Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey, wat leuk dat er mee word gedacht! Ja meelezen deed ik nog wel. Al is het hier best rustig, lijkt wel of alle januari moeders zich minder top voelen dan de andere maanden.

Tot nu toe dus ook nog niet de moeite genomen mij toe te voegen, lekker lui!

Thanx Paula!

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mocht je nog afspraken hebben staan, en je wil ze met ons delen... noteer je naam dan nog even in het lijstje volgende afspraken. Ik las dat je je beter voelt, gelukkig maar!

Geplaatst

Goede morgen allemaal!

Hoe is het met jullie?

Ik zie dat er deze week heel wat (stuk of 5) afspraken zijn! Spannend hoor!

Verder merk ik dat ik echt weer energie krijg en steeds positiever word, heerlijk is dat. Vandaag voor het eerst naar de fsyio voor mn bekken, als dat nou ook nog verholpen zou kunnen worden is het helemaal geweldig!!

Geniet van het weer meiden!

Gast Ramona26
Geplaatst

Hoiiiii,

Hier gaat alles zn gangetje op lichamelijke klachten na dan. giga last van mn rug,en als ik te lang aan het werk ben dan krijg ik ( dat denk ik) een harde buik. ( heb een staand beroep van 10 tot 6) nu tot 4 ivm met mn klachten. vrijdag weer een echo bij de gyn en dan ook maar vragen voor FT. hopen dat mn rug dan minder word.en of het ook idd harde buiken zijn. haha.

Verder ben ik niet meer moe dat is ook lekker en bruis van de energie!

nog 3 weekjes werken en dan 3 weken vakantie! ben er aan toe! ga niet op vakantie. de babykamer word dan bezorgt. leuk leuk.

Hoe vergaat het de rest van de januari mama's?

liefs

Geplaatst

Hoi Ramona,

Ik zou als ik jou was alvast een afspraak maken bij de fysio, deze is vrij toegankelijk en je hebt dus geen verwijzing meer nodig. Des te sneller kan je terecht!

De fysio heeft mij gister voorzichtig onder handen genomen en volgens mij gaat het de goede kant op. Morgen weer naar de fysio.

Xxx

Gast Ramona26
Geplaatst

@ paula: thanx voor je tip, ga het gelijk regelen!

Geplaatst

Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Paula: 04-01-2011

Carolina: 04-01-2011

Sandra: 07-01-2011

Miep : 11-01-2011

Ciska: 11-01-2011 (tweeling)

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18-01-2011

Ren:23-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Lisette: 31-01-2011

Volgende afspraken:

Carolina:26 juli pretecho , 4 aug controle vk , 20 aug 20wk echo

Paula: 5 juli controle VK + uitslag combi test, 9 aug controle VK (19wk), 16 aug GUO (20wk echo) in Nijmegen

Arzu: 23 juni echo 9wk2dg, 4 juli nekplooimeting

Elvira: 24 juni intake VK, 5 juli echo GYN, 20 juli 18:30 2e afspr vk

Ramona: 25 juni 3de echo, 23 juli controle GYN

Lisette: 29 juni afspraak GYN, 22 juli 12wk echo + combitest/nekplooimeting, 28 juli controle GYN

Sandra: 1 juli echo vk, 22 juli controle VK

Wombat: 9 juni 1e bezoek VK, 16 juni ontslag gesprek + echo GYN (toen 10wkn1dg), 7 juli echo nekplooimeting, 19 aug 20 wk echo

Ren72: 13 juli nekplooimeting

Ciska: 29 juli 16wk echo

Hey dames,

Ik heb mij zelf even van het lijstje gehaalt, ik heb 23 mei een miskraam gehad van 1 van de 2 en 2 juli heb ik de miskraam gehad van de 2de.

We zouden in augustus weer starten met de 3de IVF maar dat is nu nog niet zeker omdat ik een enorme cyste in mijn eierstok heb zitten waar ik erg veel pijn aan heb. Moet nu eerst 3 weken de Microgynon 50 slikken in de hoop dat de cyste bij de uitgangsecho weg is in augustus

Geniet allen van jullie zwangerschap!

X Mariëtte

Geplaatst

Ben gisteren naar de huisarts geweest, kon 's nachts niet meer slapen van de pijn in m'n zij. Daar zaten ook wat bultjes, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het muggenbulten waren. Even gegoogeld wat het zou kunnen zijn en het leek heel erg op gordelroos. Huisarts bevestigde dat idd. Op de vraag of het kwaad kon voor het kindje kon hij mij geen duidelijk antwoord geven (?!) dus heb ik de vk gebeld. Zij zei dat ik voor de zekerheid bloed moest prikken om te zien of ik de waterpokken een keer gehad had (gordelroos blijkt van hetzelfde virus te zijn). Als ik die een keer gehad heb kan het helemaal geen kwaad. Dus heb ik vanmorgen ook nog bloed laten prikken.

Later op internet (in de meeste artikelen) gelezen dat je pas gordelroos krijgt wanneer je een keer de waterpokken hebt gehad. Kan iemand dit bevestigen?

liefs, Sandra

Geplaatst

O Marriette, zie nu net je berichtje. Meid toch, verdorie wat oneerlijk!

Weet even niet meer zo goed wat ik moet zeggen. Wat is er veel gebeurd bij jullie in korte tijd. Ik hoop dat de cyste weggaat en dat de volgende poging jullie iets moois brengt!

veel liefs, Sandra.

Geplaatst

hey Dames

kom net bij de vk vandaan,en weer een echo gehad echt super loop presies goed de niertjes en blaas en geslacht alles was mooi

en zo te zien krijgen we een zoon eerst wou de beeb zen geslacht niet prijs geven maar op het laatst draaide de beeb bij en zagen we een plassertje zo lief!! 20 aug de volgende afspraak bij de vk en de 20 weken echo(Guo) word ik morgen over gebeld want die word door de gynaecoloog gedaan

ben super opgelucht

Liefs Elvira

Gast Ramona26
Geplaatst

elvirazonnetje: Wat leuk een zoon!! jij bent volgens mij tot nu toe de 1ste die het geslacht weet!

Ik mag vrijdag voor een echo,hoop ook te kunnen zien wat het geslacht is van onze ukkies. Schijnt bij een tweeling iets ingewikkelder te zijn.

vanmiddag fysio gebeld,en werd gewoon afgescheept! heb best last van mijn onderrug,maar ze nam me niet echt serieus. dus dan moet de gyn vrijdag maar ffkes helpen dat ik een fysio krijg.

en verder is het hier bloedheet in de achterhoek mag wel ietsie minder!

liefs

Geplaatst

Hier gaat het de laatste dagen niet zo goed , veel buikpijn en gisteren iets (sorry voor de vieze omschrijving) slijm met wat leek op oud bloedverlies.

eigenlijk zoals vroeger mn menstruatie startte dus ik voel me echt niet prettig.

@Elvira wat leuk dat je weet wat t wordt , een zoon! gefeliciteerd

@Ramona balen dat je afgescheept wordt , helaas gaat t maar wat te vaak zo

@Paula fijn dat het de goede kant opgaat nu hopelijk blijft het zo

@Mariette heel veel sterkte met het verlies , lief dat je ons een berichtje stuurt

Geplaatst

Hey dames

Thanks!!ja is ook leuk een zoon,was ook wel een beetje verbaasd dat ze het al kon zien,maar was overduidelijk gisteren op de echo

@Ramona vervelend dat je last blijft houden van je rug en wat stom van de fysio zeg,kun je niet van de h.a een verwijzing krijgen

@carolina dat is zeker even schrikken en geen fijn gevoel heb je het ziekenhuis/vk al gebeld ik zou gewoon even vragen of ze ernaar willen kijken en even een echo laten maken,anders blijf je in een gespannen situatie zitten

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira sommigen kunnen t al vanaf 15/16 weken zien. Wij hebben volgende week een pretecho met geslachtsbepaling.

Wat betreft de vk bellen...had ik al gedaan tegen mn zin in want ik wist al bij voorbaat dat t zo zou gaan. zolang je geen helder bloed verliest ....

mocht t verergen dan mag je altijd bellen. heel fijn.Sowieso zou de enige echte geruststelling zijn kijken en dat kunnen ze niet zelf daarvoor moeten ze je doorsturen , dat doen ze al helemaal niet zomaar of het is te druk weet ik wat.

We hebben dat aan t begin al n keer ervaren.

Heb gisteren wel zelf thuis naar de baby geluisterd dat was wel fijn.

Voor de rest wachten we maar af. heb gelukkig iets minder last nu.

Gast Ramona26
Geplaatst

@ elvirazonnetje: ik moet vrijdag toch voor een echo bij de gyn,dan vraag ik er gelijk na.

@ carolina78: dat is even schrikken bloedverlies, gelukkig word het iets minder nu.

ik heb dus vrijdag echo ben benieuwd of ze bij ons ook het geslacht mss kunnen zien! Zou ik wel leuk vinden.als het zo is kom ik het melden.hihi

Geplaatst

vanmiddag fysio gebeld,en werd gewoon afgescheept! heb best last van mijn onderrug,maar ze nam me niet echt serieus. dus dan moet de gyn vrijdag maar ffkes helpen dat ik een fysio krijg.

Nou ja zeg!

Wat is dat voor fysio???

Ik belde vorige week en kon na 4 werkdagen terecht.

Hier gaat het de laatste dagen niet zo goed , veel buikpijn en gisteren iets (sorry voor de vieze omschrijving) slijm met wat leek op oud bloedverlies.

eigenlijk zoals vroeger mn menstruatie startte dus ik voel me echt niet prettig.

Oh ik kan me zó voorstellen dat ongerust je bent! Ik hoop dat het weer stopt en dat de kleine gewoon lekker blijft zitten. Hou je ons op de hoogte? Ik zou je willen gerust stellen, helaas kan dat niet.

:bye: Xxx

Geplaatst

We hebben vanmorgen de 12 weken echo gehad en alles is gelukkig goed!!! Wat een enorme opluchting zeg.... nu gaan we echt van ons wondertje genieten. Het was echt super om mee te maken, echt een klein minimensje met alles erop en eraan. Zelfs de vingertjes helemaal duidelijk in beeld en hij/zij was aan het duimen, zo schattig... ze hebben er nog leuke foto's van gemaakt. Nu ook het hartje gehoord, helemaal super om dat geluid te horen. Verder hebben ze de nekplooimeting gedaan, deze is zeer waarschijnlijk goed, we krijgen woensdag de definitieve uitslag te horen, maar volgens de echoscopiste was het gunstig. We beseffen nu maar al te meer hoeveel geluk we hebben gehad dat we via de 1e ivf zwanger zijn geworden, we zijn helemaal happy en mogen dit nu ook eindelijks zijn!!!!

Volgende week ga ik heen shoppen met m'n zus, want ik pas niet meer in de broeken, kan de knopen nu al niet meer dichtkrijgen.... iedereen ziet ook al aan me dat ik zwanger ben, groei behoorlijk. Heb er helemaal zin in......

@Elvira, wat leuk dat je een zoon krijgt, had je dit ook verwacht?

@Carolina, jee wat schrikken voor je, hoop dat de buikpijn en slijmverlies weer afgenomen zijn!

@Ramona, wat balen dat je fysio niet meewerkt. Heel veel succes morgen met de echo!

@Paula, hoe is het met jou? De rugpijn en hartklachten helemaal afgenomen?

@Mariette, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je tweeling!

@Sandra, ik kan je vraag niet beantwoorden. Heb je de uitslag al van het bloedonderzoek?

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Leuk hè zo'n echo.

Nog even spannend tot de uitslag van de combi test.

Ik ben van mijn misselijkheid enzo af.

Mijn rug heb ik nog veel last van.

Komt vast goed.

Xxx

Geplaatst

Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Paula: 04-01-2011

Carolina: 04-01-2011

Sandra: 07-01-2011

Miep : 11-01-2011

Ciska: 11-01-2011 (tweeling)

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18-01-2011

Ren:23-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Lisette: 31-01-2011

Volgende afspraken:

Carolina:26 juli pretecho , 4 aug controle vk , 20 aug 20wk echo

Paula: 5 juli controle VK + uitslag combi test, 9 aug controle VK (19wk), 16 aug GUO (20wk echo) in Nijmegen

Arzu: 23 juni echo 9wk2dg, 4 juli nekplooimeting

Elvira: 24 juni intake VK, 5 juli echo GYN, 20 juli 18:30 2e afspr vk

Ramona: 25 juni 3de echo, 23 juli controle GYN

Lisette: 29 juni afspraak GYN, 22 juli 12wk echo + combitest/nekplooimeting, 28 juli controle GYN

Sandra: 1 juli echo vk, 22 juli controle VK, 25 aug 20 wk echo, 26 aug controle VK

Wombat: 9 juni 1e bezoek VK, 16 juni ontslag gesprek + echo GYN (toen 10wkn1dg), 7 juli echo nekplooimeting, 19 aug 20 wk echo

Ren72: 13 juli nekplooimeting

Ciska: 29 juli 16wk echo

Heb het lijstje er weer even bijgehaald.

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest voor controle. We hebben het hartje weer gehoord, zo fijn! Ik zit nu net in zo'n periode (net als jullie waarschijnlijk!) waarin je je wel weer goed voelt, maar waarin je nog geen leven voelt in je buik. Dus toch mooi, die bevestiging.

Bloeddruk was mooi, 95/60

Over 5 weken de 20 wk echo en de dag erna weer controle bij de vk.

Is er eigenlijk al iemand die iets gevoeld heeft, het zou vanaf nu wel kunnen bij degene die begin januari uitgerekend zijn. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik de kindjes rond deze tijd (16-17 wk). Was dan wel een tweeling, dat zal zeker schelen.

Leuk Elvira, een zoon!

Is het een idee om achter de uitgerekende datum te zetten of je een jongen of een meisje krijgt? Natuurlijk voor degene die dit willen weten en willen delen met elkaar.

Ramona, spannend morgen, dan weet je misschien wat jullie krijgen. Hoop dat ze het goed kunnen zien.

Carolina, hoe gaat het vandaag met je, is het nog wat afgenomen?

Nou, Lies, lekker gaan genieten hoor! Heerlijk hè, dat je nu 'mag' shoppen! Ik krijg trouwens begin volgende week de uitslag van de bloedtest.

Paula, nu de rugpijn nog wegkrijgen, maar dat komt met wat hulp vast wel goed!

Ga straks met de kinderen even naar een paar babywinkels, gewoon even lekker neuzen, heerlijk!

liefs, Sandra

Geplaatst

Hey Dames

Fijn dat allemaal goed is met iedereen

Ik had even een vraagje of jullie dat ook af en toe hebben

Ik heb sinds 2 dgn af en toe lichte menstruatiekrampen een soort zeurderig gevoel ,mijn vraag is of jullie dat ook hebben en of het idd bandenpijn is vanwege de groeiende baarmoeder ik heb het voornamelijk als ik bv wakker schrik of vanwege het te snel opstaan een vervelend gevoel is dat

verder voel ik me prima ook geen bloedverlies en de echo was ook goed afgelopen dinsdag

Liefs Elvira

Gast Ramona26
Geplaatst

liesjuh: wat fijn dat alles erop een eraan zit,lucht toch altijd wel weer op.

sandra75: ik voel nu sinds 1/5 week gerommel in mn buik, het lijken net kleine luchtbelletjes die dan uiteindelijk kapot knappen. klinkt gek maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.Gisteravond kreeg ik 1 x echt een goeie kik van 1 van de 2 en toen dacht ik oke! wel fijn is toch een bevestiging dat het goed gaat.

vanacht lopen ijsberen had zo'n last van mijn bekken/heup/botten ( ik weet het ook niet) maar toch nog heerlijk in slaap gevallen uiteindelijk. morgen echo (hoop dat ze 2 meewerken dat we mss het geslacht gaan zien). heb sinds deze week positiebroeken aan,moet zeggen dat het heeeeeeerlijk zit. ga er nu 1 terugsturen want die is toch veeeeels te klein. haha

groetjes!!

Gast Ramona26
Geplaatst

hey hoi dames,

Vandaag weer een echo gehad! was super leuk weer! Ze vroeg of ik wou weten wat het geslacht is... tuurlijk maar OPA was mee. ik dacht jammer dan dan weet opa het ook maar hahaha alleen van 1 beeb weten we het geslacht en het andere beeb wou het niet laten zien en vertikte het gewoon en bleef netjes met de beentjes bij mekaar. We krijgen een ZOON en een ????? ben nu zo benieuwd! Ach we wachten het weer af over 3 weekjes heb ik weer een echo en dan mss krijgen we het wel te zien.

fijn weekend allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden