Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011


Henne

Aanbevolen Berichten

Goede avond!

 

 

 

Zo ik ben gelukkig weer wat opgeknapt.

 

 

 

Ik ben zo beroerd geweest vandaag, zoveel maagpijn, tot overgevens toe. Ik ben ook zó intens moe dat ik naast werken, aan niks toe kom. Het huis is een zooitje. Dat is niks voor mij. Ik wilde lekker een paar uurtjes gaan slapen na mijn werk (moest tot 15u werken), maar door de misselijkheid en maagpijn ging dat niet.

 

 

 

Wat kan een mens zich beroerd voelen!

 

 

 

Gelukkig nu net toch wat avondeten op.

 

 

 

Geniet van het mooie weer meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@ Elvira, wat een geruststelling voor jou dat het gaat goed met je embryo en dat de krampjes zijn inderdaad gewoon ivm het rekken van je baarmoeder

 

wij hebben ook vandaag 1e echo gehad. Zoooo ontzettend mooi om dat kleine zakje met een puntje van een embryo te zien. Geen woorden om te beschreven hoe ik me had gevoeld toen wij hem/haar voor het eerst zag. Foto meegekregen en die hangt nu op de whiteboard in de keuken. Wij zijn nu langzaam maar zeker onze zwangerschap aan het vieren. Volgens de meting vandaag zijn we 5 weken en 2 dagen zwanger. 2e echo op 4 juni om de hart activiteit te beoordelen. ik begreep je volledig, ieder pijn/steek zorgt gelijk voor onrust....pppfff. Wij waren een beetje geirriteerd want het blijkt dat we hadden moeten doorgaan met de utrogestan tot aan de 7e week van de zwangerschap. Dit was ons nooit vertelt, dus op voor ons betekent op.... Gelukkig gaat het maar om 2 dagen dat ik heb ze niet meer gebruikt. Vanaf vandaag opnieuw 2x 2 bolletjes per dag....gggrrrrhhh. waarom kunnen ze ( zh) niet gewoon duidelijk zijn in hun voorlichting. Snappen ze dan niet hoe veel spanning dit onduidelijkheid kan soms opwekken??? Nou, ik heb het uitgegooid en nu alleen maar positieve gedachten.

 

Erg leuk om zo veel tweelingen binnen dit groep te zien. Vandaag met zusje in sydney gesproken en blijkt dat zij krijgt nu een meisje ( heeft al een zoontje), dus erg leuk om in ieder geval mijn zwangerschap nu met mijn zusje te kunnen delen. Alle dames succes d ekomende maanden en laten we duimen op een mooi 2011!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arzu...Ja, eigenlijk was het niet de bedoeling om zo vroeg een echo te kregen, maar toen ik belde om de zwangerschap te melden, schijnt dat de baliemedewerker is nieuw en wist dus eigenlijk niet wat de afspraken zijn . Dus mijn geluk dat we hebben zo vroeg een echo kunnen maken. Uiteraard nog geen hartslag omdat het is nog te vroeg. Over 2 weken 2e echo:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een een toekomstige ivfmama? Momenteel heb ik 2 kloppende hartjes in mijn buik. Ik ben nu 6 weken en 4 dagen (gister echo) Mijn uitgerekende datum zou dus 11-1-11 zijn. IK probeer nog niet te juichen en geloof het eigenlijk niet dat het wellicht echt gaat gebeuren nu. Volgende week weer een echo om te kijken of het goe blijft gaan want de vruchtjes zijn pas 4 en 2 mm en dat is eigenlijk te klein. Ik ga me even verder inlezen hier! Succes allemaal met deze rare weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeetje wat veel spannende berichtjes ! De tweelingmamma's van harte gefeliciteerd!!! wat een aangename verassing!

 

 

 

verder ben ik zo jaloers op iedereen die al n echo heeft gehad....

 

Voel me nu wel n beetje het buitenbeentje ik moet nog wachten tot woensdag en dat wachten gaat me slecht af..vind het echt heel erg spannend en hoop toch zo dat alles goed is en ben ook bang.

 

 

 

Vandaag gewerkt , gisteren ook , gisteren 6 uurtjes en vandaag 5 (staand) ik was gisteren helemaal kapot ik kon echt niet meer. Snachts weinig slaap om t uur eruit om te plassen en gewoon wakker liggen. Verder vlagen van misselijkheid maar heb nog niet over hoeven geven , mn borsten voelen af en toe echt of ze gaan knappen en heb erg last van mn darmen(obstipatie). Vandaag ging t op t werk een stuk beter als gisteren al ben ik nu wel moe, voel me niet zo compleet uitgeput als gisteren.Eigenlijk zou ik vanavond naar de toppers gaan maar dat trek ik nu echt niet. Had wel nog n leuke verassing vandaag mn mannetje heeft een nieuwe tuinset gekocht die stond dus mooi opgemaakt in de tuin toen ik thuis kwam.

 

 

 

@Sandra75 Wat een originele manier om het je familie te laten weten!

 

@Paula sterkte met de kwaaltjes hopelijk voel je je snel wat beter, wel super dat je het hartje hebt zien kloppen , handig zo'n baas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Carolina,

 

 

 

Officeel zou ik ook dinsdag pas de eerste echo hebben (ben dan precies 8 weken). Had dus nu de echo met 7 weken en 3 dagen. Jij bent woensdag ook 7 weken en 3 dagen!

 

 

 

Ik ben nog steeds hele dagen misselijk, voel me zó beroerd en wil zo graag slapen want ben zo moe, maar door de constante misselijkheid slaap ik ook slecht. Zucht...

 

 

 

@ Ciska: eindelijk lees ik weer eens een berichtje van je! Ik kan me voorstellen dat je een beetje terughoudend bent omdat de vruchtjes nog zó klein zijn! Dat ze ze konden zien op de echo!?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Na 3 miskramen en een 1e ICSI poging (hebben we in Argentinië laten doen omdat ze daar tests naar DNA fragmentatie kunnen doen) ben ik nu zwanger. Al 2 keer het HCG laten testen en het stijgt goed... Voelde me voor het eerst misselijk, maar nu ook erg onzeker (als ik een beetje kramp heb in baarmoeder gebied of opeens een dag bijna niet misselijk).....

 

Hoe gaan jullie daar mee om? Proberen om aan iets anders te denken is niet gemakkelijk.... Heeft iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ren72,

 

 

 

Nou nou, jullie zijn ook internationaal!

 

Wonend in Ierland, ICSI in Argentinië, jeetje!

 

 

 

Natuurlijk ben je onzeker, maar je kan niks anders doen dan je druk maken óf het naast je neer te leggen. Ik ben zelf gelukkig vandaag iets minder misselijk. Zó misselijk zijn en maagpijn dat je er niet door kunt functioneren is ook geen pretje. Heeft me de afgelopen dagen tot wanhoop gedreven, dus nu een beetje genieten van een iets mindere misselijke dag.

 

 

 

Wanneer heb je je eerste echo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Wat leuk dit topic! Gefeliciteerd allemaal met het geweldige nieuws.

 

 

 

Ik ben na 3 jaar proberen en 8 IUI's en 1 IVF eindelijk zwanger!! Dit is mijn eerste zwangerschap en ben nu 5,5 week zwanger. Wel heel spannend allemaal. Pas 3 juni heb ik mijn eerste echo, dus dan pas weet ik meer. Volgens mijn eigen berekening ben ik uitgerekend op 18 januari 2011 (als alles goed blijft gaan natuurlijk)

 

 

 

Wel bijzonder om vrouwen te vinden die nu in ongeveer dezelfde situatie zitten. Ben benieuwd hoe het iedereen vergaat.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ren...de onzekerheid is inderdaad soms slopend. Ik probeer me vooral heel reel te bleven. Ik heb besloten om gewoon positief te denken, ik aai en praat regelmatig met mijn buikje ( klinkt gek, ik weet het...:-)) dat hij/zij weet hoeveel we al van hem/haar houdt. En voor de rest ik doe alles zoals voorheen m.b.t werk, sporten enz. Ik heb iets van als er iets mis gaat, ik kan toch niks doen om het tegen te houden....Maar goed, ik veel me verder ontzettend goed. Vol energie. Geen echte klachten behalve pijnlijke boobies.

 

@Elckerlyc...welkom op de forum. Ik ben ook 5 1/2 weken zwanger. Erg leuk dat een paar van ons zijn ongeveer dezelfde week uitgerekend:-)

 

Iedereen hou je taai de komende weken en denk vooral om het feit dat we over een paar maanden allemaal rondlopen met prachtige dikke buiken:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ramona26

Hallo allemaal,

 

 

 

Het word hier steeds gezelliger!

 

Vraagje aan jullie: Hoelang moeten jullie doorgaan met foliumzuur?

 

heb voor mezelf geinformeerd en ik moet het blijven slikken tot de 16de zwweek, omdat ik een tweeling verwacht.

 

 

 

En beginnen jullie ook al een buikje te krijgen?? kan zelf al een paar broeken niet meer aan :) super tof natuurlijk!

 

 

 

verder gaat het goed hier,blijf heerlijk positief.

 

Fijne pinksterdagen nog.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

sandra: wat raar zeg dat je niet helemaal mag bepalen wat je zelf zou willen. in het zh moeten ze vind ik wel een beetje rekening houden met de situatie.

 

kan me goed voorstellen dat je extra bevestiging wilt hebben, hebben we allemaal nodig lijkt me!

 

 

 

ik had ook de verloskundige gebeld en wat blijkt? ik mag met een 2ling zwangerschap helemaal niet bij de verloskundige onder controle maar moet perse in het zh en zal daar ook bevallen.

 

beetje jammer want ik had graag een "beetje normale" zwangerschap gehad. bij mijn dochter was ik ook onder controle van de gyn.

 

naief van mij waarschijnlijk maar ik dacht dat een verloskundige ook wel kon.

 

maar goed, geeft niks, de 28e mogen we weer voor een echo en 1-6 alweer maar dan in het mcl. dan geven ze ons officieel over aan heereveen. wel gek als je daar al die jaren geweest bent.

 

 

 

verder voel ik me goed. en ook dat maakt me weer erg onzeker. het zijn er 2, zou ik niet steeds boven de wc pot moeten hangen?

 

ben wel veel moe, doe alles in etappes.

 

maar met dit mooie weer van vandaag komt er zo ie zo weinig uit mijn handen.

 

 

 

dames geniet van jullie zwangerschap en tot mails.

 

 

 

miep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ramona26

@ miep: ik had ook een verloskundige gebeld en zij zei ook dat ik met een 2ling streng gecontroleerd word in het zh. en haar dus voorlopig niet nodig zou hebben en dat ik me anders rond de 20 weken maar weer moest aanmelden.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Paula....In ierland zijn ze nog niet zo ver (wat betreft de DNA test van sperma). Omdat mijn man Argentijns is (en neonatoloog) was het voor ons 'gemakkelijker' om het daar te doen. We hebben er gelijk een soort van vakantie van gemaakt, en vond (misschien daardoor) de hele IVF procedure meevallen.

 

 

 

Deze week moet ik nog een keer beta HcG prikken (vorige week 627) en dan volgende week (week 6) een echo......Voel me vandaag weer beter, het gaat op en af he....

 

Vooral als ik minder verschijnselen heb dan anders wordt ik bang.

 

 

 

Was je vanaf het begin misselijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ren,

 

 

 

Ik ben eigenlijk sinds 2 weken misselijk (dus sinds de start van week 6). Vandaag gaat het een stuk beter. Wel misselijk, maar ik kan gewoon alles doen.

 

 

 

Als ze vragen hoe het met me is, dan zeg ik: moe en heel misselijk... Daarna zegt iedereen: "Oh wat een goed teken, fijn voor je!"... Nou als je zó misselijk bent dat je niks kan, dan ben je in staat degene die dat zegt te slaan... hahahaha...

 

 

 

Maar ik lees dat je DRIE embryo's terug hebt laten plaatsen (ik ken alleen die categorie indeling niet), jeetje dan is de echo wel heel erg spannend! Ik begrijp wel dat je het gevoel hebt dat wanneer je klachten hebt, het een bevestiging is dat je zwanger bent en alles goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Meiden

 

 

 

Hier weer even een berichtje

 

Hebben jullie fijne pinksterdagen gehad heb heerlijk even in de tuin gezeten vanmiddag moest wel werken vanmorgen maar ging goed gelukkig

 

Verder heb ik ook al het idee dat ik men broeken niet meer goed dicht krijg en begin nu ook goed misselijk te worden en ook over te geven en giga last van zere boobies ze zien dr uit als opgeblazen pompoenen hihihi en slecht slapen snachts lig steeds te woelen in men bed omdat ik niet op men buik kan liggen vanwege de zere boobies en af en toe een trekkerig gevoel in men liezen

 

Nou morgen alweer 6 weken kan niet wachten tot ik de 12/13 weken voorbij ben

 

Hoe is het verder met jullie allemaal?

 

 

 

Lfs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

 

Hanneke:02-01-2011

 

Samsam:02-01-2011

 

Ramona :03-01-2011

 

Paula: 03-01-2011

 

Carolina: 09-01-2011

 

Miep : 11-01-2011

 

Elvira : 18-01-2011

 

Wombat: 18/19-01-2011

 

Mariëtte: 22-01-2011

 

Annemarie: 26(?)-01-2011

 

 

 

Eerste echo:

 

Hanneke: 17-05-2010

 

Ramona: 18-05-2010

 

Samsam: 20-05-2010

 

Paula: 25-05-2010

 

Carolina: 26-05-2010

 

Elvira: 08-06-2010

 

Mariëtte:10-06-2010

 

Annemarie: 18-06-2010

 

 

 

Heb even het lijstje weer naar voren gehaald. Ik vind het wel een makkelijk overzichtje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ramona26

Uitgerekend:

 

Hanneke:02-01-2011

 

Samsam:02-01-2011

 

Paula: 03-01-2011

 

Ramona: 06-01-2011

 

Carolina: 09-01-2011

 

Miep : 11-01-2011

 

Elvira : 18-01-2011

 

Wombat: 18/19-01-2011

 

Mariëtte: 22-01-2011

 

Annemarie: 26(?)-01-2011

 

 

 

Eerste echo:

 

Hanneke: 17-05-2010

 

Ramona: 18-05-2010

 

Samsam: 20-05-2010

 

Paula: 25-05-2010

 

Carolina: 26-05-2010

 

Elvira: 08-06-2010

 

Mariëtte:10-06-2010

 

Annemarie: 18-06-2010

 

 

 

Volgens het zh ben ik 6 -01-2011 uitgerekend. heb het lijstje even aangepast.

 

groetjes

 

 

 

@annemarie: Gefeliciteerd en welkom hier in dit topic uitgerekend jan 2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sinds vandaag ook begonnen met de misselijkheid. Geen braken, alleen last van mijn buik (maagzuur, veel boeren enz.). Voel me soms erg beroerd. Maar allemaal voor een goede doel natuurlijk, ik heb begrepen dat de meeste zwangeschapskwaaltjes pas in de 6e week beginnen. Nou ja, nog 6 weken om vol te houden en dan pas wordt ik wat rustiger ( hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

 

Hanneke:02-01-2011

 

Samsam:02-01-2011

 

Paula: 03-01-2011

 

Ramona: 06-01-2011

 

Carolina: 09-01-2011

 

Miep : 11-01-2011

 

Elvira : 18-01-2011

 

Wombat: 18/19-01-2011

 

Mariëtte: 22-01-2011

 

Arzu: 25-01-2011

 

Annemarie: 26(?)-01-2011

 

 

 

Eerste echo:

 

Hanneke: 17-05-2010

 

Ramona: 18-05-2010

 

Samsam: 20-05-2010

 

Paula: 25-05-2010

 

Carolina: 26-05-2010

 

Elvira: 08-06-2010

 

Mariëtte:10-06-2010

 

Annemarie: 18-06-2010

 

Arzu: ?? afwachten eerst 2 bloedtesten

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Paula,

 

Ja, dat lijkt me ook vervelend....al dat commentaar. Bij mij moet week 6 nog komen:-)

 

 

 

We hadden eigenlijk geen keuze met die 3 embyo's, ze hebben dat daar bepaald. Vinden het wel eng, maar de kans is (ook gezien mijn leeftijd) heel klein dat alle 3 of zelfs 2 het redden. Maar een is ook goed toch!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

 

Hanneke:02-01-2011

 

Samsam:02-01-2011

 

Paula: 03-01-2011

 

Ramona: 06-01-2011

 

Carolina: 09-01-2011

 

Miep : 11-01-2011

 

Elvira : 18-01-2011

 

Wombat: 18/19-01-2011

 

Mariëtte: 22-01-2011

 

Ren: 23-01-2011

 

Arzu: 25-01-2011

 

Annemarie: 26(?)-01-2011

 

 

 

 

 

Eerste echo:

 

Hanneke: 17-05-2010

 

Ramona: 18-05-2010

 

Samsam: 20-05-2010

 

Paula: 25-05-2010

 

Carolina: 26-05-2010

 

Elvira: 08-06-2010

 

Mariëtte:10-06-2010

 

Annemarie: 18-06-2010

 

Arzu: ?? afwachten eerst 2 bloedtesten

 

Ren: ?? afwachten 2e bloedtest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

 

Hanneke:02-01-2011

 

Samsam:02-01-2011

 

Ramona :03-01-2011

 

Paula: 03-01-2011

 

Carolina: 09-01-2011

 

Miep : 11-01-2011

 

Elvira : 18-01-2011

 

Wombat: 18/19-01-2011

 

Mariëtte: 22-01-2011

 

Annemarie: 26(?)-01-2011

 

 

 

Eerste echo:

 

Hanneke: 17-05-2010

 

Ramona: 18-05-2010

 

Samsam: 20-05-2010

 

Paula: 25-05-2010

 

Carolina: 26-05-2010

 

Elvira: 08-06-2010

 

Mariëtte:10-06-2010

 

Annemarie: 18-06-2010

 

 

 

2e echo:

 

Hanneke: 03-06-2010

 

 

Zo, meiden even weer het lijstje gecopieerd.... wist helemaal niet dat ik dat kon.... hihihi... dus toch!! Ben alvast begonnen aan het lijstje voor de 2e echo.Wie volgt er??

 

 

 

Met mij alles goed, alleen hele erge hoofdpijn (ik denk een zonnesteekje opgelopen gisteren) en vandaag zo misselijk! Maar voor de rest niks te klagen hoor! Ik ga er nog even een nachtje over slapen.... maar ik heb voor morgen een 1e echo-afspraak staan bij de vk. Maar mijn vriend kan absoluut niet mee vanwege zijn werk,.... dus ik weet niet of ik alleen durf te gaan. Maar wil zo graag!!! Ik zie het morgen wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden