Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag ontzettend down.. Ik voel me alsof ik ongesteld moet worden, kan om niets janken of me emotioneel voelen, bah. Hebben jullie dat ook? Zou het mis zijn en volgende week weer slecht nieuws of zijn het de zwangerschaps hormonen? Iedere keer dat ik naar het toilet ga verwacht ik bloed te zien. Vreselijk he?

Geplaatst

Hey Ren

Ja al die emoties en angsten horen er allemaal bij en komt ook door de zwangerschapshormonen dat we er last van hebben, het beste is er toch van proberen te genieten en dat broekloeren heb ik ook erg vaak dat is de onzekerheid en ja daar kunnen we erg onzeker en angstig van worden

Lfs Elvira

Geplaatst

Dat broekloeren herken ik nu ook nog steeds hoor!! Doordat ik ook veel vaker na de wc moet, heb ik ook veel vaker de kans even te loeren en dan nog even extra vegen daaronder.... al met al wordt het daar ook niet beter van!

Ik ben enorm zenuwachtig en zie als een berg tegen morgen op..... weet niet waarvoor maar ben meer bang dan de vorige keer. Morgen heb ik officieel de 2e echo in het ziekenhuis en daarna een gesprek. Heb me al vanaf maandag zorgen gemaakt of het hartje nog wel klopt. Wat toch erg allemaal die onzekerheden.....

Geplaatst

He, dat helpt wel. Ik zit nu ook in die rotweken (ik heb die miskramen gehad rond 6- 7 weken) Maar hebben jullie ook dat gevoel van pre-ongesteldheid gehad (zo'n labiel gevoel, snel janken?)??? Zomaar opeens??

Han, je bent al hartstikke ver, bijna 10 weken. Als het hartje klopt heb je nog maar een procent kans dat het toch nog misgaat. En bij de 1e echo was je 'klein wondertje' al 1 cm met hartactie, dus dat klinkt echt heel erg goed.

Maar goed, dat is allemaal rationeel he. Maar ik weet het, morgen als je het hartje weer ziet, zul je pas echt gerustgesteld zijn....

Zal aan je denken morgen

Geplaatst

@Ren, ook hier dezelfde emoties en onzekerheden, denk dat we dat allemaal hebben totdat we de echo hebben gezien die goed is!

@Han, kan me voorstellen dat je heel erg zenuwachtig bent voor de echo van morgen, hoe laat heb je deze? Gaat vast helemaal goed komen, ik duim voor je!

Ik ben er ook veels te veel mee bezig in m'n hoofd, ik heb momenteel geen werk, dus heb de hele dag om te piekeren of het wel goed gaat.....

Geplaatst

Hey Meiden

Nou vandaag is de informatrice geweest van mvm en ik heb een leuke dvd gekregen over verloop zwangerschap en nog een test en was zeer duidelijk en de mooie blauwe flessen dus kan ik gelijk er mee beginnen

Nou verder gaat hier alles goed,alleen een werkconflict word er niet goed van maar goed ze willen nu nergens rekening mee houden met zwaar tillen van patienten,en waar gerookt word etc en me laten inplannen op late diensten etc ik heb as di weer een echo en ik ga meteen een doktersverklaring aan laten vragen hopelijk passen ze dan de boel wat beter aan maar verder voel ik me goed

Lfs Elvira

Gast Ramona26
Geplaatst

Hallo dames,

Zo even een tijdje niet gereageerd,moet nog even bijlezen zo.

Hier gaat het goed,bijna geen klachten meer alleen kokhalzen met tandenpoetsen sochtends. en de ene dag barst ik van de energie en de andere dag kan je me oprapen.

ben we weer zenuwwappig voor onze 2de echo, of alles nog oke is.

nou ik ga effe eten en daarna bijlezen.

groetjes

Geplaatst

Nou ik ben weer eens op na eerst al vanaf 03.00 wakker in bed gelegen te hebben ben ik maar weer naar beneden gegaan. Heel frustrerend en begin me steeds meer zorgen te maken zeg maar gerust in paniek te raken.

Heb al dagen last van kramp dus dat helpt ook niet mee.heb echt ff een megadip.

Gast Ramona26
Geplaatst

carolina je bent er idd vroeg bij! Moet zeggen dat ik ook giga krampen heb gehad,maar nu is dat aan het verdwijnen, af en toe nog krampen en steken. Mij is verteld dat je baarmoeder zijn werk aan het doen is en mijn eierstokken waren giga opgezet hoorde bij een beginnend zwangersschap.

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen gerustellen?

En anders bel je het zh of ze willen kijken of alles nog ok is.

groetjes

Geplaatst

Carolina, kan me voorstellen dat je in een dip zit, die krampen maken je ook super onzeker. Als ik het bericht van Ramona lees klinkt dit ook wel logisch, maar kan me indenken dat je dan nog onzeker bent met die krampen. Kun je geen contact opnemen met het ziekenhuis hierover, denk dat zij je sowieso kunnen geruststellen en anders misschien een echo?? Wens je veel succes en sterkte met alles!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes. Wat t zkh betreft we hebben gisteren contact opgenomen met het vu , altans mijn man zonder mijn weten kijken doen ze niet want het is druk en bovendien daar kunnen ze niet aan beginnen.want tja kramp en onzekerheid hoort er nu eenmaal bij.zolang er geen bloedverlies is.. Fijn zon ondersteuning. ik heb eerder 2 miskramen gehad waarvan de eerste een ma geconstateerd op 9.5 week en dat maakt nou juist waarom ik nu zo bang ben.mijn man heeft ook de verloskundige gebeld die doen de echos niet zelf en t echocentrum waar zij t doen zat vol tot15 juni.toch fijn te weten dat je overal terecht kunt ...

Geplaatst

Hey Carolina

Vervelend is dat zeg en begrijp je angsten ook volkomen wat je altijd kan doen heb ik toen ook gedaan je gewoon na 17.00 melden bij de eerste hulp van het zkh want dan zijn ze verplicht om je na te kijken en al helemaal als je zwanger bent en vaak word er dan ook een echo gemaakt om te kijken hoe en wat helemaal als je zo in de stress blijft zitten

Nou ik hoop dat je je snel beter mag gaan voelen en dat de krampen afzakken ik heb ze af en toe ook nog maar het schijnt idd van een groeiende baarmoeder te zijn

Lfs Elvira

Geplaatst

Och jee, fijn zo'n ziekenhuis zeg! Heb je nu nog steeds van die krampen? Meid, ik hoop echt dat het de groeiende baarmoeder is waar over gesproken wordt, verder heb ik hier ook geen ervaring mee, sterkte!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat ik heb gedaan als ik eregsn wat voelde: het menselijk lichaam opgezocht en zo gekeken waar heb ik pijn of voel ik iets en dan kijken wat het precies is. Ik had het meeste pijn/steken/krampen aan mijn linkerkant...... en daar zitten echt je darmen. Ik had en heb nu nog af en toe last van mijn darmen en maag. Je moet je voorstellen door het drukken van je darmen wordt je maag ook in elkaar gedrukt en dit doet ook pijn, of kan pijn doen. En inderdaad.....als je het echt niet vertrouwd dan maar naar de 1e hulp!

Nu mijn nieuws (sorry carolina...) dit was geweldig!!!! De beeb was enorm gegroeid naar 2,64 cm (9 weken en 5 dagen) en was zo actief als wat. Zat echt met zijn armpjes en beentjes te bewegen en zelf ging de beeb met 1 handje naar het mondje (tenminste..... dat zij de arts) Tranen in mijn ogen van geluk!! En nogmaals bevestigd gekregen dat als je 2 mooie echo's hebt gehad, met een goede hartactie en dat het kindje goed groeit, was er geen reden meer voor paniek. Nu kon het natuurlijk nog fout gaan, maar dat kan het de gehele zwangerschap, maar de kans nu nog op een miskraam was zo klein! Dit zei ze zelfs al over de 1e echo..... als deze goed is is de kans op een miskraam erg klein..... Dus Carolina: vooralsnog geen zorgen meis!!!! (maar ik begrijp je heel goed hoor, zat zelf gisteravond nog in bad met een warme straal op mijn buik....., dat helpt bij mij trouwens erg goed, ging ook vaker met een kruik naar bed)

Na de echo hadden we nog een exit-gesprek. We hebben meteen een afspraak gemaakt voor een nek-plooimeting, hadden we helemaal niet over nagedacht! Ik dacht: ben nog geen 36 jaar, dus zal wel niet nodig zijn. En ik heb al aangegeven dat we de 20 weken echo sowieso in het ziekenhuis willen laten doen, aangezien in het ziekenhuis toch echt wel beter een preciezer apparatuur aanwezig is..... Nou lieve meiden, ik ga eindelijk genieten van mijn zwangerschap!!!!

Geplaatst

Lieve Han,

Wat ontzettend goed nieuws, ben zo blij voor je, geweldig!! Het lijkt mij ook helemaal fantastisch als je je eigen beebje zit bewegen in je buik. De kans dat het alsnog misgaat is nu heel klein, dus ik zou zeggen ga genieten van je zwangerschap, je hebt het verdiend!!!!

Bedankt voor bovenstaand verhaal over het menselijk lichaam, deze klachten heb ik namelijk ook, vaak steken aan de linker/rechterzij, maar nu ik jou verhaal zo lees komt het me bekend voor en stelt mij weer wat gerust, dus thanks!!!!

Geplaatst

Lieve Han,

Bedankt voor je geruststellende woorden ik dacht ff kijken of je al geweest bent , wat ben ik blij voor jou!!!

Super te lezen dat t zo goed gaat met je beebje en dat ie nu zelfs iets voorloopt fantastisch!!!

Wij hebben besloten de nekplooimeting niet te doen. Dus mijn volgende echo in t VU wordt daar ook t laatste.

We hebben trouwens alles afgebelt en kunnen terecht bij een VK praktijk buiten onze woonplaats ze begreep t volkomen mijn man heeft gebeld die komt altijd iets beter uit zn woorden dan ik en zei dat ik mezelf gek maak en hem daarmee ook : ) alleen heeft hij niets gezegd over dat we zelf bij een andere praktijk zitten o.i.d ze vroeg niets en hij zei niets hij had zoiets van ga geen voer aandragen om nee te kunnen zeggen en we gaan t toch zelf betalen dus dat moet niet uitmaken.

Geplaatst

@ Han: Wat fijn voor je meid, dat alles zo goed gaat met de kleine! Kan zelf niet wachten tot ik volgende week voor de 2e echo mag gaan. Hopelijk kom ik ook zo blij terug!! Geniet ervan, Han.

Vandaag is er iemand van moeders voor moeders geweest. Moest een vragen lijst invullen met allemaal medische gegevens, waaronder de vraag of ik in de afgelopen 30 jaar een bloedtransfusie had ondergaan. Daar moest ik idd 'ja' op antwoorden, want na de vorige bevalling had ik zoveel bloed verloren dat ik 2 zakjes heb gekregen. Mocht ik mooi niet meedoen aan moeders voor moeders! Kan ik iets terugdoen, mag het hierdoor niet, balen... Ik had het zo graag willen doen!

Kreeg nog wel heel lief een babymutsje en tijdschrift en ze heeft nog even een zwangerschapstest uitgevoerd (die nog steeds superpositief was), dat was heel erg aardig van haar.

M'n buik is ondertussen echt giga opgezet, hebben hier meer mensen last van? Ik lijk wel 4 maanden zwanger! Krijg broeken echt niet meer dicht, haha!

En die onzekerheid hè dames, grrrrr! Ik kan deze weken wel voorbij kijken! Ik voel ieder steekje, ieder rommeltje en als ik dan een dag minder misselijk ben, denk ik ook al dat het over is. Was het maar vast volgende week!

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ook ik kan mijn gewone kleding niet meer aan.

Paar jurkjes en rokken wel nog, broeken echt niet meer.

Ik ben trouwens gister ziek thuis gekomen van mijn werk. Ik heb sinds woensdag een constante hartslag van 100-120 en soms nog hoger, terwijl ik bijna niks doe. Mn hart klopt uit mijn lichaam en mijn energie is na een paar uur al op.

Mijn baas (huisarts) heeft gister een hartfilmpje gemaakt, overlegd met de gynaecoloog en met de cardioloog, conclusie: het kan geen kwaad, is alleen heel uitputtend. Dus ik lig en zit veel én moet helaas dus volgende week naar de gynaecoloog.

Ik zit dus niet veel achter de pc, ook daar heb ik geen puf voor.

Meiden, geniet van het weer!

Geplaatst

He lieve @Han, super nieuws, gefeliciteerd! En nu echt genieten, he!!!

@Carolina: zo herkenbaar... Ik heb 3 miskramen gehad en ook eentje nadat het hartje al klopte. Had met alle miskramen ook het gevoel dat ze me niet echt serieus namen. Er werd verder niets onderzocht, alleen gezegd, jammer volgende keer beter. Zelfs mijn man had dat ook (hij werkt in dat ziekenhuis en de gyneacoloog is zijn collega), dus voelde me toen erg alleen. Gelukkig staat jouw man helemaal achter je, dat is belangrijk.

Wanneer heb je nu de echo? Hoop dat alles goed is, heb er alle vertrouwen in...ECHT!!! (maar ken zo goed dat gevoel van angst, vooral rond de tijd dat je de vorige miskramen had).

Maar je bent al zo ver, en je hebt geen bloedverlies.

Geplaatst

Dank je Ren , ik heb op zo'n moment echt t gevoel dat niemand ons serieus neemt.Overigens (als ik ff een tijdelijke reeele bui heb) denk ik dat de meeste kramp bij mn darmen vandaan komt. Ik lag vannacht dus hardop au te roepen zo gaat dat dan te keer in mn buik.

Trouwens vannacht met n pauze tussendoor van maar zo'n 20 min wel verder geslapen tot vannochtend eindelijk!

We mogen dinsdag voor de echo.

@ paula dat is schrikken zeg!

Maar heeeeeeeeel rustig aan doen voorlopig, sterkte!

Geplaatst

hoi dames

Vandaag een 2de echo gehad. Schitterend om je babytje dan zo op de scherm te zien. Erg ontroerend...de brok zat gelijk in mijn keel toen de beeld werd steeds duidelijker. Ongeloofelijk de groei in de afgelopen 2 wkn. En ook prachtig om dat hartslagje zo te zien. Vriendje lief zat naast me ook met tranen in de ogen. Volgens de echo vandaag zijn we 7wkn 6dgn zwanger!!!

Over 2 wkn afspraak met de gyn om te bepalen of we bij hem op controle blijven of dat de zorg wordt overgedragen aan de verloskundigen. Ik ben namelijk ook bekend met hartritmerstoornis en heb op 24 jarige leeftijd een operatie voor gehad. Sindsdien geen klachten meer gehad, maar met dit in de voorgeschiedenis zijn ze ( de gyn en cardioloog) wat voorzichtig mee...tot nu toe gaat alles gelukkig geweldig. Behalve de spanning op de borsten en heeeeel af en toe wat misselijkheid, geen klachten

Nou dames, het wordt prachtig weer dit weekend dus ik zou zeggen geniet er van

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden