Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Stiertje, Ja vanaf dat je ei 14mm is mag je beginnen met spuiten. Bij de eigen cyclus moet je zeker wel wat hormonen spuiten, maar vaak niet langer dan 3 dagen hoor. Het hangt er ook een beetje van af hoe snel je ei groeit.

Hoe je reageert op de hormonen is per persoon en zelfs per behandeling verschillend.

De afgelopen paar keer was ik steeds ontzettend moe van de hormonen, zó moe dat ik zelfs 's middags wel kon slapen. Verder ook wel eens hoofdpijn.

Dit keer heb ik (even afkloppen) weinig last, ik schiet hooguit wat sneller uit mijn slof, vooral in het verkeer. Dat mensen dan niet doorrijden wanneer het kan, dan ben ik echt een hormonster hoor haha. Gelukkig maar dat ik weet waar het van komt.

Verdwaalde ooievaar, ja wij moeten inderdaad wel hormonen gebruiken, ook in de eigen cyclus behandeling. We moeten cetrotide spuiten om er voor te zorgen dat je geen vroegtijdige eisprong krijgt en gonal f om te zorgen dat de eicel rijpt. Dit doen ze om zoveel mogelijk te voorkomen dat het lichaam het zelf overneemt en je misschien een voortijdige eisprong krijgt. Door de hormonen kunnen ze alles beter 'timen' zeg maar en verminderd de kans dat ze toch te laat zijn voor een punctie. Dus zo 'natuurlijk' is het eigenlijk dus niet. 34 uur voor de punctie moeten we pregnyl spuiten en dan vind de punctie plaats. Bij elke controle echo moeten we ook bloed laten prikken. Hier kunnen ze zien hoe het met je waarden zit. Al met al houden ze je dus heel goed in de gaten

Ik kijk er van op dat ze bij jullie in België bij de natuurlijke cyclus geen hormonen gebruiken, maar goed wie weet werkt het zonder hormonen ook wel. Alleen zul je dan wel regelmatig op controle moeten of niet?

Karin fijn dat het weer wat beter gaat. Ik hoop dat je menstruatie snel komt!

Liefs Ansje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey ansje

wanneer mag jij weer beginnen?

oo is pregnyl spuiten 34 uur haha in de war.

ik had gister ook weer wat kwam een vrouw op me af lopen en hoe is het met de zwangerschap tot ze me buik zag ze kon wel door de grond zakken en ik ook zo erg.

liefs jessica

Geplaatst

hoi Minoes,

oei oei, ze zal inderdaad door de grond gezakt hebben.

Heb ook iets zoiets voorhad. Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ik laat mijn bloed altijd daar prikken. Kwam er eens op een dag de laborante naar me toe om me proficiat te wensen, ze had mijn bloeduitslagen gezien en mijn Hcg was gestegen door de pregnyl. Maar ze wist niet dat ik de avond ervoor Pregnyl gespoten had.

Je had haar gezicht moeten zien toen ik haar vertelde dat ik niet zwanger was.

Ik was eerst wat kwaad op haar omdat ze wist dat ik niet zwanger raak en ik vond dat ze moest weten dat zoiets wel gevoelig ligt bij mij. Ze wist dat ik met ICSI bezig ben en ik had al verschillende mislukkingen achter de rug. Maar ja, ze bedoelde het goed. Ze leek oprecht gelukkig voor mij toen ze dacht dat het eindelijk gelukt was.

Hopelijk mag ik haar volgende keer zeggen dat ze nu wel proficiat mag zeggen.

Geplaatst

Minoes, bedankt voor je bemoedigende woorden..hihi wat een muts ben ik heh? ben nog niet eens begonnen en maak me nu al druk..hamerslag

Ansje, 3 dagen is nog te doen en die bij werkingen..nou ja we zullen zien hoeveel last ik ga krijgen. (of misschien wel helemaal niet)

Wat een vernedering heh als mensen zomaar aannemen dat je zwanger bent. Ik liep een maand geleden met de hond op straat en had een heel leuk tuniekje aan, je weet wel mode van nu wijd en tot net boven de knie, komt er een vrouw aangelopen ook met haar hond en we raken aan de praat. Zegt ze tegen me... "hoe ga je dat straks doen als de baby er is , met de hond enzo..." nou ik was me toch een potje boos... :argue:net 13 kilo afgevallen en dan krijg je zo iets....

Mijn man moest lachen..ikke niet

Fijne dag allemaal , tis alweer prachtig weer hier in het mooie GRUNN..

liefs stiertje

Geplaatst

Hey ansje

Ik wil je even mijn excus aan bieden ben ook zo'n spring in het veld ik heb zo'n zin om weer te beginnen lees alles voor de helft de vraag word aan jou gesteld en ik geef antwoord sorry ik heb het niet zo bedoelt.

Verdwaaldeoeievaar ooo wat erg dan kan je haar ook wel voor de kop slaan.ik hoop dat je volgende x kan zeggen gefeliciteerd met mijn zwangerschap haha ze zal raar staan kijken.

Stiertje dat is heel normaal dat je je druk maakt wie doet dat niet ik ook de eerste x maar had toen dit nog niet ondekt.

Het komt allemaal goed .Ja mensen moet eerst na denken voor ze iets zeggen het is zo erg.

als blikken konden dooden viel die vrouw echt wel neer haha.

Iedereen een fijne dag.

liefs jessica

Geplaatst

Dag allemaal,

Even weer een berichtje. Hoop dat het allemaal goed gaat. Ansje en Sissy, groeien de eitjes goed? Stiertje, snap helemaal dat je er veel mee bezig bent, doe ik ook. Jessica, wat een vervelende opmerking zeg. Komt helemaal zo hard aan als je m niet aan ziet komen. Verdwaalde ooievaar, best bijzonder dat ze het overal anders doen. Ben benieuwd hoe je ervaringen zijn.

Zit op het werk net in de drukste weken van het jaar, geeft wel afleiding maar de stress is ook niet echt bevorderlijk denk ik. Afgelopen drie maanden is mijn cyclus beetje in de war, kan er geen peil op trekken. Het halve jaar ervoor ging het volgens het boekje. Zit met smart te wachten op mijn ongesteldheid, had m afgelopen maandag al verwacht. Maar.... we wachten gewoon weer even.... zucht

Succes allemaal,

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

vanmorgen weer in het UMCG geweest. Afgelopen maandag mochten we beginnen met spuiten, dus hoopte dat ei nu 18 mm was, zodat de punctie gepland kon worden. Maar helaas, eitje is nog net niet groot genoeg. Moeten morgen dus weer heen! Baal even behoorlijk. Ik heb dat ziekenhuis en kamer 9 nu wel even gezien hoor... Maar goed, morgen weer heen en dan hopelijk zaterdag of zondag punctie. Hoop eigenlijk niet dat het zaterdag wordt, want dan hebben we open huis. Ons huis staat namelijk te koop. Komt dan dus niet echt handig uit.

Ansje: hoe is het bij jou? Is bij jou de punctie al gepland?

Karin: vervelend dat je cyclus van slag is. Die van mij duurt nu ook veel langer dan vorige maand. Blijkbaar kan het zo schommelen. Hoop dat je nu snel ongi wordt, want dan kan jij ook gaan starten.

Stiertje: snap heel goed dat je er veel mee bezig bent. Was ik ook al voordat we konden starten.

liefs,

sissy

Geplaatst

@ Karin,ik hoop dat de ongi gauw kunt dan kun je aan de slag :gekruiste vingers 4

@ Sissy, balen dat je ei er nog niet klaar voor is, hopelijk is ie morgen groot genoeg. Dus je huis staat te koop..spannend ..hebben jullie al een nieuw huis? Hoop dat je veel bezichtigingen krijgt. Ik zag bij mij in de buurt ook zaterdag een open huis ergens, er staan veel huizen te koop helaas.

groetjes stiertje

Geplaatst

Hoi Dames,

Karin, hopelijk wordt je snel ongesteld zodat jullie van start kunnen. Wat kan wachten dan lang duren he?

Minoes, was me nog niet opgevallen hoor dat jij antwoorde en de vraag voor mij was:happy:

Voel je niet schuldig hoor hihi. Hoe is het? Kom je een beetje tot rust? Ben je al weer aan het werk?

Sissy, wat balen dat je ei nog niet gegroeid is, maar het kan snel gaan hoor, morgen is ie vast groter. Het zou inderdaad vervelend zijn als de open dag van jullie huis net samenvalt met de punctie. Misschien heb je geluk en kan je al vroeg voor de punctie komen.

Stiertje wat een lullige opmerking van die vrouw. Als je toch niet zeker weet of iemand zwanger is...hou je mond denk ik dan. Mensen denken vaak niet na voor ze wat zeggen. Ik kan me heeel goed voorstellen dat je boos was.

Verdwaalde ooievaar, ook een pijnlijke situatie met die laborante... Die zal zich ook wel lullig gevoeld hebben.

Ik heb de punctie morgen. Al is het de 5e keer, het blijft toch spannend. Ik heb morgen lekker de hele dag vrij genomen om even rustig aan te kunnen doen. Het vreet toch wel energie dit. Je moet het er wel steeds eventjes bij doen naast je gewone leven en je werk.

Ik vind dat af en toe écht zwaar. Het is zo'n hoop geregel altijd. Het geeft een hoop stress en die hormonen maken het het ook niet makkelijker op.

Ik was deze week zo chagerijnig en een kort lontje. Bah, gelukkig heb ik een lief mannetje die heeeeel veel geduld met me heeft.

Liefs Ansje

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje ik voelde me er erg lullig onder heb ook zo'n zin om weer te beginnen.

Ik heb vandaag een kut dag niks wil alles zit tegen en dan ook nog die vrouw de zwanger is en zit ik ook nog met mijn rug maar goed genoeg geklaagt voor de rest gaat het goed haha.

Ik wens jou heel veel succes morgen en dat alles goed mag gaan zal voor je duimen.

Karin hopen dat je ongie komt spannend allemaal weer!!!

Sissy spannend en een druke tijd voor jou hopen dat je huis snel verkocht word, en succes volgende week/

Liefs Jessica

Geplaatst

Ansje sterkte met de punctie vandaag..hoe laat moet je? en wanneer heb je dan de terugplaatsing..2dagen later geloof ik ofzo toch?

En daarna....weer het ellendige....:waiting: dat lijkt me nog het zwaarste.

In ieder geval succes

Dames, ik zit op kantoor en luister de hele dag naar Q music...en wordt helemaal crazy van "het geluid" ..kennen jullie dat? Het bedrag staat nu al over de 40.000 euro...aarggh ik heb al 2 keer gsmst..hih:shootme:

liefs en een fijne dag!

stiertje

Geplaatst

He Ansje,

hoe is de punctie gegaan vandaag? Ik hoop goed, ik heb aan je gedacht, dus hopelijk heeft het geholpen.

Vanmorgen zelf ook weer in UMCG geweest, eitje was nu 18 mm. Dus ik heb zaterdag punctie. Komt dus wel lastig uit ivm open huis, maar ga denk ik even regelen dat ik lekker bij een vriendin op de bank kan liggen ipv thuis. Vanavond in elk geval de pregnyl zetten. Word vanmiddag gebeld over hoe laat.

@Stiertje: irritant he dat geluid op Q-music. Oh, zo'n bedrag zou ik wel willen winnen. Kan ik goed gebruiken. Je hebt inderdaad twee dagen na de punctie een terugplaatsing, als er tenminste een goed embryo is ontstaan uiteraard. Hopelijk mogen wij dan ook maandag weer naar het UMCG.

fijne dag allemaal,

liefs,

sissy

Geplaatst

Dag allemaal,

Spannend Ansje, de 5e keer al weer. Succes, ik hoop dat alles goed gaat.

Shit dat het niet lekker gaat Jessica, zet m op.

Stiertje, 40.000 is handig nu maar 1 poging meer vergoed wordt;-) en ik kan ook wel wat anders leuks bedenken. Vreselijk frustrerend spelletje is het.

Sissy, groeien met die eitjes!

Gisteravond brak het bij mij los, ik ben weer ongesteld! Normaal wordt ik het altijd 's ochtends, ik had me toch een last. Door stress of stoppen met roken is het allemaal van slag denk ik. Heb net gebeld met UMCG, vlg week donderdag mag ik voor de eerste echo! Qua timing komt het goed uit, net na de drukte op het werk, heeft niemand er last van en valt het niet zo op.

Geplaatst

Ansje succes vandaag en op naar een mooie bevruchting.

Sissy joehoe de punctie voor jou ook hopen op een mooie bevruchting.

Karin spannend je mag beginnen.

Hier gaat het wel weer alleen mensen om me heen snappen me niet dat een mk zoveel invloed op je lichaam heeft.

mijn pa noemde me zelfs een zeur nou lekker is dat kon wel door de grond zakken.

maar goed was vandaag vrij lekker uit geslapen.

morgen werken en dan lekker weekend.

Liefs Jessica

Geplaatst

Meiden, lief dat jullie aan me gedacht hebben. Helaas waren we wéér te laat. Eisprong was al geweest. Gelukkig mochten we nog wel een IUI doen. Hebben we tenminste nog een beetje kans. Nu ook maar hopen dat de eisprong vannacht of later is geweest zodat de IUI nog zin heeft. Echt balen weer, ik hield er al een beetje rekening mee gezien mijn lange cyclus deze maand en kijken naar hoe het de vorige keer ging. Maar toch is het wel weer even slikken.

Het schijnt dat ik elke maand een behoorlijke voorraad eicellen heb, dat zie ik ook wel op de echo's.Je zou zeggen dat dat gunstig is maar dat is niet zo. Het lichaam moet juist extra goed z'n best doen om er eentje uit te pikken die kan groeien. Ook was deze maand mijn LH steeds wat hoger.

De arts zei al dat ze me de laatste poging extra goed in de gaten houden en desnoods maar eerder de punctie doen om er op tijd bij te zijn.

Gezien mijn grote voorraad eicellen, is het ook extra oppassen geblazen als ik aan de hyperstimulatie begin, kans op overstimulatie is groter als ik te veel hormonen gebruik.

Pff toch weer even vervelende berichten maar ik probeer positief te blijven, we hebben tenslotte nog kansen.

Minoes, vervelend dat het niet zo lekker ging met je. Je moet ook wel heel wat verwerken en mensen die dit niet meegemaakt hebben weten ook niet hoeveel impact dit kan hebben.

Jammer dat je dan van die vervelende reacties krijgt.

Karin joehoe je bent ongesteld! Nu kunnen jullie dan ook eindelijk van start. Begrijp ik uit je vorige bericht dat ze van niks weten op je werk?

Sissy spannend, zaterdag punctie. Ik ga voor je duimen dat je ei er nog is.

Sylvie, lief dat je even een berichtje stuurde... Hoe gaat het nu met jou?

Stiertje, 40.000 euro wil ik ook wel winnen, dat zijn toch zo'n 10 icsi pogingen hihi.

Liefs Ansje

Geplaatst

gvd ansje niet weer bah bah bah ik hoopte zo dat het goed ging grrrr.

ik ga heel hard voor je duimen dat je zwanger bent door iui tot mijn duimen er afvallen.

het is toch weer slikken als je dit nieuws krijgt heel veel sterkte.

ja maar reacties van mensen grrrr haha ze zoeken het maar uit.

Liefs jessica

Geplaatst

He Ansje,

Wat shit dat ze weer mis zaten! Hoe kan dat nou?! werkt de pregnyl dan niet goed? Wat je vertelde over je vele eitjes, zijn dat follikels of eitjes. Heb je wel eens van PCOS gehoord? Dan maakt de vrouw veel follikels aan waardoor er niet een dominante is (dacht dat we daarvoor trouwens die eerste spuiten zetten omdat wel te stimuleren). Moet je maar es googlen. Ze hadden bij mij het vermoeden dat ik dat had. Te veel mannelijke hormonen is hier o.a. een oorzaak van. Schijnt dat ik net op de grens zit. Zijn bji jou deze waarden gecontroleerd?

Jessica, zet m op meid. lijkt me vreselijk dat je je niet begrepen voelt. Helemaal omdat je nog weer het traject in gaat en je dan misschien niet meer zo veel verteld omdat je bang bent voor de reacties. Hoop dat dat niet gebeurt.

Geplaatst

Ansje,

dat is klote zeg, kunnen ze dat niet beter sturen dan.

Hopelijk heb je nog een kans bij de iui.

Ja dat PCOS zeiden ze dat ik dat ook had, daarom de laatste ivf afgebroken het is hollen of stilstaan bij mij, of overstimulatie of dominante. Dank je Karin ik wist het niet meer wat ik had :-)

Heel veel follikels zitten er, trossen lijkt wel. Te veel mannelijke hormonen, mhumm.....

Hier gaat het wel Ansje, vandaag weer positieve test maar dat is denk een laatste hoopje hcg, lekker verwarrend, maar toch.

Succes met de iui.

Geplaatst

Ze hadden bij mij vermoeden omdat mn cyclus schommelde, ik wat last van acne heb. Uiteindelijk was het gelukkig niet zo. Kreeg bij het eerste ziekenhuisgesprek wel te horen dat ik op mijn gewicht moest letten! Man in een deuk van het lachen, toen was het nog leuk..... Heb gewoon maatje 38 dus vlg mij niets aan de hand. Schijnt dat je er aanleg voor hebt, of als je te zwaar wordt het risico op PCOS groter wordt. Ik ben vanaf toen wel wat op gaan letten, met name minder koolhydraten (geen suiker, zoetigheid, crackers ipv brood etc) Moet zeggen dat naast dat ik wel wat gewicht ben kwijt geraakt mijn cyclus ook op orde kwam.

Sylvie, hebben jullie eerst ook met chlomid (?) geprobeerd of hebben jullie dit traject ivm slechte zaadkwaliteit.

Geplaatst

jemig ansje, het is je ook niet gegund zeg! wat kut dat je geen punctie kan doen. Had zo gehoopt dat we mekaar misschien wel zaterdag zouden tegenkomen in het UCMG. Ik voor de punctie en jij voor de terugplaatsing! Ik ga nu zeker duimen dat de IUI succes heeft. Ik heb morgenochtend de punctie, zie er wel een beetje tegenop. Ben bang dat ook bij mij de eisprong al geweest. Mijn cyclus duurde deze keer ook veel langer, dus heb er een raar gevoel bij.

@Karin: jeee, eindelijk ongi. Wat kan je daar dan toch op zitten te wachten he? Normaal wil je het helemaal niet, maar nu mocht het zo snel mogelijk komen. En nu dus volgende week voor het eerst de echo. Spannend!

@Minoes: vervelend dat je zulke reacties krijgt. Een miskraam is niet niks. Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar een van mijn beste vriendinnen heeft er 3 gehad. Dus weet wel een beetje hoe je je dan voelt. Sterkte en hopelijk mag je nu weer snel gaan beginnen.

@Sylvie: wat een onzekerheid eigenlijk zeg. Toch nog weer een positieve test, maar waarschijnlijk helaas door de pregnyl.

fijne dag allemaal,

liefs,

sissy

Geplaatst

@ Ansje, joh wat shit zeg dat je eisprong al geweest was..balen:sad1:

@Minoes, een vriendin van me heeft ook een miskraam gehad, het hartje klopte niet meer bij 12 weken, heel triest. Zij heeft ook even de tijd genomen om hiermee om te gaan en af en toe zeiden mensen dingen tegen haar die kwetsend waren zonder er over na te denken... Ik zou

zeggen neem je tijd en trek het je niet te veel aan als het lukt, binnenkort mag je weer beginnen:icon_sunny:!

@ Sissy, waarom is je cyclus nu langer dan? of had je altijd al onregelmatige cyclus? Ik duim voor je dat ie er nog zit morgen:duimen draaien:

groetjes stiertje

Geplaatst

Hoi Sissy,

de positeive testen zijn niet van de Pregnyl, vorige week ook niet.

Het hcg wordt nu bepaald dan hebben we zekerheid.

Maandag de echo om te kijken of er nog iets zit anders met medicijnen opwekken of een curretage.

Was het maar de Pregnyl dan was het niet zo ingewikkeld....

Geplaatst
Ze hadden bij mij vermoeden omdat mn cyclus schommelde, ik wat last van acne heb. Uiteindelijk was het gelukkig niet zo. Kreeg bij het eerste ziekenhuisgesprek wel te horen dat ik op mijn gewicht moest letten! Man in een deuk van het lachen, toen was het nog leuk..... Heb gewoon maatje 38 dus vlg mij niets aan de hand. Schijnt dat je er aanleg voor hebt, of als je te zwaar wordt het risico op PCOS groter wordt. Ik ben vanaf toen wel wat op gaan letten, met name minder koolhydraten (geen suiker, zoetigheid, crackers ipv brood etc) Moet zeggen dat naast dat ik wel wat gewicht ben kwijt geraakt mijn cyclus ook op orde kwam.

Sylvie, hebben jullie eerst ook met chlomid (?) geprobeerd of hebben jullie dit traject ivm slechte zaadkwaliteit.

Wij zijn begonnen met iui met clomid. Echter werd mij pas verteld over dat PCOS op 15 sept. omdat toen de ivf werd afgebroken, nooit geweten dat er iets was. Eerst hebben wij in het zkh gelopen voor 5x iui en 1x ivf toen was ook niets gezegd. Daarna naar MC Kinderwens. Heb me er eerlijk gezegd ook nog niet in verdiept. We gaan nu een paar iui pogingen proberen met Puregon en daarna weer verder met onze laatste vergoede ivf/icsi poging.

Geplaatst

Lieve dames, bedankt weer voor jullie opbeurende lieve woorden!

Bedankt voor de tip Karin. Ik heb ze er in het ziekenhuis nog niet over gehoord, dat vind ik toch wat vreemd. Ik ga er de volgende keer in ieder geval wél naar vragen of het PCOS kan zijn...Ze zagen deze maand in mijn bloed dat de LH waarde wel wat hoog bleef, zo rond de 15 geloof ik. Daarom duurde de eisprong ook wat langer.

Maar ze heeft mijn status bekeken en zag dat het niet elke maand zo hoog was. Misschien is dat wel positief.

Ben wel even aan het snuffelen geweest op internet, maar toch komt niet alles overeen met mezelf met wat ik aan informatie vind. Ik heb wel elke maand een eisprong, heb ook geen overmatige haargroei. Ben wel iets te zwaar, maar ik doe hard mijn best om wat af te vallen.

Ik heb ook geen trossen eiblaasjes, maar aan elke kant een stuk of 3, 4 (denk ik)

Ik vind het ook zo raar, ik ben altijd regelmatig ongesteld geweest (31 dagen) en sinds een maand of 3 ineens niet meer, vreemd....

Sylvie, is de miskraam al wel op gang gekomen dan? Omdat je nog positief test. Mag je niet nog een klein beetje hoop hebben dan? Ik weet het ook niet hoor, ik zeg ook maar wat, maar bloedverlies hoeft toch nog niet het einde te zijn?

Bah het lijkt me wel heel moeilijk dit, eerst de blijdschap dat je zwanger bent en dan weer slecht nieuws. Heel veel sterkte!

Sissy, ik hoop dat je ei er nog zit. Was jouw cyclus deze maand veel langer dan normaal?

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden