Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey karin

goed ja stoppen met roken ik was ook daarvoor gestopt maar door de mk zijn we weer begonnen maar ga wel weer stoppen.

ja dat geeft moed ik was ook na de eerte tp zwanger.

ik werk ook wel weer maar ben op zoek naar wat anders.

het gaat wel goed hier ups en downs dat hoord er bij.

jij heel veel succes met je eerte behandeling straks.

liefs jessica

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

hier nog alles goed. Nog geen tekenen van ongesteldheid, dus nog 1 nachtje slapen en dan morgen weer testen.

Ansje: wat goed dat je leuke dingen aan het plannen bent. Zeker een vakantie is heel goed. Wij zijn in maart nog lekker naar de zon geweest toen we hoorden dat zaadkwaliteit van manlief niet goed was en dat we nog 3 maanden moesten wachten voor een herhaalonderzoek. Toen zijn we ook lekker weekje weggeweest. Even energie opdoen. Kan me goed voorstellen dat jij na vier pogingen inderdaad er veel mee bezig bent geweest en dan is het zeker goed dat je even leuke dingen gaat doen.

Karin: mooi dat je de bijeenkomst hebt gehad. En nu dus op naar de eerste poging. Ik lees dat je vandaag 2 jaar getrouwd bent! Gefeliciteerd. En wat grappig, ik was gisteren 2 jaar getrouwd. En we zijn volgens mij ook zowat even oud, althans ik neem aan dat jij ook uit 1981 bent en dus 29 bent of bijna bent.

Minoes: wat goed dat je weer gaat proberen te stoppen met roken. Ik ben er gelukkig nooit aan begonnen, dus dat scheelt voor mij. Maar zie in mijn omgeving wel dat het soms heel lastig is om ermee te stoppen. Dus Karin en Minoes: succes!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hé dames,

ben nu wel heel verdrietig. Heb vanmorgen weer test gedaan en die was nu negatief! Snap er niets meer van. Ben ook nog niet ongi geworden. Was de test van gisteren dan toch nog een restje pregnyl? Ik denk het.

Heb het UMCG al gebeld en gezegd dat ik een negatieve test heb gehad. Moet nu weer gaan bellen als ik ongi ben geworden. Volgens de mevrouw aan de telefoon zal dat vandaag wel zijn. Wacht het wel af.

liefs,

sissy

Geplaatst

Helaas, de ongi is nu toch doorgekomen. Net naar de wc geweest en bloed ontdekt.

Heb in elk geval een harde les geleerd: niet te vroeg testen!

liefs,

sissy

Geplaatst

He Sissy,

Wat een tegenvaller! Had zo voor je gehoopt dat het best direct goed kan gaan! Dan wordt je toch weer wakker geschud dat je ook alle teleurstellingen, het wachten etc moet meemaken. Terwijl je hoopt dat je de uitzondering op de regel bent. Ik zie daar heel erg tegenop.

Vlg mij kan je je soms ook zwanger denken , misschien nu je een negatieve test hebt alles wel los komt. Ga je dan gelijk door voor ronde twee?

Sterkte met het verdriet, laat maar even lekker gaan. Irritant dat het ook nog van dat trieste weer is, het liefst zou je toch de hele dag onderduiken. Moet je werken of ben je vrij vandaag? En wat grappig dat we ongeveer even oud zijn en even lang getrouwd, jij dan ook nog gefeliciteerd!

Groet Karin

Geplaatst

He bah Sissy, wat ontzettend jammer! Nu had je natuurlijk een beetje hoop door gisteren en nu is het toch negatief. Daarom zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij dat het geen zin heeft om voor de testdatum te testen omdat er dan nog pregnyl in je lichaam zit.

Heel veel sterkte meis, dit moet je wel even verwerken!

Minoes, wat een leuke nieuwe profielfoto! Leuk dat we nu weten hoe je er uit ziet.

We praten in dit topic nu al zo lang met elkaar dat het wel leuk is om een gezicht bij te hebben.

Jammer dat je weer begonnen bent met roken. Maar na zo'n heftige gebeurtenis is dat ook wel begrijpelijk.

Ik heb zelf zo'n 15 jaar gerookt. Voordat we in het traject zijn beland ben ik gestopt.

Nog steeds geen spijt van, ik taal er ook helemaal niet meer naar. Ik weet waar ik het voor doe. Gelukkig is mijn vriend er ook al bijna een jaar af. Vind ik zo knap van hem. Hij zei altijd dat hij nooit zou stoppen.

Je vruchtbaarheid wordt door stoppen met roken wel vergroot.

Karin, succes met stoppen, ik weet dat het moeilijk is, maar hou maar voor ogen waar je het voor doet.

Liefs Ansje

Geplaatst

hey sissy kut man ik heb er geen andere woorden voor jeetje een dag van te voren getest en de dag er na negatief bah

heel veel sterkte en neem je tijd op dit te verwerken.

ansje ja stoppen voor mij is niet zoveel moeite alleen opzo veel stress als het wat beter gaat ga ik weer stoppen.

Liefs jessica

Geplaatst

Hoi dames,

Een tijdje niets van me laten horen sorry. Even druk met andere dingen.

De zwangerschap gaat nog steeds goed en alles gaat volgens het boekje zegt de gyn, dus we zijn heel blij en trots dat alles zo goed mag gaan.

Even weer alles bij gelezen wat er de laatste tijd bij getypt is door iedereen. Was toch heel benieuwd hoe iedereen er nu voorstaat.

Sissy wat een vedrietig nieuws, dan krijg je hoop door zo'n pos. test en dan de genade klap er achteraan. Sterkte met het verwerken en ik hoop dat je weer wat moed op kunt bouwen om vooral door te gaan en door te zetten.

Minoes leuke foto van jou, knappe kop hahhahah. Leuk om iemands gezicht te zien. Het gezicht achter een verhaal, leuk.

Ansje jij mag zaterdag weer en dan is het al poging 5? Zelf vond ik de 5de en 6de behandeling erg zwaar, die hormonen hakken er aan het einde van dat traject bij mij wel in, heb jij dat ook? En dan maar niet te spreken over alle stress en verdriet dat zich ook op bouwt.

Ik wens iedereen heel veel sterkte en kracht.

Kus Debsie

Geplaatst

Hai meiden,

dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Dat doet me goed. Voel me gelukkig vandaag weer wat beter. Was gisteren vooral erg verdrietig, maar mijn moeder was zo lief om naar me toe te komen. Terwijl ze wel zo'n 150 km verderop woont! We gaan nu vol goede moed op naar de 2e poging. Heb de eerste afspraak ook alweer staan in het UMCG: volgende week dinsdag.

@Karin: ik herken heel erg wat je schrijft waar je tegenop ziet. Dat je alle stapjes moet doormaken maar uiteindelijk ook de teleurstelling dat het niet gelukt is. Dan heb je even het gevoel: waarom heb ik dat allemaal dan gedaan? En het ging toch goed, waarom ben ik dan toch niet zwanger? De anderen zullen dit vast herkennen. Ik merk dat ik daar vooral gisteren veel moeite mee had en er tegenop zag om weer opnieuw te starten. Maar gelukkig ben ik vandaag een stuk positiever over de volgende poging. Laat maar weer komen....

@Debsie: wat fijn om te horen dat alles volgens het boekje gaat. Voel je je ook goed?

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey Sissy,

Ja tegen dingen op zien is heel normaal het is ook niet niks.

Ik voel me soms net een auto die heen gaat voor onderzoek.

Wat lief dat je moeder is gekomen mijn moeder is ook zo'n schat ik heb haar laatst huilend gebelt midden in de nacht.

En posietief blijven is ook heel belangrijk.

En de andere dames ook heel veel succes met jullie behandelingen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo dames,

Sissy fijn dat het weer wat beter gaat. Al blijft het natuurlijk verdrietig. Wat je schrijft is herkenbaar hoor. Dan gaat het allemaal zo goed en dan toch op het laatst mag het toch niet zo zijn. Gelukkig kun je al snel weer van start. Dat is dan weer een voordeel van de eigen cyclus, je kan direct weer door. Dat maakt ook dat je niet te lang stil kan staan bij een poging die mislukt is, tenminste dat is mijn ervaring.

Debsie, ik ben blij dat het goed met je gaat. En met beebje? Wanneer heb je de 20 weken echo? zal ook wel niet zo lang meer duren he?

Ja joh, ik ga al naar mijn 5e poging toe. Het gaat wel snel. Ik hoop dat het in ieder geval nog een keertje tot een terugplaatsing mag komen maar focus nu wel steeds meer op de hyper. De kans is dan gewoon groter maar wie weet....Op dit moment heb ik veel afleiding dus mentaal gaat het wel goed nu, maar ik merk wel dat ik steeds meer last heb van de hormonen. dat lijkt wel steeds erger te worden. Ik weet ook niet hoe dat kan. Net of het zich opbouwt in je lichaam.

Liefs ansje

Geplaatst

He Ansje,

jij hebt morgen eerste afspraak weer toch? Veel succes.

Wij mogen dinsdag voor de eerste FM. Hopelijk wordt oktober een goede maand voor alle meiden hier!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi meiden,

Sissy, ja ik moest gisteren weer naar het ziekenhuis. Alles was nog rustig, maar had ik ook wel verwacht. Ik moet morgen weer heen. Nu voel ik me niet zo fit, verkouden en grieperig enzo. Nou hoop ik niet dat dat nadelig is voor de behandeling. Ik kan hem nu niet afbreken want ik heb de eerste echo al gehad.

Jij mag dinsdag weer heen, spannend weer. Nu weet je in ieder geval wel een beetje wat je te wachten staat. Succes meid!

Minoes, hoe is het met jou nu?

Liefs Ansje

Geplaatst

he Yvonne, wat ontzettend rot zeg! Hoeveel pogingen hebben jullie nu nog over dan?

Ik neem aan dat als jullie ec behandelingen moeten blijven doen jullie ook 3x6 behandelingen krijgen of heb ik het mis? Ja het is inderdaad een klotemanier om door je pogingen heen te raken zeg! Heel veel sterkte en schrijf maar mee als je er weer aan toe bent!

Liefs Ansje

Geplaatst

Lieve Yvonne,

Wat een slecht nieuws. Begrijp het helemaal dat je even niet actief meedoet. We zien je wel weer verschijnen als je het er aan toe hebt.

Veel sterkte...

Liefs Karin

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Wij lopen ook in het UMCG en na alle tests is de uitslag dus...IVF/ICSI! Op 15 oktober hebben we de 1e afspraak bij de IVF poli..

Ik hoop dat ik ook in eigen cyclus mag doen ipv meten de hyper.

Kunnen jullie mij vertellen wat er zo'n 1e afspraak gaat gebeuren en hoe lang de qe wachtlijst is? Kan ik ook al eerder naar een voorlichting want ik las ergens (weet niet meer waar) dat je daar verplicht 6 weken voor het starten heen moet..

Ik ga al jullie verhalen nog even teruglezen zodat ik weet wie wat hoe en waar..en in de tussentijd, sorry voor al mijn vragen en succes met de behandelingen.

groeten stiertje

Geplaatst

Ansje het gaat goed nu, heel jammer dat ik deze maand nog niet mag beginnen maar goed heeft mijn lichaam nog wel even rust.

Yvonne kut man maar hou de moed er wel in hoe moeilijk dat ook is.

je hebt ook gestim toch? heel veel sterkte en het is niet erg dat je je op de achtergrond houd.

Stiertje in het umcg is geen wachtlijst, ze gaan na je intake je krijgt een oproep voor prink instucties en je die hebt gehad gaan ze je cyclus in de gaten houden en dan elke x gaan ze je bloed afnemen voor je hcg en dan mag je de maand er op beginnen.

Mijn neefje Casper is door met popstars en nog 1 ronde en dan komt die in de live shows, hij kreeg een staande ovatie.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo Stiertje,

Welkom hier. Spannend dat je ook mag gaan beginnen. Wij zijn ook aan het wachten voor de eerste behandeling.

Wij hebben het hele voortraject in het Martini gedaan. 29 april gehoord dat we werden doorverwezen voor IVF/ICSI. 23 juli intake gesprek UMCG, 16 september voorlichting gehad. Zodra je de voorlichting hebt gehad mag je na je vlg ongesteldheid beginnen. Ik denk dat er 1x per maand een bijeenkomst is, wie weet kan je nog mee in oktober?

Volgens mij is het zo dat wanneer je jonger dan 35 jr. bent een enigzins een regelmatige cyclus hebt je in aanmerking komt voor de zes pogingen in eigen cyclus.

Heel veel succes

Groet Karin

Geplaatst

Jemig Yvonne, wat k...t, kan me goed voorstellen dat je het even hebt gehad en wat afstand neemt van het forum. Lees lekker mee en schrijf mee wanneer je daar behoefte aan hebt. Veel sterkte in elk geval met deze teleurstelling.

@Stiertje: welkom hier. Spannend voor je dat het nu gaat beginnen. Wij hadden begin augustus de intake bij de IVF-arts en konden twee weken later al naar de voorlichtingsbijeenkomst. Omdat ik vlak daarna ongesteld werd, had ik ruim een week later al de eerste FM. Hebben de eerste poging er dus nu net op zitten. Lees en schrijf lekker mee hier!

@Ansje: hoe is het met jou? Gisteren weer naar UMCG geweest? Was er al een mooi eitje te zien? Ik ben vanochtend weer geweest, nog niets te zien, dus moet donderdag weer.

@Minoes: je lijf nog steeds rustig dus? Vind je het niet vervelend dat je nog niet kan beginnen of is het ook wel even goed zo? En je neefje komt steeds verder in Popstars dus? Wat gaaf! Ik heb het tot nu toe niet echt gevolgd, maar ik zal op internet eens terugkijken...

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi meiden,

Stiertje welkom hier. Gezellig dat je met ons mee wilt kletsen. Om in aanmerking te komen voor de ec behandeling moet je voor een aantal dingen in aanmerking komen zoals Karin al schreef. Spannende tijd ga je tegemoet! Succes.

Minoes, dus nog een maandje extra rust? Aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant is dat misschien ook nog wel even goed zodat je lichaam volop hersteld is en je er weer voor kunt gaan. Wat leuk dat je neefje door is naar de volgende ronde! Gaan jullie ook elke keer mee om hem aan te moedigen?

Sissy, dus jij moet donderdag weer heen, ik moet morgen weer. Lopen we elkaar steeds mis haha. Ik ben op dit moment wel ziek thuis, grieperig en snipverkouden, nou hoop ik niet dat dat invloed heeft maar volgens de ivf arts niet. Mijn eisprong kan hoogstens wat later plaatsvinden. Nou morgen maar weer zien dan.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hallo dames,

Bedankt voor jullie warme welkom!

Heb echt heeeel veel aan jullie verhalen, jullie zijn tenslotte de ervaringsdeskundigen:clap2:

@Ansje dus jij bent nu bezig met de 5e poging eigen cyclus? spannend, trek je het allemaal een beetje of vindt je het erg zwaar?

@Minoes, dus nog even een maandje rust, ik las dat je een erg vervelende ervaring achter de rug hebt, sterkte daarmee hoor.

@Sissy, dat is inderdaad allemaal erg snel gegaan bij jullie..ik hoop voor ons ook want als ik in november niet kan beginnen moeten we waarschijnlijk wachten tot januari 2011 want ik heb ergens gelezen dat er in december geen behandelingen plaatsvinden vanwege schoonmaak ofzo. Nou ja we moeten maar afwachten.

@Karin, ook aan het wachten .maar dan om te beginnen spannend! Wanneer mag je beginnen? Hoop inderdaad dat we in oktober nog mee kunnen maar ga ervan uit dat het niet zo is dan kan het alleen nog maar meevallen:happy2: Ik ben 34 en word in mei volgend jaar 35 dus zoveel tijd voor eigen cyclus is er niet meer.

Ik wens iedereen een hele fijne dag en ben (nogmaals..haha) erg blij dat ik dit forum gevonden heb!!

liefs stiertje

Geplaatst

Dag dames,

Ik vroeg me opeens af waar Dough is gebleven? In haar handtekening staat dat ze in oktober voor de laatste x eigencylus gaat. Of heb ik iets gemist?

@Stiertje; wij starten in oktober, ik verwacht dat ik over een week ongesteld wordt, dan mogen we beginnen. Je hebt een redelijk relaxte instelling, houd dat vast! Het wordt vast nog frustrerend genoeg. zie zelf ook tegen de tegenslagen op.

@ Sissy en Ansje, druk met de echo's, hoop dat het allemaal voorspoedig gaat.

@ Minoes, hoop dat je het weer ziet zitten om te starten. Idd is rust misschien wel even fijn.

Nog een vraagje voor ervaren dames. Hoe ging het bij jullie met de punctie en terugplaatsing wat betreft pijn. Gingen jullie gewoon weer aan het werk of is het verstandig rustig te gaan liggen?

Groet Karin

Geplaatst

hey dames

ja we gaan elke x mee om mijn neefje aan te moedigen leuk

ja ik zie het helemaal weer zitten om te beginnen kan niet wachten!!!!!

karin ik heb niet veel last gehad vond het niet prettig maar de pijn is voor mij wel te doen en de tp doet helemaal geen pijn.

iedereen die naar het ziekenhuis moet heeeeel veel succes toi toi toi

liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden