Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessica, ik ben nu met insuline spuiten begonnen sinds vorige week om de waarden op peil te houden. Zonder insuline zat ik vaak veel te hoog. Ik voel me verder wel goed en heb er lichamelijk geen last van. Nu maar hopen dat kleintje dat ook niet heeft. Woensdag moet ik weer naar het UMCG voor een groeiecho. Ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.

Misschien een idee om na alle bevallingen weer eens af te spreken en dan elkaars kleintjes te zien voor degene die wil of zonder kleintjes bijkletsen voor degene die het moeilijk vind om al die kleintjes te zien wat i me ook voor kan stellen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Tinkerbell: kan heel goed hoor dat je cyclus langer wordt door de vorige pogingen. Ik had ook altijd een mooie cyclus van zo'n 28 dagen, maar is die tijdens de behandelingen ook vaak langer geworden. In een pauzemaand duurde die veel langer en de poging daarop was ie ineens weer 28 dagen. Stom hoe je dan nu kan uitkijken naar je ongie omdat je dan weet dat je weer kan starten.

Mon: ook jij straks weer starten. Heerlijk dus even een pauzemaand gehad. Heb ik ook wel eens gehad en was idd erg prettig. Hopelijk gaan jij en Tinkerbell het jaar goed starten.

Linda: heb je al contact gehad met UCMG over de cryo tp? Spannend hoor, nog een tp. Heb je er zelf een positief gevoel over of is het meer een afsluiting van alles? Ik duim in elk geval heeeel hard dat deze cryo een blijvertje wordt.

Wat een teleurstelling voor Wilma trouwens dat het niet gelukt is. Wens haar maar sterkte.

Ansje: vervelend dat je zo last van je bekken hebt en daardoor weinig energie hebt. Werk je nu eigenlijk nog of loop je inmiddels volledig in de ziektewet? Ben benieuwd hoe groot jullie mannetje woensdag is.

Over de kraamvisite van Karin: het lijkt er idd op dat alleen Dough en Minoes kunnen. Ik moet ook gewoon verstandig zijn en niet meegaan, want gisteren even op visite bij een vriendin in Groningen was al errug vermoeiend. En dat is dan nog redelijk dichtbij. Misschien straks als er heleboel kindjes zijn geboren een keer weer afspreken ofzo? Met of zonder kleintjes? En sowieso misschien weer een afspraak straks met het mooie weer doen zonder de kleintjes? Kan me namelijk voorstellen dat het voor sommigen best lastig is om ons anders met de kindjes te zien. Dat moet iedereen gewoon kunnen aangeven.

Stiertje: hoe is het met jou meid? Voor jou gaat het nu echt opschieten.

Janis: hoe is het met jou? Alles weer een beetje rustiger? Ben je nog aan het werk?

liefs,

sissy

Geplaatst

Misschien is het inderdaad leuker om straks iets af te spreken als het meerendeel van de kindjes is geboren? Zodat iedereen er bij kan zijn? Anders wordt het wel heel druk met kraambezoekjes afleggen. Ik vind het geen enkel probleem hoor om jullie kindjes te zien. Ik vind dat niet confronterend.Van jullie niet in ieder geval haha.

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe is ie hier?

Ansje vervelend van dat insuline spuiten maar als jij er lichamelijk geen last van hebt dan is het helemaal prima natuurlijk. Ik zag je foto op hyves je ziet er prachtig zwanger uit hoor echt waar ben jaloers. Ik hou zoveel vocht vast lijk wel een chinees!!

Jessica jij ook al een mooi buikje zag ik.

Linda wanneer krijg jij de cryo tp? hoe gaat het verder met je endo metriose klachten?

Sissy, zwaar he twee van die kippies in je buik, lijkt wel survivalen!! haha

Met mij gaat het redelijk, veel vocht vasthouden in voeten en benen en veel pijn in rug en bekken. Elke dag komt de thuisverpleegkundige voor een ctg die vandaag helaas niet lukte en dus moest ik alsnog naar het umcg. Na week 38 krijg ik een keizersnee dus nog even doorbijten.

kom niet zoveel meer langs maar denk wel aan jullie

liefs stiertje

Geplaatst

Hey dames

Ansje balen zeg toch aan de spuiten maar is het te doen? Sterkte er mee bah zit je niet mee

Sissy ik vind het een goed idee om dan samen af te spreken als anderen dat ook goed vinden

Je word al aardig rond haha succes nog even

Linda wat lief dat je dat zegt ondanks je grote wens ik hoop op een tol cryo

Geplaatst

Voor mooi brusje

Stiertje jeetje meid succes met je laatste loodjes wanneer word je ingeleid ?

Woensdag mogen wij naar ons ukkie kijken

Geplaatst

hoi allemaal

heb ff wat pagina's terug moeten lezen, maar wat lief dat jullie aan me gedacht hebben!

helaas is zoals Linda al zei de poging mislukt. en dat heeft er best in gehakt, ondanks dat we al rijk gezegend zijn met onze dochter. het goede nieuws is dat we eindeljk een cryo hebben, dat hebben we in al die jaren dat we voor maureen bezig waren nooit gehad, nu zitten we te dubben of we die nu meteen terug laten plaatsen ( heb schema en recepten in huis) of dat we ff wachten.

stiertje, heftig zeg die laatste loodjes, veel sterkte!!

ik ken hier niet iedereen, dus vandaar dat ik niet op ieder persoonlijk reageer.

liefs wilma

Geplaatst

Wilma wat jammer dat het niet gelukt is! Gelukkig dat jullie nu nog een cryo over hebben.

Jessica hoe laat mag jij woensdag? Misschien komen we elkaar nog wel tegen. Ik moet om half 3 in het ziekenhuis zijn.

Stiertje bedankt voor je compliment! Ik krijg vaak complimentjes over mijn buik, over dat ik zo mooi naar voren draag enzo. Dan ben ik natuurlijk enorm trots.

Of zouden ze dat tegen alle zwangeren zeggen hahha

Sterkte nog even met de laatste loodjes want die wegen echt zwaar, zeker voor jou omdat je de deur ook bijna niet meer uit komt.

Ik vind het ook wel een goed idee om weer af te spreken als alle kleintjes geboren zijn. Op kraamvisite gaan wordt lastig omdat de kans groot is dat we februari mama's gaan worden.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ha dames,

Ongi geworden dus over 10 dagen echo nummer 1. Wel super beroerd deze keer. Pff heb de hele ochtend op de wc gezeten.

Heel veel kramp. Bah, niks aan. Hoop er binnenkort 9 maanden vanaf te zijn ;-))

Stiertje, wat gaat dat snel zeg! Linkt me zo spannend die laatste loodjes...leuk spannend natuurlijk.

Ansje wat vervelend van die insuline. Je hebt geen keuze natuurlijk maar toch kan me voorstellen dat het geen leuk idee is. Maar alles voor een gezond kindje toch?

Sissy en minoes bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst

@stiertje: vanwaar krijg je dagelijks een ctg? En is er iets dat je een geplande keizersnee krijgt? Of liggen de meiden in stuit? Dus je bent een michelin poppetje haha. Ik hield ook enorm veel vocht vast. De laatste 6 dagen ben ik 10 kilo gegroeid puur door vocht. Ik had enorme randen in mn enkels staan door mn sokken.

sterkte met de laatste loodjes.

@ansje: dus toch insuline spuiten. Balen zeg. Maar gelukkig ben je er van af als jullie mannetje is geboren.

@wilma: lastig dan he om te beslissen.wanneer je de cryo poging gaat doen. waarom kwam het deze maand niet zo goed uit? Als je volgende maand er voor gaat gaan we waarschijnlijk tegelijk op.

@minoes: dus weer bijna een echo. Nog even en dan kunnen jullie het geslacht ook al zien he. of willen jullie het niet weten?

@ janis: hoe is het met jou?

Geplaatst

Wilma balen meid jullie eens voor een tweede is net zo groot en dan is het elke x zo'n tegenslag

Je hebt nog een mooie cryo en die moet gewoon blijven plakken succes

Ansje om moet om kwart voor 2 en 2 uur ook misschien zien we elkaar

Vind het ook goed idee om af te spreken als de rust weer weder is gekeerd gaat nu druk worden stiertje janus Sissy jij Ansje dus druk vind goed idee om ergens af te spreken als dr laatste er klaar voor is van maart

Joehoe

Geplaatst

Tinkerbel ongie in hoop ook dat je er straks 9 maanden van af bent op naar de volgende poging

Linda ja we willen het wel weten als onze ukk morgen mee werkt kunnen we het zien haha als het maar gezond is

Ooo en wat heb je weer een mooie lekkere taart gemaakt Jami haha

Liefs Jessica

Geplaatst

Stiertje: jeetje zwaar hoor als je ook nog zoveel vocht vasthoudt. Vervelend dat de ctg thuis niet lukte waardoor je alsnog naar het umcg moest. Nu aftellen dus tot week 38 voor de keizersnede.

Wilma: wat een teleurstelling weer dat het niet gelukt was. Wel fijn dat jullie nu een cryo hebben. Spannend om te bedenken wanneer je die wilt laten terugplaatsen.

Minoes: succes en veel plezier morgen bij de echo. Ben benieuwd of jullie kunnen zien wat het wordt...

Tinkerbell: eindelijk ongie dus, vervelend dat je er zoveel last van hebt nu. Hoop inderdaad ook heel erg voor je dat je er straks 9 maanden vanaf bent!

Lijkt me inderdaad een goed idee om straks lekker met z'n allen af te spreken want tussen nu en 2 maanden worden er zoveel kindjes geboren en dan wordt kraambezoek beetje lastig voor iedereen. Gaan we straks gewoon weer lekker op een terrasje in de zon zitten!

Geplaatst

hey tinkerbeel wat fijn dat het eindelijk zover is, dus over 10 dagen weer een fm, moest jij altijd op dag 10 komen, ik steeds op dag 8 en de vorige keer dag 7, ben benieuwd als ik het donderdag wordt moeten we misschien wel op dezelfde dag jij moet dan volgende week donderdag?

ben benieuwd of ik op schema lig deze maand.

wilma wat balen dat het niet is gelukt, gelukkig nog een cryo, lastig om dan te bepalen wanneer je dat gaat doen, het liefst wil je denk ik meteen, maar aan de andere kant denk je misschien dat even rust ook wel weer goed is.

begrijp ik nu goed dat dit dan de laatste poging is of heb ik het nu helemaal mis?

nou ja in elke geval succes met het nemen van een beslissing.

.

stiertje: het einde is dus echt in zicht nu, succes met de laatste weekjes...spannend hoor

Geplaatst

Tinkerbell je bent ongesteld, gelukkig dan kan je weer verder.Wel vervelend dat je er nu zo'n last van hebt.

Jessica spannend dus morgen! Ik hoop dat jullie het geslacht kunnen zien. Ben erg benieuwd. Ik gok op een meisje voor jullie:icon_sunny:

Ik moet er morgen om 14.45 zijn dus denk dat we elkaar net mis lopen. In ieder geval veel plezier morgen!

Geplaatst

Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Voorlopig staan we ook een beetje stil en proberen we ons even op iets anders te focussen. Pas over ongeveer 8 weken gaan we weer verder. Ik wens iedereen nog een heel gelukkig en gezond 2012 en dat al onze wensen mogen uitkomen!!!

Groet, Puckie

Geplaatst

Wat in trouwens nog wil zeggen als de nieuwe meiden ook mee willen dat dat wel heel leuk is en als de nieuwe ook hyves heeft misschien wel leuk om dat te doen

Wel jammer Ansje dat we elkaar niet zien

Mon ook weer beginnen succes

Puckie denk lekker aan je zelf en kom lekker tot rust

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo meiden,

Wilma, wat klote dat het niet is gelukt.

Stiertje, hoe gaat het nu met jou?

Jessica, heel veel succes vandaag bij de controle en ik hoop voor je dat de baby zijn/haar geslachtdeel zal laten zien en dat ze het kunnen zien. Maar bovenal dat alles goed met moeders en kleine is!

Tinkerbel, dus weer ongi, op naar een succesvolle poging.

Puckie, neem lekker je rust, wij hebben ook zo vaak van die momenten dat we echt de puf niet hebben om te reageren op het forum.

Mon, wanneer ging jij weer van start?

Linda, hoe gaat het met jou?

Sissy & Ansje, lekker aan het genieten van de bolle buiken?

Karin, hoe gaat het nu met jou en de kleine?

Dough, jullie mannetje zal zeker alweer groot zijn.

Zo hoop dat ik nu niet iemand ben vergeten, zo ja mijn excuus.

Oja, wat betreft bij elkaar komen, ik zeg ook van het zomer en dan lekker ff wandelen of zo en een terrasje pakken.

Hier, had 28 december de buikgriep, en heb de hele dag over gegeven, 29 december moest ik bij de verlos komen en ik gaf aan dat ik ons meisje niet veel had gevoeld, de verloskundige deed wat dingen en de baby reageerde er niet echt op, en ze zei van ga maar ff naar het ziekenhuis voor een CTG, die was dus niet goed, ze was te rustig, en had zelfs dipjes, toen heeft de gyn nog een groeiecho gemaakt en ze was toen wat aan de kleine kant, maar dat kan ook komen omdat ik klein ben. Ook was er weinig vruchtwater. Gyn vond het nodig om ons een nachtje op te nemen ter observatie. nog twee CTG's gehad en die waren goed dus mocht ik 30 december weer naar huis toe, waarschijnlijk de baby toch een klap over gehouden van mijn overgeven. Ik moest we 10 dagen achterelkaar voor een uur aan de CTG, en alle CTG's zagen er gelukkig goed uit, en de baby voel ik ook iedere dag heel erg goed.

Afgelopen maandag hadden we weer een afspraak bij de gyn, en hij deed weer een groeiecho, en ons meisje was lekker gegroeid, alleen heeft ze een erg klein hoofd, maar dat kan ook familiair zijn.

Thuisbevalling wordt het nu niet meer, moet nu in het ziekenhuis, en de controles ook. (vind dat nu niet meer erg, want was goed geschrokken). Nu drie x in de week aan de CTG en 1 x per week een groeiecho.

Ik mag nu ook echt niks meer doen, en als ik eerlijk ben heb ik daar tot nu toe ook echt geen zin aan. Ik merk nu wel dat ik nu echt rust heb dat mijn buik goed groeid en dat de baby ook veel meer beweegt. Voel me nu wel weer lekker gelukkig.

Oja komende zaterdag wordt een een buikshoot gedaan, was wel ff benauwd dat we te laat zouden zijn, want de gyn zei eerst al, van als we het idee hebben dat de baby het niet meer naar haar zin heeft dat ze haar zouden halen, gelukkig is dat nu van de baan. En dat ze zo goed beweegd en goed is gegroeid is alleen een goed teken dat ze het goed naar haar zin heeft in mijn warme buik. Oja vruchtwater was nu ook goed.

Meiden heel verhaal geworden.

Liefs Janis

Geplaatst

Jeetje Janis, wat een verhaal! Pfff ik denk altijd: als ik eenmaal zwanger ben ga ik er zorgeloos van genieten. Maar zo zie je maar, er kan zomaar iets zijn.

Wat zul je geschrokken zijn?

Ben echt heel blij voor je dat het er nu allemaal weer goed uitziet. Zorg goed voor jezelf!!!

Geplaatst

Lieve Janis ik had je verhaal al gehoord maar toch nog even zo jeetje schrikken zeg maar gelukkig is nou alles goed met je kleine meid nog 5 weekjes ongeveer en dan kan je haar vast houden

En met onze ukkie is ook alles goed hele drukte maker kon niet eens normaal echo doen en ook niet kijken wat het word haha benen in de nek en maar bewegen haha heeft van mama

Liefs Jessica

Geplaatst

@minoes: fijn dat alles goed was met de echo. Het geslacht blijft dus nog even een verassing. vanwaar 2 keer de 20 weken echo?

@janis: dat was schrikken zeg dat je meteen moest blijven en ze het al over ' de baby halen' hadden. Rustig aan hoor!

Ik heb vanmorgen het umcg gebeld om de cryo tp te plannen. Maar de telefoniste begreep niet hoe het moest vanwege de lucrin en zei dat ik volgende maand weer moest bellen. Ja dan.zit ik toch met hetzelfde???? Oja nou ik zal wel teruggebeld worden. Ook dr de Bruin wist het niet helemaal maar ik zou het schema en de recepten wel toe gestuurd krijgen. Deze maand toch nog een depot lucrin spuiten en dan volgende maand als het goed is de tp.

@tinkerbell: ' eindelijk'. Ongi dus. nu kan het weer beginnen.

Geplaatst

Jessica dus de kleine was eigenwijs haha, nou over een paar weken nog maar eens proberen haha.

Linda wat vaag dat ze in het ziekenhuis ook niet zeker weten wanneer je cryo teruggeplaatst kan worden. Ben benieuwd wanneer het dan kan.

Janis leuk een buikshoot! Maar wat een verhaal over je kleine meisje. Wat zullen jullie je zorgen gemaakt hebben. Gelukkig maar dat ze alles heel goed in de gaten houden. Tja dat je nu in het ziekenhuis moet bevallen, je bent daar wel aan het goede adres. Ik zou na dit persoonlijk niet anders meer willen.

Welzijn van het kindje gaat voor en als er iets is ben je al in het ziekenhuis.

Puckie schrijf mee als je de behoefte voelt en anders gewoon lekker niet. Soms is het heerlijk even niet met zwangerperikelen bezig te zijn en wat afstand te nemen, ook van het forum. Dat hebben wij ook allemaal al eens gedaan. Doen wat goed voor je voelt!

Vandaag groeiecho gehad. Alles in orde met mijn kleine kanjer. Alleen zijn buikje is aan de grote kant maar dat schijnt normaal te zijn bij diabetes. Verder mooi op schema.

Het wordt wel een februarikindje want met 38 weken wordt ik ingeleid.

Liefs Ansje

Geplaatst

nou ik ga ook weer van start precies optijd deze maand dus zal morgen gaan bellen met umcg, tinkerbell laat je wel weten wanneer ik moet komen volgende week, wie weet op dezelfde dag.

Janis wat een heftig verhaal even zeg, je zult wel geschrokken zijn, gelukkig dat alles allemaal oke is met de kleine en nu lekker uitrusten, het kan tenslotte nu nog, dat zal over een paar weekjes wel anders zijn, geniet er nog maar lekker van!!!!

jessica jammer dat je het dus nu nog niet kon zien,maar als ik het goed begrijp willen jullie dus graag weten wat het wordt??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden