Ga naar inhoud

werken na punctie en TP of niet?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

Ik had dze zelfde vraag ook al eens gesteld voor mijn 2e tp, hier en aan de artsen.

Ik heb beide keren de dag na de punctie weer gewerkt en na de tp was ik een dag vrij.

Toch denk ik erover om het de komende behandelinge(-en?) anders te gaan doen, hoewel ik nergens last van had en echt wel geprobeerd heb voorzichtig te doen.

Ik heb nu eerst een poging met 2 cryo's te gaan (als ze goed ontdooien), daarvan is de kans sowieso al iets kleiner. Daarna volgt poging 3 al weer en aangezien dat mijn laatste poging is die vergoed wordt wil ik geen enkel risico nemen. Ik blijf dan in ieder geval tussen punctie en tp thuis en misschien ook darna nog wel even.

Ik hoorde nl ook na het mislukken van poging 2 van zowel een studiegenootje als van een collega dat bij het bij hen raak was toen ze toch meer rust genomen hadden. De een is na punctie gewoon een week plat gegaan en de ander is vanaf punctie thuisgebleven tot ze een positieve test in haar handen had... Tsja, toen ik dat hoorde zette het me toch wel aan het denken. Ik hou echt van mijn werk en vind het vreselijk als mijn afwezigheid gedoe oplevert, maar uiteindelijk is dit toch veel belangrijker!

groetjes, Aafke

Geplaatst
Hey dames,

Ik had dze zelfde vraag ook al eens gesteld voor mijn 2e tp, hier en aan de artsen.

Ik heb beide keren de dag na de punctie weer gewerkt en na de tp was ik een dag vrij.

Toch denk ik erover om het de komende behandelinge(-en?) anders te gaan doen, hoewel ik nergens last van had en echt wel geprobeerd heb voorzichtig te doen.

Ik heb nu eerst een poging met 2 cryo's te gaan (als ze goed ontdooien), daarvan is de kans sowieso al iets kleiner. Daarna volgt poging 3 al weer en aangezien dat mijn laatste poging is die vergoed wordt wil ik geen enkel risico nemen. Ik blijf dan in ieder geval tussen punctie en tp thuis en misschien ook darna nog wel even.

Ik hoorde nl ook na het mislukken van poging 2 van zowel een studiegenootje als van een collega dat bij het bij hen raak was toen ze toch meer rust genomen hadden. De een is na punctie gewoon een week plat gegaan en de ander is vanaf punctie thuisgebleven tot ze een positieve test in haar handen had... Tsja, toen ik dat hoorde zette het me toch wel aan het denken. Ik hou echt van mijn werk en vind het vreselijk als mijn afwezigheid gedoe oplevert, maar uiteindelijk is dit toch veel belangrijker!

groetjes, Aafke

hallo Aafke

toen ik voor aanvang van onze 2de pogign ging starten met acupuntuur liet die arts mij ook weten dat met name stress uit den boze is.

Vandaar dat ik toen zeer zeker verlof op nam, de volgende poginf faat het weer zo bij ons.

heel veel succes!

groeten

Babeth

Geplaatst

Ik had dus ook rust want ik hoefde ook niet meer te werken. Ik weet ook zeker dat dit bij mij geholpen heeft. Het was dus RAAK!

Mijn advies zou ook rust zijn.

Succes morgen!!!

Geplaatst

Hallo Patricia, een TP = een terugplaatsing.

=================================================

Ikzelf heb de dag van de punctie niet gewerkt, ik denk dat dit niet alleen pfrettig is, maar dat het ook bijna niet haalbaar is. We moesten nml naar een ander ziekenhuis na de punctie (die begon om 10.00 uur), daar moesten ze kijken hoeveel eitjes er waren, dan moest vriend zaad inleveren, moesten we wachten op de uitslag van het zaad... Toen alles goed was, was het inmiddels 14.00 uur.

De dagen erna heb ik gewoon gewerkt (heb een kantoorbaan) en dat was alleen wat lastig met het zitten aan het einde van de dag. De dag van de TP heb ik gewerkt en ben gewoon naar het ziekenhuis gegaan na een vergadering. Erna heb ik de middag vrij genomen om het een beetje te vieren en een beetje tot rust te komen.

Ik denk dat het bij iedereen anders aan zal voelen en dat het ook niet altijd "standaard" zal gaan. Bij mijn punctie heb ik bv veel bloed verloren en hebben ze veel moeten doen (inwendig) om het bloeden te laten stoppen en dat maakte dat ik mij echt beurs voelde...

Ik wens je een makkelijke, pijnloze punctie met een goede opbrengst en een geweldig resultaat!!!!!

Gr Zomer

Geplaatst

Hoi,

Ik ben altijd tot zeven dagen na de tp "ziek". Ik werk met meervoudig gehandicapten en dit werk is eigenlijk best zwaar. Dus op advies van de arts zelfs na een cryo tp gewoon een weekje thuis. Mijn baas vond dit niet zo'n geweldig idee, maar als de arts het zegt, is het goed...

Gelukkig leven mijn collega's erg mee, en zijn die wel bereid om extra te komen werken voor me, das wel heel fijn.

En volgens onze p&o afdeling is een ziekmelding aan de orde als je niet in staat bent om je werk te doen, door welke reden ook. Dus ik ga eigenlijk altijd gewoon voor een ziekmelding, rustig doen kan vast geen kwaad!

En Debbieke, heel veel succes!

Geplaatst

ik ben ook een dikke week na de punctie thuis geweest en had ook in de eerste dagen niet kunnen werken hoor ik had behoorlijk last van buikpijn.

na de TP ben ik een paar dagen nog thuis geweest en ben daarna weer aan het werk gegaan om mijn zinnen ergens anders op te zetten.

Deze aankomende behandeling ga ik het wel anders aanpakken ik heb gemerkt dat de dagen voor de punctie heel stressvol zijn met werk,ziekenhuis weer werk dus deze keer neem ik 2 weken vrij en neem goed mijn rust! en no stress!!

Geplaatst

Ik ben na de dag van de punctie gewoon gaan werken, had wel een beetje last van mn buik maar was goed te doen.. ik heb een kantoorbaan dus kon gewoon lekker blijven zitten.. de dag na de terugplaatsing ben ik ook gewoon gaan werken.. vraag me wel af of je bijvoorbeeld de dag na de punctie gewoon paracetamol mag gebruiken??

Geplaatst

Ik krijg a.s. maandag mijn eerste punctie, wist ook niet zo goed hoe hiermee om te gaan i.v.m. werk. Als ik deze reacties zo lees dan denk ik dat ik me dinsdag ook maar ziek meld.

Iedereen succes met de behandeling en/of zwangerschap!

Geplaatst

Kijk vooral hoe je je voelt! Ik had nu ook weer dat ik tot twee / drie dagen na de punctie heel erge buikpijn kreeg als ik ook maar iets te veel deed of bijvoorbeeld als ik nodig moest plassen. Dan kan doordat je eierstokken vergroot zijn, daardoor komen je blaas en darmen soms wat in de verdrukking. De verdere napijn was de volgende dag gewoon verdwenen. Het is dus echt maar net waar je last van hebt.

Advies van mijn gyn: luister goed naar je lichaam. Als je buik in de loop van de dag opgezet raakt of pijn gaat doen, heb je teveel gedaan en moet je rust nemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden