het is ons gelukt. En toch houden we ons een beetje in "don't count your chickens before they hatch" filosofie... De komend eweken blijven erg spannend. ,Maar in ieder geval...we weten dat we zwanger kunnen worden. Moet vandaag het ZH bellen om door te geven en volgende afspraken regelen. Weten jullie misschien wat de volgende stappen zijn in dit traject van IVF??? Ik heb nu zo veel vragen. En wa bereft leefregels...wat je wel en niet mag doen in de eerste 12 weken... heeft iemand hier info over??? Ik ga proberen om me op de lijst toe te voegen. Als het niet lukt, wil iemand dat voor me doen a.u.b

Nou dames...heeeel veel succes de komende weken.

Als alles volgens de planning gaat, zijn we 18/19 januari uitgerekend!!

:wav:

Uitgerekend:

Eerste echo:

Elvira: 08-06

Geplaatst

@ Elvira...dank voor de handige informatie. Ik heb vandag mijn ZH gebeld en heb volgende week vrjdag al de 1e echo. Ik moet trouwens doorgaan met de bolletjes totdat ze op zijn. Vandaag wat boeken gehaald mbt zwangerschap Alles in Engels want ik ben engelstalig!!

@ Babeth en Carolina..dank voor de aanvullingen mbt wat wel/niet tijdens de zwangeschap. Ik vond het ook interessant over de sauna, want dat vroeg ik me al af of het kon...nu heb ik mijn antwoord.

mbt slecht slapen...op zich ik slaap als een blok. Wordt wel vaak wakker om te plassen. Ik heb ook dat ik krijg het bloedheet en gooi dan alle dekens van me af...en oh ja...onrustige benen. 's nacjts ben ik ook erg misselijk en heb ook klachten van oprispingen. Dacht dat dit pas later in de zwangerschap zal gebeuren. Voor de rest moet ik zeggen dat het valt allemaal erg mee, ik had ergere klachten verwacht.

Ik voel me ook erg goed van binnen en heb de gevoel dat ik straal op dit moment...:-) Om te vieren ben ik vandaag ook lekker naar de kapper geweest en verder langer wandelingen op strand. Wij gaan een spannende periode aan de komende maanden....aan iedereen veeel succes.

Gr

Gayleen

Geplaatst

Hallo Dames,

Ben effe weggeweest en mis ik gelijk een hoop....Wombat gefeliciteerd en welkom op het ''wachten op de 1e echo-bankje''.

Ikzelf heb gelukkig geen last van slaapproblemen wel last van koud maar weet niet of t niet gewoon aan mezelf ligt omdat ik altijd een kou-kleum ben. Ik heb wel heel veel stress over of t allemaal wel goed gaat daarbinnen. Ik ervaar t echt als een hel, 3 weken wachten op echo na testdatum. Wanneer ik mijn echo heb volgende week dan ben ik 7 weken

+ 4 dagen.

Maar sinds gisteren had ik nog meer stress dan normaal want ik had opeens last van t gevreesde bruine slijmvlies, het enige positieve was dat ik er geen menstruatiekrampen bij had, helemaal niks! Voor t slapen gaan werd mijn stress verergerd doordat ik bij t afvegen rood-rozig slijm op t wc-papier had. En vandaag weer lichtbruin en niet zo veel. Ik word gek van mezelf, wil eigenlijk continue naar de wc om te controleren maar dat sta ik mezelf niet toe.

Aan t lange verhaal te lezen is t wel te merken dat ik er behoorlijk meezit?!! Ben echt blij dat anderen die nu nog steeds zwanger zijn dit ook hebben meegemaakt, dat stelt me toch een beetje gerust...

Ik heb mezelf beloofd dat als de echo goed is dat ik me dan minder druk ga maken! Anders word ik gek....

Sorry ladies ik wil niet zeuren of zo ik heb nu alleen wat geruststelling nodig.

Liefs.

gestresste/bezorgde :icon_pale: sam

ps om mezelf wat vertrouwen te geven ga ik morgen lekker een zwangerschapsdagboek kopen....kan ik alles lekker opschrijven .

Geplaatst

Han gelukkig ben ik zo te lezen niet de enige ..

Hopelijk dat we snel wel goede nachten maken

Sam ik kan me je angst heel goed voorstellen , lees lekker veel terug op dit forum als je ziet hoeveel vrouwen dat hebben gehad tijdens hun zwangerschap geeft mischien toch weer even wat vertrouwen.

Vind t ook echt een drama om zolang te moeten wachten , jij hebt hetzelfde als ik , ik mag ook als ik bijna 7,5 week ben. Dat is wel nieuw.

Bij onze 1e IVF mocht ik met 6 weken de echo en dan met 9 weken nog n keer. Ik probeer maar steeds te denken dat we dan in ieder geval al iets verder in het 1e trimester zijn en het dan nog sneller gaat voor de eerste 3 mnd voorbij zijn..

Welke ziekenhuizen zitten jullie eigenlijk ?

Wij in het VU

Geplaatst

Hey dames!

@ Samsam, jij maakt je net zo druk als ik denk ik! Ik begin toch sinds deze week minder te twijfelen, ik ben zooooo moe en hele dagen zoooo misselijk, niet normaal meer.

Uitgerekend:

Paula: 03-01-2011

Eerste echo:

Paula: 25-05-2010

Elvira: 08-06-2010

Het kan zijn dat mijn eerste echo wat eerder is, want mijnbaas (huisarts) maakt ook echo's en dus kan ik op elk gewenst moment de kleine gaan bekijken. Wat een luxe...

Groetjes!

Paula.

Geplaatst

Carolina,

Allereerst gefeliciteerd. En ik zit bij t Radboud vanwege de optie acute tese op de dag van de punctie indien er geen zaadcellen worden gevonden. Maar gelukkig was de tese niet nodig. Ik moet 130 km rijden naar t Radboud toe. Maar als ik kijk hoe ze ons behandeld hebben vond ik t wel waard. Ze waren echt heel aardig en op mijn verzoek had ik iedere x een vrouwelijke dokter, dat vond ik wel so prettig....

Paula,

Eindelijk ben je daar dan! Met zo te lezen duidelijke zwangerschapskwaaltjes! Ik heb gelukkig niet zo een last van vermoeidheid en ben deze week voor t eerst misselijk geweest s'morgens (1x maar gelukkig).

Waar ik wel last van heb gehad een hele tijd was me eierstokken en me borsten. Me borsten nu wel nog steeds en ik heb ook bijna nergens trek in met als resultaat vaak knagend gevoel in me maag van honger..

Oh en vergeetachtigheid, heeft iemand anders daar ook last van??

liefs,

Sam

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom ook gezellig bij jullie kletsen.

Ik heb vrijdag 14 mei en vandaag 16 mei een test gedaan en beide waren positief.

Als alles goed mag blijven gaan dan zullen we rond 22 januari 2011 weer papa en mama worden. morgen bel ik het ziekenhuis.

Kan het nog niet geloven dat de testen positief waren

Geplaatst

Hahaha Samsam, ik ben altijd al vergeetachtig...

Ik heb laatst een artikel gelezen waarin ze vertellen dat dit een fabel is. Maar kwam zojuist nog een artikel tegen waarin Australische geleerden het tegendeel bewijzen.

Nog steeds wacht ik met spanning op de echo en hoop dat dan mijn onrust wat gaat liggen. Hebben jullie je al opgegeven voor MOEDERS VOOR MOEDERS?

@ Mariette: gefeliciteerd en welkom!

@ Carolina: ik zit net zoals Samsam in het UMCN, of te wel het Radboud.

Inmiddels heb ik zelf een youtube filmpje gemaakt (nog niet gepubliceerd) wat ik straks op mijn Hyves wil gaan zetten. Maar daar wachten we nog maar een aantal weekjes mee.

Geplaatst

allereerst gefeliciteerd allemaal

ik hoop dat ik me eigen ook snel mag melden hier

morgen is me nod

heb gister een test gedaan negatief

miss morgen nog maar een test en anders dinsdag

liefssssssss

Geplaatst

Uitgerekend:

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18/19-01-2011

Mariëtte: 22-01-2011

Eerste echo:

Mariëtte:nog niet bekend

Geplaatst

Gefeliciteerd Mariette!!! Welkom hier....

Succes Angel met testen!

Hier erg veel zenuwen voor de 1e echo morgen!! Als ik eraan denk.... krijg ik helemaal de kriebels. Maar aan de andere kant heb ik er ook heel veel zin, laat maar komen! Ik hoop natuurlijk op heel erg goed nieuws!!

Geplaatst

Hoi hoi allemaal!

Ik kom me ook graag melden bij jullie. Ik heb 4 mei positief getest en 20 mei mag ik voor de eerste echo! Heb er erg veel zin in, maar het blijft ergens ook nog wel spannend, vinden jullie niet?

Hopelijk horen we allemaal de hartjes goed tekeergaan, dan kan de (kinder) champagne knallen!!!

Ik had 1 april de 1e dag van mijn laatste menstruatie, ben ik dan ook 1 januari uitgerekend? De sites berekenen het allemaal weer op een andere manier. De ene keer 1 jan., de volgende keer weer 7 jan. Mmm, ergens rond die tijd in ieder geval!

Iedereen veel succes, ook de wachtenden/testers onder ons. Dat jullie er maar gezellig bij mogen komen!

Geplaatst

Mariette/Sandra van harte gefeliciteerd en welkom hier!

Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Angel hoop dat je oook snel kan aanschuiven.

Paula, dat van die vergeetachtigheid had ik gevonden op een betrouwbare site: mens en gezondheid info.nu

Ik dacht dat dat wel een betrouwbare site was.

Hanneke: wil je heel veeel succes en plezier wensen voor morgen, de dag van de waarheid. ik benijd je....ik mag donderda as.

Hier vanochtend weer misselijk geweest, hoop dat t geen gewoonte word..

groetjes

Sam :bye:

Geplaatst

Uitgerekend:

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18/19-01-2011

Mariëtte: 22-01-2011

Eerste echo:

Mariëtte:10-06-2010

Dank jullie wel!

Ik heb het lijstje even aangepast, ik heb 10 juni 2010 de 1ste echo

Gast Ramona26
Geplaatst

@ Han, Heel veel plezier vandaag! je 1ste echo spannend,hoop dat alles goed gaat. Ben reuze benieuwd. Succes!!

liefs

Geplaatst

Mariette & sandra Gefeliciteerd!!!

Han heel veel plezier vandaag!!!!

Paula , heb me ook al opgegeven voor Moeders voor Moeders ze komt hier woensdag babbelen , ik moet wel zelf de flessen naar het depot brengen want ze komen hier niet ophalen.

Geplaatst

JOEHOEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh, ik ben zo blij en opgelucht!! Ons wondertje is 1 cm en heeft een perfect kloppend hartje!!!!!!

Ik had echt tranen in mijn ogen, wat is dat een prachtig gezicht!!!! 2 echo is al op 3 juni!

Ik kom snel weer terug, moet nu even eten!

Ben zo blij!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden