Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het Stiertje,

Dat is waar ook, morgen de intake. Spannend, eindelijk een bevestiging van welke kant jullie nu op gaan. Weer een stap gezet. Heel veel succes en we horen het wel.

En Jessica, heb je er een beetje zin in of zie je er tegenop. Lijkt me ook best weer confronterend.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

hier gaat het goed hoor. TP ging goed, ze moest wel even klooien, blijkbaar heb ik een drempel in mijn baarmoeder ;-) Vandaar dat zaadjes van manlief niet zelf daar zo goed konden komen...

Nu dus weer rustig afwachten. Ik merk dat ik deze keer er een stuk rustiger onder ben dan vorige maand. Toen vond ik het allemaal superspannend en nu is het nieuwe er vanaf en dat maakt mij gelukkig rustiger. Vanmorgen pregnyl gespoten en daar heb ik ook nog niet echt last van. Dus we zien het wel...

@Karin: spannend zeg dat je nu echt bent begonnen. Nog niets te zien dus, zodat je zaterdag weer mag. Hopelijk zien ze dan een mooi ei groeien.

@Stiertje: morgen intake, eindelijk! Kan me goed voorstellen dat je heel ongeduldig bent. Was ik ook hoor, je wilt zo graag beginnen. Aan de andere kant ook niet, maar toch. Het komt nu ook eindelijk dichterbij.

@Jessica: ook jij mag dus eindelijk weer beginnen. Hoe voel je je eronder? Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt.

@Ansje: hoe is het bij jou? Officieel zitten we samen nu op het wachtbankje, maar kan me voorstellen dat het voor jou nu wel anders voelt. IUI is toch een beetje een escape en de kansen liggen dan natuurlijk anders. Ben je er veel mee bezig of juist lekker met andere dingen?

Hé meiden, succes weer met alles (of het nu wachten op het begin is, beginnen is of wachten op misschien iets moois is)

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames,

Het valt wel mee ik vind ook wel weer spannend en heb er ook wel weer zin,

Ik heb eingenlijk nog niet aan gedacht of het boven komt maar ik denk wel als ik echo krijg dat ik moet huilen dan zien we weer een eitje in plaats van een kindje.

Dan zeg ik gewoon we gaan voor een brusje ik zie de mk wel als ons eerste kindje

sissy op naar een mooie bevruchting zal voor je duimen

Stiertje succes morgen ik hoop dat je snel mag beginnen.

Liefs Jessica

Meiden die ik vergeten ben ook heel veel succes

Geplaatst

yesssss we zijn door de keuring..hihi:36_7_8: misschien mogen we zelfs al in november beginnen. In december en januari wordt het moeilijk vanwege de kerst en het verhuizen van het eea bij de poli, dus dan wordt het misschien pas februari..nou ja ..zou jammer zijn maar ik kan ermee leven.

Net de auto voor de keuring gedaan,..kregen we even 1400 euro voor de kiezen:36_1_46:ow man wat een ellende.

Sissy spannend hoor, en mooi dat het allemaal goed ging..zal twee weken lang voor je duimen!

Karin, hopen op een mooi ei morgen!

Fijn weekend allemaal en tot gauw:8_1_230:

Geplaatst

Hey Stiertje

Zou super zijn als je in november mag beginnen spannend!!!!

Jeetje veel geld man voor de auto bah niks aan of we ons geld op de rug hebben groeien.

Ik vind die plaatjes ook leuk hoe krijg je die?

Iedereen een fijn weekend.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hoi Jessica,

Ik dubbelklik altijd op "reageren op discussie" en krijg dan aan de rechterkant allemaal superleuke plaatjes..moet je maar even proberen:36_2_25: daar is er weer 1 hihi.

Heb jij al zicht op wanneer de ongi komt?

groetjes stiertje

Geplaatst

Breek in

Plaatjes krijg je door op "meer opties" te klikken. Rechts onder aan de tekstbalk waarin je een bericht aan het typen bent.

Succes!

Geplaatst

@Karin, hoe was het vanmorgen? Is er al een mooi ei te zien?

@Stiertje: wat fijn dat jullie nu ook kunnen beginnen. Zou mooi zijn als je inderdaad in november al kan beginnen. Jemig, wat een geld zeg, dat is niet grappig. Dan had dat bedrag van Qmusic ook wel van pas gekomen...

Goed weekend allemaal! Ik blijf maar rustig wachten...

liefs,

sissy

Geplaatst

Ja het is gelukt dames dank jullie wel.

Ik moet waarschijnlijk woensdag ongie worden dus kan ik die week erna starten.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend:happy7:

Liefs Jessica:happydance:

Geplaatst

Heej Jess,

Ik hoop dat het een beetje opschiet met de ongie dan kun je iig weer beginnen, jullie wachten al zo lang!

Ik hoor het vrijdag wel:) tot vrijdag!!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Dames,

Ben even niet op het forum geweest. Ik heb vorige week een hele slechte week gehad. Vooral vorige week donderdag zat ik er helemaal doorheen. Zat op mijn werk de hele dag mijn tranen al in te houden en 's avonds toen ik thuis kwam voelde ik me zo slecht, kon ook alleen maar huilen. Nou moet ik er wel even bij vertellen dat ik woensdagavond een vriendin aan de telefoon had die vertelde dat ze zwanger was. Mijn laatste kinderloze vriendin! Tuurlijk sloeg dit wel even in als een bom. Gelukkig heb ik dit weekend veel leuke dingen met vriendinnen gedaan en dat heeft me goed gedaan. Vanochtend heb ik de laatste spuit gezet en nu is het afwachten. Niet dat ik er zo'n goed gevoel over heb maar je kan nooit weten...

Sissy hoe is het met jou? Kom je wat door de dagen heen? Voel je al iets?

Minoes kun je al bijna van start? Goed dat je voor jezelf bent opgekomen! Het is niet leuk om met tegenzin naar je werk te moeten gaan.

Karin hoe is het met jou? Groeit je ei al goed, of heb je de punctie misschien al achter de rug?

Stiertje, jij kan ook al bijna van start! Spannend!

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ansje wat vervelend dat je je zo rot voelde. Ik kan me voorstellen dat je wel door de grond kon zakken, de wereld draait gewoon door maar het kan zo hard zijn.

Sissy, hoe gaat het met je, ben je erg zenuwachtig?.

Jessica, deze week weer ongi en dan weer los, fijn voor jullie

Stiertje, we gaan er voor dat je in november ook mee de molen in gaat

Vanochtend net de 3e echo gehad, het schiet niet op!! hij zit op 12mm en vorige week donderdag op 11mm maar er zit er tenminste wat dus dat is fijn. Mag pas starten met spuiten bij 14 dus verwacht niet dat het deze week al een punctie wordt. Hoe snel groeide het bij jullie?

Geplaatst

Karin, wat vervelend dat het zo langzaam gaat! Wat dit trouwens hetzelfde eiblaasje als die vorige week 11mm was? Of toch een andere? Dat kan namelijk ook, ik had dat ook een keer. Dat ineens een ander eiblaasje heel hard ging groeien. Het kan best snel gaan ineens hoor. Het kan best zijn dat als je voor de volgende fm heen moet er wel een groot blaasje te zien is. Ik hoop het in ieder geval voor je! Op welke cyclusdag zit je? En wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?

Geplaatst

Hoi Ansje,

Ik zit nu op dag 12. Vlg mij was afgelopen do. een eitje aan de andere kant maar deze zat er zaterdag ook en was toen 12-. Mijn cyclus is de laatste paar maanden wat van slag. Hoopte dat ik gewoon rond dag 15 punctie zou hebben maar vlg mij ziet dat er nu niet naar uit. A.s. woensdag moet ik weer heen, ik hoop dat ik dan mag gaan spuiten.

Geplaatst

Hey dames

Ansje ja kut gevoel ik wil je wel knuffelen ik hoop dat het goed mag gaan zal voor je duimen

Karin vervelend dat het zo lang duurd succes en toi toi toi

Ik heb ook weer wat vanacht bij afvegen bloed dus van morgen ziekenhuis gebelt.

maar nou zet het niet door heel raar ook gene buik pijn wel last van mijn (.)(.) heel raar weten jullie wat dat kan zijn ???

ik heb daar aleen van te voren last van maak me ongerust.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hi dames,

Ansje shit dat je je zo K*T voelde, ik ken het ..de 1 na de ander wordt zwanger. al 1 kindje en hopsa..zwanger van de tweede..eneeuh oja hierna nemen we er nog 1 want we willen graag een groot gezin...slik:2strangle: mij lukt 1 al niet laat staan 3..

Een dikke digitale knuffel voor jou!

Karin, morgen weer naar het zkh? ik hoop op een joekel voor je :gekruiste vingers 4

Jessica wat raar dat bloed..misschien toch een beetje stress en druk maken enzo? wat zei het zkh?

Sissy, alles goed? wanneer is je NOD?

liefs stiertje

Geplaatst

Minoes, zou het al je naderende menstruatie kunnen zijn of is het daar nog te vroeg voor?

Misschien is je lichaam nog wat ontregeld doordat je een miskraam hebt gehad.

Goed dat je naar het ziekenhuis hebt gebeld, wat zeiden zij er van?

Karin, succes morgen, we duimen voor een gegroeid ei!

Stiertje, wat klote, zo'n hoge rekening voor de auto! Balen zeg, het is dat je niet zonder kan maar anders....je kan een hoop leuke dingen doen met dat geld.

Sissy hoe is het met jou?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey dames

Nee hier over heb ik het ziekenhuis niet gebelt ik zou maandag weer kunnen beginnen.

Ik heb s'nachts alleen twee druppels verloren en verder alleen bruin dat heb ik ook tijdens mijn zwangerschap gehad

maar de eerste x na mijn mk ongie werd dan bloed je veel meer en de maanden erna ook dat weet ik van mijn nichte vorige maand heb ik dus 7 dagen gebloed dus snap er niks van.

En mijn (.)(.) is kiling me ik weet niet mijn tante zei ook al kan je niet zwanger zijn ik heb geen idee ik weet het ziet denk dat ik morgen maar een test doe of zo grrrrr rot lichaam je kan er ook niet op bouwen meer.

stiertje ja vervelend he al die mensen om je heen heel veel sterkte je moet maar zo denken onze tijd komt ook en dan zijn die van hun al weer naar school zo denk ik dan maar sterkte

karin succes morgen zal voor je duimen.

Ansje lief dat je reageerd hoe gaat het met je nu

liefs jessica

Geplaatst

Hai Jessica,

Vervelend man, die onzekerheid! Maareuh..waarom zou je niet zwanger kunnen zijn? De gyn zij tegen ons "ook al is het zaad slecht wel gewoon tussendoor blijven proberen want een kans is altijd aanwezig".

Gooi er een testje tegenaan joh, dan heb je hopelijk snel meer zekerheid...ik duim alvast

liefs stiertje

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

wat veel berichtjes alweer in 2 dagen tijd. Heb even teruggelezen.

@Jessica: wat vervelend dat je lichaam zulke vreemde signalen afgeeft. Dat maakt het zo onzeker. Ga je toch maar even testje doen, gewoon voor de zekerheid? En anders gewoon ziekenhuis weer bellen hoor.

@Ansje: wat vervelend meis dat je zo'n rotweek hebt gehad. En dan weer te horen van iemand in je omgeving dat die zwanger is, is gewoon heel zwaar. Hierbij een knuffel op afstand! Gaat het deze week ietsje beter? Wanneer mag jij officieel testen? Eind van de week zeker?

@Karin: jeetje, dat schiet dus nog niet echt op, maar het kan inderdaad ineens snel gaan. Bij mij ging de 1e poging heel snel, maar deze keer deed mijn ei er ook heel lang over. Ik hoop maar dat het een positief teken is, dat mijn ei er gewoon goed de tijd voor genomen heeft. Ben benieuwd hoe het vandaag is voor je? Hoop dat je ei mooi gegroeid is, zodat je kan beginnen met spuiten.

Bij mij gaat het wel, voel me sinds zaterdag niet zo lekker in mijn vel meer zitten. Heb gewoon last van die k...hormonen! Kan echt heel chagrijnig zijn soms en irriteer me aan van alles en iedereen waar ik me normaal niet aan irriteer. Verder heb ik ook weer veel rugpijn. Had ik vorige poging ook. Blijkbaar een bijwerking van de pregnyl? Herkennen jullie dat?

De 1e wachtweek zit er in elk geval weer op voor me. Ik mag dinsdag 26 oktober testen. Zie er wel tegenop. Heb er sinds gisteren niet zo goed gevoel over. Weet niet waarom, want het is natuurlijk nergens op gebaseerd. Vannacht nog gedroomd dat ik heel erg ongesteld werd... Ben er dus best wel mee bezig. Manlief en ik hebben wel van de week midweekje weg geboekt tussen Kerst en Oud en Nieuw! Daar kan ik echt naar uitkijken. Even lekker niets doen dan!

He meiden, goede dag weer vandaag!

liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een activiteit hier!

@ Jessica, wat vervelend die onzekerheid. Je wordt zo heen en weer geslingerd met je emoties. Zou idd gewoon een test doen, misschien dat het daarna goed op gang komt. In ieder geval fijn dat je al een afspraak hebt staan.

@ Sissy, nog een week wachten! en dan ook nog al die kwaaltjes, hoop dat het een positief teken is. Succes met wachten.

@ Ansje, jij zit natuurlijk ook gewoon in je wachtweken. Heb je er wel een beetje vertrouwen in? Lijkt me wel moeilijk na een escape, maar het kan natuurlijk.

@ Stiertje, heb je al iets meer gehoord van het ziekenhuis? Jij kan elke dag zeker wel de postbode de post uit zn handen kijken!

Vanochtend weer voor een echo geweest, dank voor al jullie positieve energie en wensen! hij is gegroeid, er zitten twee follikels, 1 van 11 en 1 van 13. Vanaf morgen mag ik starten met spuiten. morgen cetrotide en gonalf en vrijdag alleen cetrotide en dan vrijdagochtend weer een echo. Snap er verder weinig van, morgen zit ik al op dag 15 vd cyclus dus normaal zou die dan ongeveer al moeten springen. Misschien dat het straks heel snel gaat? Op zich lijkt het me heel fijn om de eerste keer alles in het weekend te hebben, even rustig kijken hoe ik er op reageer.

Ben heel erg benieuwd, weer een stapje vooruit dat morgen de spuit er in mag! Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Hey dames

het kan gewoon zijn dat mijn lichaam van slag is heb een test gedaan en nega wist ik wel maar toch even voor de zekerheid.

maandag gaan wij weer beginnen joehoe zin in.

Sissy ik had ook zo'n last van mijn rug en was zwanger dus zal voor je duimen moet houden hoor ik was ook zo onzeker en had ook metstu krampen maar die bleef toen uit sterkte

karin supper man spannend zal voor je duimen en op naar de twee.

stierte jij heel erg bedankt dat je zo meeleeft

liefs knuf jessica

Geplaatst

Goedemorgen,

De eerste 2 spuiten zijn vanochtend gezet! Zit nog helemaal vol spanning. Het deed geen pijn maar is even wennen. Heb nu wel een rode vlek rond de prikplekken. Ga er vanuit dat dit normaal is? Blijft dit lang? Nog tips/ervaringen hoe ik vlekken etc. kan voorkomen? Vanavond sta ik na het sporten weer onder de douche met andere dames en wil graag opmerkingen en vragen voorkomen, zal alvast even een smoes verzinnen.

Fijne dag allemaal en tot snel,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden