Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden

Ben zo happy jeetje sorry hoor maar wat een gevoel

Dough wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie

En wat fijn gevoel dat je de feestdagen zo door brengt

Janis doe lekke rustig aan

Linda wil wel even foto van je taart zien;)

Liefs dikke knuffel Jessica

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

linda: nee ik ga morgen nog niet testen, zal al blij zijn als ik morgen niet ongi wordt, to nu toe nog geen rood, de vorige keer was ik het al eerder, dus valt tot nu toe nog mee, maar durf morgen nog niet te testen, denk als het zover komt zondag ipv maandag (is zo'n rotdag voor het werk)

weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, sinds dinsdag smaakt al het eten me niet echt meer, eet maar weinig, misselijk is een groot woord, maar lekker zit het daar in elk geval niet.

het gekke is dat ik dit keer helemaal geen gevoelige borsten heb gehad, wou dat het zondag was..brrrrrrr dat stomme wachten.

gr mon

Geplaatst

nou geloof dat de droom voorbij is, net naar de wc geweest en helaas een beetje rood, maar lijkt erop dat het wel door gaat zetten.

nou ja k't maar weet wel waar ik aan toe ben, dat wordt dan maar zuipen met de feestdagen.

Geplaatst

Mo, spannend zeg. Duim voor je! Niet eerder testen hoor, dat is zo zonde, ik heb alleen maar spijt gehad.

Voor mij helaas geen positief nieuws, de follikel was nog maar 10mm dus het lukt niet om een behandeling te doen voor de Kerstsluiting.

Zul je altijd zien, normaal een super strakke cyclus nu dus niet. Ben geen poging kwijt maar poging 4 laat dus nog een maandje op zich wachten.

Zou door de TP en de pregnyl mijn cyclus nu langzamer kunnen gaan?

Het is niet anders, ik vind het wel jammer maar niks aan te doen.

Geplaatst

Tinkerbel je lichaam veranderd zo door de hormonen dus dit ook de eerste 2 keren had ik regelmatig cyclus en daarna niet balen maar heel vervelend en nu helemaal voor jou dat je zolang moet wachten pfff.

Nou even pause en lekker genieten hoe moeilijk ook succes en dat je straks in janu en mooie test mag hebben

Om had gister ook weer wat ik heb medicijnen en nu hadden ze liever gehad dat ik andere had gehad was zo boos want die medicijnen die ik heb kennen ze niet grr maar goed moet er nu aan blijven maar als ik ooit een tweede wil moet ik daar wel aan jeetje Hoelang loop ik er al sukkels krijg dus nu veel neer controles bij de Vk dat is weer een voordeel.

Mon je bloeden niet door gezet? Please laat het innestel bloed zijn

Oja ik ben zondag jarig

Liefs Jessica

Geplaatst

O bah mon dat klinkt helaas niet zo goed....

@tinkerbell: balen zeg dat het nu toch niet meer lukt voor de kerst.

Je cyclus kan inderdaad flink in de war raken door de medicatie. 3 jaar geleden begon ik met de ec pogingen en mn cyclus is nu nog nooit weer normaal.

Ik vloei nu trouwens met de lucrin alweer 12 dagen. je kon een beetje bloedverlies krijgen. Ik ben gewoon volop ongesteld geweest en dat nu dus al weer 12 dagen. Volgende week de 2e injectie. En dan alvast even bellen om de cryo tp te plannen zodat ik weet of ik nog een 3e lucrin depot moet zetten.

@minoes: wat een gedonder met je medicijnen. Waarvoor heb je medicijnen.als ik vragen mag?

Geplaatst

Linda gestie ongie en ook zoveel heb je nu ook veel pijn

Voor mijn epilepsie in zit op laagste de ene zegt hoefd niet en nu de ander wel pfff lekker duidelijk

Ik heb spannings epilepsie en nooit weer last gehad alleen toen mijn ouders 6 jaar gelden scheiden

Maar dit zijn goeie medicijnen en zeiden altijd foliumzuur gebruiken tijdens de hele zwangerschap

Ze zijn allang blij dat ik niet die andere heb die zijn gevaarlijk dus daar was ik al blij om

Liefs Jessica

Geplaatst

Hoi allemaal,

Als je net nieuw bent zoals ik dan ik het wel lastig om alle verhaallijnen te volgen. Hoeveel meiden zijn er in deze topic actief?

Wie zijn er allemaal zwanger? Wie zijn nog bezig met eigen cyclus? En gestimuleerde behandelingen?

Hopelijk krijg ik het dan een beetje op een rijtje...

Groet, Puckie

Geplaatst

Dough Karin stiertje Janis Linda tinkerbel Mon cherry- ann

Sissy en ikke Jessica

Wij zijn zwanger net als Janis stiertje en Sissy

De rest moet zelf maar even vertellen denk ik

Liefs Jessica

Geplaatst

Mon, wat jammer van het bloedverlies, ik had het je graag gegund dat je hier mooi nieuws had kunnen vertellen.

Minoes je vergeet mij helemaal hahha.

Helpen de tabletjes tegen de misselijkheid een beetje?

Linda wat vervelend dat je zo blijft vloeien. Is dat normaal als je lucrin gebruikt?

Hoe gaat het met je zusje? Is ze alweer een beetje van de schrik bekomen?

Tinkerbell, jammer dat je niet door kan voor de kerstsluiting. Je lichaam kan best een beetje ontregeld raken door de hormonen die je hebt gebruikt.

Dat was bij mij ook zo. Nu maar op naar het nieuwe jaar!

Janis goed op jezelf passen he?

Dough, fijn dat het goed gaat en begrijpelijk dat je nu minder tijd hebt om mee te schrijven. Druk genoeg lijkt me met werken en de kleine man.

Gisteren heb ik een dieet meegekregen van het ziekenhuis al zijn het meer richtlijnen waar je je aan moet houden. De kunst is in ieder geval dat je de hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt zoveel mogelijk verdeelt over de dag. Verder veel groente, 2 stuks fruit en gezonde tussen doortjes. Zoals noten rauwkost, fruit rijstewafels enz. Voorlopig dus geen chocola en ander lekkere dingen voor mij. Ik mis het wel maar heb het er wel voor over. Als mijn waardes stabiel blijven en niet boven de 7.8 uitkomen hoef ik geen insuline te spuiten. Anders wel en dat wil ik liever niet want dan wordt ik zeker weten met 38 weken ingeleid.

Om mijn waarden in de gaten te houden moet ik me 4x per dag prikken. 1 x nuchter, uur na ontbijt, lunch en avondeten. Al met al nog best een gedoe, maar dat zal wel wennen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Puckie:

Tinkerbell1, 33 jaar, bij mij niks aan het handje, man met traag zaad. Geen andere medische procedures achter de rug. Meteen ICSI eigen cyclus. 1e keer geen eicel (te vroeg geprikt) 2e keer geen bevruchting en de 3e keer een terugplaatsing en helaas niet zwanger.

Ansje, het lijkt wel een Sonja Bakker dieet ;-) maar voor het goede doel moet je het er maar mee doen! Geen chocola zou voor mij wel een ramp zijn, ben verslaafd...

Wel vervelend dat je 3x per dag moet prikken. Ik duim dat je waardes goed blijven.

Baal nog steeds een beetje...verheug me wel op een lekker glas wijn met Kerst maar toch. Eigenlijk suf dat de hele IVF procedure stil ligt in deze periode. Hopen dat 2012 ons allemaal gezonde baby's en zwangere buiken gaat brengen!!

Geplaatst

Ooooo Ansje hoe kan ik jou nou vergeten de gene die dit topic heeft gemaakt Ooo wat erg sorry sorry vergeef hè me :) wat een dieet zeg succes ermee en hopelijk blijft het stabiel

Tinkerbel sterkte meid is toch een teleurstelling dikke knuf

Liefs jessica

Geplaatst

Hé meiden,

Mon: oh, bloedverlies, dat is schrikken. Heeft het doorgezet? Misschien kan het innestelingsbloed zijn? Heb ik zelf nooit gehad, maar andere dames wel. Spannend meis, ik blijf gewoon nog even duimen.

Tinkerbell: balen dat je toch niet deze maand nog een poging kan doen. Kan me voorstellen dat je daar van baalt en dat het een dubbel gevoel is dat je nu met de Kerst wel een wijntje kan drinken. Je zou het liever niet willen drinken omdat je weer een tp hebt gehad ofzo. Kan je in januari weer starten of wordt het februari? Ik had vorig jaar ook zo'n lange verplichte pauze. Omdat ik toen in oktober 2010 een vroege miskraam had gehad, mocht ik niet in november weer verdergaan. In december kwam het toen niet uit en januari gingen ze verbouwen. Het werd toen februari. Dat leek toen heel lang, maar ging ook zo weer voorbij en achteraf vond ik het voor mijn lijf enzo wel lekker, even zo'n pauze. Ik had altijd een normale cyclus, maar die werd door de pogingen toch langer. Zo'n pauze zorgde weer voor een keurige cyclus.

Ansje: dus 4 keer bloedwaardes testen per dag en hopen dat een dieet je bloedsuikerspiegel op peil kan houden en het niet te hoog wordt. Hoop dat het lukt, want zou wel heel vervelend zijn als je ook nog insuline moet spuiten. Kan me wel voorstellen dat je er uiteraard alles aan doet als het voor jullie ventje maar goed is. Maar balen is het wel.

Dough: kan me voorstellen dat je niet zo actief even meeschrijft hier hoor als werkende mama met een drukke decembermaand haha. Wel fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat!

Minoes: dat is wel gek, dat ze dan weer over je medicijnen gaan beginnen. Fijn dat je dus al de goede soort slikte. Alvast veel plezier zondag op je verjaardag!

Linda: wat vervelend zeg, zo lang vloeien. Komt dat door de lucrin? En heb je dan ook al die tijd buikpijn enzo? Spannend wanneer je de cryo kan laten terugplaatsen. Dan moet het gewoon gaan lukken!!!

Stiertje: nog ruim een week voor je meiden kunnen draaien. Ik hoop dat jullie onderste meisje dan de goede kant nog op gaat liggen. Ik heb dinsdag weer controle, ben benieuwd hoe die van mij er dan bij liggen...

Karin: hoe is het met de kersverse papa en mama? En hoe doet jullie ventje het? Hoop dat alles goed gaat.

Puckie: kan me voorstellen dat het als nieuweling lastig is om te volgen hoe het met iedereen staat. Zal even lijstje maken voor je. De details moeten de meiden zelf maar aangeven en bij sommigen kan je het ook in de handtekening lezen.

Zwanger geworden binnen ec en inmiddels bevallen: Dough en Karin (beide een zoon gekregen)

Zwanger geworden binnen ec: Janis (dochter op komst), Sissy (2 dochters op komst), Cherry-ann en Minoes

Zwanger geworden van gestimuleerde poging na ec: Stiertje (2 dochters op komst) en Ansje (zoon op komst)

Bezig met gestimuleerde behandeling na ec: Linda (heeft nog 1 cryo in de vriezer die geplaatst zal gaan worden)

Bezig met ec: Tinkerbell, Mon en Puckie

Hoop dat je hier wat mee kunt!

Fijn weekend meiden (ondanks het druilerige weer, bah, niets aan).

Geplaatst

Nou Sissy deze medicijnen kennen ze niet goed dus als ik bevallen ben half jaar erna krijg ik andere medicijnen pfff

Jij hebt het mooi uitgelegd aan Puck

Liefs Jessica

Geplaatst

hey meiden,

nu het heeft doorgezet en goed ook, jee het lijkt wel of het meer wordt na de behandelingen, tja flink balen, maar ben aardig positief ingesteld en hoop dat 2012 ons jaar gaat worden (en die van de rest natuurlijk ook)

het had zo'n mooi kerst cadeau kunnen zijn, maar het is ons nog niet gegund, wel jammer dat het nog niet 1 keer tot testen is gekomen, maar elke keer op deze manier, daar baal ik wel van.

Ik vind het wel prima dat we een maandje niet kunnen, anders had ik deze keer zelf ook overgeslagen in deze maand, ik wil gewoon even lekker van de feestdagen genieten ( nu dus met een lekkere borrel erbij) en dan een nieuwe start in januari, uiteindelijk staat alles in het teken van zwanger worden en daar hoef ik deze maand even niet aan te denken....in elk geval geen stress of het wel gaat lukken.

Tinkerbell: wel balen dat het maar 10 mm was, zul je altijd zien dan wil je en dan werkt je lichaam niet mee, nou wij kunne wel even een borrel gebruiken nu he? op naar 2012 .

puckie: ik ben 30 jaar en mijn man 29, wij zijn ook meteen met icsi begonnen ivm slecht zaad, dit was en is voor ons de enige optie, gelukkig is mijn cyclus goed en kunnen we dus ook in de ec.

ik heb 2 terugplaatsingen gehad waarvan helaas beide mislukt. januari start ik weer met poging 3.

nou meiden voor iedereen die nog niet zwanger zijn, zullen we maar proosten op een vruchtbaar 2012 waarin veel baby's geboren mogen worden.

en voor de rest proosten we wel op jullie zwangerschap, jullie laten zien dat het allemaal echt wel mogelijk is.

Geplaatst

oh ja wou ook nog even laten weten dat ik toch wel blij ben dat ik me aangemeld heb op dit forum, fijn om zoveel steun van iedereen te krijgen..bedankt

Geplaatst

Mo, wat goed dat je zo positief bent. We nemen er een borrel op. Op naar een zwangerschap in 2012, ik zeg allebei raak de volgende keer!!!

Ik was ook veel erger ongesteld dan normaal, echt zo heftig.

Niks aan, daar zit je dan al helemaal niet op te wachten.

Geplaatst

@mon: balen dat het toch is doorgezet. sterkte.

@Ansje: het zou fijn zijn als je het met het dieet op peil kan houden. Met mijn zusje gaat het goed. ze neemt het erg goed op.

PUCKIE: HET IS INDERDAAD VERWARREND WIE WIE IS.

ANSJE HEEFT HET DUIDELIJK UITGELEGD.

IK HEB NOG 1 CRYO IN DE VRIEZER NA 6 EIGEN CYCLUS EN 2 HYPER POGINGEN.

mijn pijnklachten zijn trouwens beter sinds de lucrin. het vloeien is nu bijna over gelukkig.

Geplaatst

Mon ik ben blij dat je wat aan het forum hebt. We zijn hier om elkaar te steunen in goede en minder goede tijden. Het is fijn om je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die hetzelfde doormaken als jij en die je qua behandelingen niets hoeft uit te leggen.

Linda fijn dat het goed gaat met je zusje!

Sissy wat een mooi lijstje heb je gemaakt. Heel duidelijk zo. Toppie!

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Ik zou naar een kerstmarkt in Duitsland maar dat heb ik maar afgezegd. Veel te veel verleidingen. Vriendlief is de hele dag aan het werk. Bah niks aan. Maar even iets leuks verzinnen voor vandaag!

Liefs

Geplaatst

Mon meid balen gatver sterkte meid

En wat ben jij positief zeg

Ik proost met alcohol vrij mee dat iedereen in 2012 hun wens in vervulling gaat

Ansje ja dat lijkt mij ook verleidelijk

Weet je wat ook leuk moet zijn heb ik gehoord hortus is heel mooi versierd en verlicht misschien idee

Linda wat fijn dat je minder pijn hebt door de medicijnen

Ik vier mijn verjaardag altijd in twee x dus vanaf huis ook vol gezellig

Liefs Jessica

Geplaatst

Ansje,

Super bedankt voor je uitleg. Nu wordt het voor mij iets makkelijker om het te volgen.

Afgelopen donderdag was ik op verjaardag bij m'n zwager. Mijn schoonzus is zwanger en natuurlijk wilde ik even de babykamer kijken.

Vertelden twee schoonzusjes dat ze beide in verwachting zijn. Heel dubbel... Ben natuurlijk heel blij voor ze maar ja ook wel weer heel lastig.

Groet, Puckie

Geplaatst

Hey dames

Punkie dubbel gevoel als je zelf al zolang bezig bent om zwanger te worden en als om je heen zo zwanger worden en snel dat is dat zo moeilijk sterkte er mee

Dank je Janis

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden