Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Karin,

ik vond de pijn wel meevallen. Ik had me veel erger voorgesteld en toen viel de pijn bij de punctie best mee. Daarna had ik wel buikpijn enz dus heb mezelf die dag een dagje vrij gegeven. Ook gewoon omdat ik het allemaal erg spannend vond, van tevoren slecht had geslapen en ik eigenlijk gewoon moest bijkomen van de spanning allemaal.

Terugplaatsing doet helemaal geen pijn en was bij ons op een zondag dus wij hebben er toen gewoon een leuk dagje van gemaakt.

@Ansje: ja, jammer dat we mekaar steeds mislopen, haha. Balen dat je je grieperig voelt, kan me voorstellen dat je je nu afvraagt of het invloed kan hebben. Maar goed, als de arts zegt dat dit niet zo is, moet je daar maar op afgaan. Succes morgen weer!

liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

Karin, de puncties bij de ec behandeling zijn te doen. Het doet wel pijn, maar dat kan per keer verschillend zijn is mijn ervaring. De eerst keer had ik pech omdat ze bij de punctie een bloedvat raakten en ze moesten flink druk uitoefenen om de bloeding te stoppen. Dat voelde niet echt fijn, maar gelukkig komt dit maar heel weinig voor zeiden ze in het ziekenhuis. Als je opziet tegen de pijn kan je eventueel vooraf een paracetamol nemen.

Dough gaat geloof ik in oktober weer van start, ik denk dat ze even een time out heeft van het forum om er even niet zoveel mee bezig te zijn.

Stiertje,ik ben nu met mijn 5e poging bezig. Het wordt wel zwaarder naarmate je verder het traject in gaat. Je moet toch elke keer weer teleurstellingen verwerken en hoe vaker je dat moet, hoe zwaarder het wordt.

Ik hoop voor jou dat je snel van start mag! Volgens mij zijn er geen wachtlijsten dus dat komt vast wel goed. Dat je volgend jaar 35 wordt maakt denk ik niet zoveel uit. Als je eenmaal met ec. bezig bent, laten ze je mocht het nodig zijn echt wel alle pogingen afmaken hoor.

Sissy succes weer morgen, ik hoop dat ze wat zien op de echo!

Bij mij was weer niks te zien, vrijdag mag ik weer heen. Waarom werkt mijn lichaam nou niet mee? Ik heb er echt flink de balen van!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey ansje

verveld man dat er niks te zien is ik hoop dat het vrijdag allemaal goed is!!!!

sissy hopen dat er een bevruchting is spannens allemaal weer.

Liefs jessica

Geplaatst

@Ansje, die teleurstellingen elke keer heb ik nu nog geen idee over uiteraard maar kan me voor stellen dat ze na elke poging steeds heftiger worden!

Kan eerlijk gezegd niet wachten om te beginnen, hoop dat we nog op tijd naar een bijeenkomst kunnen en niet nog een maand moeten wachten, we hebben de 15e onze eerste afspraak en volgens mij zijn de bijeenkomsten ook op de helft van de maand...jeetje wat ben ik ongeduldig hahaha!:icon_scratch:

Balen dat er niks op je echo te zien was, hopelijk vrijdag meer geluk:toppie:

fijne dag allemaal

Geplaatst

@Ansje, wat vervelend dat er nog steeds niets te zien is. Ken het gevoel, bij mij is er ook nog steeds niets te zien. Stom zeg!

Ik mag zaterdag weer! Lopen we mekaar weer mis, haha. Het is voor mij vandaag dag 11 en er waren wel een heleboel kleine eiblaasjes te zien, maar nog geen duidelijke grote follikel. Werd dus ook weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ik zaterdag weer mag komen. Word er wel heel onzeker van en vind het zelfs een soort van fijn (als je begrijpt wat ik bedoel) dat jij dezelfde onzekerheid hebt. Ben ik niet de enige die direct baalt en erover na gaat denken. Ach, we moeten blijkbaar deze maand wat meer geduld hebben.

Kan me trouwens wel goed voorstellen dat je bij inmiddels de 5e poging het wel zwaarder hebt. Je hebt dan al zoveel teleurstellingen gehad. Ik probeer in elk geval maar vol goede moed deze 2e poging in te gaan. Voel me nu trouwens wel even goed deze dagen zonder hormonen in mijn lijf. Ik merk nu pas goed hoeveel invloed die hormonen toch hadden afgelopen weken.

@Stiertje: veel succes met wachten. Kan me je ongeduld wel voorstellen hoor! Als je eenmaal weet wat voor traject je gaat lopen, wil je ook direct beginnen! Dat hadden wij toen ook.

Fijne dag weer allemaal,

liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo dames,

voel me even wat minder en ik dacht maar even hier mijn emoties delen. Heb net alle medicatie opgehaald, wat veel. De tranen brandden in mijn ogen aan de balie, twee papieren zakken vol en een blik met medelijden aan de andere kant van de balie. Het is dan even weer zo confronterend! Aan de ene kant natuurlijk super dat we bijna mogen starten voor de eerste keer maar waarom toch op deze manier.....

Denk dat ik maar even een lekkere wandeling ga maken.

Een heel fijn weekend allemaal

Geplaatst

Lieve karin

ja dat gevoel van de eerste x bah heel veel sterkte het komt allemaal goed je doet het voor een goed doel

iedereen een fijn weekend

liefs jessica

Geplaatst

Hoi Karin,

Wat vervelend zeg dat rot gevoel..kan me er iets bij voorstellen..

Het is inderdaad voor een goed doel maar het is soms niet eerlijk.. meid ik hoop dat je wandeling je goed doet.

sterkte en groetjes

stiertje

Geplaatst

Hoi Meiden,

Karin wat confonterend he? Al die medicijnen die je meekrijgt voor een behandeling.

Ik weet nog wel dat ik daar de eerste keer ook zo van schrok. Dat ik dacht zóveel??Het lijkt wel of je de hele apotheek leeg hebt gehaald, zoveel spullen.

Wat vervelend dat je je rot voelt, goed dat je het met ons deelt hoor, het is altijd goed om dingen van je af te schrijven.

Maak maar een fijne wandeling, dan kun je alles even laten bezinken...Sterkte meid en weet dat je niet alleen bent!

Minoes, heb even op youtube gekeken naar je neefje, geloof dat ik jou ook even in beeld zag, tenminste als jij het bent, roze trui? Bril op?:laugh:

Sissy succes, morgen moet jij weer heen toch? Ik mag zondag weer komen. Het gaat weer niet zo snel deze maand. Het schijnt dat ik nu drie eiblaasjes heb die ongeveer even groot zijn, het is dus zeg maar een wedstrijd tussen die drie. Moge de beste overwinnen haha.

Vandaar dat het ook allemaal wat langer duurt... hoop wel dat het nu wat sneller gaat, mijn ellebogen zijn al bont en blauw van het bloedprikken auwww!hihi

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey ansje

Ja dat klopt je hebt me gezien toen was ik nog zwanger en een opgeblazen kop haha.

Hopen voor je dat de beste 3 tp geplaats worden ga voor je duimen succes.

Ik wens jou ook succes sissy toi toi toi.

Liefs Jessica

Ps het is wat he de bezuinigingen net of we het voor onze lol doen ik vind juist dat ze meer moeten vergoeden.

iedreen heel veel succes en sterkte met de bahandelingen

Geplaatst

Hai meiden,

@ansje: het schiet dus nog niet echt op, 3 eiblaasjes die een wedstrijd aan het doen.... Hoop dat je zondag een winnaar hebt en dat die goed gaat groeien zodat je weer een punctie kan plannen. Wij gaan idd morgen weer. Kijken of er dan iets te zien is. Bij mij valt de blauwe plek nu mee van het prikken, vorige maand had ik echt een hele arm. Daar had ik zowat de meeste pijn van! Stom he.

@Karin: kan me heel goed voorstellen hoor dat je even zo'n moment hebt waarop het je even overvalt. Heel slim om het even lekker van je af te schrijven en naar buiten te gaan. Ik had vanmorgen ook even dipje. Belde mijn oma even voor gezellig kletsen, krijg ik te horen dat een nichtje van me zwanger is. Ja leuk hoor zo'n nieuwtje. Zat ik ff niet op te wachten, maar ja. Drie maanden terug wilde ze nog niet aan kinderen beginnen, want ze wou nog reizen. En dan nu zwanger! Is blijkbaar direct gelukt. En waarom moet het dan bij ons op deze manier?

Goed weekend verder allemaal dames!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey sissy

Ja rot gevoel is dat als iemansd zegt van ik begin nog niet aan kinderen en dan toch gelijk zwanger worden, bah niks aan

Heel veel succes morgen en dat je snel een tp krijgt

Iedereen een fijn weekend.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hoi iedereen,

Mag ik mij hier ook even aansluiten??

Ik ben ook bezig met ICSI in natuurlijke cyclus.

Heb ondertussen al 9 puncties in natuurlijke cyclus achter de rug en 3 pogingen met hormonale stimalatie. Allemaal zonder succes :-(

Mijn laatste poging is van verleden week maar ik heb te horen gekregen dat de bevruchting mislukt is en dat ik dus geen embryo transfer krijg.

Het lijkt erop alsof het bij mij absoluut niet wil lukken.

Zijn er hier dames waar de ICSI in natuurlijke cyclus wel al eens gelukt is?? Ik heb de indruk dat het op deze manier nog moeilijker gaat.

Groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Verdwaalde ooievaar, welkom! Schrijf maar gezellig met ons mee hoor! Goh dus jij hebt al 9 pogingen in de eigen cyclus gehad? Jammer dat het nog niet gelukt is. Mag jij dan geen hyperstimulatie doen? Ik kan me voorstellen dat de moed je zo langzamerhand wel in de schoenen zakt, na zoveel mislukte pogingen.

Ik zelf heb ook het idee dat je met ec. minder kans maakt om zwanger te worden omdat er zoveel mis kan gaan. Ik heb nu 2 terugplaatsingen uit 4 behandelingen gehad.

Sissy groeit er al een mooi ei?

Bij mij eindelijk eentje van 14mm dus de eerste spuiten zitten er weer in. Uiteindelijk in mijn rechter eierstok. De drie van links hebben het wedstrijdje verloren haha

Karin, hoe is het nu? Gaat het alweer een beetje?

Jessica, haha grappig, jij was het dus..hihi. Leuk hoor! Het is inderdaad wat met die bezuinigingen. Ik hoop niet dat het erdoor komt. We doen dit inderdaad niet voor onze lol.

Maar misschien hebben we geluk en krijgen ze het er nog niet voor volgend jaar door.

De zorgverzekeraars moeten als ik het goed heb in november al weer hun wijzigingen voor het pakket van 2011 doorgeven dus dan moet de tweede kamer wel opschieten of liever niet dus...Het blijft afwachten en duimen draaien.

Liefs Ansje

Geplaatst

verdwaaldeoeievaar wij zijn na de eerte terugplaastijg zwanger ge worden alleen helaas bij 11 week en 3 dagen klopte het hartje niet meer.

ja kan me voor stelen dat je de moet in de schoenen zakt.

ik wens je heel veel succes en sterkte met je behandeling en dat je wens in vervulling mag gaan.

Ansje jeetje dus maar 1 eitje vervelend man nou hopen dat die goed groeit en dat je tp krijgt succes ga voor je duimen.

nee die bezuiningen moeten er niet door wat een sukkels.

Iedereen een fijne zondag

Liefs jessica

Geplaatst

Hallo

@ansje: ik heb al drie maal een stimulatie had. De eerste keer was het met puregon en orgalutran, maar toen had ik geen reactie. Niet 1 eiblaasje :-(. De tweede keer met menopur dan had ik ook slechts drie eicellen, deze werden teruggeplaatst maar geen zwangerschap. En bij de derde stimulatie had ik ook slechts 1 eicel. Deze werd ook terug geplaatst maar dus ook geen zwangerschap.

Omdat ik zo slecht reageer op hormoonstimulatie hebben de artsen ervoor gekozen om mij geen hormonen niet meer te geven en gewoon mijn natuurlijke cyclus af te wachten. Want ik maak wel elke maand een eicel. Maar ja, tot nu toe jammer genoeg zonder resultaat.

@minoes, ik weet dat ik de moed niet mag verliezen je hebt maar één winnaar nodig hé. Maar toch, bij elke mislukking zakt de moed me meer en meer in de schoenen.

Hopelijk mag over een tweetal weken weer herbeginnen.

Geplaatst

@verdwaaldeooievaar: wij hebben pas onze 1e poging gehad en zijn toen niet zwanger geworden. Hadden wel een terugplaatsing, maar helaas. Zijn nu bezig met de 2e poging.

@ansje, wat fijn dat er eindelijk een goed ei te zien was. En je bent begonnen met spuiten. Bij mij was er gisteren gelukkig ook een duidelijk ei te zien, ook aan de rechterkant. Hij was pas 11 mm, dus hoef nog niet te spuiten. Morgenochtend mogen we weer...

@minoes: ja, die bezuinigingen. Lekker is dat, nog maar 1 poging. Hoop dat het in 2011 nog niet direct wordt doorgevoerd of dat het in elk geval in het aanvullend pakket wordt meegenomen. Ben toch al aanvullend verzekerd. Want anders wordt het sparen, dat is toch belachelijk.

Fijne zondag vandaag allemaal en geniet van het mooie weer!

liefs,

sissy

Geplaatst

Verdwaaldeooievaar natuurlijk zalt je de moed in de schoenen het is ook niet niks jeetje elke x weer een terleurstelling.

Maar ik ga voor jullie duimen dat alles goed mag gaan.

ja nog even en dan mogen wij ook weer beginnen joehoe spannend allemaal weer!!!!

Sissy k*t dat je test nega was ik wens jou heel veel succes met de tweede poging.

Ja wij zijn ook aanvullend verzekerd word hard sparen haha dan ga ik denk ik wel naar het buitenland.

Liefs Jessica

Geplaatst

Dag dames,

Welkom verdwaalde ooievaar! Je heb al een hele geschiedenis aan behandelingen zeg, ik hoop dat je nu snel succes boekt.

Sissy en Ansje; grappig dat jullie ongeveer gelijk opgaan, we kunnen haast een polonaise gaan starten!

Minoes; mag jij nou weer starten nadat je ongesteld bent geworden? Zie je het weer een beetje zitten?

Met mij gaat het weer wat beter hoor, zit nu te wachten op mijn ongesteldheid, verwacht een vd komende dagen. Dan mogen we eindelijk.... vind het heel spannend allemaal.

Fijne avond allemaal nog,

Geplaatst

Hey Karin

Ja ik zie het allemaal wel weer zitten kan niet wachten en als ik over twee week ongie word mag ik weer beginnen.

Nou hopen voor jou dat die rode duivels snel komen.

Liefs Jessica

Geplaatst

wauw verdwaaldeooievaar, jij hebt ook al heel wat achter de rug zeg... ik hoop dat het de eerstvolgende keer wel lukt!

Anjse je zegt dat het eitje nu 14mm is en je de eerste spuit hebt gezet..hoe gaat het nu verder dan? Moet je elke dag een spuit zetten of niet, en hoe vaak moet je nu nog naar het ziekenhuis tot de punctie? en wanneer is die dan?..pffff wat een vragen heh:goof: sorry! maar zo krijg ik een beetje een idee hoe het proces in elkaar zit.

Sissy ook een mooi ei te zien toppie :spoton:

Karin spannend dat je bijna mag beginnen, en Minoes ook!

liefs stiertje

Geplaatst

Hey stiertje je begint met de spuit bij 14 mm ik kreeg cetrotinde en gonal-f dat doe je twee dagen en dan krijg je weer een echo.als het eitje dan groot genoeg is moet je nog 1 x spuiten met cetrotide en dan s'avond moet je pregnyl spuiten op het eitje zacht te maken en dan 24 uur en na krijg je punchtie en dan krijg je twee dagen daarna de tel of het eitje bevrucht is en dan mag je s'middags komen voor terugplaatsing en dan op hun advies moet je nog 3 x pregnyl gebruiken voor mooie baarmoeder slijmvlies.

Snap je het nog haha wat een gedoe niet.

Ik wens jou heel veel succes

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik zit hier wat jullie behandelschema's te volgen en ik zie grote verschillen met in België.

Ik moet helemaal niets van medicatie te nemen voor een ICSI in natuurlijke cyclus. Ik moet gewoon op dag 2 van mijn cyclus bloed laten nemen en op dag 8 van mijn cylus ook bloed en een echo. Meestal is er dan al een follikeltje je zien van ongeveer 14 mm en dan ongeveer 2 dagen later nog eens een echo en bloed. Normaal gezien moet ik dan 1 spuitje Pregnyl zetten en twee dagen later volgt de eicel pick up en 5 dagen na PU volgt de terug plaatsing. Daarna enkel extra progesteron innemen onder de vorm van utrogestan en progynova.

Hoe komt dat jullie al die medicatie moeten nemen?

groetjes

Geplaatst

@ Minoes..Holy Mozes...dat zijn toch nog wel hormoontjes:sweat:..haha na ja tis voor een goed doel, bedankt voor je uitleg, heb jij ook last gehad van de spuiten?

liefs stiertje

Geplaatst

Hey stiertje als ik je een tip mag geven de cetrotide moet je even in frijven dan gaat die niet jeuken en de pregnyl moet je even een half uurtje van te voren uit de koelkast halen anders is die zo lobbig.

het zijn geen hormonen je eitje word gestymuleerd dan hoef je niet 2 week naar het ziekenhuis dus de natuur word een handje geholpen.

het komt goed echt toi toi toi

Daantje wat een verschil.

liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden