Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Han

Je hebt Arzu en mij er weer af gegooid van de lijst (zie email ervoor).... Of was dat niet de goede lijst?

In elk geval schijnt de zon hier heerlijk (maar ik heb het steeds koud). Bij jullie ook? Zo maar even te tuin in.

Groeten, Ren

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morgen mn 1e echo pfff ben zo benieuwd wou maar dat t vast morgen was. Wel vet irritant dat we pas dik in de middag aan de beurt zijn , nog langer wachten haha.

Vannochtend heerlijk in het zonnetje gezeten met n vriendin die op puppyvisite kwam , heel gezellig helaas wel wat te hard gegaan mn armen zijn knalrood en had mn horloge om dus heb nu een mooie witte armband :icon_biggrin:

@ Han vervelend dat je man niet mee kan morgen.

Is er niet een vriendin of familielid die je mee kunt vragen , of hebben jullie het nog even geheim gehouden?

@ Elvira tis wat he die boobies haha ik moet ook steeds denken aan die fembots uit de austin powers films ik heb t idee dat ik iemand neer kan schieten met ze.

@ Ramona hier ook al n buikje , denk ook dankzij opgezette darmen (goed excuus he :yeswink-1:) maar t wordt zo wel lastig om t voor bepaalde mensen nog stil te houden. En behalve leggings met tuniekje weinig keus wat kleding betreft op t moment dankzij dat alles nu wat voller wordt.

Geplaatst

oeps sorry ren en arzu.... ik heb de originele lijst gecopieerd..... hebben jullie of heb jij deze dan ook gecopieerd? Want bij jou is die niet gekleurd.... nogmaals sorry, was natuurlijk niet mijn bedoeling!

@Caroline: ja, we hebben het inderdaad nog tegen niemand gezegd, 1 stel goede vrienden en mijn schoonouders, maar aangezien het ws vaginaal gebeurt heb ik er weinig behoefte aan als die staan mee te gluren.... hahahaha....

Jij succes morgen!!!

Geplaatst

Even korte reactie want ben nogal moe en misselijk.

De echo was helemaal goed.

Gek idee hoor, nog maar 1,64cm groot en alles zit er al op en aan.

8A7YJ-b5836cbcb45f51ed944e055de3a9bcb4.jpg

Xxx

Geplaatst

Hier vandaag ook goed nieuws het hcg is op 6 dagen van 325 naar 3780 gegaan!!

Het moest rond de 2000 zitten dus dat is zeker goed.

Zo blij.

Maandag weer bloedprikken en dan hopelijk de week erna echo!!

Paula wat goed dat alles erop en eraan zit!

Gast Ramona26
Geplaatst

Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Paula: 03-01-2011

Carolina: 09-01-2011

Miep : 11-01-2011

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18/19-01-2011

Mariëtte: 22-01-2011

Ren:23-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Annemarie: 26(?)-01-2011

Eerste echo:

Hanneke: 17-05-2010

Ramona: 18-05-2010

Samsam: 20-05-2010

Paula: 25-05-2010

Carolina: 26-05-2010

Elvira: 08-06-2010

Mariëtte:10-06-2010

Annemarie: 18-06-2010

Arzu: afwachten?? eerst 2 bloedtesten

2e echo:

Hanneke: 03-06-2010

Ramona: 09-06-2010

heb het lijstje aangepast!

liefs

Geplaatst

Goede morgen!

Zo heb weer wat energie!

Zo mn eerste urine opvangen voor moeders voor moeders.

Arzu wat een enorme stijging, wat goed!

Caroline veel plezier/succes met de echo!

Hierbij een aangepast lijstje, want ik ben een dagje later uitgerekend.

Uitgerekend:

Paula: 04-01-2011

Eerste echo:

2e echo:

Geplaatst

Hoi hoi!

Ik heb mezelf ook nog even toegevoegd!

Ik voel me ook erg misselijk en moe. Ben de hele dag biscuitjes aan het wegwerken om dat misselijke gevoel maar even weg te krijgen, haha!

Ben overigens wel erg blij dat ik me zo voel (toch maar een bevestiging dat het nog goed zit, denk ik maar)!

Uitgerekend:

Sandra: 07-01-2011

Eerste echo:

Sandra: 20-05-2010

2e echo:

Sandra: 10-06-2010

ps. miep: wat een leuke bevaldatum heb jij! Ga ik ook proberen te halen!

Geplaatst

@ han: ik kon afgelopen vrijdag de verloskundigen praktijk niet bellen, want ze zijn alleen op maandag, woensdag en donderdag bereikbaar. Dus vandaag pas kunnen bellen. Ze willen mij (ook) pas zien nadat ik de 2e echo in het ziekenhuis heb gehad, dus ik heb nu de afspraak op 10 juni staan voor de 2e echo in het ziekenhuis en de 17e een afspraak bij de verloskundige (waarbij ik me nu af zit te vragen of ik dan ook meteen een echo krijg. Vergeten te vragen...)

Maar volgens mij ga je vandaag naar verloskundige voor een echo, super! Ben erg benieuwd.

liefs Sandra

Geplaatst

Hallo allemaal,

@Han, geen probleem...we staan er nu geloof ik op.

@Paula, mooi dat de echo goed is, super!

@Arzu, we zijn volgens mij ongeveer hetzelfde..ik heb vandaag net weer een HcG test gedaan: 3000... (627 6 dagen geleden). Blijf het spannend vinden. Wanneer had je je terugplaatsing van de embryos?

Liefs uit Dublin,

Ren

Geplaatst

Hey meiden,

@Paula: gefeliciteerd met je goede 1e echo! SUPER!!! Zag je echt al alles er op en eraan?? Wat knap!! Geniet ervan!!

@Ren en Arzu: ook super voor jullie dat het Hcg zo mooi en goed stijgt! Ik heb nooit deze bloedtesten gehad, maar kan me voorstellen dat als het goed stijgt, dat je dan minder stress hebt of het allemaal wel goed zit.... Geniet ervan!!

@Carolina: Spannend!!!! Hoe was je 1e echo meis?? Ben zo nieuwsgierig.... hoop zo op goed nieuws van jouw kant!!

@Sandra: Jammer dat je toch ook niet eerder naar de vk mag gaan. Het is allemaal wel te begrijpen natuurlijk, maar goed wij vrouwen willlen gewoon heeeeel veeeeel bevestiging. Toch?? Maar goed, nu heb je wel 2 echo achter elkaar aan. Bij "mijn" vk (wat klinkt dat leuk!!) krijg je eerst een termijn echo, om te kijken hoever je bent en dan vervolgens pas een intake-gesprek (ook hier weer een echo). Ik ben inderdaad vandaag voor de 1e keer bij de vk geweest. Mijn vriend had er toch alles aan gedaan om erbij te zijn! Zo lief!! En het was weer spannend...... maar zij zei meteen: hier is het hartje en die klopt perfect. Wij zaten naar het scherm te gluren en zagen helemaal niets!!! Hahaha....hoe ze dat toch zo snel zien he?? Maar even later konden wij het ook heel goed zien. Het hartje klopt perfect en krachtig en de beeb was flink gegroeid. Was deze vorige week 1 cm, vandaag was hij/zij al 2.12 cm. Heerlijk hoor!!! Ben weer helemaal in mijn nopjes en ben erg blij dat we gegaan zijn (ondanks negatief advies ziekenhuis). Nu heb ik dus volgende week donderdag nog een echo en gesprek in het ziekenhuis (waarschijnlijk een afrondigsgesprek) en dan heb ik de week erna, 9 juni, het intake gesprek bij de vk en weer een echo..... joehoe!!!!

Nou lieve meiden, hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen!!!

Geplaatst

Daar was ik weer , ons beebje is 1.9 cm en heeft een prachtig krachtig kloppend hartje hebben we gehoord : ) heel bijzonder! was heel leuk heb n hele rits echo foto's meegekregen voor in t plakboek straks.Wat een opluchting.

Kan t eigenlijk nog geeneens bevatten , had zo'n vreselijke nacht achter de rug een en al nachtmerries ben kapot nu ik lijk wel n zombie haha.

En ga vanavond nog n vergadering in pff ben benieuwd of ik wakker blijf.

We mogen nu over 3 weken terug voor de 2e echo en als dat ook goed is de x erop naar de VK , we laten geen tests doen dat werd ons ook nu al gevraagd.Ze vroeg me nu vast op zoek te gaan naar een verloskundige praktijk dat moet ik dan de volgende x aan ze doorgeven zodat ze mijn gegevens kunnen doorsturen.

@ Ren & @ Arzu mooie hcg stijging dames!

@ Han wat fijn om weer te zien dat alles goed is he toch ff de extra bevestiging.

Geplaatst

Uitgerekend:

Sandra: 07-01-2011

Eerste echo:

Sandra: 20-05-2010

2e echo:

Sandra: 10-06-2010

Carolina:16-06-2010

Geplaatst

Hey meiden,

Kom heel even inbreken om Azu te feliciteren met de geweldige stijging gewoon nu genieten meis dit moet goed gaan.

Liefs

Geplaatst

Dames, goed om te horen dat het allemaal nog zo goed gaat, joehoe!

@ Han: goed dat je toch bent geweest! En wat heb jij mazzel met het aantal echo's zeg, super! (ben een beetje jaloers :happy:, haha!)

Ben gisteren gebeld door moeders voor moeders en ze komt maandag langs voor een gesprek. Vandaag ook maar meteen de huisarts op de hoogte gesteld, altijd handig lijkt me.

Ga nu de kids uit bad halen en in bed leggen, heb ik nog wat aan de avond voordat ik (vroeg) m'n bed in duik.

Geplaatst

hahahah Chantal dank je wel lieverd hihi.

En de rest ook bedankt!

Wat goed nieuws van de echo's!

Geplaatst
Hallo allemaal,

@Han, geen probleem...we staan er nu geloof ik op.

@Paula, mooi dat de echo goed is, super!

@Arzu, we zijn volgens mij ongeveer hetzelfde..ik heb vandaag net weer een HcG test gedaan: 3000... (627 6 dagen geleden). Blijf het spannend vinden. Wanneer had je je terugplaatsing van de embryos?

Liefs uit Dublin,

Ren

Ren ik heb deze keer iui-d gehad.

Na onze icsi tese wat icsi- d werd aangezien er geen volgroeide zaadcellen werden gevonden.

Ik heb 4 mei de insiminatie gehad.

Je loopt idd vrij gelijk met mij hihii

Geplaatst

@Carolina: hahaha....ik dacht ook al: zo! die heeft al een groot beebje!! Wat fijn voor je dat het hartje zo goed klopt! Prachtig! En kon je het al horen?? Dat is helemaal geweldig! Maar dat kan toch pas bij 12 weken?? Hoe ging het bij je vergadering?

@Sandra: goed zeg dat je de huisarts op de hoogte hebt gebracht, heb ik helemaal nooit aan gedacht! Ga ik ook maar eens doen! Thanks!

Oh, we moeten nu even weer een tijdje wachten voor iemands 1e echo. Elvira is nu het eerst aan de beurt. Hoe gaat het eigenlijk met je Elvira?

Dat echo apparaat bij de vk gaf gisteren aan dat ik al op 30 dec. ben uitgerekend, maar ik blijf me gewoon vasthouden aan januari. Ik blijf gewoon lekker hier plakken.... ik schrijf ook af en toe wel wat mee in de dec. topic.

Ik heb het gisteren een vriendin verteld, zij heeft vorig jaar na 26 weken zwangerschap haar dochtertje verloren. Dat verdriet heeft ons "samen gebracht". Ik zag er heel erg tegenop, maar ze was zo blij voor ons. Super gevoel gaf me dat! Nou, meiden prettige dag.

Geplaatst

@ Han dat dacht ik ook dat dat pas later kon , ze zei wel dat de kans wel klein was en we waarschijnlijk behalve ruis weinig konden horen maar ze ging t proberen en jahoor! echt heel bijzonder.Helaas heb ik wel sinds gisteren kramp en steken , dat maakt ook wat angstig heb daardoor ook weer heel slecht kunnen slapen. Het kan goed zijn dat t mn darmen zijn omdat ik veel last van obstipatie heb maar ja probeer maar eens zo rationeel te blijven denken midden in de nacht..

Die vergadering trouwens pff zwaar vermoeiend was pas om kwart voor 12 thuis was een fokkersvergadering van onze rasvereniging (franse bulldoggen)

En wat zie ik ? Krijg jij mischien een kerstkind : ) Wel gezellig in ons topic blijven hoor.

Fijn dat je vriendin het zo goed opvatte , is dus echt een echte vriendin die blij voor je is.

Geplaatst

Hey Han

Ja duurt nog eventjes de volgende echo nog 12 dgn om precies te zijn hihii

De krampen beginnen bij mij gelukkig nu iets af te zakken alleen als ik erg druk ben geweest dan komt het weer op pff en nu ook al misselijk ik hoop zo dat de volgende echo goed is en dat het hartje klopt ik had al wel stiekum vandaag lieve kleine babysokjes gekocht hihi ik dacht gewoon doen

ik heb me alleen nog niet opgegeven voor moeders voor moeders aangezien ik niet weet hoe de volgende echo is en met men eerdere ervaring met de msk durf ik het nog niet aan de vorige keer konden ze de flessen diezelfde week ophalen bah maar wel fijn om te horen dat al jullie echo's goed zijn

Lfs Elvira

Geplaatst

">

Hello dames, hier gaat alles gelukkig nog goed. Ik mag echt niet klagen, geen zwangerschapsklachten tot nu toe :-) behalve af en toe duizelg, en enorm gevoelige borsten. Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders en heb morgen een intake gesprek, erg spannend. Volgende week vrijdag 2de echo om de hartslag te beoordelen en dan wordt ik een stuk minder zenuwachtig......hoop ik:-)

g6okmo8x3glqcejw.png

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb de hele nacht zo'n beetje wakker gelegen, omdat ik me zorgen maak. Ik heb vanaf afgelopen dinsdagavond opeens geen pijnlijke borsten meer. Ik merkte het toen ik mijn bh afdeed, en eigenlijk niets voelde....(ze zijn nog wel wat groter dan voorheen, maar gewoon niet meer zo gespannen) Ik helemaal in paniek natuurlijk. Mijn vriend meteen internet opgedoken en kwam er al snel achter dat het "normaal" kan zijn. Ik heb sowieso geen hele pijnlijke borsten gehad, alleen wanneer ik mijn bh afdeed. Afgelopen woensdag hadden we een echo, ik heb het toen ook benoemt naar de vk, maar zij ging er verder niet op in, omdat het kan. Bij iedereen is het anders. De echo was prima (zoals jullie weten) dus eigenlijk geen reden tot zorgen., zou je zeggen...... Maar waarom maak ik me dan wel zorgen? Dit komt ook omdat ik verder weinig klachten heb. Vannacht voelde ik ook opeens vanalles in mijn buik.... om gek van te worden!!! Morgen zijn we 9 weken, nog 3 van die onzekere weken...hopelijk hou ik ze vol. As donderdag gaan we voor een echo in het ziekenhuis, ik tel de uren af.... kan niet wachten! Hopelijk is alles gewoon helemaal goed....

Geplaatst

@Han75...Ik herken je onzekerheid, vooral als je weinig echte zwangerschap klachten heb. Ik maak me soms ook druk hierover. Maar ik heb met mijn moeder en zusje over gesproken en schijnt dat hun ook weinig tot geen klachten door de hele zwangerschap hebben gehad. En ma heeft 4 kinderen op de wereld gezet en zusje 1 ( nu zwanger met de 2e). Dus ik gebruik hun nu ook als mijn referentie.

Gisteren begonnen met de urine verzameling voor Moeders voor Moeders. Wat geeft dat een goed gevoel. Dat ik in ieder geval kan bijdragen aan mede stellen met fertiliteitsproblemen. En wat gaat dat hard zeg. Ik ben al bijna door de 2e fles ( pas gisteren middag begonnen) Veel leuke cadeaus ook meegekregen voor het aanmelden zoals tijdschriften en een leuk fotolijste voor de 1e echo foto:-) Heel leuk groeikalendar in de 9 maanden magazine, waar je de ontwikkeling van je kindje per week wordt netjes uitgelegd met plaatjes erbij en ook de klachten die jij als drager zou kunnen hebben...Nou aan iedereen een fijne weekend en succes met de aanstaande echo's.

Geplaatst

@Han ik herken je gevoelens helemaal hoor. Af en toe heb ik echt t gevoel dat ik overspannen van mezelf wordt en ik vraag me dan ook af hoe dat moet tot over 5 weken. En ook of het dan anders wordt , of je dan genoeg vertrouwen zult hebben om gewoon te genieten zonder die angsten.Ik heb vandaag in ieder geval lekker gewerkt was hardstikke druk want we hadden een 20% korting aktie de dag ging dus ook vlot voorbij.

Morgen weer , koopzondag zal wel rustig zijn en dan zit t er weer ff op.

Ik heb de afspraak wanneer ik een nestje heb dat ik alleen in t weekend of do avond werk. dus de rest van de week nu thuis vooral heel veel genieten en knuffelen maar ook druk met schoonhouden en ze gaan nu minder bij de moeder drinken dus krijgen dan zo'n 5 x per dag eten.

@Wombat leuk he die dingetjes die je van moeders voor moeders krijgt , ik heb dit x de dvd gekozen ik had t boek nog van een eerdere keer , ik kreeg ook een nachtlampje voor de baby straks.

Het voelt ook n beetje als je plicht he zonder dat hadden wij mischien ook geen kansen gehad. Dus ben ook heel blij iets te kunnen bijdragen.

Fijn Weekend allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden